Jump to content

Mikel Arteta


bergkamp

Recommended Posts

  • Replies 365
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hehe, synd han stakk til Barcelona.

Synes Ramsey gjør det helt ok for tiden, ikke noe mer enn det. Han er ingen Fabregas for å si det sånn.

 

Temmelig utrolig at vi har klart oss såpass bra når vi trolig mistet verdens beste midtbanespiller. Dog har nok formen til van Persie vært mye av grunnen til at vi ikke har merket det mer..

 

Når det gjelder din oppfattelse av Ramsey så er jeg helt enig. Han har en gang iblant meget gode involveringer, men generelt sett syntes jeg han stopper mange angrep og heller velger en støttepasning når han heller skal sette fart selv eller har en klar pasningsmulighet. Syntes egentlig han rett og slett ikke passer noe særlig til den offensive rollen han blir bedt om å spille.

Link to comment
Share on other sites

Han (Ramsey) har vel 6 assists til nå, i tillegg til å ha vært tredje sist på en del scoringer (skulle likt å sett et antall på akkurat dette). Han spiller i alle fall vesentlig bedre nå enn han gjorde i sesongstarten. Det jeg liker best med han er alle løpene han gjør inn i boksen, kan lett en bli en liten Lampard han, om noen år. :)

 

Forresten syns jeg Arsenal-fans er svært bortskjemt med Fabregas. Det er urettferdig å forvente at en spiller skal ligge på hans nivå, eller i det hele tatt nært det nivået Fabregas lå på i Arsenal. I den offensive posisjonen Cesc hadde i Arsenal, var han den soleklart beste i verden, ingen var overhodet nær han.

 

Jeg må også si at Arsenals midtbane er svært undervurdert. Både av media, eksperter, andre lag, andre lags supportere, og også være egne fans. Det er bare noen få midtbanespillere i Premier League som jeg kunne tenkt meg over de vi allerede har, men det stopper på 2-3 stykker.

Edited by Wilshere
Link to comment
Share on other sites

100 % enig i innlegget ditt Wilshere! Bare se på vår midtbane og f.eks. United sin. Alle våre sentrale midtbanespillere i førstelaget hadde spilt seg inn på den midtbanen og muligens vært den store stjernen på midten (Wilshere, Arteta, Song, Ramsey, Diaby). Utrolig hvor mage gode spillere vi har i denne posisjonen i tillegg til nevnte har vi også Rosicky og ungguttene Frimpong og Coquelin.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Godt å se att Arteta fikk seg en scoring i dag! Synes han har vært outstanding i måten han har vært "ryddegutt" for mange av feilene midtbanen har stått for i år! Jeg trodde han skulle være en kreativ tilvekst men har så langt ordnet opp på mditbanen når andre(Ramsey,Walcott spesielt) har sviktet. Tar en skål for Arteta i kveld :)

Link to comment
Share on other sites

Godt å se att Arteta fikk seg en scoring i dag! Synes han har vært outstanding i måten han har vært "ryddegutt" for mange av feilene midtbanen har stått for i år! Jeg trodde han skulle være en kreativ tilvekst men har så langt ordnet opp på mditbanen når andre(Ramsey,Walcott spesielt) har sviktet. Tar en skål for Arteta i kveld :)

Støttes. Ser ut som han trives så veldig. Har aldri sett han som hos oss. Må være godt for han å spille med så gode fotballspillere i et ballbesittende lag.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Jeg synes det var litt interessant å lese denne lille artikkelen om Arteta og det å returnere til Goodison Park for første gang siden han forlot Everton (hvor han spilte i seks og et halvt år). Han forlot i hvert fall ikke gamleklubben på "bad terms".

