Jump to content

Smått og stort i Premier League


49 unbeaten

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • Replies 271
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Morten Gamst Pedersen atter en gang i søkelyset for "all the wrong reasons". PLs største juksemaker. Skamme seg, burde han!

 

http://www.101greatg...kburn-15712533/

 

Hehe, her er det nok fyren som henta ballen som ikke har gjort jobben sin. Er ganske overbevist over at det var en planlagt corner variant. Gamst måtte vell bare ta det som en selvfølge at noen hadde vært borti ballen før han. Forøvrig er det jo dommeren som har tabba seg mest ut i denne situasjonen. Merkelig situasjon.

Link to comment
Share on other sites

Gamst har i alle fall en historie. Kommer aldri til å glemme da han kastet seg langflat foran Sagna, bare at han bommet med 5 meter. Noe av det mest patetiske jeg har sett på en fotballbane noensinne, men gjett hva - han bare snublet stakkar.

 

Var det ikke da han faktisk påstod i ettertid at det hadde vært kontakt? Hvis jeg husker rett så er hans oppførsel i etterkant enda mer patetisk enn det lavmålet han presterte på banen. Dessuten er det bare det nest mest pinlige jeg har sett på/ved siden av banen. Jeg mener Harald Aabrekk fortjener prisen for største dust i løpet av en kamp.

Link to comment
Share on other sites

Når jeg tenker meg om tror du har rett i at han påstod det, ja. "Noe av det mest pateiske" gir meg jo rom for å ta med Aabrekk også, men fanden vet - to idiotiske opptredner. Må vel gi deg rett i at han som lot seg frakte til sykehus tar kaka tross alt.

Skrev seg ut fra akuttmottaket på eget ansvar og dro derfra til flyplassen hvor han ventet på resten av laget. Det er den mest patetiske opptreden noen sinne i mine øyne

Link to comment
Share on other sites

... og nå nylig ble han gjenglemt i Haugesund. Ha, ha. Egentlig en flink fyr, men han vet å skape overskrifter av feil grunner.

..Og får å ha tatt destruktiv fotball til nye høyder med sitt 5-5-0 system på både hjemme og bortebane..

-Jeg kunne med letthet ha glemt den mannen hvor som helst.. :D :D

Link to comment
Share on other sites

<p>

</p>

<p>Gamst er forøvrig ikke første nordmann til å jukse i PL. Det er flere som efter <em>eget</em> utsagn bare "måtte jukse". Er dette greit? Jeg synes ikke det.</p>

<p> </p>

<p>http://www.youtube.com/watch?v=QBrFlDpQudY&feature=related</p>

<p>

</p>

<p>Personlig hadde jeg aldri klagd om en av våre spillere sikra oss seriegull med en slik takling, er kynisk og feigt, men følger helt klart reglene</p>

Link to comment
Share on other sites

Gamst er forøvrig ikke første nordmann til å jukse i PL. Det er flere som efter eget utsagn bare "måtte jukse". Er dette greit? Jeg synes ikke det.

 

http://www.youtube.com/watch?v=QBrFlDpQudY&feature=related

 

Selv syns jeg det der er vakkert. Å se en spiss gi alt han har å tar igjen en motspiller alene med keeper, tar det røde kortet, redder mål og 3 poeng. I mot reglene eller ikke. Han fikk rødt, og det er dermed ikke mer "juks" enn alle andre taklinger som fører til rødt kort. Hadde Van Persie gjort det der under en viktig kamp for oss hadde vi hyllet han, det er jeg overbevist om.

Link to comment
Share on other sites

Det Solskjær gjør, det er greit gjort ifølge meg. Det er forsåvidt det samme som å stoppe en kontring med en kynisk takling, bare at her er det som helst siste mann da. Jeg hadde hvertfall hyllet en av våre om de hadde gjort det! Har faktisk gjort det selv også, hehe.. Da syns jeg ikke det var like bra.

