Jump to content

Har Tottenham-diskusjon noen plass på dette forumet?


Atald

Recommended Posts

Det jeg mener med diskusjon i denne sammenheng er muligheten til å uttale seg om saker både med negativt og positivt fortegn. Per dags dato kommer det mishagsytringer hver gang noe som kan oppfattes som skryt dukker opp. Disse innleggene bidrar svært lite til saklig diskusjon og har ingen ting på et forum å gjøre i mine øyne. De viser likevel at det er en åpenbar interesse for å holde "Let's all laugh at Tottenham" fri for slikt snakk fra en rekke brukere. Det finnes også en gruppering som er interessert i fotballsnakk på et saklig nivå, der også Tottenhams eskapader kan inkluderes.

 

Hvordan skal dette problemet løses?

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner ikke hvorfor dette plutselig ble et problem. Vi har da lenge, på en saklig måte, diskutert saklige hendelser rundt Tottenham, uten at det har vært et stort problem da. Vi har klubbtråder for lagene, og samtlige som handler om det laget burde kunne skrives i den klubben sin tråd. Slik bør det være, mener nå jeg.

 

Forumet har vært på et saklig og bra nivå den siste tiden, men så kommer det én bruker "tilbake" som klarer å snu alt til et helvete bare ved noen få poster. Det er på grensen til latterlig.

Link to comment
Share on other sites

En bruker kom tilbake? Det var en viss bruker her (trenger ikke nevne navn) som startet hele driten ut i fra ingenting.

Er forresten fuckings lei disse yids-trådene som dukker opp om dagen! Ta for helvete og fjern alle sammen, vi har kun en gigantisk tråd til å latterliggjøre dem og trenger ikke flere..

Link to comment
Share on other sites

Dette har tydeligivs blitt et problem. Som jeg tidligere har sagt, var jeg ikke engang klar over at "Let's all laugh at Tottenham"-tråden ble oppfattet som en tulletråd (og ikke noe annet) av mange. Det frister meg mest å fjerne "Let's all laugh at"-delen fra trådens tittel, oppfordre til saklig debatt, for så å henvise til den store humortråden for useriøsiteter. Jeg har i hvert fall liten tro på at den nye, saklige Tottenham-tråden kommer til å fungere.

Link to comment
Share on other sites

For all del ikke, men forslaget ditt, som jeg her siterer, er ikke det som er ønskelig fra min side.

 

Er forresten fuckings lei disse yids-trådene som dukker opp om dagen! Ta for helvete og fjern alle sammen, vi har kun en gigantisk tråd til å latterliggjøre dem og trenger ikke flere..
Link to comment
Share on other sites

Zaldor, jeg syns premisset ditt er ugyldig. Det vil alltid være uenigheter og krangler. For min del så er det intet ønske om at folk skal være enige, og at vi debattanter "krangler" fra tid til annen. Fotball er mye følelser og slik avstedkommer småkrangler fra tid til annen. Jeg anser "kranglene" her på forumet for å være helt ubetydelige.

Link to comment
Share on other sites

Jeg anser også kranglene som ubetydelige, i hvert fall for det meste, og jeg ønsker i utgangspunktet heller ikke å gjøre noen forandringer. Hva er det du ønsker selv, Tapapa?

 

Egentlig så syns jeg det holder med "let's laugh at Tottenham" tråden og syns det er helt greit at folk skriver seriøst om Tottenham der også hvis de skulle føle for det. I "let's laugh at Shit United" tråden så er det masse skryt av dem også, noe jeg finner irriterende, men objektivt sett er dem ikke så verst heller da. Syns begge trådene er helt ok, serøst og useriøst om hverandre.

