Jump to content

Smått og stort i Premier League


49 unbeaten

Recommended Posts

Tenkte å opprette en tråd der vi kan diskutere små og store saker i Premier League. Det er ganske ofte jeg ønsker å diskutere ting som skjer med spillerne, klubbene og alt rundt dette, så da kan det være like greit å ha en tråd hvor alt dette samles. Om man skal lage en klubbtråd for alle lagene og spillertråd for alle spillerne vil dette bli veldig rotete.

 

Om det allerede finnes en slik tråd her på forumet så får moderatorene bare fjerne denne.

 

Så over til saken jeg ønsker å ta opp. Har lest på flere nettsider om Premier League spiller(e) som har dopet seg, noe som ikke kommer som en overraskelse, men som kan vise seg som en skandale for det kommersielle. Når det nå, etter ryktene og tyde, skal være en av "stjernene" som har brukt kokain, er det med stor sannsynlighet et forbilde for mange ungdommer. Kan ikke si noe annet enn at dette er/kan bli en skandale. Tror helt ærlig at det ikke er en Arsenalspiller, uten at jeg ønsker å legge ut navnene jeg har i hodet i respekt for spillerne.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 271
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Fin initiativ 49 unbeaten, men jeg mistenker at det ligger en liknende tråd et eller annet sted i arkivene.

 

Jeg syns det alltid er trist å høre om mennesker som må ty til narkotika, men jeg syns det er en personlig krise fremfor en kommersiell krise. Får virkelig håpe at vedkommende bare har eksperimentert, og ikke er avhengig. Det at vedkommende muligens er et forbilde for mange unge, tror jeg ikke vi skal legge alt for mye vekt på. Ungdom vet at det er farlig med dop, selv om en kjent fotballspiller tar det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns det alltid er trist å høre om mennesker som må ty til narkotika, men jeg syns det er en personlig krise fremfor en kommersiell krise.

Hadde det vist seg at narkotikasnifferen var Rooney, Torres eller annen storspiller så er jeg fullt overbevist om at det hadde blitt mer enn bare en personlig krise. Og du sier at ungdommen er smart nok til å vite at narkotika er farlig; hvorfor starter da, og dør flere hvert år for overdose? Lever man et liv på grensen kunne det faktisk vært nok at forbildet ditt tok et steg i feil retning for at nysgjerrigheten blir for stor og man prøver litt selv. "Heldigvis" ser det ut som synderen er Garry O'Connor, en for meg totalt ukjent spiller.

Link to comment
Share on other sites

Hadde det vist seg at narkotikasnifferen var Rooney, Torres eller annen storspiller så er jeg fullt overbevist om at det hadde blitt mer enn bare en personlig krise. Og du sier at ungdommen er smart nok til å vite at narkotika er farlig; hvorfor starter da, og dør flere hvert år for overdose? Lever man et liv på grensen kunne det faktisk vært nok at forbildet ditt tok et steg i feil retning for at nysgjerrigheten blir for stor og man prøver litt selv. "Heldigvis" ser det ut som synderen er Garry O'Connor, en for meg totalt ukjent spiller.

Så klart det hadde blitt mye styr og mas, men allikevel så mener jeg at det er en personlig krise fremfor en kommersiell. Claus Lundekvam saken er et godt eksempel på at media fremstiller det som en personlig krise, selv om han ikke kan sammenliknes med Rooney/Torres. Ja ungdom vet at det er farlig, men ungdom er samtidig naive og tror at den ene gangen går bra. De vet det er farlig men de gjør det allikevel. Poenget mitt var at de tar sine valg uavhengig av hva spillere i PL foretar seg. Tror du flere norske jenter begynte med kokain etter at Mette-Marits lugubre fortid kom frem i media? Neppe!

Link to comment
Share on other sites

Ble vell Garry O'Connor? Vet ikke om det er bekreftet enda, men det er hvertfall sterke rykter om at det er han som er mannen i denne saken. Noe skuffende egentlig. Visste knapt hvem det var.

 

Og når overskrifta er "Premier League stjerne" så blir det bare mer skuffende og pinlig. Aldri hørt om han og han har aldri vært i rampelyset noe særlig før. Ingen stjernespiller.

Link to comment
Share on other sites

Mansfield er kanskje ikke i Premier League. Poster det likevel her. Dette er noe annet enn det gamlehjemmet Arsenal hadde med på tribuneplass mot Dortmund...

 

Mansfield Town have appointed the youngest chief executive in English football. Carolyn Still, 29. Ser dynamisk ut..

 

_55342216_still466.jpg

Kan bli negativt for klubben siden spillerne ønsker seg inn på kontoret til sjefen for en "liten snakk" ;)

Link to comment
Share on other sites

Nye rykter som vandrer rundt i diverse media i dag angående korrupsjon ved spilleroverganger. Agenten som har kommet med dette "oppgulpet" har tidligere samarbeidet med spillere som Andy Carroll, Gudjohnsen og Rivaldo. Managerne det er snakk om som har vært involvert i dette skal være velkjente, så da gjenstår det og se om hvem de er. Må si jeg tviler på at dette gjelder noen av dagens managere, selv om dette helt sikkert fortsatt foregår blant klubbene.

