Jump to content

Replacement for Wenger


pacman

Recommended Posts

  • Replies 190
  • Created
  • Last Reply

Tipper vi ender opp med Remi Garde. Klopp er min favoritt, men han forsvinner ikke fra Dortmund med det første (synd for oss, men fantastiske nyheter for Dortmund).

 

Når det gjelder Moyes så er jeg usikker. Tror han vil gjøre det bedre enn Wenger hvertfall, men spillestilen o.l. er jeg litt redd for. Mannen er hvertfall dyktig på å leve innenfor et meget stramt budsjett og på tross av dette har han faktisk klart å hente et par topp spillere i løpet av sin tid i Everton.

 

Heller Moyes enn førstnevnte der oppe hvertfall vil jeg si..

Link to comment
Share on other sites

Mannen er hvertfall dyktig på å leve innenfor et meget stramt budsjett og på tross av dette har han faktisk klart å hente et par topp spillere i løpet av sin tid i Everton.

 

Nå slipper han å leve på et meget stramt budsjett i Arsenal. Tvert imot får han et av de feteste budsjettene i fotballverdenen.

Det er noe som til stadighet glemmes når vi ynder å fremstille oss som tilnærmet finansielt impotente, for å bortforklare at vi ikke presterer som vi (i alle fall jeg) forventer.

 

I øyeblikket er ikke noen ny manager en relevant diskusjon. Vi har en manager under kontrakt i ytterligere 16 måneder.

Han kommer til å fullføre den, og styret kommer ikke til å si den opp heller. Så er spørsmålet, hvor er vi på denne tid neste år?

Har Wenger fått snudd skuta, eller er har vi ramlet utenfor kanten?

 

Ikke vet jeg, men at styret kommer til å tilby Wenger en ny kontrakt er ikke usansynlig. At Wenger kommer til å akseptere den tviler jeg på.

 

Wenger's regime kommer til å ta slutt sommeren 2014. En epoke i tre kapitler.

Det første var et eventyr av suksess med fantastisk fotball og eksepsjonelle spillere.

Det andre var et mirakel når vi mot alle odds hang med til tross for nytt stadion og oligarker.

Det tredje har vært en lang, lang lidelse med håp og fortvilelse.

 

Det gjensår ennå å se hvordan kapitlet avsluttes. For meg tyder det meste på at sirkelen sluttes med at han leverer fra seg en klubb med en fantastisk infrastruktur, men som sportslig er tilbake der han begynte.

 

Så til slutt litt facts som kanskje forteller at den lange rekken av spillere som går ut dørene på Emirates faktisk trekker det lengste strået:

På disse åtte sesongene uten ett trofè, har Arsenal mistet 25 spillere til andre klubber. Til gjengeld har disse til sammen vunnet 73 trofèer sammen med sine nye lag.

Link to comment
Share on other sites

Hvem skal erstatte Wenger,hvem kan ta dette videre. Dette vil jeg gjerne høre mere om :) Skulle han legge inn årene til Sommeren hvem kan være aktuelle. Ikke kom med britisk stallfyll fra andre PL trenere. Ferguson er opptatt og snart pensjonist. Andre kandidater i PL finnes ikke pr dags dato,kan heller ikke se noen komme de første årene.

Link to comment
Share on other sites

Hvem skal erstatte Wenger,hvem kan ta dette videre. Dette vil jeg gjerne høre mere om :) Skulle han legge inn årene til Sommeren hvem kan være aktuelle. Ikke kom med britisk stallfyll fra andre PL trenere. Ferguson er opptatt og snart pensjonist. Andre kandidater i PL finnes ikke pr dags dato,kan heller ikke se noen komme de første årene.

 

Støtter den!

Link to comment
Share on other sites

La oss heller beholde Wenger - mye tryggere det, da vet vi hva vi får!

 

Hvem var Wenger når han kom til Arsenal?

 

Jurgen Klopp er et navn. Jose Mourinho er et navn.

 

Men får å ta noen navn på spennende folk

 

Tio Vilanova

Ole Gunna Solskjær (Ja hvorfor ikke)

Slaven Bilic

Frank De Boer

Didier Deshamps

 

 

Det er hvertfall noen av de mer spennende manager-emnene i fotball-europa.

Link to comment
Share on other sites

Hvem skal erstatte Wenger,hvem kan ta dette videre. Dette vil jeg gjerne høre mere om :) Skulle han legge inn årene til Sommeren hvem kan være aktuelle. Ikke kom med britisk stallfyll fra andre PL trenere. Ferguson er opptatt og snart pensjonist. Andre kandidater i PL finnes ikke pr dags dato,kan heller ikke se noen komme de første årene.

 

naturligvis ingen enkel sak å finne en god nok kandidat til å ta over. Her blir det naturligvis gambling. Men dette er og en del av problemet til Wenger, ihvertfall slik det ser ut fra utsiden. Han har ikke evnet å videreutvikle laget i takt med tiden, og han har heller ikke brukt særlig mye energi på å finne en arvtaker, skjønt det siste godt kan hende. Vi vet bare ikke hvem enda..?

Link to comment
Share on other sites

Tror vi må komme oss litt ned av vår høye hest når det gjelder managere. Virker som det knapt finnes noen som skal kunne ta over Arsenal der ute.

Wenger er da absolutt ikke så fantastisk at han ikke kan erstattes. Det mener nå jeg!

 

Legger til her så man ikke blir hudflettet: Syntes Wenger har vært fantastisk for oss hvis man ser på hele perioden han har sittet. Men alt har sin tid, også Wenger.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tror vi må komme oss litt ned av vår høye hest når det gjelder managere. Virker som det knapt finnes noen som skal kunne ta over Arsenal der ute.

Wenger er da absolutt ikke så fantastisk at han ikke kan erstattes. Det mener nå jeg!

 

Legger til her så man ikke blir hudflettet: Syntes Wenger har vært fantastisk for oss hvis man ser på hele perioden han har sittet. Men alt har sin tid, også Wenger.

 

Jeg støtter den fult ut,men hvem skal ta over ? Klubben har 16 måneder å finne en ny trener. Slik det forholder seg nå kan ikke Wenger fortsette. Dette vi ut av CL så vil Wenger bli "mobbet" ut av klubben tror jeg.

Link to comment
Share on other sites

Akuratt det har han lagt opp til selv. Hvis ikke får han være mann nok til å fortelle alle at styret og eierene lyver oss rett opp i tryne med tanke på tilgjenglige middler.

Wenger har spart oss til fant, han har hatt en visjon om at ting skal drives så forbanna sundt at det har gått sport i det.

 

Når man gradvis nedgraderer laget sånn til de grader som Wenger har gjort så sier sluttresultatet seg selv. Hvis han skulle lyktes med sitt ungdomsprosjekt der han skulle avle frem sine egene spillere uten å betale noe særlig for dem måtte han ha hatt en ting: Utrolig flaks. Når han tilslutt viker vekk fra egne prinsipper og kjøper spillere kjøper han enkelte annen rangs spillere, som rett og slett ikke holder mål.

Hvis dette er pga manglende middler så får han være mann nok til å si ifra. Hvis det er han egen filosofi så får han ta konsvekvensene. Klubben må skifte rettning allerede nå, og det bør jobbes i kulissene nå

Link to comment
Share on other sites

Vi får se om det kommer et oppkjøp,det kan endre veldig mye.Styret,Wenger og tidligere eier kan være borte som dugg for solen. Da kan alt skje. Uansett Wenger uten for topp 4 i år vil sørge for at Wenger selv skal slite med britisk presse så til de grader. Samt supportere som kommer til å ta det ekstremt tungt.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...