Jump to content

What to do, when in London


epdaman

Recommended Posts

Vurderer å reise over for å sjå Arsenal - Bolton 14 april 2007. Er det nokon som har oversikt over nettstadar med oversikt over konsertar og liknande i London.

Hadde vore greitt med ein skikkelig konsert i samma slengen om dette klaffer.

 

Vet ikke hva som går den aktuell helga du nevner men dette er ihvertfall et veldig kult konsertlokale som varmt kan anbefales (på tross av at det ligger i tjukkeste QPR-land........!)

 

http://www.shepherds-bush-empire.co.uk/index.php

 

Intimt sted som må ha vært et teater eller noe tidligere. Var her AHA gjorde sin comeback-konsert i London.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • