Jump to content

Mikel Arteta


bergkamp

Recommended Posts

  • Replies 365
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Arteta: We can build with this spirit but money is a big concern.

 

Som jeg sier uansett om Covid 19 er et big issue. Kroenke familien må bla opp mer. Arteta MÅ ha midler til å investere ellers så kan vi like godt hente Benitez som får maks ut av en dritdårlig tropp.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke bare så enkelt som 'splash the cash'. Joda, penger er viktig, men det er mulig å finne 'røverkjøp' selv i dagens fotball. Kepa og Allison feks, ja de kosta henholdsvis ca £71 og £66 mill. Vi henta Leno, som jeg vil si er på samme nivå, for ca £22.5 mill.

Özil er dessverre et pengesluk slik ståa er nå, og vi må nok vente til kontrakten hans er ferdig før vi kan begynne å bruke skikkelige penger igjen. Forhåpentligvis vil klubben lære av dette, og ikke gi spillere i fremtiden slike kontrakter igjen. 

Men det finnes fortsatt mer enn gode nok spillere rundt omkring til gode priser, hvis man har gode nok speidere og et godt nettverk. 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
2 hours ago, Verminator5 said:

Dette er litt som å komme med eple til læreren på barneskolen - smisking, men en del sannhet også selvsagt. 
 

jeg synes det er merkelig at fans sammenligner emerys første kamper med Artetas første kamper. Det gir lite mening for meg. Skal man sannenligne så ta i alle fall Emerys siste kamper mot Artetas første. Uansett, Emery er gone og Arteta er gooner

Link to comment
Share on other sites

Spillerne ga jo mer eller mindre faen under Emery. Det ble ny giv under Arteta og sånn blir det ofte ved et manager skifte. Derfor blir det vel ikke et helt korrekt bilde å sammenligne perioden hvor den ene får sparken og den andre kommer inn. Men , ingen tvil om at det ble til det bedre under Arteta. Det ble forbedringer på mange måter.

Nå butter det litt i mot for Arteta i PL. Seier i dag så kommer vi høyere opp på tabellen. 14 plass ser ikke så pent ut. Skulle vi slå Spurs neste helg også så når vi nye høyder - iallefall her inne på forumet 🙂 

To tap så ser det ikke så lyst ut.

Link to comment
Share on other sites

19 hours ago, Gunners68 said:

Spillerne ga jo mer eller mindre faen under Emery. Det ble ny giv under Arteta og sånn blir det ofte ved et manager skifte. Derfor blir det vel ikke et helt korrekt bilde å sammenligne perioden hvor den ene får sparken og den andre kommer inn. Men , ingen tvil om at det ble til det bedre under Arteta. Det ble forbedringer på mange måter.

Nå butter det litt i mot for Arteta i PL. Seier i dag så kommer vi høyere opp på tabellen. 14 plass ser ikke så pent ut. Skulle vi slå Spurs neste helg også så når vi nye høyder - iallefall her inne på forumet 🙂 

To tap så ser det ikke så lyst ut.

Arteta har hele tiden snakket om konsekvenser og at spillere aldri skal føle seg trygg på startplass når man ikke leverer. Nå leverer verken Xhaxa og Bellerin og William men de får starte.

Da skjer det som fort skjedde med Emery. Spillerne mister trua og kaster deg under bussen. Taper vi mot Jose så bryter helvette løs.

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, sas2002 said:

Arteta har hele tiden snakket om konsekvenser og at spillere aldri skal føle seg trygg på startplass når man ikke leverer. Nå leverer verken Xhaxa og Bellerin og William men de får starte.

Da skjer det som fort skjedde med Emery. Spillerne mister trua og kaster deg under bussen. Taper vi mot Jose så bryter helvette løs.

Nå er det viktig å huske på at flere av de som startet mot Wolves feks aldri hadde startet om vi hadde folk skadefrie/suspensjonsfrie. Spesielt Elneny og Partey hadde med stor sannsynlighet startet foran Xhaka og Ceballos/Willock. Kanskje Ceballos hadde startet sammen med Elneny og Partey. 

