Jump to content

2011.02.27 Birmingham N


Mikl02

Recommended Posts

trophies-carling-cup.jpg

Arsenal - Birmingham

Carling Cup

Wembley

Kampstart 17:00

 

Det er duket for finale for Arsenal, en mulighet til endelig å vinne et etterlengtet trofé. Det siste hinderet er Birmingham City. Birmingham ligger på 15. plass i Premier League etter å ha skuffet store deler av sesongen, da flere ville tippet Alex McLeish's mannskap enda høyere, da de har flere gode spillere. Arsenal har møtt Birmingham to ganger allerede denne sesongen, og begge resulterte i seier, henholdsvis 2-1 på hjemmebane og 3-0 på bortebane, som begge er sterke seiere. Birmingham har et godt mannskap bestående av profiler som Cameron Jerome, Ben Foster og Lee Bowyer. Et lag det er vondt å møte, så det ville ikke mangle tøft spill i den kommende finalen.

 

Skader Birmingham: M Jiranek, Valles og Scott Dann er alle uaktuelle før den kommende finalen, mens Liam Ridgewell er usikker.

 

Skader Arsenal: Fabianski, Frimpong og Vermaelen er alle uaktuelle, mens Walcott er høyst usikker. Fabregas, Koscielny og Robin van Persie er også spørsmålstegn før søndagen, selv om de to siste burde være klare, i følge sjefen selv. Fabregas ytret selv på sin egen twitterprofil at han var usikker, men at han ville gjøre absolutt alt for å spille en finale som kaptein for The Gunners.

 

 

Birmingham er det laget som har scoret minst mål hittil i Premier League, mens Arsenal er det laget som har scoret flest, á poeng med Manchester United

 

 

Mulig lagoppstilling Arsenal:

 

Szczesny

Sagna - Koscielny - Djourou - Clichy

Wilshere - Song

Nasri - Fabregas - Arshavin

van Persie

 

Benk: Almunia, Ramsey, Eboue, Squilacci, Bendtner, Chamakh og Gibbs

 

Mulig lagoppstilling Birmingham:

 

Foster

Carr - Murphy - Johnson - Ridgewell (usikker)

Larsson - Ferguson - Gardner - Bentley

Zigic - Obafemi Martins

 

Arsenals vei til CC-finalen: Spurs B 4-1, Newcastle B 4-0, Wigan H 2-0, Ipswich Town B 0-1 H 3-0 Sammenlagt 3-1.

 

Birminghams vei til CC-finalen: Rochdale B 3-2, MK Dons H 3-1, Brentford H 1-1 full tid 4-3 etter straffer, Aston Villa H 2-1, West Ham B 1-2 West Ham H 3-1 etter ekstraomganger.

 

Birminghams 5 siste: D W W L W mot henholdsvis Man Shitty, West Ham, Stoke, Newcastle og Sheffield Wed

 

Arsenals 5 siste: D W W D W mot henholdsvis Newcastle, Wolves, Barcelona, Leyton Orient og Stoke

 

Prøvde å lage en litt fyldigere kamptråd, siden det er finale og greier. Lykke til - og kjør debatt! Mer om skader og andre nyheter når de kommer.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 300
  • Created
  • Last Reply

Gleder meg til finale, uansett om det er LC finalen.. Ser mulig lagoppstilling, er vel mer pessimistisk med tanke på skadene, og ser for meg

 

Szczesny

Sagna - Squillagi- Djourou - Clichy

Song

Nasri - Wilshere - Arshavin - Eboue/denilson

Chamakh/Bendtner

 

´Med Arsha på fortsatt stigende, og en enda mer kreativ Wilshere tror jeg det likevel kan bli morro

 

Lykke til alle med Gooners

Link to comment
Share on other sites

Etter Stoke er vel Brum det råeste laget i PL, og dette blir like tøft som igår.

 

Veldig usikker på midtbanen. Enten Rosicy inn i Fab rollen eller Denilson for Wilshere og Wilshere i Fab rollen. Jeg forutsetter at Fab ikke blir klar og vi vil savne han sterkt.

 

Tror ikke vi vil savne Theo på søndag (derimot mot Barca). Nasri på høyre og Arshavin på venstre blir bra.

