Jump to content

Klarer vi topp 3/4?


Stefanb

Ender Arsenal på 4 plass eller bedre?  

71 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

De siste sesongene har vi alltid hatt en god og en dårlig halvdel av sesongen. Denne sesongen tror jeg ikke blir noe unntak, selv om starten på vårparten har vært grusom. Det er kun 5 poeng opp til 4. plassen, så det er tull å svartmale situasjonen helt. Ja, vi har vært ræva en stund nå, og det er er flere svakheter i laget. Likevel er jeg optimistisk. Defensivt har vi generelt vært gode (reservebackene har ødelagt mye av forsvarsspillet), arteta og sagna er tilbake og the OX ser endelig ut til å få sjansen. Selv om resultatet var skuffende, så skapte vi mye mot Bolton.

 

Vi har hatt mye marginer imot denne sesongen, men det er liten tvil om at det også går på manglende ferdigheter. Tidligere i sesongen var det forsvaret som vaklet, nå er det midtbanen. Dette er langt ifra over, og alt er opp til oss selv. Lagene foran oss taper stadig poeng de også, så en liten seiersrekke vil være nok til å være i førersetet til fjerdeplassen igjen. VI skal ikke se bort ifra at kampen om fjerdeplassen ikke blir avgjørt før siste serierunde.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 432
  • Created
  • Last Reply

Det man kan begynne å diskutere om etter sesongen og vi ender utenfor topp 4, er om Wenger fremdeles har alt for stor tillit av styret, ellerom styret har fått nok ?

Vil det blir spillerflukt? Vil Arsenal kollapse helt når det gjelder å hente spillere samt å kjøre en ny sesong med flere av vitale spillere borte?

 

Det er SÅ mange forskjellige ting som kan skje!

Men så har jeg liten tro på at vi klarer topp 4, for å få håpet tilbake, så må 3 poeng ramle inn i resterende kamper!

Link to comment
Share on other sites

Tviler på spillerflukt. Bortsett fra Van Persie vil nok ingen av de store navnene forsvinne. Arshavin, Rosicky, Benayoun, Denilson, Bendtner, Vela etc som naturligvis ikke er med i fremtidsplanene forsvinner nok ut dørene da. Det kan også hende at Walcott forsvinner, han er engelsk og har noen landskamper - noe som i og for selv er nok for klubber som Liverpool til å finne frem sjekkheftet. Resten av spillerne er på lange og gode kontrakter så det blir langt fra noen spillerflukt.

Link to comment
Share on other sites

Før sesongen hadde jeg dårlig tro etter Fabregas forlot oss,men når vi hentet inn forsterkninger så kom troen tilbake.Siden den gang er det egentlig helt utrolig att vi ligger plassert slik vi gjør på tabellen,det er ikke bare vi som har rotet bort utrolig med poeng men også Chelsea og Liverpool! Nå tror jeg ikke vi klarer 4 plassen og CL mere,det finnes 25% sjanse i mine øyne,og om vi skal klare det da må følgende skje :

 

1. RVP holder seg skadefri ut sesongen

2. Wenger skjerper coachingen sin,benker spillere som ikkke presterer og slutter å bytte ut Chamberlain hver gang :)

3. Vinne mesteparten av hjemmekampene våre,særdeles mot Tottenham og Chelsea og muligens mot Liverpool borte

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper på følgende scenario, og tror faktisk at det er fullt ut realistisk:

 

Status pr 15.mars:

 

Man C

Man U

Chelsea

Arsenal

Tottenham

 

Tottenham har et knalltøft program fremover, og dersom Arsenal nå begynner å finne tilbake til seg selv samt får spillere tilbake fra skade og ACN, så vil dette være fullt ut mulig. Guuuuuud så deilig det hadde vært!!

Link to comment
Share on other sites

Chelsea ser ut til å rote vekk tre poeng mot United nå, det ville vært et perfekt resultat for oss. Vi får satse på å heve eget spill samtidig som vi krysser fingrene for andre resultat går vår vei.

 

Edit: Uavgjort. Flott resultat for oss, vi er tre poeng bak Chelsea nå og to bak Newcastle. Ingenting er over. Uavgjort mellom Spurs og Liverpool i morgen og vi kan si oss svært fornøyd med helga.

Link to comment
Share on other sites

Håper faktisk på Liverpool seier i morgen. Føler meg trygg på at Liverpool kommer til å tape flere kamper enn Tottenham resten av sesongen, samt at det hadde vært bra om Tottenham begynte å "svette" i ukene fremover. De har et meget, meget tøft program de neste 6 ukene med Stoke hjemme som den eneste "lette" kampen. Selv Everton borte blir en tøff kamp for Tottene.

 

Tap i morgen, uavgjort mot Newcastle hjemme, tap mot oss og "vips" så er de à poeng med Chelsea og vi er 4 poeng bak (om vi slår Sunderland borte selvsagt). Da har Tottene på de neste 4 kampene United hjemme, Everton borte, Stoke hjemme og Chelsea borte. Etter de kampene så skal vi da være forbi de om vi gjør jobben vår.

 

St Tottringhams day kan komme i 2012 også!! :D

Link to comment
Share on other sites

Da er det bare 10 poeng opp til Spurs og 5 til Chelsea. Spurs mot Newcastle til helgen, og hadde vært glimrende med nok et uavgjort resultat for Spurs i den kampen. Evt seier til Newcastle, da jeg rett og slett ikke tror Newcastle holder resten av sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Da er det bare 10 poeng opp til Spurs og 5 til Chelsea. Spurs mot Newcastle til helgen, og hadde vært glimrende med nok et uavgjort resultat for Spurs i den kampen. Evt seier til Newcastle, da jeg rett og slett ikke tror Newcastle holder resten av sesongen.

Rettelse: 3 poeng opp til Chelsea.

Link to comment
Share on other sites

Nå venter Spurs (H), Liverpool (borte) og Newcastle (H) den neste måneden. Det blir make or break for oss.

 

Blir et rotte-race om 4 plassen og tviler sterkt på at vi tar igjen tottentottene. Men 4 plassen i konkuranse med Liverpool, Chelsea og Newcasle bør være fullt mulig. Spesielt gledelig å se at "underfire players" presterer, tenker på Ramsey og Arshavin.. Det bør komme oss til fordel sammen med å få tilbake backer og Gervinho.

Link to comment
Share on other sites

Pri 1 er å få den 4. plassen. Skulle den berømte dagen komme i år også - så er det en ren bonus.

 

4. plassen - opprenskning i stall (både i ledelse og spillere) - og en ny sesong med friske krefter neste år.

 

Neste sesong kan fort bli en god sesong tror jeg, så lenge vi greier 4 plassen å beholder viktige spillere. Ramsey, Wilshere(forusatt at han kommer tilbake snart), Coquelin, The Ox, Gervinho tror jeg kommer til å ha hatt stor nytte av at de har fått en sesong til på ryggen. Greier vi å få på plass en målscorer som pusher RVP samtidig som vi kvitter oss med en 4-5 spillere som har bevist at de ikke er Arsenal materiale. Henter inn 3-4 nye fjes pluss Ryo synes jeg vi har et spennende lag.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...