Bellerin har hatt flere gode prestasjoner denne sesongen og begynner å ligne mer på den spilleren han kan være.

Willian er jeg enig i at ikke burde starte så mye som han gjør, men det er forståelig at Arteta ønsker å beholde noe stabilitet i laguttaket grunnet flere skader og litt for mange ustabile unggutter.

Det bør også tas med at Luiz mest sannsynlig merket hodeskaden bedre enn det kunne se ut som ved første øyekast. Hvis ikke hadde han mest sannsynlig ikke blitt byttet ut ved pause. Skaden skjedde på 0-0 og påvirket garantert laget. 

Link to comment
Share on other sites

Gir vi slipp på Arteta kommer vi hvertfall til å slite. Minus Gabriel, Partey, Leno og Aubameyang (selv om han har vært jævlig skuffende så langt denne sesongen) så er det få spillere som faktisk er gode nok til å vinne ligaen.

Det begynte å gå skeis under Wenger med majoriteten av disse spillerne. Det fortsatte under Emery på tross av at Emery i starten fikk litt mer ut av de enn forventet. Arteta klarte også dette, men igjen så viser spillerne at de rett og slett ikke er gode nok.

Leno, Bellerin, Gabriel, Tierney, Partey, Aubameyang er vel de eneste spillerne pdd. som faktisk er gode nok for praktisk talt alle lag i ligaen, og da har det heller ikke hjulpet at Aubameyang har vært ganske uinteressert denne sesongen. Resten av gjengen er enten talenter eller har underprestert/holder ikke nivået.

Det så ut til at Arteta ville få mer ut av de siste spillerne, men dessverre så var det ikke langvarig. Noe som er typisk mindre gode spillere. De kan ofte ha gode perioder hvor de er nære verdensklasse, men så faller de tilbake på sitt ordentlige nivå igjen.

Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, Stefanb said:

Gir vi slipp på Arteta kommer vi hvertfall til å slite. Minus Gabriel, Partey, Leno og Aubameyang (selv om han har vært jævlig skuffende så langt denne sesongen) så er det få spillere som faktisk er gode nok til å vinne ligaen.

Det begynte å gå skeis under Wenger med majoriteten av disse spillerne. Det fortsatte under Emery på tross av at Emery i starten fikk litt mer ut av de enn forventet. Arteta klarte også dette, men igjen så viser spillerne at de rett og slett ikke er gode nok.

Leno, Bellerin, Gabriel, Tierney, Partey, Aubameyang er vel de eneste spillerne pdd. som faktisk er gode nok for praktisk talt alle lag i ligaen, og da har det heller ikke hjulpet at Aubameyang har vært ganske uinteressert denne sesongen. Resten av gjengen er enten talenter eller har underprestert/holder ikke nivået.

Det så ut til at Arteta ville få mer ut av de siste spillerne, men dessverre så var det ikke langvarig. Noe som er typisk mindre gode spillere. De kan ofte ha gode perioder hvor de er nære verdensklasse, men så faller de tilbake på sitt ordentlige nivå igjen.

Spot on. Er litt usikker på Bellerin i gruppen du menerspillerne er gode nok. Bellerin var elendig i går . Syntes han har vært veldig ujevn denne sesongen. 

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Gunners68 said:

Spot on. Er litt usikker på Bellerin i gruppen du menerspillerne er gode nok. Bellerin var elendig i går . Syntes han har vært veldig ujevn denne sesongen. 

Som han har vært de siste 5 årene bortsett fra det ene året pga skade. Det er det som er ptoblemet i denne klubben. Vi belønner middelmådigheter med nye kontrakter.

Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, Gunners68 said:

Spot on. Er litt usikker på Bellerin i gruppen du menerspillerne er gode nok. Bellerin var elendig i går . Syntes han har vært veldig ujevn denne sesongen. 

