Jump to content

Spillerstallen 2012/13. Hvem er gode nok til å fortsette i Arsenal?


Stefanb

Recommended Posts

Enkelt og greit. Hvilke av våre nåværende spillere er gode nok og har viljen til å gjøre seg fortjent til å fortsette i vår kjære klubb?

 

For min del er dette spillere som alle burde bli værende såfremt vi kan beholde de (kun spillere satt opp som en del av førstelaget blir nevnt her):

  • Robin van Persie
  • Alexandre Song
  • Thomas Vermaelen
  • Per Mertesacker
  • Bacary Sagna
  • Laurent Koscielny
  • Andrè Santos
  • Carl Jenkinson
  • Gervinho
  • Alex Oxlade-Chamberlain
  • Mikel Arteta
  • Jack Wilshere
  • Francis Coquelin
  • Aaron Ramsey
  • Ryo Miyaichi
  • Joel Campbell
  • Henri Lansbury
  • Emmanuel Frimpong

Da gjenstår det å ramse opp spillerene jeg anser som ikke "verdige" nok:

  • Manuel Almunia
  • Vito Mannone
  • Sebastien Squillaci
  • Kieran Gibbs
  • Abou Diaby
  • Andrey Arshavin
  • Yossi Benayoun
  • Marouane Chamakh
  • Ju-Young Park
  • Nicklas Bendtner
  • Denilson

Spillere som jeg er usikker på og som jeg tror fortsatt er i stand til å bidra såfremt de er "okei" med å være backup eller backup for backupene samtidig som de jobber hardt:

  • Lukasz Fabianski
  • Johan Djourou
  • Tomas Rosicky
  • Theo Walcott
  • Carlos Vela

Og da gjenstår det bare våre reserver som fortsatt har til gode å få sjansen og begynner å nærme seg førstelagsspill. De som fortjener en sjanse eller det å være med videre er for meg disse:

  • Benik Afobe
  • Pedro Botelho
  • Kyle Bartley
  • Ignasi Miquel
  • Chuks Aneke
  • Oguzhan Özyakup
  • Nico Yennaris
  • Damian Martinez
  • Wellington
  • Thomas Eisfeld (ufattelig vanskelig å uttale meg om denne gutten her, men han burde i det minste få en sesong eller to)

De reservespillerene våre som jeg mener vi definitivt burde kvitte oss med da jeg ikke anser de i å være i nærheten av det nivået en Arsenal spiller burde være på:

  • Craig Eastmond
  • Conor Henderson
  • Gavin Hoyte
  • Rhys Murphy
  • Sanchez Watt
  • James Shea

Hva mener godtfolket? Hvilke av spillerene våre (enten det bare er førsteellveren eller hele troppen) fortjener å få et par sesonger til i Englands vakreste drakt?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 95
  • Created
  • Last Reply

Dette ville jeg kalle en grundig opprydding, nærmest en overhaling.

Ser at du har glemt Theo. Hadde det vært meg ville jeg plassert han blant de vi kunne beholde.

Usikker på Jenkinson, Lansbury og Frimpong.

Fabianski og Vela ville jeg beholdt. Kanskje også Gibbs og Diaby, men det forutsetter orden på skader, men liker de to spillerne.

Link to comment
Share on other sites

Walcott forsvant litt ut da jeg var litt småusikker på han, men bestemte meg for å plassere han i den usikre delen da han fortsatt har tilgode å signere ny kontrakt og krever forholdsvis høy lønn utifra hva han presterer.

 

Jenkinson er grei backup, men jeg anser Yennaris som bedre utifra hva de har prestert for førstelaget og jeg ville vurdert en bedre backup for Sagna. Lansbury er dessverre en del skadet, men han er en meget effektiv spiller når det kommer til målpoeng. Ingen playmaker, men en Arsenal gutt tvers igjennom og en stor fighter. Tror vi hadde hatt godt av det i troppen og han kunne gjerne kommet inn for Benayoun. Frimpong er uansett skadet så han blir vi ikke kvitt, men tror han kan være grei å ha i fremtiden. Ikke verdens mest begavede spiller, men gir alltid 100% og kan utvikle seg til å bli en god squadplayer.