Link to comment
Share on other sites

"Verstingklubb

Harrison mener at spesielt én klubb skiller seg negativt ut, men at den er beskyttet av FA. "

Haha, MÅ jo nesten være United.. Men er sikkert ikke det, tipper på Allardyce og Coyle, Redknapp og Moyes var de to første jeg tenkte på, men tror de er for snille.

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke Moyes er aktuell her siden han nesten aldri får kjøpe inn spillere, og de han henter inn kommer fra lavere divisjoner og er neppe vanskelige å få. Hvis vi skal få se noen avsløringer rundt Manchester United, som helt sikkert vil skje, må vi vente til Sir Alex Ferguson har endt sine dager som manager. Føler at han yter så stor respekt rundt om i England at ingen tørr å sette seg opp imot han enda; bare se på hvordan han gjentatte ganger kjefter opp dommerne, får en utestengelse, og nevnte dommere blir "snille" i neste oppgjør.

Link to comment
Share on other sites

Sitter og ser Norwich-S'land, og verken O'Shea eller Brown har vært særlig gode mot et hardtarbeidende Norwich lag. Bendtner derimot har vært ok, fått lite å jobbe med, men det han har fått har han gjort greit. Hadde et bra mottak som han fikk skutt mot mål i 2. omgangen, men det ble for svakt og reddet lett.

Synes det er synd at Nicklas ikke vil tilbake til oss, siden jeg ser på ham som en spiller som kan bli en verdensklassespiss om han får sjansen nok. Bruker styrken sin bra, litt mye møtende, men mister sjelden ballen og finner som regel en medspiller. I tillegg er han ganske flink til å finne rom. Dessverre får han altfor lite hjelp av medspillerne sine i dag, og vi mata han jo ikke akkurat kjempebra da han var her heller... Likevel fikk han sin "dose" med mål, og der av en del viktige mål. Feks da han kom inn fra benken mot Tottenham for noen år siden på 1-1.

Link to comment
Share on other sites

Sitter og ser Norwich-S'land, og verken O'Shea eller Brown har vært særlig gode mot et hardtarbeidende Norwich lag. Bendtner derimot har vært ok, fått lite å jobbe med, men det han har fått har han gjort greit. Hadde et bra mottak som han fikk skutt mot mål i 2. omgangen, men det ble for svakt og reddet lett.

Synes det er synd at Nicklas ikke vil tilbake til oss, siden jeg ser på ham som en spiller som kan bli en verdensklassespiss om han får sjansen nok. Bruker styrken sin bra, litt mye møtende, men mister sjelden ballen og finner som regel en medspiller. I tillegg er han ganske flink til å finne rom. Dessverre får han altfor lite hjelp av medspillerne sine i dag, og vi mata han jo ikke akkurat kjempebra da han var her heller... Likevel fikk han sin "dose" med mål, og der av en del viktige mål. Feks da han kom inn fra benken mot Tottenham for noen år siden på 1-1.

 

Overtidsscoringer mot Hull og Wolves på vårparten av 2010. Uforglemmelige øyeblikk. Spesielt sistnevnte kamp når Sol Campbell klikket fullstendig under feiringen. Herlig! Hattricket mot Porto var også av det viktige slaget.

 

Nik B er en fantastisk avslutter, helt i verdensklasse, men mangler vel litt mentalt for å ta det helt store steget.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hærlig fotballkamp på Reebok Stadium idag! Det er ikke mange av de "mindre" lagene i Premier League jeg elsker mer vondt enn Stoke. Ellers morro å se et Bolton lag som endelig begynner å spille festfotballen de viste til tider i fjor. Stoke kan bare rykke ned, men Bolton ville blitt et savn om dem hadde tatt veien ned en divisjon.

Link to comment
Share on other sites

Joda, flott at Stoke får bank, og gjør heller ikke noe at det er av Bolton, som er på desperat poengjakt for tiden, men resultatet erger meg voldsomt uansett.

 

Skulle aldri byttet Eagles ut med Walters foran denne runden på Fantasy PL. :mmkay:

Link to comment
Share on other sites

Joda, flott at Stoke får bank, og gjør heller ikke noe at det er av Bolton, som er på desperat poengjakt for tiden, men resultatet erger meg voldsomt uansett.

 

Skulle aldri byttet Eagles ut med Walters foran denne runden på Fantasy PL. :mmkay:

Hehe, ergelig med slike bytter man tror skal sanke inn mye poeng. Jeg har for min del Klasnic på laget, så... ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg syntes det er herlig å se Bolton vinne for jeg kan ikke forstå hvorfor de har vært så utrolig dårlige denne sesongen. Jeg håper Bolton begynner å vinne kamper og kommer i form siden jeg syntes de er et bra lag og de kan ta poeng fra konkurrente våre vist de kommer i form.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...