 

http://www.arsenal.c...goodison-return

Tror nok han får en varm velkomst. Har ikke fått inntrykk av at det var mange sure miner når han forsvant. Uheldigvis for Everton så er de jo blitt vant til at spillerne deres forsvinner. Nesten som oss :/

Link to comment
Share on other sites

Tror nok han får en varm velkomst. Har ikke fått inntrykk av at det var mange sure miner når han forsvant. Uheldigvis for Everton så er de jo blitt vant til at spillerne deres forsvinner. Nesten som oss :/

 

De har da ærlig talt ikke mistet så mange store spillere som oss siden Moyes kom? Rooney, Pienaar og nå Arteta er vel de største. De har beholdt spillere som Jagielka, Baines, Rodwell, Cahill og Fellaini. Syntes de har vært temmelig flinke til å beholde sine største spillere mtp. hvordan økonomien deres er. Er ikke akkurat mye penger å rutte med der i gården..

Link to comment
Share on other sites

Du må ikke glemme Andy Johnson og ikke minst Joleon Lescott, det var et stort tap for dem. Moyes forvaltet derimot pengene på en ok måte ved å hente inn Heitinga og tilby gode kontrakter til de mer etablerte spillernee. Bilyaletdinov kan vel karakteriseres som en dyr flopp. Salget av Arteta bidro vel i stor grad til at de hadde råd til å hente Gibson samt å fornye kontrakten til Fellaini.

 

Jeg har forøvrig stor sans for David Moyes og det han har fått ut av Everton med relativt små ressurser og evig lillebrorstempel. Når Redknapp tar over england tror jeg fort han kan bli den nye manageren på White Hart Lane.

Link to comment
Share on other sites

Jeg satt 20 meter fra Everton-fansen da de gjestet Emirates i desember. Da Mikel var ute ved hjørneflagget for å ta cornere ble han møtt av øredøvende applaus fra sine gamle fans. Mottakelsen på Goodison blir nok vel så bra. Arteta er en fin fyr og en fremragende fotballspiller. Sommerens DESIDERT viktigste kjøp.

Edited by Bergkampboy
Link to comment
Share on other sites

Du må ikke glemme Andy Johnson og ikke minst Joleon Lescott, det var et stort tap for dem. Moyes forvaltet derimot pengene på en ok måte ved å hente inn Heitinga og tilby gode kontrakter til de mer etablerte spillernee. Bilyaletdinov kan vel karakteriseres som en dyr flopp. Salget av Arteta bidro vel i stor grad til at de hadde råd til å hente Gibson samt å fornye kontrakten til Fellaini.

 

Jeg har forøvrig stor sans for David Moyes og det han har fått ut av Everton med relativt små ressurser og evig lillebrorstempel. Når Redknapp tar over england tror jeg fort han kan bli den nye manageren på White Hart Lane.

 

Nå syntes jeg aldri Johnson har vært det helt store og statistikken hans er jo temmelig "crap" i Premier League for å si det mildt så der er jeg uenig med deg, men angående Lescott så har du helt riktig. Glemte helt bort at Lescott forsvant til Shitty i 2009, men han forsvant for en meget høy overgangssum og til syvende og sist så var det en mektig god affære fra Everton sitt perspektiv.

 

Håper dog aldri at Moyes tar over Tottenham. Har sansen for han (selv om han ligner på Gollum) og Everton.. :P

Link to comment
Share on other sites

Lescott var en god handel for Everton, de mistet jo i sin tid også en mann som Thomas Gravesen, men alt i alt har de klart å beholde sine beste og er en klubb jeg sympatiserer veldig med fordi de har det trangt, men virker som spillerne trives der så godt at det gjør opp for at de ikke får de høyeste lønningene eller kjemper om trofeer.

 

Angående Arteta forventer jeg at han får applaus, det fortjener han!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

En av mine klare favoritter, var ikke den som ønsket meg Arteta mest som Cesc-erstatter, men det ble han aldri heller. Vært en oppgradering fra Wilshere i fjor, spiller solid hver gang og er knallhard defensivt. Wilshere må nok belage seg på å prøve seg på den offensive plassen neste sesong!

Link to comment
Share on other sites

Det eneste jeg kan (og vil) utsette på Arteta er at han er veldig treg og kan holde for lenge på ballen til tider. Dette gjør at han dessverre faller ut mot litt større lag (se på Milan borte og Manchester United hjemme som eksempler). Dog er han fullstendig i stand til å spille en-touch fotball så hvorfor han ikke har helt klart å tilpasse seg ennå kan være fordi han ikke helt ennå var varm i skjorta i de tidligere kampene, men mot Tottenham så var han jo fabelaktig.