 

Grunnen til at jeg er usikker på Fabianski er fordi jeg mener han ikke vil presse Szczesny noe særlig og jeg vil helst se at en mer erfaren og selvsikker keeper kommer inn. Gjerne en som er 30+. Gibbs mener jeg er en langt dårligere spiller enn Pedro Botelho så slik sett ville jeg byttet han rett inn for Gibbs når han får arbeidstillatelse i sommer. Diaby vil jeg ikke beholde da han er altfor mye skadet og har en lønn på omkring £60,000 i uka.

Link to comment
Share on other sites

Mener konsekvent vi må rydde opp i stallen,beholde de som har kvaliteter til å gjøre oss til et topplag igjen samt de med talenter og innstilling til det samme!

 

Rydder vi opp frigjør vi kapital og lønningspose til å hente inn et par verdensklassespillere og kansje et par spillere som holder rimelig høy PL-standard og som er motiverte!

 

Spillere som bør forsvinne :

  • Almunia
  • Fabianski
  • Djourou
  • Squillachi
  • Rosicky
  • Arshavin
  • Park
  • Chamakh
  • Bendtner
  • Denilson

 

Spillere som bør opp til en vurdering:

  • Walcott
  • Diaby
  • Vela
  • Gibbs

 

Unge spillere det bør satses på isteden for "stallfyll" som er over the top. Snakker her om unggutter som skal få spilletid

  • Jenkinson
  • Ryo
  • Yennaris
  • Miquel
  • Lansbury
  • Frimpong
  • Bartley
  • Özyakup

Øvrige unggutter er jeg lite oppdatert på

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Hva mener godtfolket? Hvilke av spillerene våre (enten det bare er førsteellveren eller hele troppen) fortjener å få et par sesonger til i Englands vakreste drakt?

 

Av de spillerne du setter opp for å beholde ville jeg tenkt tanken på å selge Lansbury og Frimpong for å gi plass til noen som kan levere på et høyere nivå fra første spark på ballen. Av de 10 spillerne du sender ut av porten kunne jeg tenkt meg å holde på Gibbs som en backupspiller til Santos, for når de klarer å holde Robin van Persie skadefri i halvannet år må muligheten ligge der også for Gibbs. De 5 du er usikker på mener jeg bare kan selges, også Walcott hvis pengesummen er god nok. Da sitter vi igjen med en tynn tropp på 17 spillere, noe som bare beviser at det vi i dag har til rådighet er alt for svakt og at det brukes mye penger på lønninger til spillere som ikke har noe her å gjøre.

 

Om Wenger er den rette mannen til å gjøre en slik opprensking av en spillerstall han selv har skaffet er jeg meget tvilende til, og enda mer tvilende er jeg til om han er i stand til å hente inn nye spillere som er av høyere kvalitet enn de som fikk se døren med en sko opp i ræva...

Link to comment
Share on other sites

Har du fulgt Pedro Botelho?

 

Sett en god del kamper med Botelho, men det er ikke alltid like lett mtp. at han har vært inn og ut av laget. Fremstår som et meget stort talent (og da særlig i Salamanca, Celta og Cartagena), men han har holdningsproblemer som gjorde at han ikke slo seg helt til rette i Vallecano og nå i Levante. Levante er ikke akkurat de flinkeste til å få unge spillere til å holde fokus som de beviste med Wellington Silva. Når det gjelder Botelho så er han en meget angrepsvillig venstre "back" såpass god i angrep at han til tider ble brukt som venstrekant, men allikevel er han ikke så ille defensivt som man skulle tro. Dog var et av de store problemene hans i Cartagena at han som oftest var blant de farligste spillerene ute på banen enten han spilte venstreback eller kant og som oftest så etterlot han siden sin temmelig sårbar, men som oftest så var det verdt det i lengden utifra hvordan han presterte i øverste halvdel av banen. Litt som Gibbs holder på med nå, bare med sluttprodukt. Samtidig er han også en spiller som ikke er særlig mye skadet og hvis vi først skal kjøre på med et talent i denne posisjonen så rangerer jeg Botelho over Gibbs.

Link to comment
Share on other sites

 

Om Wenger er den rette mannen til å gjøre en slik opprensking av en spillerstall han selv har skaffet er jeg meget tvilende til, og enda mer tvilende er jeg til om han er i stand til å hente inn nye spillere som er av høyere kvalitet enn de som fikk se døren med en sko opp i ræva...

Det er nok ikke en problemstilling for han i det hele tatt.

Link to comment
Share on other sites

.........

 

Spillere som bør opp til en vurdering:

  • Walcott
  • Diaby
  • Vela
  • Gibbs

.........

