Jump to content

RastaPinkys Betting, Stats og Funfacts


termax

Recommended Posts

I overkant narsissistisk å ha sitt eget nick i trådnavnet, kanskje? Det er ganske ofte jeg har lyst til å finne tilbake til stats som jeg har lest eller lagt ut selv i 'en eller annen tråd', men jeg er dårlig til å finne tilbake slik. Derfor håper jeg moderatorene ser gjennom fingrene at vi kanskje ikke trenger en ny tråd på disse temaene. :shy:

 

Alle er selvfølgelig velkommen til å poste spennende tall, juble eller slakte.

 

Som min gamle bridgelærer alltid sa: "Alt Er Tall"

 

 

Skuddstatistikken i PL etter 9 serierunder ser ganske spes ut. Man United er det laget som har tillatt motstanderen desidert flest skudd pr kamp (19). Så vidt jeg har forstått betyr 'skudd' både on og off target og også blocked shots. Her er noen av lagene:

 

Arsenal 17-12

Man City 21-11

Chelsea 17-10

Man Utd 16-19

Liverpool 17-13

Spurs 18-14

Newcastle 14-14

Stoke 10-13

 

Jeg skal ikke dra noen som helst konklusjoner ut av så lite tallmateriale, men jeg tillater meg et par spørsmål. Er vi sånn circa det tredje beste laget i PL? Er Manchester United på vei nedover? Jeg er sånn cirka 70% JA på begge spørsmålene.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 137
  • Created
  • Last Reply

Arsenal setter solid rekord!

 

Vi har kvalifisert oss for kvartfinale i Carling Cup for 9. sesong på rad. Nummer to på lista er Liverpool som klarte kvartfinale 5 sesonger på rad for circa 30 år siden.

 

Arsenal har fått kritikk for å ikke ta Carling Cup seriøst. Nuvel :shades:

Link to comment
Share on other sites

Arsenal setter solid rekord!

 

Vi har kvalifisert oss for kvartfinale i Carling Cup for 9. sesong på rad. Nummer to på lista er Liverpool som klarte kvartfinale 5 sesonger på rad for circa 30 år siden.

 

Arsenal har fått kritikk for å ikke ta Carling Cup seriøst. Nuvel :shades:

 

Hm, artig :) Iår tar vi den, føler meg sikker :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Som gammel "gambler", så må jeg si at jeg liker initiativet på denne tråden.

For å få opp litt aktivitet rundt tråden, så hadde det vært spennende om folk postet sine oddstips. (med begrunnelse på hvorfor)

 

I de siste måneder har jeg igjen startet litt opp med oddspill på kamper, og er gjerne med å bidrar i denne tråden.

Noen få tips iløpet av en uke (mest helg), og en liten analyse/begrunnelse på hvorfor mitt spill blir som det blir. Alle mine spill tar jeg selvfølgelig ikke med, siden mange blir satset på kort frist. (info fra andre, samt en ekstrem god odds rett før spillestopp)

Andre som vil være med å dele?

Link to comment
Share on other sites

Husker jeg ikke feil har vi en egen tråd for oddstips.

 

Sjekket litt, og det stemmer.

Det er en tråd som heter; Tippehjørnet !, og da er det kanskje best å bruke den til oddstips o.l.

 

Da flytter jeg mitt innlegg over i den, takk!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Fra http://twitter.com/#!/orbinho

 

"Mikel Arteta has made more successful passes in the opposition half than any other player this season (EVEN excluding his games at Everton)"

 

"If you exclude set pieces,van Persie has scored more goals (13) from open play than 13 of the other 19 Premier League teams"

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Før dagens kamp mot Wolves er oddsen for topp-4 plassering i PL følgende:

 

Man C ... 1,01

Man U ... 1,02

Spurs ... 1,50

Chelsea ... 1,62

Arsenal ... 2,05

Liverpool ... 3,75

Newcastle ... 81,00

 

Jeg håper dette blir siste gang denne sesongen at oddsen er over 2 på at vi skal klare topp-4.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Er oddsen større for at Arsenal kommer innenfor topp 4 nå?

 

En litt begredelig fun fact: Van Persie har 18 mål i ligaen - ett mål mer enn HELE resten av angreps- og midtbanerekken. Sier så klart mye om klassen til van Persie, men også hvor dårlig de andre har prestert foran kassa.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Skuddstatistikk etter 28 av 38 serierunder i Premier League. Skudd (inkl. on target, off target, blocked og on post) pr kamp.

 

1. Man City 18,9

2. Chelsea 18,4

3. Tottenham 18,3

4. Arsenal 17,0

5. Liverpool 17,0

6. Man Utd. 16,0

20. Stoke 10,0

 

Skuddstatistikk etter 28 av 38 serierunder i Premier League. Skudd (kun on target) pr kamp.

 

1. Man City 6,5

2. Chelsea 6,4

3. Tottenham 6,4

4. Arsenal 6,4

5. Man Utd. 6,4

6. Liverpool 5,6

20. Stoke 2,5

Link to comment
Share on other sites

Ennå litt mer fra den offensive biten av spillet. NB gjelder kun PL.

 

Possession (gjennomsnitt)

 

1. Arsenal 58,1%

2. Man City 57,6%

3. Chelsea 56,9%

5. Man Utd. 56,2%

6. Tottenham 55,3%

7. Liverpool 55,2%

20. Stoke 39,4%

 

 

Pasningssuksess:

 

1. Man City 86,0%

2. Chelsea 85,4%

4. Tottenham 84,7%

5. Man Utd. 84,6%

6. Arsenal 84,5%

8. Liverpool 80,7%

20. Stoke 69,6%

Link to comment
Share on other sites

En liten kikk på det defensive:

 

En kikk på tabellen viser at etter 28 serieomganger er det bare er 8 lag som har sluppet inn flere mål enn oss. Ikkje bra...

En liten, om enn mager trøst, må være at vi topper listen over lag som gir motstanderen færrest skuddsjanser.

 

Shots conceeded per game:

 

1. Arsenal 10,8

2. Chelsea 10,9

3. Man C 11,0

4. Liverpool 11,5

6. Tottenham 13,2

8. Man U 13,9

 

Jeg skal være forsiktig med å trekke noen klare konklusjoner av så lite tallmateriale, men kan vel slå fast at motstanderne våre har vært irriterende effektive. Jeg har også lyst til å antyde at vi gjør mye riktig i forsvarsarbeidet, selv om det ikke har gitt ønskede resultater.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...