 

Håper sterkt at VP er tilbake. Vi trenger han for å score.

Link to comment
Share on other sites

Et alternativ uten Cesc:

1298571320785641.jpg

Wilshere i Cesc rollen og Denilson tar plassen til Jackie boy.

 

Alternativ 2:

129857145090699.jpg

Rosicky inn for Cesc i et "direkte" swap. Personlig syntes jeg han har vært utrolig dårlig i det siste. Viste utrolig lite mot Leyton Orient bortsett fra målet og et skudd og er pdd. milevis unna Wilshere, Cesc, Nasri og Arshavin, men form er midlertidlig og klasse er permanent som det sies.

 

Alternativ 3:

1298571661947356.jpg

Robin inntar Cesc rollen og Bendtner kommer inn i laget. Da har vi de største "formspillerne" på banen samtidig, men mtp. den formen RvP er i så er det nok på spissplassen vi trenger han mest.

 

Hvis Cesc blir klar så regner jeg med dette blir laget.

1298571826450355.jpg

 

Gleder meg utrolig mye til finalen! Uansett hvordan laget blir så forventer jeg en seier her! :)

Link to comment
Share on other sites

Ingen som nevner Diaby her. Han har vel sonet ferdig nå. Den leggskaden hans, er det noen som vet noe mer om den? Wenger hevder at han fikk den i landskampen for Frankrike. Jeg så den kampen hvor Diaby kom inn etter en time, og han virket ikke plaget av noe da kampen ble avblåst.

 

De to siste gangene vi har sett Diaby, mot Everton og Newcastle, spilte han etter min mening meget godt.

 

I Walcotts skadefravær sitter jeg med en følelse av at vi vil få se mye fra Eboue på høyrekanten, selv om Nasri vil være et naturlig førstevalg i den posisjonen.

Link to comment
Share on other sites

Ingen som nevner Diaby her. Han har vel sonet ferdig nå. Den leggskaden hans, er det noen som vet noe mer om den? Wenger hevder at han fikk den i landskampen for Frankrike. Jeg så den kampen hvor Diaby kom inn etter en time, og han virket ikke plaget av noe da kampen ble avblåst.

 

De to siste gangene vi har sett Diaby, mot Everton og Newcastle, spilte han etter min mening meget godt.

 

I Walcotts skadefravær sitter jeg med en følelse av at vi vil få se mye fra Eboue på høyrekanten, selv om Nasri vil være et naturlig førstevalg i den posisjonen.

 

Ja Diaby kunne være en grei mulighet, hadde helt glemt han. Men er han skadefri?

Link to comment
Share on other sites

Ingen som nevner Diaby her. Han har vel sonet ferdig nå. Den leggskaden hans, er det noen som vet noe mer om den? Wenger hevder at han fikk den i landskampen for Frankrike. Jeg så den kampen hvor Diaby kom inn etter en time, og han virket ikke plaget av noe da kampen ble avblåst.

 

De to siste gangene vi har sett Diaby, mot Everton og Newcastle, spilte han etter min mening meget godt.

 

I Walcotts skadefravær sitter jeg med en følelse av at vi vil få se mye fra Eboue på høyrekanten, selv om Nasri vil være et naturlig førstevalg i den posisjonen.

 

Mtp. hvor lite Diaby har spilt denne sesongen og at Wenger ikke nevner noe om at Diaby kommer tilbake så ser jeg på han som utilgjengelig.

 

Uansett om han er tilgjengelig skal det litt til for at han blir kastet utpå fra start etter å ha misset en del kamper og et par uker med trening.

Link to comment
Share on other sites

Syns synd på Fabregas, alt han har gjort for å ledet og hjelpet laget sitt til finale, som han selv ikke får spille.

Uansett håper jeg det blir en god kamp, men den blir vanskelig, Birmingham er like sultne som oss på trofe.

Men vi har det sterkeste laget på papiret, men som det er vist flere ganger, så er det laget som gir alt og kjører i høyt tempo som trekker det lengste strået.

 

Lykke til alle Gooners !

Link to comment
Share on other sites

Klart det er et slag i trynet å miste vår kaptein til denne kampen, jeg tror imidlertid det er verst for Cesc selv, tipper vi klarer oss godt uten ham i denne kampen.