Forsåvidt en grei oppstilling det, men jeg ser vel egentlig ikke noen grunn til at Vela skal opp til ny vurdering. Han har vel blitt vurdert lenge nok, og har ikke en fremtid i Arsenal

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror listene vil se annerledes ut, om vi veit at andre vil sitte i managerstolen.

 

Spillere som bør forsvinne:

Almunia, Fabianski, Djourou, Squillaci, Arshavin, Walcott, Rosicky, Bendtner, Lansbury, Chamakh, Denilson, Park (who are you?), Diaby, Galindo, Campbell (tror aldri han tar steget), og Vela.

 

*Om det er en ny manager, så vil jeg ikke at Theo skal forsvinne*

 

Talenter det bør satses på, isteden for "stallfyll" som er "over the top":

Yennaris, Afobe, Aneke, Frimpong, Jenkinson, Wellington, Bartley, Miquel, Henderson/Eastmond, og Ryo. (sikkert glemt et navn eller to i farta...)

Link to comment
Share on other sites

Tar utgangspunkt i denne oversikten.

 

Disse spillerne må det gjøres mye for å beholde:

- Van Persie

- Wilshere

- Chamberlain

- Vermaelen

- Szczesny

- Mertesacker

- Sagna

 

Følgende gruppe stiller jeg meg relativt likegyldig til. Får vi et godt bud, så kan vi la vedkommende gå. Men ikke alle på én gang, selvsagt:

- Fabianski

- Mannone

- Koscielny

- Gibbs

- Santos

- Jenkinson

- Djourou

- Diaby

- Ramsey

- Arteta

- Rosicky

- Song

- Coquelin

- Walcott

- Gervinho

- Lansbury

- Frimpong

- Miyaichi

- Campbell

- Denilson

 

Den siste gruppa er spillere jeg håper det gjøres en innsats for å få solgt:

- Almunia

- Squillaci

- Benayoun (ikke forlenget lån/kjøp)

- Arshavin

- Park

- Bendtner

- Chamakh

- Vela

 

Til sommeren blir uansett det viktigste å utvide gruppe nummer én. Forsterkninger, ikke erstatninger!

Link to comment
Share on other sites

Følgende gruppe stiller jeg meg relativt likegyldig til. Får vi et godt bud, så kan vi la vedkommende gå. Men ikke alle på én gang, selvsagt:

 

- Koscielny

 

Må si jeg stiller meg veldig undrende til akkurat denne. Spilleren som har vært vår beste midtstopper denne sesongen stiller du deg likegyldig til om forsvinner?

Link to comment
Share on other sites

 

Må si jeg stiller meg veldig undrende til akkurat denne. Spilleren som har vært vår beste midtstopper denne sesongen stiller du deg likegyldig til om forsvinner?

 

Såfremt vi ikke får inn Hummels og Subotic i løpet av sommeren så er Koscielny også en spiller jeg virkelig vil beholde :P

Link to comment
Share on other sites

 

Såfremt vi ikke får inn Hummels og Subotic i løpet av sommeren så er Koscielny også en spiller jeg virkelig vil beholde :P

 

Kan fremdeles ikke se at Koscielny skulle være stopperen som eventuelt måtte forlate oss dersom 1 av disse eller begge to har kommet til klubben. Som sagt, så har han vært vår beste stopper i år, og hatt en enorm utvikling, så da burde det isåfall være andre navn som stod oppført før hans navn på en slik oversikt

Link to comment
Share on other sites

 

Kan fremdeles ikke se at Koscielny skulle være stopperen som eventuelt måtte forlate oss dersom 1 av disse eller begge to har kommet til klubben. Som sagt, så har han vært vår beste stopper i år, og hatt en enorm utvikling, så da burde det isåfall være andre navn som stod oppført før hans navn på en slik oversikt

 

Det var et bittelite forsøk på humor. Poenget var at da ville vi uansett hatt så mange gode midtstoppere at vi ikke ville merket om Vermaelen, Mertesacker eller Koscielny forsvant.

 

Koscielny er en spiller som definitivt burde fortsette i Arsenal, men som med Vermaelen så er det en god del rusk i spillet hans fortsatt. Mertesacker viste vel i perioden før skaden at han trolig var vår beste midtstopper og at midtstopperparet vårt burde bestå av tyskeren sammen med enten Koscielny eller Vermaelen.