Jeg mener at Bellerin er god nok, men der kan vi vel være uenige. Tar selvfølgelig en oppgradering på samtlige, men jeg mener at Bellerin er mer enn god nok til å kjempe om de gjeveste troféene. Det har ikke akkurat hjulpet å ha to spillere foran han som har vært milevis unna noe som kan kalles toppform. Han har også konstant fått byttet partneren til venstre for seg. Allikevel har han skapt sjanser flere ganger. Som alle andre så vil han ikke være feilfri. Det er det ytterst få som er.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Stefanb said:

Jeg mener at Bellerin er god nok, men der kan vi vel være uenige. Tar selvfølgelig en oppgradering på samtlige, men jeg mener at Bellerin er mer enn god nok til å kjempe om de gjeveste troféene. Det har ikke akkurat hjulpet å ha to spillere foran han som har vært milevis unna noe som kan kalles toppform. Han har også konstant fått byttet partneren til venstre for seg. Allikevel har han skapt sjanser flere ganger. Som alle andre så vil han ikke være feilfri. Det er det ytterst få som er.

Bellerin har spilt seg opp denne sesongen etter mye skader og lite stabilitet. Han varierer som resten av laget, men har begynt å vise de offensive ferdighetene vi kjenner ham for oftere. Han har fortsatt et stykke å gå før han er på toppnivå, men jeg mener han er på god vei. 

Link to comment
Share on other sites

18 hours ago, Stefanb said:

 

Leno, Bellerin, Gabriel, Tierney, Partey, Aubameyang 

Tar utgangspunkt i disse og legger til følgende spillere jeg har trua på/passer inn:

Elneny

Saka

Nektiah

Martinelli

Willock

Holding

Pepe

Özil

Mari

Martinelli

AMN

Runarsson (back up)

Mustafi (back up)

Luiz (back up)

spillere vi ikke trenger/ønskes solgt

Soares - Willian - Lacazette - Ceballos - Xhaka - Kolasinac - 

 

Link to comment
Share on other sites

Hmmm. Har Arsenal et personalproblem eller er det Arteta som har et personalpoblem. Nå har Arteta komt på kant med ganske mange spillere. Har kvittet seg med Guendouzi pga adferdsproblemer.  Frosset ut Øzil. Må være et eller annet med Saliba. Det har kommet frem at noen spillere i gruppa har reagert på hvordan Arteta hadde kommentert utvininga til Pepe. Det siste er at Arteta og Luiz ikke er på talefot lenger pga at det vissnok var Luiz som hadde lekket ut til mediene at det hadde vært slåsskamp mellom Luiz og Ceballos. Arteta likte ikke at det kom ut. Mente det burde holdes internt. I det siste har vel Pepe og Saliba kranglet i sosiale medier også fordi Saliba sendte noen meldinger til Guendouzi. 

Edited by Tony
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Tony said:

Hmmm. Har Arsenal et personalproblem eller er det Arteta som har et personalpoblem. Nå har Arteta komt på kant med ganske mange spillere. Har kvittet seg med Guendouzi pga adferdsproblemer.  Frosset ut Øzil. Må være et eller annet med Saliba. Det har kommet frem at noen spillere i gruppa har reagert på hvordan Arteta hadde kommentert utvininga til Pepe. Det siste er at Arteta og Luiz ikke er på talefot lenger pga at det vissnok var Luiz som hadde lekket ut til mediene at det hadde vært slåsskamp mellom Luiz og Ceballos. Arteta likte ikke at det kom ut. Mente det burde holdes internt. I det siste har vel Pepe og Saliba kranglet i sosiale medier også fordi Saliba sendte noen meldinger til Guendouzi. 

Hvor leser du dette? Ingen/få av kildene jeg pleier å sjekke skriver dette og Luiz har avkreftet ryktene om at de to har problemer. 

https://www.mirror.co.uk/sport/football/news/david-luiz-mikel-arteta-arsenal-23163539

Hvis det er som det står i denne artikkelen fotball.london som har skrevet det, vil jeg anbefale deg å droppe det som kilde. Det er et medie som finner opp saker for å få folk til å klikke seg inn på siden. En av de verste click bait mediene du kan finne. 

