Jump to content

2011.05.22 Fulham B


Arsenalboy93

Recommended Posts

Fulham-FC.pngVSarsenal.png

Barclays Premier League

Craven Cottage

Søndag 22.Mai 2011

17:00

 

 

Arsenal er inne i en meget dårlig periode nå og håper å reise kjerringa mot Fulham på Craven cottage. Dette er en kamp som, mest av alt handler om ære. En ære som vi har bygd oss opp med godt spill tidligere i sesongen, men som nå etter tunge måneder, er under bunn. Om det skal være mulig å gå fra sesongen 10/11 med et snev av hevet hode, er det kun seier som er godt nok. Dette er siste kamp for sesongen og jeg forventer at man klarer å motivere seg, til å gi supporterne noenlunde valuta for pengene, ta seieren og forhåpentligvis greie å kappere 3 plassen, som gir direkte kvalifisering til Champions League neste sesong. Dette vil gi klubben den nødvendige roen inn mot neste sesongen. En tredje plass er midlertidig ute av våre hender og vi er avhengig av at City avgir poeng mot Stoke eller Bolten, itillegg til at vi MÅ ta 3 poeng mot Fulham i siste match. At City skal avgi poeng er også ganske usannsynlig, når både Bolten og Stoke ikke har noe å spille for.

 

Innbyrdes:

På 4 siste på Craven cottage står begge lag med 2 seiere hver. Sist match på bortebane, mot Fulham, ente med 1-0 sier til oss.

 

Arsenal har spilt mot Fulham 19 ganger i premier league, dette har resultert i 15 seier, 2 uavgjort og 2 tap. Detter er jo forsåvidt et ganske bra statistikk, men når begge tapa har kommet i nyere tid( 06/07 og 08/09), kan man vel si at statistikken lyver litt.

 

Fulham har et dårlig snitt mot oss når det gjelder mål, 0,58 per match. Dette er et snitt som kommer til å bli hevet mye om Arsenal ikke skjerper forsvarspillet, som de viste frem på Emirates i går . Arsenal har et snitt på 2,11 per kamp.

 

 

Arsenal

Arsenal har en from så ligner nedrykk, med 5 poeng på de 5 siste. Formtabellen gir oss en 18 plass. Borteformen vår har også fått en solid knekk, med kun 6 poeng på de 5 siste. Det meste rundt Arsenal er ganske grått og trist, men det finnes et lyspunkt, Robin Van Persie som er oppe i 17 mål denne sesongen. Med tanke på at han kun har 18 kamper fra start, er dette meget bra.

 

Robin van Persie

robin-van-persie_50602_1249387136300.jpg

Født: 06.08.1983 (27 år)

Fødested: Rotterdam

Land: Nederland

Høyde: 183 cm

Vekt: 71 kg

Draktnummer: 10

Posisjon: Angrep

 

Skade situasjonen i Arsenal er heler ikke så dårlig, kun Fabregas er rapportert at ikke rekker matchen mot Fulham. Nasri, Djourou og Koscielny har alle muligheter for å rekke årets siste kamp.

 

Fulham

Fulham har en form som resulterer i en 6 plass, på formtabellen. Som et litte lyspunkt for oss, tapte Fulham sin siste hjemmekamp. Clint Dempsey er laget toppscorer med 12 fulltrefere.

 

Clint Dempsey

clint-dempsey_116648_1249646819996.jpg

Født: 03.09.1983 (27 år)

Fødested: Nacogdoches, TX

Land: USA

Høyde: 185 cm

Vekt: 77 kg

Draktnummer: 23

Posisjon: Midtbane

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 165
  • Created
  • Last Reply

Jaja, City vant sin kamp mot Stoke og da er det kun vinne eller forsvinn. Det siste er vel mest sannsynlig, noe som er velfortjent når man har driti seg så loddrett ut og har hatt en poengdanfangst som liggner et nedrykkslag.

Link to comment
Share on other sites

Eneste jeg forventer er en verdig sesong slutt. Forventer at vi styrer kampen og vinner kampen. Tror det blir en rimelig kjedelig kamp, der vi stikker av med en 1 - 2 seier. van Persie og Theo putter. Håper på dette laget;

 

Robin van Persie

 

Andrey Arshavin-Aaron Ramsey-Theo Walcott

Jack Wilshere-Alex Song

 

Kieran Gibbs-Thomas Vermaelen-Laurent Koscielny-Bacary Sagna

Wojciech Szczesny

Link to comment
Share on other sites

1305800595405883.jpg

 

Laget jeg på død og liv vil se på søndag. Wilshere hviles fordi han er helt tom og Djourou (såvidt jeg vet har han ikke pådratt seg en skade eller noe) erstatter Squillaci. Vermaelen fortsetter og Gibbs kan gjerne på en kamp til på tampen.