Link to comment
Share on other sites

. Det frister meg mest å fjerne "Let's all laugh at"-delen fra trådens tittel,

 

Det vil jeg faktisk ha meg frabedt. Det var jeg som i sin tid startet den tråden, lenge før brorparten av dere var på gunners.no forumet, på det ELDGAMLE forumet, og den tråden har i alle henseender sin misjon og mening. Uansett hva enkelte vil mene, i LANDET hvor vårt favorittlag spiller så er, og forblir, Tottenham vår aller, største rival. Noe faktisk klubben har vært siden FØR vi faktisk forflyttet oss nord for elven. Alt ved den klubben er i prinsippet latterlig.

 

Dog skal jeg si en ting, og det er at skulle det unevnelige skje, at Tottenham tildømes skulle bli ligamester, ja da skal ekte Yids faktisk få mine gratulasjoner. Noe de også gjorde da de for en stund tilbake vant ligacupen. Hvorfor? Jo, for brorparten, uansett hvor tåpelige mange av dem kan være, er ærlige supportere som har ventet på dette svært lenge.

 

Men derfra til å innbille sg at man som moderator kan endre tittelen på en av forumets viktigste og mest essensielle tråder, ja dan kan hverken moderator sin Arsenal historie, eller har kompetanse til å være moderator på et Arsenal forum. Det får være måte på historieløshet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan godt tenke meg å beholde alt slik det er, Chaz, men jeg ser et problem i at forsøk på seriøs diskusjon i tråden "din" medfører balluba om hvor dårlige Arsenalsupportere de som skriver dette er. Det virker ikke som om dette er en fase vi opplever akkurat nå, men at det er en medlemsmasse av en viss størrelse som har interesse i å motarbeide den saklige diskusjonen.

 

Når en ny tråd for seriøs diskusjon blir opprettet, som jeg helt ærlig ikke synes var noen god idé i utgangspunktet, tydeligvis ikke fungerer (dette tror jeg heller ikke bare er midlertidig), så må vi forsøke å finne en løsning. Jeg kan som sagt tenke meg å oppfordre til saklig diskusjon i den gamle tråden, uten at det innebærer et forbud av humor. Det synes jeg faktisk bare er bra, så lenge humoren presenteres som nettopp humor. For å gjøre dette lettere, ønsker jeg å fjerne "Let's all laugh at" fra trådtittelen. Hvem som lagde tråden (og når) er rett og slett sekundært.

 

For øvrig føler jeg meg ganske sikker på at Arsenal havner over Spurs på tabellen i år, Chaz.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan godt tenke meg å beholde alt slik det er, Chaz, men jeg ser et problem i at forsøk på seriøs diskusjon i tråden "din" medfører balluba om hvor dårlige Arsenalsupportere de som skriver dette er. Det virker ikke som om dette er en fase vi opplever akkurat nå, men at det er en medlemsmasse av en viss størrelse som har interesse i å motarbeide den saklige diskusjonen.

 

Når en ny tråd for seriøs diskusjon blir opprettet, som jeg helt ærlig ikke synes var noen god idé i utgangspunktet, tydeligvis ikke fungerer (dette tror jeg heller ikke bare er midlertidig), så må vi forsøke å finne en løsning. Jeg kan som sagt tenke meg å oppfordre til saklig diskusjon i den gamle tråden, uten at det innebærer et forbud av humor. Det synes jeg faktisk bare er bra, så lenge humoren presenteres som nettopp humor. For å gjøre dette lettere, ønsker jeg å fjerne "Let's all laugh at" fra trådtittelen. Hvem som lagde tråden (og når) er rett og slett sekundært.

 

For øvrig føler jeg meg ganske sikker på at Arsenal havner over Spurs på tabellen i år, Chaz.

 

Det er INGEN god ide å ta vekk "lets all laugh..." i trådens tittel. Nettopp på grunn av rivaleri nummer en i engelsk fotball, er Goonere vs Yids. Det ER faktisk rivaleri nummer en, og har vært det i over 100 år. Jeg skriver ikke britisk fotball, for til det så er Rangers vs Celtic heftigere, men i England er ingen rivalerier stekere enn Arsenal - Spurs.

