Jump to content

What to do, when in London


epdaman

Recommended Posts

Vi skal bo på Premier Travel Inn Kings Cross. Noen her som har bodd på dette hotellet tidligere? Noen erfaringer derfra?

 

Er nettopp tilbake etter en flott Emirates Cup helg. Vi bodde på Premier Travel Inn Kings Cross og dette er et bra hotell med god service fra de ansatte. Det eneste som trekker "litt" ned er at noen rom ligger "innvendig" i hotellet (d.v.s. at vinduene går inn mot lobbyen). Du slipper bråk fra trafikken, men rommene kan bli litt varme. Det finne airconditionanlegg på rommet, men dette bråker noe.

 

Ellers var jeg meget fornøgd, og kommer sannsyligvis til å bo der senere men da be om å slippe rom mot lobby.

 

Hotellet ligger et par minutters gange fra undergrunnen. Og Kings Cross har mange forbindelser rundt i byen, og ikke minst kort avsstand til Emirates.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 545
  • Created
  • Last Reply

Vi skal bo på Premier Travel Inn Kings Cross. Noen her som har bodd på dette hotellet tidligere? Noen erfaringer derfra?

 

Er nettopp tilbake etter en flott Emirates Cup helg. Vi bodde på Premier Travel Inn Kings Cross og dette er et bra hotell med god service fra de ansatte. Det eneste som trekker "litt" ned er at noen rom ligger "innvendig" i hotellet (d.v.s. at vinduene går inn mot lobbyen). Du slipper bråk fra trafikken, men rommene kan bli litt varme. Det finne airconditionanlegg på rommet, men dette bråker noe.

 

Ellers var jeg meget fornøgd, og kommer sannsyligvis til å bo der senere men da be om å slippe rom mot lobby.

 

Hotellet ligger et par minutters gange fra undergrunnen. Og Kings Cross har mange forbindelser rundt i byen, og ikke minst kort avsstand til Emirates.

Takk for info! ;D

 

Har sett på diverse kart-nettsteder at King's Cross bare ligger ca 200 m unna hotellet, så det lover jo godt for mye reising den helgen jeg skal dit i september. :P

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Eg har brukt Parkside hotel eit par ganger. Absolutt å anbefale.

 

 

Har tenkt meg over i høst og lurer på det omtalte Parkside hotellet... Når jeg trykker på linken får jeg opp flere alternativer men ikke noe hotell med navnet Parkside. Noen som vet om nevnte Parkside fortsatt eksister eller er dette identisk med Pembury?

 

Eventuellt andre forslag til hoteller i nærheten av Arsenal. (Må være toalett/bad) på rommet. Anbefalinger mottas med takk.

Link to comment
Share on other sites

Eg har brukt Parkside hotel eit par ganger. Absolutt å anbefale.

 

 

Har tenkt meg over i høst og lurer på det omtalte Parkside hotellet... Når jeg trykker på linken får jeg opp flere alternativer men ikke noe hotell med navnet Parkside. Noen som vet om nevnte Parkside fortsatt eksister eller er dette identisk med Pembury?

 

Eventuellt andre forslag til hoteller i nærheten av Arsenal. (Må være toalett/bad) på rommet. Anbefalinger mottas med takk.

Parkside hotel er lagt ned og de har satt opp et hus med mange leiligheter!

Så da er ikke Pembury det samme som Parkside hotel

Sist jeg var i Nord London lå jeg på Kent Hall Hotel and Kent House Annexe. Betalte kun £ 60 for dobbel rommet pr natt og det var med engelsk frokost i prisen.

Ligger litt lenger opp i Seven sisters road.

Og jeg var mega fornøyd med det hotellet, hadde at det du trenger i nærheten av hotellet og tro det eller ei de hadde wc og dusj på rommene :)

Hadde t.o.m stort kjøleskap på rommet til div :)

Husk på å få rommet mot bakgården, dette pga det er ganske mye biltrafikk i Seven sisters road til tider :)

small_two_beds.gif

Link to comment
Share on other sites

Skal til England med en kamerat i Desember.. Først til Liverpool for å se Lvpool-ManUtd, så over til London for å se Arsenal-Chelsea.. :P

 

Vi tenkte å ta tog over til London tidlig Søndag morgen...