Link to comment
Share on other sites

Hyllet absolutt ikke, stilltiende akseptert kanskje. Noe jeg i så fall ikke budre være så veldig stolt av. Det hører nemlig med til historien at Ferguson i alle fall ikke hyllet Solskjaer den gangen. Han hudflettet han og ga bot så det holdt. Akkurat dette var over grensen, noe organisert og gjentatte gjengoverfall ikke var (ref. begynnelsen til slutten for Reyes). Ett sted må grensen for kynisme og usportslighet gå. Etter min mening før Ferguson sin grense.

Edited by Sir John
Link to comment
Share on other sites

Ufattelig at Gary Speed er død. Er kun et par uker siden han førte Wales til 4-1 seier mot Norge og senest i 2007 var han jo med for Sheffield United når de tapte for Arsenal i Carling Cupen.

 

Var ikke akkurat min favoritt på banen, men uansett trist å se at han har gått bort i en alder på bare 42.

Link to comment
Share on other sites

Så ble det Steve Bruce som fikk sparken først denne sesongen, uten at det kommer som noen stor overraskelse. Skjønner styret/eier som velger å gjøre det også siden Bruce fikk penger til å hente inn 10(?) spillere i sommer uten at laget har klart å forbedre seg, egentlig har de tvert i mot blitt svakere og står med usle 2 seire på de 13 første serierundene. Spennende å se hvem som kommer inn og tar over jobben. Mange har spekulert på Martin O'Neill, men jeg tviler på at han er villig til å lede et bunnlag med et dårlig ungdomsakademi.

 

Ellers kan vell dette bety at Sir Alex mister en av sine tidligere elever som har gitt 3 poeng i hver kamp de siste 2-3 årene ;)

Link to comment
Share on other sites

Så ble det Steve Bruce som fikk sparken først denne sesongen, uten at det kommer som noen stor overraskelse. Skjønner styret/eier som velger å gjøre det også siden Bruce fikk penger til å hente inn 10(?) spillere i sommer uten at laget har klart å forbedre seg, egentlig har de tvert i mot blitt svakere og står med usle 2 seire på de 13 første serierundene. Spennende å se hvem som kommer inn og tar over jobben. Mange har spekulert på Martin O'Neill, men jeg tviler på at han er villig til å lede et bunnlag med et dårlig ungdomsakademi.

 

Ellers kan vell dette bety at Sir Alex mister en av sine tidligere elever som har gitt 3 poeng i hver kamp de siste 2-3 årene ;)

 

Nå begynner garantert norske aviser å linke Solskjær til jobben. Enda en garantist for 3 poeng til SAF i såfall

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper for Solskjærs del at han har tålmodighet nok til å vente med å starte karriere nr. 2 utenlands. Tror helt ærlig at han ikke har det som skal til for å lede f. eks Sunderland under et voldsomt press fra spillere, media og ikke minst styret/eieren enda. Men om han nå får tatt en sesong til eller to med Molde og fått prøvd seg i kvalifiseringen til CL eller EL tror jeg han vokser mye med tanke på trenererfaring. Kan ikke regne med at han på grunn av en lang og god karriere i Manchester skal glitre som manager. Dette har jo store spillere som Tony Adams, Roy Keane og flere alle fått kjent på uten noen stor suksess...

Link to comment
Share on other sites

Lærer man aldri? Sebastian Larsson ble felt, fikk straffe, tok det selv, bommet. Syns det skjer hver eneste gang når de som blir felt skal ta straffen selv. På toppen av det hele scoret faktisk Wolves bare sekunder etterpå, og nå er det 1-1.

Edited by Hedly
Link to comment
Share on other sites

Liker aldri når skadene blir såpass alvorlig at man må stå over sesongen. Sammen med hårballen Collocini har Newcastle vist seg frem et av Premier Leagues stopperpar. Om det viser seg at hårballen også blir ute en stund vil jeg tippe det kommer inn bud på Cahill i januarvinduet. Passer vell perfekt inn og blir ikke dyr siden kontrakten går ut i sommer (så lenge det ikke blir noen budkrig med Tottenham, Chelsea etc.)

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...