Link to comment
Share on other sites

27 minutes ago, Simbad said:

Hvor leser du dette? Ingen/få av kildene jeg pleier å sjekke skriver dette og Luiz har avkreftet ryktene om at de to har problemer. 

https://www.mirror.co.uk/sport/football/news/david-luiz-mikel-arteta-arsenal-23163539

Hvis det er som det står i denne artikkelen fotball.london som har skrevet det, vil jeg anbefale deg å droppe det som kilde. Det er et medie som finner opp saker for å få folk til å klikke seg inn på siden. En av de verste click bait mediene du kan finne. 

Nei har ikke lest den sida. Hørte det på Skysport tror æ. Jermaine Jenas og ei dame der som diskuterte det.

Link to comment
Share on other sites

få av oss vet hva som skjer i kulissene, og alt synes ikke å være helt på stell. Men å opphøye løse spekulasjoner og konspirasjoner til fakta, særlig fra folk som kanskje har en interesse av å presentere ting slik, det bør vi vel styre klar av?

Arteta kan ikke få skylda for at spillerne er så idioter at de tar kvelertak på motstandere. 

EDIT: men han kan/bør velge å vrake spillere som oppfører seg slik...

Edited by piscator
Link to comment
Share on other sites

Det jeg sliter med er å se hva er det Arteta ønsker fra treningsfeltet. Er det å komme rundt på kant å slå innlegg som er hans måte å spille på. Etter vi la om fra 3 bak til en 433 så har vi kollapset skikkelig. Han utvikler ikke spillere lengre, de blir bare dårligere. Stakkars Gabriel og Tierney som må spille med det makkverket av en stall. Saka angrer vel på at han signerte og Klopp henter vel han til sommeren. Nei nå er det bekmørkt.

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, sas2002 said:

Det jeg sliter med er å se hva er det Arteta ønsker fra treningsfeltet. Er det å komme rundt på kant å slå innlegg som er hans måte å spille på. Etter vi la om fra 3 bak til en 433 så har vi kollapset skikkelig. Han utvikler ikke spillere lengre, de blir bare dårligere. Stakkars Gabriel og Tierney som må spille med det makkverket av en stall. Saka angrer vel på at han signerte og Klopp henter vel han til sommeren. Nei nå er det bekmørkt.

kjøper mye av dette. det er vanskelig å se hva som er planen til Arteta, og samhandlingen fungerer ikke. Det er ingen rytme og timing i det offensive spillet. Og for liten bevegelse, noe som gjør alt forutsigbart. 

Link to comment
Share on other sites

Tenker Arteta burde få følgende beskjed. Du skal ha 10 poeng på de neste 4 kampene. Soto,Everton, City, Chelsea. 

Man skjønner vi er ille ute😎😀

Arteta har nok en jævla splid i garderoben nå. Du har den ene siden med med Luiz, Sokratis, Mustafi, Kola,Øzil, Willock og Maint.Niles mot andre siden. Rart det blir kaos.

Link to comment
Share on other sites

Pepe gets a red card - “that’s unacceptable, he let the whole team down” Xhaka gets a red card - “he made a mistake, we all make mistakes”

 

Derfor har jeg mistet litt trua på Arteta nå. Han motsier seg selv. Han pratet og var veldig tydelig på dette på samme tid i fjor. Alle skal få sine muligheter og alle skal bli behandlet likt. Det skal bli klare konsekvenser når du ikke gjør den jobben du skal gjøre.

Nå koker det i hue ditt Mikel!
 

 

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, sas2002 said:

Pepe gets a red card - “that’s unacceptable, he let the whole team down” Xhaka gets a red card - “he made a mistake, we all make mistakes”

 

Derfor har jeg mistet litt trua på Arteta nå. Han motsier seg selv. Han pratet og var veldig tydelig på dette på samme tid i fjor. Alle skal få sine muligheter og alle skal bli behandlet likt. Det skal bli klare konsekvenser når du ikke gjør den jobben du skal gjøre.

Nå koker det i hue ditt Mikel!
 

 

Dette er jo fake news. Jeg så intervjuet. 
I’d use the exact same Words sa han om Xhakas kort i forhold til Pepes kort

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...