 

Walcott på høyre selv om jeg helst ville sett han på topp istedet for Chamakh, men når vi så og si ikke har et eneste annet alternativ på kantene enn han og Arshavin må det bare bli disse 2. Ramsey som den "offensive" midtbanespilleren i en 4-4-2 diamant med Song som ensomt anker.

 

Burde i det minste klare å score et par mål med denne formasjonen, men jeg vedder på at vi starter i vår sedvanlige formasjon og at Wilshere starter sånn at Wenger virkelig får kjørt han ned i bakken før han skal avgårde i sommer..

 

Om Wilshere:

OptaJoe Opta Sports

3729 - @Jack_Wilshere has played 3729 mins of competitive football for Arsenal this season, only L.Koscielny has played more (3817). Worn.

Link to comment
Share on other sites

Bytt Ramsey med Arshavin og Nasri inn for Ramsey, da er jeg enig ;)

 

http://www.arsenal.com/news/news-archive/38215/injury-news

 

Hvis noen av de blir klare så tror jeg ikke de blir risket fra start ihvertfall. Det ville forøvrig blitt et ultraoffensivt lag hvis Arshavin skulle spille i Cesc rollen og Nasri på venstre :P

 

Noe som faktisk hadde vært knallartig. Haha :P

Link to comment
Share on other sites

Irriterende og typisk nok prioriterer TV2 kampen om 5. plass foran kampen om 3. plassen.

De viser Manure, Liverpool og Tottene på HD1,2,3.

 

Uaktuelt å betale for Sumo!

Jakt på gratis stream på søndag da.. ;)

Link to comment
Share on other sites

Irriterende og typisk nok prioriterer TV2 kampen om 5. plass foran kampen om 3. plassen.

De viser Manure, Liverpool og Tottene på HD1,2,3.

 

Uaktuelt å betale for Sumo!

Jakt på gratis stream på søndag da.. B)

 

Her skjønner ikke jeg logikken, hvorfor rangere en 5. plass høyere enn en 3 plass? Det er så innmari typisk tv2!

Link to comment
Share on other sites

:P--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ May 18 2011, 10:32 PM) 224629[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Blir vel bare Szczesny, Vermaelen og van Persie som virkelig prøver mot Fulham tenker jeg hvertfall..

 

Wilshere satser alt bestandig, så han må du ha med.

 

I min lagoppstilling starter ikke Wilshere så er derfor han ikke er nevnt her, men sånn ellers så er han en vanvittig fighter ja B)

Link to comment
Share on other sites

Her skjønner ikke jeg logikken, hvorfor rangere en 5. plass høyere enn en 3 plass? Det er så innmari typisk tv2!

 

hvis 1 mill hadde sett kampen mellom 3 og 4. plass, men bare 10 000 hadde sett kampen mellom 1 og 2. plass. Så hadde man selvfølgelig vist den med 1 mill seere. Så er vell litt statistikk-kalkulasjoner som ligger i grunn for avgjørelsen..

Link to comment
Share on other sites

hvis 1 mill hadde sett kampen mellom 3 og 4. plass, men bare 10 000 hadde sett kampen mellom 1 og 2. plass. Så hadde man selvfølgelig vist den med 1 mill seere. Så er vell litt statistikk-kalkulasjoner som ligger i grunn for avgjørelsen..

United og Spurs kan forsvares med at motstanderlaget er i nedrykkstriden, noe som faktisk er viktigere enn kampen om 3. plassen

 

Liverpool kan nok kun forsvares med lagets egen popularitet i Norge, men om Pool trekker langt flere seere enn oss er det vel ikke uventet at TV2 prioriterer dette?

Link to comment
Share on other sites

United og Spurs kan forsvares med at motstanderlaget er i nedrykkstriden, noe som faktisk er viktigere enn kampen om 3. plassen

 

Liverpool kan nok kun forsvares med lagets egen popularitet i Norge, men om Pool trekker langt flere seere enn oss er det vel ikke uventet at TV2 prioriterer dette?

 

Ikke uventet, men irriterende B)

Link to comment
Share on other sites

Irriterende og typisk nok prioriterer TV2 kampen om 5. plass foran kampen om 3. plassen.

De viser Manure, Liverpool og Tottene på HD1,2,3.

 

Uaktuelt å betale for Sumo!

Jakt på gratis stream på søndag da.. B)

Ikke skyld på TV2. Hadde balettdanserne våre sanket litt mer poeng i innspurten så hadde det kanskje vært et mer spennende oppgjør vi skal spille

Link to comment
Share on other sites

Ikke skyld på TV2. Hadde balettdanserne våre sanket litt mer poeng i innspurten så hadde det kanskje vært et mer spennende oppgjør vi skal spille

 

Skylder alltid på TV2 B)

Link to comment
Share on other sites

Ikke skyld på TV2. Hadde balettdanserne våre sanket litt mer poeng i innspurten så hadde det kanskje vært et mer spennende oppgjør vi skal spille

Så sant som det bare går an å få det!

 

Kjøper bare Sumo for en uke, jeg. Greit å få med seg årets siste kamp.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...