 

Vi får se hvordan han farer mot City. Spiller han som han har gjort de siste kampene der så vil jeg ikke ha noen ting å utsette på han bortsett fra litt lav fart.

 

Edit:

 

Var ikke lenge etter han fant ut hvordan man brukte hårgele tenker jeg! :P

Ao6oHRtCAAAD4v1.jpg

Edited by Stefan B
Link to comment
Share on other sites

Det eneste jeg har å utsette på Arteta er at han til tider og utider virker veldig klysete på banen. Han faller med en gang han får en finger i ryggen, og da ruller han like gjerne unna med ballen i hendene. Han syter også alt for mye mot dommeren under kampene. Mer enn en gang denne sesongen at Arteta virkelig har gjort meg flau av denne oppførselen.

 

Men ellers er han en klassespiller. Wengers beste kjøp i sommer, og en av våre aller beste spillere i år. Når han i tillegg leverer klassemål som mot Villa i helga så er det vanskelig å ikke like denne karen. :)

Edited by Hedly
Link to comment
Share on other sites

Det eneste jeg kan (og vil) utsette på Arteta er at han er veldig treg og kan holde for lenge på ballen til tider. Dette gjør at han dessverre faller ut mot litt større lag (se på Milan borte og Manchester United hjemme som eksempler). Dog er han fullstendig i stand til å spille en-touch fotball så hvorfor han ikke har helt klart å tilpasse seg ennå kan være fordi han ikke helt ennå var varm i skjorta i de tidligere kampene, men mot Tottenham så var han jo fabelaktig.

 

Vi får se hvordan han farer mot City. Spiller han som han har gjort de siste kampene der så vil jeg ikke ha noen ting å utsette på han bortsett fra litt lav fart.

Han spilte ikke i hjemmekampen mot Moan U. ;) (En kamp vi for øvrig hadde gjort det mye bedre i om Arteta hadde spilt).

 

Personlig ser jeg på det faktum at han kan tillate seg å bruke lang tid med ballen i bena som en klar fordel for oss. For eks i sluttfasene av de knepne borteseierne mot Norwich, Aston Villa og nå sist Everton var han rett og slett enorm på dette. Han sto alltid fram i krigen på midtbanen og hjalp oss til å ri av stormen med å hele tiden roe ned spillet og velge de smarteste pasningsalternativene.

 

Vår soleklart beste midtbanespiller denne sesongen. Ramsey, Song og Rosicky er ikke nært engang, imo.

Edited by Wilshere
Link to comment
Share on other sites

Det eneste jeg har å utsette på Arteta er at han til tider og utider virker veldig klysete på banen. Han faller med en gang han får en finger i ryggen, og da ruller han like gjerne unna med ballen i hendene. Han syter også alt for mye mot dommeren under kampene. Mer enn en gang denne sesongen at Arteta virkelig har gjort meg flau av denne oppførselen.

Syns at Arteta ofte mottar stygg behandling, var vel tre veldig stygge taklinger mot Villa sist. Ikke bitt meg merke i at han faller og ruller rundt med ballen, mener at han, Vermaelen og Van Persie er de største vinnerskallene våre, de som tør å si ifra til dommeren når noe er galt.

Link to comment
Share on other sites

Arteta får tøff behandling, men han gir en del juling tilbake også. Jeg syns han er rutinert i mange av de situasjonene. Det eneste jeg vil klage på er at han ofte blir stående og kjefte på dommeren istedenfor å følge spillet videre. Ellers er det ingenting å være flau over.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hvis Arteta nå er ute i et par kamper (eller resten av sesongen) så mener jeg vi burde satse på Chamberlain i hans fravær såfremt ikke Diaby "plutselig" kommer tilbake.

Szczesny

Sagna - Koscielny - Vermaelen - Gibbs/Santos

Song - Rosicky

Walcott - Chamberlain - Benayoun/Gervinho

v. Persie

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...