Link to comment
Share on other sites

 

Må si jeg stiller meg veldig undrende til akkurat denne. Spilleren som har vært vår beste midtstopper denne sesongen stiller du deg likegyldig til om forsvinner?

 

Koscielny og Song har vært to av våre beste spillere denne sesongen, og var således nærmest å havne i den øverste kategorien. Likevel mener jeg de to ikke er unike - det skal være fullt mulig å erstatte dem hvis de skulle bli solgt. Og derfor rangerte jeg dem som jeg gjorde. Jeg skulle kanskje ha satt en annen merkelapp enn "likegyldig" på den største sekken.

Link to comment
Share on other sites

 

Disse spillerne beholder vi og videreutvikler:

- Van Persie

- Wilshere

- Chamberlain

- Vermaelen

- Szczesny

- Mertesacker

- Sagna

- Koscielny

- Santos

- Ramsey

- Arteta

- Song

- Gervinho

- Walcott

- Coquelin

 

 

 

Følgende gruppe stiller jeg meg relativt likegyldig til. Får vi et godt bud, så kan vi la vedkommende gå. Men ikke alle på én gang, selvsagt:

- Fabianski

- Mannone

- Gibbs

- Jenkinson

- Djourou

- Diaby

- Rosicky

- Lansbury

- Frimpong

- Miyaichi

- Campbell

- Denilson

 

Den siste gruppa er spillere jeg håper det gjøres en innsats for å få solgt:

- Almunia

- Squillaci

- Benayoun (ikke forlenget lån/kjøp)

- Arshavin

- Park

- Bendtner

- Chamakh

- Vela

 

Til sommeren blir uansett det viktigste å utvide gruppe nummer én. Forsterkninger, ikke erstatninger!

 

Jeg er lat og bare bytta ut litt tekst og noen spillere på Safe Hands' oversikt.....

Link to comment
Share on other sites

Tar utgangspunkt i denne oversikten.

 

Disse spillerne må det gjøres mye for å beholde:

- Van Persie

- Wilshere

- Chamberlain

- Vermaelen

- Szczesny

- Mertesacker

- Sagna

- Fabianski

- Koscielny

- Gibbs

- Santos

- Jenkinson

 

- Ramsey

- Arteta

 

- Song

- Coquelin

- Gervinho

 

- Frimpong

- Miyaichi

- Campbell

 

Selges:

- Mannone

- Djourou

- Diaby

- Rosicky

- Walcott

- Lansbury

- Denilson

- Squillaci

- Benayoun (ikke forlenget lån/kjøp)

- Arshavin

- Park

- Bendtner

- Chamakh

- Vela

 

gis bort:

- Almunia

 

 

BE (kopierte latskapen til Inbytterbenken)

Link to comment
Share on other sites

Spillere vi bør beholde:

Robin van Persie

Thomas Vermaelen

Laurent Koscielny

Alex Song

Mikel Arteta

Aaron Ramsey

Jack Wilshere

Per Mertesacker

Gervinho

Alex Oxlade-Chamberlain

Theo Walcott

Carl Jenkinson

Wojciech Szczesny

Andre Santos

Bacary Sagna

Ryo Miyaichi

Francis Coquelin

 

Spillere vi kan slippe ved et godt bud/lån:

Kieran Gibbs

Lukasz Fabianski

Johan Djourou

Tomas Rosicky

Abou Diaby

Henri Lansbury

Carlos Vela

Emmanuel Frimpong

 

Spillere vi bør gjøre en innsats for å få solgt:

Ju-Young Park

Marouane Chamakh

Denilson

Sebastien Squillaci

Vito Mannone

Manuel Almunia

Nicklas Bendtner

Andrey Arshavin

Link to comment
Share on other sites

 

Koscielny og Song har vært to av våre beste spillere denne sesongen, og var således nærmest å havne i den øverste kategorien. Likevel mener jeg de to ikke er unike - det skal være fullt mulig å erstatte dem hvis de skulle bli solgt. Og derfor rangerte jeg dem som jeg gjorde. Jeg skulle kanskje ha satt en annen merkelapp enn "likegyldig" på den største sekken.

 

Skjønner hva du mener. Årsaken til at jeg valgte å nevne Koscielny, er fordi du f. eks nevnte Vermaelen. Synes det er lenge siden han har vist noe som var spesielt unikt. Skal sies at han har spillt mye venstreback i det siste, men når han endelig fikk sjansen som midtstopper igjen, var han jo en vandrende katastrofe. Koscielny har virkelig tatt store steg denne sesongen, og har for min del gjort at vi ikke har hatt noe savn av Vermaelen i midtforsvaret

Link to comment
Share on other sites

Koscielny er en spiller som definitivt burde fortsette i Arsenal, men som med Vermaelen så er det en god del rusk i spillet hans fortsatt.

