Jump to content

Kapteinen!


kellman

Recommended Posts

Hvem blir kaptein neste år tro? Koscielny er jo ute til november...

Man blir jo ikke diskvalifisert fra vervet som kaptein i Arsenal, selv om man knapt er på banen ;D .

 

Men nå er det selvsagt nye koster i laget så kanskje vi får en spillende kaptein neste sesong.

 

Personlig så ville jeg likt å se en ny spiller med "sjefsevner" som kom inn på midtbanen eller på stopperplass som tok over armbåndet, av de som er i klubben i dag og som vil spille fra dag en i den nye sesongen så holder jeg en knapp på Ramsey.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • Replies 58
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tidenes Bump!

 

Hvem tror dere blir kaptein og hvem ønsker dere som kaptein kommende sesong?

Jeg ønsker meg følgende:

Kaptein: Sokratis,

Visekaptein: Leno.

Dette tror jeg: Xhaka (skjønt jeg er litt usikker på om jeg tror nettopp dette, da jeg også tror at grunnen til at valget av kaptein enda ikke er klart er fordi Emery er usikker på om Xhaka er god nok for første elleveren. Så jeg motsier dermed meg selv 😂)

 

Link to comment
Share on other sites

Hvem ønsker jeg meg som kaptein? Tja, jeg vet ikke helt sikkert, og i og med at Emery ikke ønsker å ha den tradisjonelle kapteinsrollen i laget så blir jeg enda mindre usikker.

Emery ønsker å ha et "kapteinskollegium" på fem personer. Sist sesong så bestod dette kollegiet av Koscielny, Monreal, Xhaka,  Özil og Cech. Man kan forsåvidt si at Emery til dels holdt seg til gamlemetoden ved at Koscielny var det jeg vil kalle "førstekaptein" eller "seniorkaptein". 
To av de som var i det gamle kollegiet har forlatt klubben, Kos og Cech, og slik jeg tolker Emery så vil de tre andre forsette i kollegiet. Spørsmålet er da hvilke to av våre spillere som da skal inn i "kollegiet" og hvem skal være "førstekaptein"?

Jeg er enig med deg Ben Elfen i at Xhaka i utgangspunktet er påtenkt som "førstekaptein" uten at dette er bekreftet. Jeg tror også at Emery venter til overgangsvinduet er steng, i tilfelle en av dagens kapteiner skulle forsvinne (lite sannsynlig), før han utnevner resten av kollegiet. Jeg er ikke uenig med deg, BE, i at Sokratis er et godt alternativ i denne kapteinsgruppen, jeg er mer usikker når det gjelder Leno. 

Jeg har i mange sesonger etterlyst den klare lederen på banen i Arsenal (både under Wenger og Emery) og jeg må ærlig innrømme at jeg fremdeles sliter med å finne denne spilleren i den nåværende troppen..
Da Xhaka kom til klubben så nevnte jeg han som en potensiell fremtidig kaptein, pr. dato er jeg mer usikker på om Xhaka er den rette der. Når det gjelder det nevnte 5-kapteinskollegiet så ser jeg også Luiz som en kandidat. På sikt (ikke denne sesongen) så kan også Holding bli en aktuell kandidat, det samme gjelder Tierney.

Hva ville jeg velge pr i dag så ville jeg plukket ut Sokratis og Luiz som de to siste medlemmene av "kapteinskollegiet", men når det gjelder hvem som er den rette for å være førstevalget blant kapteinene så må jeg rett og slett melde pass. jeg sliter med å velge den rette spilleren. Som sagt over så venter jeg fremdeles på at klubben skal få inn den naturlig klare lederen i stallen.

PS!! har du begynt å konkurrere med meg når det gjelder antall linjer i et innlegg, Ben Elfen 😋???

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, Polljen said:

Hvem ønsker jeg meg som kaptein? Tja, jeg vet ikke helt sikkert, og i og med at Emery ikke ønsker å ha den tradisjonelle kapteinsrollen i laget så blir jeg enda mindre usikker.