Koscielny, Diaby og van Persie betyr at laget bør være godt nok til å kunne hale i land det første trofeet denne sesongen.

Arshavin er i godt gammelt slag igjen og sammen med Nasri og van Persie kommer nok han til å lage trøbbel for bham i minst 90 minutter, ser for meg at disse gutta vil terrorisere motstanderen i denne kampen.

Hvilken spiller som tar plassen til Cesc kan jo være en interessant diskusjon, Wilshere og Song kommer iallefall til å bli to av de tre på midtbanen.

Denilson og Diaby er vel kanskje nærmest men jeg ser ikke bort fra at Wenger flytter ned Nasri på Cescs plass, i så fall vil vel Bendtner få plassen på høyrekant.

Uansett hvilken løsning vår eminente manager velger tror jeg våre gutter vil heve standarden til nye høyder i denne kampen, gutta lukter blod :P

 

Mitt lag:

 

S Z C Z E S N Y :)

Sagna-Djorou-Koscielny-Wilshere

Song-Wilshere

Bendtner-Nasri-Arshavin

van Persie

 

Det første av mine tre spådde innenlandske trofeer skal landes her, 3-0.

Link to comment
Share on other sites

Blir sykt digg med en finale igjen, Mikke mus cup eller ikke. Syns så sykt synd på Cesc nå, jeg unner han virkelig å være kaptein i en finale, vi får bare håpe han får løfte et annet trofee i løpet av sesongen :) Godt at van Persie er klar, han kan vise seg og bli viktig. Håper Wilshere tar Cesc sin plass, og Diaby tar Wilshere sin, vi kan trenge musklene til Diaby. Håper på dette laget fra start;

 

Robin van Persie

 

Andrey Arshavin-Jack Wilshere-Samir Nasri

Abou Diaby-Alex Song

 

Gael Clichy-Laurent Koscielny-Johan Djourou-Bacary Sagna

Wojciech Szczesny

 

Mitt tips; 2 - 0

Link to comment
Share on other sites

Ingen nevner Almunia her. Jeg tror Szczesny blir å se på benken og Almunia mellom stengene..

 

Starter Almunia mot Birmingham så er Wenger en langt dårligere manager enn hva han får kreditt for.

 

Szczesny har stått i mesteparten av kampene av Carling Cupen og har gjort seg fortjent til å stå i finalen. Almunia er en 33 år gammel keeper som i forhold til Szczesny kun er bedre på straffer og har mest sannsynlig ingen fremtid i Arsenal etter sommeren.

 

Hvorfor skal man da la Almunia få stå i en finale fremfor en 20 år gammel keeper som allerede har bevist seg til å være bedre enn hva Almunia er? Det viktigste er at Szczesny får erfaringen ved å stå i en finale og pådra seg den erfaringen.

 

Starter Almunia denne kampen så tror jeg Szczesny blir rimelig forbanna (samt resten av forsvaret) og det svekker samtidig sjansene våre betraktelig.

 

Edit:

 

The Polish youngster has enjoyed a meteoric rise this year and that is set to continue with an appearance in the Carling Cup Final on Sunday when Arsenal and Birmingham compete for the first trophy of the season at Wembley.

 

Fra selveste Arsenal.com :)

Link to comment
Share on other sites

Blir sykt digg med en finale igjen, Mikke mus cup eller ikke. Syns så sykt synd på Cesc nå, jeg unner han virkelig å være kaptein i en finale, vi får bare håpe han får løfte et annet trofee i løpet av sesongen ;) Godt at van Persie er klar, han kan vise seg og bli viktig. Håper Wilshere tar Cesc sin plass, og Diaby tar Wilshere sin, vi kan trenge musklene til Diaby. Håper på dette laget fra start;

 

Robin van Persie

 

Andrey Arshavin-Jack Wilshere-Samir Nasri

Abou Diaby-Alex Song

 

Gael Clichy-Laurent Koscielny-Johan Djourou-Bacary Sagna

Wojciech Szczesny

 

Mitt tips; 2 - 0

Tror nok dette er den mest sannsynlige oppstillingen. Det er i allefall den jeg ønsker å se :P