 

At Koscielny har noe rusk i spillet, kan jeg være enig med deg i. Men det jeg liker veldig godt med Koscielny, er at han faktisk kan stå litt høyt i banen for å forsøke å bryte spillet, da han har såpass bra med fart i kroppen at han rekker å komme seg tilbake om han skulle bli utspillt. Vermaelen har ikke like mye fart som Koscielny, men står likevel like høyt i banen ved flere anledninger, dermed vil han slite mer med å få ryddet opp i situasjonen om han skulle feile. Mitt største ankepunkt mot Koscielny forrige sesong, var at han slet med posisjoneringen. Han er fortsatt ikke feilfri der, men som med resten av spillet sitt, har han virkelig forbedret seg der. Posisjoneringen er forsåvidt Vermaelens største svakhet også, men der har jeg ikke sett like store tegn til forbedring. Derfor har Koscielny i mine øyne gått forbi Vermaelen i rekkefølgen, og ved en eventuell skadefri tropp, mener jeg vårt beste stopperpar er Per og Kosc

Link to comment
Share on other sites

 

Skjønner hva du mener. Årsaken til at jeg valgte å nevne Koscielny, er fordi du f. eks nevnte Vermaelen. Synes det er lenge siden han har vist noe som var spesielt unikt. Skal sies at han har spillt mye venstreback i det siste, men når han endelig fikk sjansen som midtstopper igjen, var han jo en vandrende katastrofe. Koscielny har virkelig tatt store steg denne sesongen, og har for min del gjort at vi ikke har hatt noe savn av Vermaelen i midtforsvaret

 

Jeg tror grunnen til at vi ikke har sett Vermaelen i sitt beste slag er at han var tilbake fra skade i starten av november, Santos ble skada 10. desember og da ble TV flytta ut på venstreback som ikke er hans favorittposisjon. Han fikk nylig sjansen igjen i midtforsvaret, men jeg tror nok det tar litt tid å tilpasse seg den plassen igjen. Både når det gjelder plasseringsevne og kommunikasjon med den andre midtstopperen. Vi har jo sett hvilket nivå Vermaelen kan være på, jeg tror han kan komme opp dit igjen, men dette betinger at hele den bakre femeren trener på det defensive spillet og at spillerne holder seg skadefrie, noe som har vært langt unna tilfellet iår.

Link to comment
Share on other sites

spillere som bør beholdes;

Sczezny, Sagna, Koscielny, Per, Vermaelen, Santos, Song, Wilshire, Chamberlain, Coquelin, van Persie, Walcott, Yennaris, Jenkinson

 

spillere som er i gråsonen,

arteta, ramsey, miyaichi, campbell, lansbury, frimpong, gibbs, diaby, park, fabianski, djorou, rosicky, vela, miquel,

 

ut?

almunia, mannone, scillaci, arshavin, benayoun, chamakh, bendtner, denilson,

 

og hvis man selger noen av de i gråsonen, bør erstattere hentes inn. Og uansett MÅ klubben kjøpe minst en etablert midtbanespiller og en etablert spiss på høyeste nivå, feks Podolski eller Hazard. Hvis spillere av et slik kaliber er motivert for å komme til oss da? Defensivt har man spillerne, at forsvaret fungerer så dårlig har mer med organisering, taktikk og psyke å gjøre enn fotballferdigheter.

 

arteta er viktig i dagens stall, men er han spilleren som kan heve laget inn i fremtiden? Ramsey og Diaby er de to mest skuffende spillerne på mange måter. De vil jeg egentlig beholde, hvis jeg skal bedømme dem ut fra talentet, men ingen har klart å leve opp til talentet så langt, Diaby fordi han er for skjør (mye det samme gjelder Gibbs), og Ramsey kanskje fordi han ikke har HELT klart å komme tilbake etter skaden? Han har i alle fall stagnert. Om det skyldes skaden kombinert med for mye ansvar for tidlig vet jeg ikke, men jeg har begynt å stille meg spørsmål ved om hvor langt han vil klare å ta det? Men han bør kanskje få minst en sesong til?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...