Jump to content

2011.02.27 Birmingham N


Mikl02

Recommended Posts

  • Replies 300
  • Created
  • Last Reply

Takk! :P

 

Såg Arsenal-Barcelona på Highbury pub sist uke, og jeg ble svært positivt overrasket. På mange måter!

Nå er det ny viktig kamp, og denne får jeg hverken sett i stua eller på Highbury pub (bor på vestlandet).

 

Hva gjør jeg? Jeg får ikke kjøpt enkeltkamper på Canal +, og viasat demand viser ikke kampen..

 

Er streaming mitt eneste alternativ?

Link to comment
Share on other sites

Såg Arsenal-Barcelona på Highbury pub sist uke, og jeg ble svært positivt overrasket. På mange måter!

Nå er det ny viktig kamp, og denne får jeg hverken sett i stua eller på Highbury pub (bor på vestlandet).

 

Hva gjør jeg? Jeg får ikke kjøpt enkeltkamper på Canal +, og viasat demand viser ikke kampen..

 

Er streaming mitt eneste alternativ?

 

Stream, om ikke du har noen du kan reise til eller dra til en lokal pub som viser fotball.

Link to comment
Share on other sites

Det er godt mulig at jeg blir noe upopulær (sannsynligvis velfortjent) med mitt innlegg idag, men jeg føler likevel at jeg må skrive det.

 

Jeg skal se kampen på søndag, og jeg skal selvsagt hei på Arsenal og glede meg over seieren. Men, det er likevel med en viss "bismak" jeg setter meg ned foran skjermen.

Dette er finalen i en cup som mange av oss (undertegnede iberegnet) i flere sesonger har sett litt ned på, og som vi har brukt kallenavnet "Mikke Mus-cupen" som ett slags skjellsord på.

Dette er en cup som Arsenal sammen med flere andre "storklubber" har latt reservelaget stå for hoveddelen av lagoppstillingen.

Dette er en cup der vi tildels har kommet med mange "fortjente" stikk til klubben lenger oppe i veien, da de vant sin tittel i '08.

Noen eksempel: (jeg lar være å ta med forfatterne av kommentarene)

 

Det er sikkert morsomt for et taperlag som Spurs å vinne noe, men er ikke reaksjonen til Keane litt i overkant...? Mannen gråter jo.

Tross alt er det bare Carling Cup.

Der vant bottenham sitt første trofe siden 1999. Patetisk.

 

Og dommeren har vel sikkert blitt lovt en blowjob av Poyet etter kampen, siden han blåser av i det Chelsea skyter ballen i stolpen og kan fort score på returen.

 

En gratualsjon er vel uansett på sin plass: Gratulerer bottenham, det eneste laget, med unntak fra lag i laverere divisjoner, som hele veien toppet laget i Mikke Mus cup og vant!

Herregud, for en liten pokal de jubler over

 

Samtidig som vi gleder oss over kampen, så bør vi kankje ha vår egen historie (mening: på forumet) i minnet, og ikke gå helt av hengslene NÅR vi vinner på søndag. Ett licacuptrofe er nok ett trofe, men det kan tross alt ikke sammeligne seg med en PL-tittel, en CL-triumf eller å vinne FA-cupen.

 

Sånn, nå har jeg vel vært nok av en "grinebiter", så lykke til på Søndag!

Link to comment
Share on other sites

Samtidig som vi gleder oss over kampen, så bør vi kankje ha vår egen historie (mening: på forumet) i minnet, og ikke gå helt av hengslene NÅR vi vinner på søndag. Ett licacuptrofe er nok ett trofe, men det kan tross alt ikke sammeligne seg med en PL-tittel, en CL-triumf eller å vinne FA-cupen.

 

Det er mange, meg selv inkludert, som tar og tok fullstendig avstand fra det å latterliggjøre Tottenham for at de feiret seieren. Nei, ærlig talt. Om jeg kan feire en pokal på søndag, skal Tottenhamfansen være det siste i verden jeg bryr meg om.

Link to comment
Share on other sites

Det skal dog sies at det er stor forskjell på et lag som har vunnet og vunnet som vi gjorde en periode, så betyr ligacupen lite. Akkurat nå betyr kampen mer siden dette kan gi et ungt lag med lite eller ingen triumfer bak seg en økt vinnermentalitet.

 

Derfor er kampen særdeles viktig.

 

Samtidig har vi vel strengt tatt spilt med redusert mannskap i mesteparten av kampene - og vi har majoriteten av de talentfulle ungguttene ute på lån, og ikke i reservelaget som vi har hatt tidligere år.

Link to comment
Share on other sites

Jada, det er forskjell på vår situasjon og Tottenhams situasjon, men jeg forstår virkelig ikke hvorfor Arsenalsupportere skal forsøke dempe stemningen. Jeg setter for all del en CL-finale høyere, men jeg vet ikke om jeg kommer til å få se Arsenal i CL-finalen i år. Derfor skal jeg kose meg skikkelig dersom det blir en CC-pokal i stedet. Hvorfor skulle jeg ikke gjøre det?