Men lurer på om hvor jeg finner ut av togtider fra Liverpool til London??

Noen som har tatt det før, og veit sånn ca hva det koster? ;)

 

Håper på svar ;)

Link to comment
Share on other sites

Skal til England med en kamerat i Desember.. Først til Liverpool for å se Lvpool-ManUtd, så over til London for å se Arsenal-Chelsea.. :P

 

Vi tenkte å ta tog over til London tidlig Søndag morgen...

Men lurer på om hvor jeg finner ut av togtider fra Liverpool til London??

Noen som har tatt det før, og veit sånn ca hva det koster? :D

 

Håper på svar :P

Her er en nyttig webside; http://nationalrail.co.uk/

 

Tog fra Liverpool Central til King's Cross i London koster, på det aller billigste, rundt £60. Ifølge den siden tar togturen fra Liverpool til London ca 4 timer.

 

OBS! På ovennevnte nettside kan man kun sjekke togtider, priser osv inntil 12 uker før togreise. Så togtider osv til den 15 desember får du ikke sjekket ennå. Men jeg vil gjette på at prisen på togturen ligger på det samme.

 

Har ikke tatt toget fra Liverpool til London før, bare Googlet opp siden og skrev litt info til deg. Må gjerne korrigere meg hvis jeg har skrevet noe feil ovenfor.

Link to comment
Share on other sites

Skal til England med en kamerat i Desember.. Først til Liverpool for å se Lvpool-ManUtd, så over til London for å se Arsenal-Chelsea.. ;)

 

Vi tenkte å ta tog over til London tidlig Søndag morgen...

Men lurer på om hvor jeg finner ut av togtider fra Liverpool til London??

Noen som har tatt det før, og veit sånn ca hva det koster? :P

 

Håper på svar :)

Her er en nyttig webside; http://nationalrail.co.uk/

 

Tog fra Liverpool Central til King's Cross i London koster, på det aller billigste, rundt £60. Ifølge den siden tar togturen fra Liverpool til London ca 4 timer.

 

OBS! På ovennevnte nettside kan man kun sjekke togtider, priser osv inntil 12 uker før togreise. Så togtider osv til den 15 desember får du ikke sjekket ennå. Men jeg vil gjette på at prisen på togturen ligger på det samme.

 

Har ikke tatt toget fra Liverpool til London før, bare Googlet opp siden og skrev litt info til deg. Må gjerne korrigere meg hvis jeg har skrevet noe feil ovenfor.

 

Tusen takk, for mye nyttig informasjon ;)

Blir nok en dyr tur, men kanke regne med noe annet på 2 så store kamper :D

Gleder meg no sinnsykt.. :D :D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Jeg hadde egentlig tenkt meg over på Arsenal-Chelsea i Desember, men planen var å dagen før dra på Liverpool-Manu( da jeg trudde kampene ville gå lørdag/søndag, ikke samme dag)

Men viser seg at kampene er satt opp samme daag, og den turen blei derfor droppa..

Men skal bestille englandstur til Mandan med brodern.. :)

Til siste hjemmekampen for sesongen Arsenal-Everton 3.Mai!

Flere som skal over på den eller?? (regner vel nesten med det)

 

Håper gullet blir sikra i den kampen!! :D Hadde vært sinnsykt å feiret i gatene, og sett bussen kjøre gjennom gatene dagen etter!