Emery ønsker å ha et "kapteinskollegium" på fem personer. Sist sesong så bestod dette kollegiet av Koscielny, Monreal, Xhaka,  Özil og Cech. Man kan forsåvidt si at Emery til dels holdt seg til gamlemetoden ved at Koscielny var det jeg vil kalle "førstekaptein" eller "seniorkaptein". 
To av de som var i det gamle kollegiet har forlatt klubben, Kos og Cech, og slik jeg tolker Emery så vil de tre andre forsette i kollegiet. Spørsmålet er da hvilke to av våre spillere som da skal inn i "kollegiet" og hvem skal være "førstekaptein"?

Jeg er enig med deg Ben Elfen i at Xhaka i utgangspunktet er påtenkt som "førstekaptein" uten at dette er bekreftet. Jeg tror også at Emery venter til overgangsvinduet er steng, i tilfelle en av dagens kapteiner skulle forsvinne (lite sannsynlig), før han utnevner resten av kollegiet. Jeg er ikke uenig med deg, BE, i at Sokratis er et godt alternativ i denne kapteinsgruppen, jeg er mer usikker når det gjelder Leno. 

Jeg har i mange sesonger etterlyst den klare lederen på banen i Arsenal (både under Wenger og Emery) og jeg må ærlig innrømme at jeg fremdeles sliter med å finne denne spilleren i den nåværende troppen..
Da Xhaka kom til klubben så nevnte jeg han som en potensiell fremtidig kaptein, pr. dato er jeg mer usikker på om Xhaka er den rette der. Når det gjelder det nevnte 5-kapteinskollegiet så ser jeg også Luiz som en kandidat. På sikt (ikke denne sesongen) så kan også Holding bli en aktuell kandidat, det samme gjelder Tierney.

Hva ville jeg velge pr i dag så ville jeg plukket ut Sokratis og Luiz som de to siste medlemmene av "kapteinskollegiet", men når det gjelder hvem som er den rette for å være førstevalget blant kapteinene så må jeg rett og slett melde pass. jeg sliter med å velge den rette spilleren. Som sagt over så venter jeg fremdeles på at klubben skal få inn den naturlig klare lederen i stallen.

PS!! har du begynt å konkurrere med meg når det gjelder antall linjer i et innlegg, Ben Elfen 😋???

Ja. Føler jeg tok helt av i mitt forrige innlegg. 

Det var jo nesten en avhandling. Stor forskjell på om man bruker mobil eller PC 😂

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Polljen said:

Hvem ønsker jeg meg som kaptein? Tja, jeg vet ikke helt sikkert, og i og med at Emery ikke ønsker å ha den tradisjonelle kapteinsrollen i laget så blir jeg enda mindre usikker.

Emery ønsker å ha et "kapteinskollegium" på fem personer. Sist sesong så bestod dette kollegiet av Koscielny, Monreal, Xhaka,  Özil og Cech. Man kan forsåvidt si at Emery til dels holdt seg til gamlemetoden ved at Koscielny var det jeg vil kalle "førstekaptein" eller "seniorkaptein". 
 

Feil! Det var Ramsey :) 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Verminator5 said:

Feil! Det var Ramsey :) 

Du har sikkert rett. Jeg trodde også at Ramsey var en av de fem, men var ikke helt sikker. Derfor brukte jeg google, og fant en ca ett år gammel artikkel som gav meg inntrykk av at Monreal var en av de fem (jeg tror ikke Ramsey var nevnt i den artikkelen). Jeg beklager feilen. 

Det som jeg dog er relativt sikker på, er at Emery nylig nevnte Monreal som en av de aktuelle kapteinene for inneværende sesong. 

Link to comment
Share on other sites

31 minutes ago, Polljen said:

Du har sikkert rett. Jeg trodde også at Ramsey var en av de fem, men var ikke helt sikker. Derfor brukte jeg google, og fant en ca ett år gammel artikkel som gav meg inntrykk av at Monreal var en av de fem (jeg tror ikke Ramsey var nevnt i den artikkelen). Jeg beklager feilen. 

Det som jeg dog er relativt sikker på, er at Emery nylig nevnte Monreal som en av de aktuelle kapteinene for inneværende sesong. 

Jepp , Monreal ble nevnt av Emery som en av kandidatene til å bli kaptein , Polljen.

Siden vi kan bruke tiden frem til kampen i morgen med å henge oss opp i de små detaljer så kan jeg ikke huske at dette har skjedd tidligere 🙂 Mulig jeg tar feil .