Link to comment
Share on other sites

Samtidig som vi gleder oss over kampen, så bør vi kankje ha vår egen historie (mening: på forumet) i minnet, og ikke gå helt av hengslene NÅR vi vinner på søndag. Ett licacuptrofe er nok ett trofe, men det kan tross alt ikke sammeligne seg med en PL-tittel, en CL-triumf eller å vinne FA-cupen.

 

Sånn, nå har jeg vel vært nok av en "grinebiter", så lykke til på Søndag!

Nå husker ikke jeg hvem som gjorde narr av Ligacupen da Tottenham vant den i 2008, men hvis jeg var en av dem, så blir jeg flau på mine egne vegner i dag, og ønsker å påpeke at det er mye som har forandret seg siden den gang.

 

Jeg var altfor ung til å skjønne betydningen av ligagullet i 2004 eller cup-gullet året etterpå, for den saks skyld, så hvis Arsenal vinner finalen på søndag, kommer det til å være det første trofeet jeg opplever som en "ekte Gooner", og jeg kommer til å gå av hengslene. En seier hadde smakt fantatisk, og jeg driter i om det "bare" er Ligacupen.

Link to comment
Share on other sites

Nå husker ikke jeg hvem som gjorde narr av Ligacupen da Tottenham vant den i 2008, men hvis jeg var en av dem, så blir jeg flau på mine egne vegner i dag, og ønsker å påpeke at det er mye som har forandret seg siden den gang.

 

Jeg var altfor ung til å skjønne betydningen av ligagullet i 2004 eller cup-gullet året etterpå, for den saks skyld, så hvis Arsenal vinner finalen på søndag, kommer det til å være det første trofeet jeg opplever som en "ekte Gooner", og jeg kommer til å gå av hengslene. En seier hadde smakt fantatisk, og jeg driter i om det "bare" er Ligacupen.

 

Samme her. Har aldri sett Arsenal løfte et trofé live (Emirates cup telles ikke), gleder meg utrolig til kampen på søndag og blir det seier skal jeg tillate meg og bli skikkelig glad. Blir kanskje ikke den samme følelsen ettersom det mest sannsynlig blir stream på meg, men like fullt; potensielt første gangen.

 

Btw: Noen som har tips til puber som sender kampen på søndag? og hvordan er det med aldersrestriksjoner?...er ikke helt 18 ennå :P

Link to comment
Share on other sites

Det er vel kanskje mer komisk at enkelte yids PLUTSELIG kaller cupen for mikkemus-cupen osv... Den største grunnen til at jeg vil vi skal vinne cupen (mikkemus om du vil) er at nå holder yidsa kjeft og kan ikke "skryte" av at de nylig vant et "trofee", og ikke oss (jinx).

Link to comment
Share on other sites

Mange grunner til å glede seg til i morgen. Jeg har ikke vært den som har ropt og skreket på titler og pokaler, men har gledet meg stort over å se laget og spillerne vokse til det de er i dag. Nå kommer kommentarene om at vi ikke skal glede oss over en evnt seier og at vi for første gang har toppet laget osv. Men, har vi det? Vi har brukt hele stallen og kombinert spillere fra antatt start 11 med unge squadspillere og spillere tilbake fra skade. En annen grunn er at vi faktisk bruker veldig mange av de samme spillerne som vi har gjort før. Forskjellen er at de nå er 21-23 år og ikke 19-21 som de var tidligere. Stallen er mer homogen og bredere enn noen gang med dobbel kvalitet i alle ledd. Dette er gevinsten og beviset på at Wenger har lykkes med sin taktikk og sitt høye spill uten å havne utenfor topp 4 noen gang. En helt utrolig prestasjon og kanskje han nå skal få den kred han fortjener. I tillegg er dette en seier for spillerne som i en alder av 18-22 har blitt stemplet som uduglige og ikke gode nok. Tror veldig mange må bite i seg mye av det de tidligere har skrevet, og kanskje innrømme at en 20-åring kan ha en fremtid i klubben selv om han ikke er et naturlig førstevalg enda. Litt tålmodighet må man kunne kreve. Mange skjønner ikke hvilket vanvittig nivå disse ungguttene har og at de vanligvis ikke vil nå sitt fulle potensiale fysisk og fotballmessig før de er 26-28. Hadde hylekoret fått bestemme hadde de fleste av dagens spillere vært kastet ut av klubben yngre enn hva Henry var da han ankom- noe å tenke på før man stempler noen som ubrukelige..

 

Det var dagens moralpreken og ord til ettertanke. Nå ønsker jeg alle lykke til og måtte Wenger bli hyllet i morgen for sin utrolige og nesten ufattelige tro på egne spillere.