Link to comment
Share on other sites

Blir sykt digg med en finale igjen, Mikke mus cup eller ikke. Syns så sykt synd på Cesc nå, jeg unner han virkelig å være kaptein i en finale, vi får bare håpe han får løfte et annet trofee i løpet av sesongen :P Godt at van Persie er klar, han kan vise seg og bli viktig. Håper Wilshere tar Cesc sin plass, og Diaby tar Wilshere sin, vi kan trenge musklene til Diaby. Håper på dette laget fra start;

 

Robin van Persie

 

Andrey Arshavin-Jack Wilshere-Samir Nasri

Abou Diaby-Alex Song

 

Gael Clichy-Laurent Koscielny-Johan Djourou-Bacary Sagna

Wojciech Szczesny

 

Mitt tips; 2 - 0

 

Enig, det laget vil jeg også se. Men tror vel at det blir Rosicky som går direkte inn på for Fab.

Link to comment
Share on other sites

Ingen nevner Almunia her. Jeg tror Szczesny blir å se på benken og Almunia mellom stengene..

 

Jeg har aldri vært mer spent på hvem som skal stå i mål i en fotballkamp. Dette er vel kanskje i utgangspunktet en "Almunia-kamp", men jeg kan ikke komme på ett eneste rasjonelt argument for hvorfor han skal få stå. Dette er rett og slett en kamp Szczesny både trenger og fortjener. En ligacupfinale er virkelig ikke noe å kimse av.

Link to comment
Share on other sites

Ingen nevner Almunia her. Jeg tror Szczesny blir å se på benken og Almunia mellom stengene..

Wenger har spilt med førstelagsspillere i Carling Cupen denne sesongen helt siden den begynte i september, hvorfor skulle han da plutselig gå bort fra dette og vrake Szczesny - i finalen? I tillegg har polakken vært en av de største bidragsyterne til at vi har kommet oss såpass langt, så jeg ser overhodet ingen grunn til at Wenger skal bruke Almunia på søndag. Han er ikke en idiot.

 

Almunia får sin sjanse tre dager senere mot Leyton Orient.

Link to comment
Share on other sites

Ingen nevner Almunia her. Jeg tror Szczesny blir å se på benken og Almunia mellom stengene..

 

Szczesny SKAL spille på søndag. For det første kan Almunias deltagelse koste oss en seier, i motsetning til Wojciech, som jeg ser på som en potensiell matchvinner. For det andre trenger en ung spiller som WS den gode følelsen som kommer med å løfte et trofé (forutsett at vi vinner, selvfølgelig), vi trenger å bake inn en vinnerkultur og vinnermentalitet i denne nye generasjonen. For det tredje ser jeg ikke noe problem i at Wojciech spiller alle kamper han er tilgjengelig til, tror ikke akkurat han slet seg ut mot Stoke :P

Link to comment
Share on other sites

Jeg har aldri vært mer spent på hvem som skal stå i mål i en fotballkamp. Dette er vel kanskje i utgangspunktet en "Almunia-kamp", men jeg kan ikke komme på ett eneste rasjonelt argument for hvorfor han skal få stå. Dette er rett og slett en kamp Szczesny både trenger og fortjener. En ligacupfinale er virkelig ikke noe å kimse av.

At Wenger skal plassere Almunia i mål er utenkelig. WS har jo invitert over hele familien for å se på han så jeg går ut i fra at han har fått grønt lys av Wenger. Det er dessuten en finale og da spiller man med førstekeeperen i mål

Link to comment
Share on other sites

At Wenger skal plassere Almunia i mål er utenkelig. WS har jo invitert over hele familien for å se på han så jeg går ut i fra at han har fått grønt lys av Wenger. Det er dessuten en finale og da spiller man med førstekeeperen i mål

 

Jeg er selvfølgelig helt enig. Jeg er nesten sikker på at Szczesny får stå, men jeg er spent fordi jeg mener det er så viktig at Szczesny skal få stå. Det er nok fler enn jeg som kaster et lite blikk 15 år inn i fremtiden og ser på Szczesny som en virkelig Arsenal-legende. Dette er en drøm, men tenk om han som en nøkkelspiller vant sitt første Arsenal-trofe som 20-åring! For et potensiale han har. :P

 

Og om han spiller og vi taper, så har han søren meg noe å ta med seg uansett.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...