En ting er at vi ikke signerer spillere før sesongen omtrent er i gang , men vi klarer heller ikke å finne en kaptein. Som det fremgår i Daily Mail i dag så er kapteinens faste spalte trukket fra kamp programmet. Vet ikke om det er et svakhets tegn , men det må da iallefall være mulig å ha kapteinen klar til sesongen starter. Når vi det ikke klarer så sier det vel mye om hva slags situasjon vi befinner oss i. Det er tynt med ledere . Vi er ikke i nærheten av å ha en Vieira eller Adams . 

Vi får håpe de klarer å finne en kaptein til kampen iallefall 🙂 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Leno, Sokratis, Matteo, ja selv luiz hadde vært ett bedre valg enn xhaka. Men neida, selvsagt skulle xhaka velges, en spiller som gjør så mye dumt på en bane. Hva ønsket man oppnå med det? At han plutselig skulle heve seg? Jeg kritiserte valget lenge før denne kampen her, men etter ikveld så vet vi alle at det var ett totalt feil valg. Spent på hva som skjer videre nå. Er rimelig sikker på at Xhaka hadde noen tanker selv også nedover tunellen, og hva tenker han på når han selv har vært med på å slippe en 2-0 ledelse og såvidt gidder gå av banen? Det er ikke en leder verdig. I tilegg provoserer han fansen bevisst.

 

Edit: Xhaka har ikke postet noe som helst på Instagrammen sin etter kampen. Så da vet vi at det er trøbbel i den gården, det er fast rutine tap eller seier fra den kanten.

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

En leder med en styrke og trygg posisjon hadde satt ut Xhaka for slik oppførsel. Emery er ikke i den posisjonen. Han lever av sitt neste resultat og så lenge han mener Xhaka er riktig mann for å sikre poeng så kommer han til å bruke ham. Det blir Emerys og Xhakas banesår tror jeg. 

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, Verminator5 said:

Det faktum at Emery har valgt denne klovnen som kaptein, er grunn nok til å rope #EmeryOut.

Tror du sliter med å finne en grunn til å ikke rope EmeryOut 😂
 

var det ikke stemmegivning involvert i kapteinsvalget?

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Ben Elfen said:

Tror du sliter med å finne en grunn til å ikke rope EmeryOut 😂
 

var det ikke stemmegivning involvert i kapteinsvalget?

 

7 hours ago, Tapapa said:

Hvis jeg ikke husker feil, så ble han valgt av sine lagkamerater. 

Ja, det er sant at mitt forhold til Emery har surnet. Allikevel er jeg lite imponert over kapteinsvalget, og prosessen rundt det. Det er et par ting jeg stusser på: 

- Hvis Xhaka var det åpenbare valget, hvorfor tok det så lang tid?

- hvis Xhaka var det åpenbare valget, hvorfor måtte det en avstemning til blant spillerne?

- Hvorfor får det ikke konsekvenser at Xhaka legger deler av skylde på angrepsrekka, etter 2-2 kampen mot Watford? Aubameyang reagerte åpenlyst på det i media.

Jeg ser svært lite kapteinstrekk i Xhaka og hans oppførsel. Det er sikkert mye vi sofaeksperter ikke får med oss, og bilde er helt sikkert mer nyansert enn hva jeg klarer se. Dog står jeg ved min konklusjon at Emery har gjort et dårlig valg.

Link to comment
Share on other sites

Virker som at Xhaka er godt likt i spillergruppen, og han er sikkert en hyggelig og morsom type. Men som kaptein for Arsenal fungerer ikke dette spesielt godt synes jeg. Han er ingen toppspiller. Han er god, men ikke så god at han burde ha klippekort på Arsenals midtbane. Jeg skjønner godt at han ble forbannet over å bli tatt ut for så å bli bejublet fordi han må av, men da får du heller vise i neste kamp at du er kaptein verdig fremfor å si fuck off til fansen som er med på å befale din ville lønn. Vet heller ikke hvem som burde vært kaptein i dette laget, synes ingen skiller seg ut som kapteinsmateriale. 

Link to comment
Share on other sites

Vi har Sokratis og Guendouzi som kunne ha vært kapteiner. De besitter begge tæl og vilje - av og til litt for mye. Sokratis er den av de med flest år på baken - Guendouzi en av de som legger ned mest arbeide i laget - men er veldig uerfaren enda.. Som det sies over her så er det ikke noen spesielle leder typer i laget. 

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...