Link to comment
Share on other sites

Gleder meg som en liten unge til søndagen nå :) Ser at Wenger hinter til at Wilshere kommer til å ta rollen til Cesc i morgen. Jeg synes Wilshere fortjener en sjanse i denne rollen, han har vært fantastisk i de siste kampene og måten den gutten vender opp og forserer motstandere med ballen i beina er noe av det mest underholdende jeg ser.

Hvis jeg skulle tatt ut laget til i morgen ville jeg tatt ut disse 11:

Robin van Persie

 

Andrey Arshavin - Jack Wilshere - Samir Nasri

Denilson - Alexandre Song

 

Gaël Clichy - Laurent Koscielny - Johan Djourou - Bacary Sagna

Wojciech Szczesny

 

Arshavin har en klart stigende formkurve og viste til tider fantastiske takter mot Stoke. Nasri har ikke vært så god etter skaden, men jeg synes han virket mye mer komfortabel da han ble satt på høyrekanten mot Stoke. Og selvfølgelig; Jack Wilshere er i sitt livs form og når han kan herje med Barca sin midtbane så tror jeg han skal få det gøy på Wembley.

Jeg vil også se Denilson heller enn Diaby. Diaby har vært mye ute og bruker ofte en del tid på å komme seg tilbake til matchform. Denilson hadde også et positivt innhopp i midtuka og hans pasningssikkerhet og ballbesittende egenskaper tror jeg kan bli viktige mot et lag som Birmingham.

Vi må bare gjøre som vi pleier å gjøre - ta tak i kampen fra start, holde på ballen og spille hurtig med stor bevegelse i laget. Jeg håper vi blir vitne til en underholdende fotballkamp og at Birmingham ikke klarer å ødelegge kampen med sine usportsligheter, bank i bordet.

 

Lykke til alle gooners!

Link to comment
Share on other sites

http://www.skysports.com/story/0,19528,11670_6781345,00.html

"The final is going to be 90 minutes of blood 'n guts. I don't think Arsenal will fancy playing us,"

 

Da er det bare å krysse fingrene for at vi får så få skader som mulig!! hater birminghams spillestil..

Da er det bare å håpe at dommeren slår ned på første forsøk på stygt spill slik at kampen ikke utarter. Kommer til å bli jevt, tett og hardt. Når det er sagt har vi ikke lagt oss for noen i år og vi står mye bedre opp mot de fysisk tøffe lagene. Tror ikke det er mange som gleder seg til å møte Song, Diaby, Denilson, Djourou og Sagna heller..

Link to comment
Share on other sites

Denne kampen kan bli et vendepunkt denne sesongen, enten til det positivet eller til det negativet. Vinner vi i morgen, så tror jeg det vil gi laget et fantastisk boost frem mot resten av sesongen, suksess avler suksess. Og skulle vi vinne, så har jeg tro på at vi vinner mer i år! Denne nye generasjonen av Arsenalspillere trenger en pokal for å vinne flere. Men det er en ting som gjør meg veldig nervøs foran denne kampen. Vi er med i alle fire fronter, og har alle muligheter for å vinne alle pokalene i år. Disse mulighetene kan bli betraktelig svekket etter Søndagen. Birmingham er et griselag, og jeg ville mye heller ha sett at West Ham var motstander i dag. Vi kan ende opp med en hel del alvorlige skader om ikke dommeren er konsekvent i dag, og slår ned på den stygge spillestilen til Birmingham. På St. Andrews var vi heldige som slapp unna uten alvorlige skader, der spillere som Bowyer og Gardner sparket alt og alle rundt seg kampen gjennom. Har ikke noe i mot en tøff kamp og harde dueller, bare det ikke går fra "hardt" til "styggt".

 

Det skal bli fantastisk å få Diaby tilbake i laget, samt van Persie og Koscielny. Et stort slag i trynet å miste Cesc og Walcott foran denne kampen, men jeg tror Arshavin og Wilshere/Diaby kan gå inn å gjøre en meget god jobb i morgen. Håper vi mønstrer dette laget i morgen:

 

Szczesny

Sagna-Djourou-Koscielny-Clichy

Song-Diaby

Nasri-Wilshere-Arshavin

Van Persie

Link to comment
Share on other sites

Blir spennende å se om vi endelig igjen skal ta med oss pokalen hjem! Tenkte forøvrig å se kampen på Bryggen Nightclub, men skal dra med en som er 19 og lurer derfor på om han vil slippe inn? Eventuelt om Scotsman eller fotballpuben er mulige alternativer? Hvor er det best stemning i Bergen?

 

Videre satser jeg på at trenden limerick-seier fortsetter:

 

Det er endelig tid for å våkne fra dvalen

I morgen kan vi igjen kysse pokalen

Seks år siden sist

Men er nå optimist

Det er vår tur til å vinne finalen!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...