Pleier bussturen gjennom gatene etter en triumf foregå dagen etter kampen, eller blir det ventet med siden det ikke er siste kamp for sesongen??! Takker for evt svar :D

Link to comment
Share on other sites

Lurer på en ting, skal til london 18.oktober. Så tenke vi å dra på en kamp på fredagen altså den 19. oktober en kamp i en lavere divisjon, noen som har peiling på hvor jeg kan finne mer informasjon ? Spiller ingen rolle hva slags kamp det er bare kampen foregår i london :)

Link to comment
Share on other sites

Jau nå er medlemstur nr 3 bestillt og i boks! ;)

Gleder meg ufattelig mye, men jeg er fra bondeland og ikke vant til stor byer. Hadde noen giddi og lagt opp et kart hvor dem ringer inn Hilton Islingthon Hotell og de beste pubene fra emirates stadion til hotellet. Hadde virkelig satt pris på det! Er det noen andre som skal på den medlemsturen? Det blir jaggu MAKALAUST! :D

Link to comment
Share on other sites

Jau nå er medlemstur nr 3 bestillt og i boks! :huh:

Gleder meg ufattelig mye, men jeg er fra bondeland og ikke vant til stor byer. Hadde noen giddi og lagt opp et kart hvor dem ringer inn Hilton Islingthon Hotell og de beste pubene fra emirates stadion til hotellet. Hadde virkelig satt pris på det! Er det noen andre som skal på den medlemsturen? Det blir jaggu MAKALAUST! ;)

 

Hvor har man oversikten over fellesturer som man kan være med på over da?

 

Har skrevet 3 mailer til supporterklubben om å få liste over turer de har over denne sesongen for aldri noe mail tilbake, har du noe liste eller oversikt? B)

Link to comment
Share on other sites

Jau nå er medlemstur nr 3 bestillt og i boks! :huh:

Gleder meg ufattelig mye, men jeg er fra bondeland og ikke vant til stor byer. Hadde noen giddi og lagt opp et kart hvor dem ringer inn Hilton Islingthon Hotell og de beste pubene fra emirates stadion til hotellet. Hadde virkelig satt pris på det! Er det noen andre som skal på den medlemsturen? Det blir jaggu MAKALAUST! ;)

 

Hvor har man oversikten over fellesturer som man kan være med på over da?

 

Har skrevet 3 mailer til supporterklubben om å få liste over turer de har over denne sesongen for aldri noe mail tilbake, har du noe liste eller oversikt? B)

http://www.gunners.no/info/infopage_1.php?id=12

Link to comment
Share on other sites

Kart over hotellet (Hotellet markert med rød ring):

kart53upperstreethn9.th.png

Trykk for større bilde

 

Puber har jeg ikke peiling på. Her er forresten en hjemmeside til hotellet: http://hilton.co.uk/islington

Takker Imers <_< Da skal jeg vel klare å finne tilbake, får skrive det ut og ta det med meg ;)

 

Foresten er det så man kan klare å gå fra emirates stadion til Hilton? Eller er det for lang avstand?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Noen som har prøvd London Duck Tours før? Ser veldig artig ut. Først sightseeing på land forbi diverse kjente steder, som f.eks Big Ben, Houses of Parliament, Buckingham Palace, Horse Guards Ave., London Eye, Nelsons Column, Hyde Park Corner osv. Deretter kjører bare bilen ut i vannet og blir til en slags båt på Themsen og "kjører" uti elva en halvtimes tid.

Har lyst til å ta den neste gang jeg skal til verdens beste by.

 

duck5.jpg

 

Se resten av bildegalleriet her: http://www.londonducktours.co.uk/gallery.htm

 

Hjemmeside:

http://www.londonducktours.co.uk

Link to comment
Share on other sites

Noen som har prøvd London Duck Tours før? Ser veldig artig ut. Først sightseeing på land forbi diverse kjente steder, som f.eks Big Ben, Houses of Parliament, Buckingham Palace, Horse Guards Ave., London Eye, Nelsons Column, Hyde Park Corner osv. Deretter kjører bare bilen ut i vannet og blir til en slags båt på Themsen og "kjører" uti elva en halvtimes tid.

Har lyst til å ta den neste gang jeg skal til verdens beste by.

 

duck5.jpg

 

Se resten av bildegalleriet her: http://www.londonducktours.co.uk/gallery.htm

 

Hjemmeside:

http://www.londonducktours.co.uk

 

Haha... Er det noe seriøse greier? Så fett ut da :D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...