 

Om noe vil opptre "saklig" i den andre tråden, la de det gjelder gjerne gjøre det, jeg skal i hvertfall, så langt det er mulig, holde meg godt vekke fra den tråden. Men til de som ikke har satt seg inn i vår historie, vær så snill å gjøre det, da fårdere nemlig et ENDA bedre grunnlag til å forbli Goonere livet ut. Lykke til.

Link to comment
Share on other sites

Jeg innrømmer glatt at den andre tråden ble opprettet i sinne, og at den absolutt ikke ser ut som en god løsning. Det er nettopp derfor jeg opprettet denne hvor jeg håper vi etter hvert kan få en avklaring på hvordan problemet skal løses.

 

Forøvrig kan du godt holde deg for god til å se ned på oss med annet syn enn deg selv i denne tråden også, Chaz. Jeg kommer til å forbli gooner livet ut, på tross av at jeg ønsker en plass for saklig diskusjon som også omhandler Tottenham.

Link to comment
Share on other sites

 

Forøvrig kan du godt holde deg for god til å se ned på oss med annet syn enn deg selv i denne tråden også, Chaz. Jeg kommer til å forbli gooner livet ut, på tross av at jeg ønsker en plass for saklig diskusjon som også omhandler Tottenham.

 

Det er nok mange som misforstår meg, og mange som også ønsker å misforstå meg. Jeg skal ikke frata en eneste av dere deres egen væremåte i det være Arsenal supporter. Langt derifra. Men, jeg har et ønske om at enda flere evner å se/lære seg hva dette supporterskapet innebærer. fra vugge til grav så å si. Og i denne samenhengen er vårt forhold til naboen, gjennom HELE historien et viktig faktum.

Link to comment
Share on other sites

Latterlig å fjerne 'Let's laugh at' på tittelen her. Forstår lite av logikken i dette.

Til og med spurvene har forstått dette og har en tråd med trådtittelen Hatar Arse****.

Om der er noe positivt om Arsenal i den tråden. You gotta be fuckin joking!

Historien fucker en ikke med.

Link to comment
Share on other sites

Om der er noe positivt om Arsenal i den tråden. You gotta be fuckin joking!

 

Sikkert ikkje. Men kvifor skal me på død og liv bevege oss ned på deira nivå? Om takhøgda her er så låg at ein ikke kan gå inn i objektive diskusjonar rundt Tottenham, utan å måtte opprette nye trådar, ja da har forumet verkeleg havna ut på glattisen. Det er også eit demokratisk problem som går inn til kjerna av ytringsfridomen. Dei ansvarlege står fritt til å redigere eit innleggs form, men aldri innhaldet, så sant det held seg innanfor emnet ein diskutèrer. Dette er heilt grunnleggjande prinsipp som det er heilt forunderleg at godt voksne folk ikkje har fått med seg. Dette forsøket på å instruere innhaldet i ein bestemt tråd føyer seg inn i rekkja av bisarre debattar den siste tida saman med Den Store Skrifttypediskusjonen.

 

Kan nokon no få ein slutt på dette tullballet, og få samla dei trådane som omhandlar Tottenham? Så får heller dei som ynskjer å ytre seg sakleg starte innlegga sine med ei åtvaring noko ala det ein finn på sigarettpakkane, slik at ingen risikerer å ta varig skade på sjela av å lese det som står der. Som Sylfest Strutle ville ha sagt det: Du hildrande du!!

 

Btw, Harry Redknapp gjer ein framifrå jobb.

Link to comment
Share on other sites

 

Sikkert ikkje. Men kvifor skal me på død og liv bevege oss ned på deira nivå?

 

På supporternivået mener du? Fotball er også historie og hvordan en snur og vender på det

vil alltid Tottene være fienden.

Diskuterte saken med en engelskmann og han sa det nokså enkelt:

If you don't care about the history of your club you can't really be classed as a true supporter.

To not care about the history of the club you follow is absolutely rubbish. .

 

Å huske/vite en del om historien er en del av det å være supporter.

Så enkelt er det for min del.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...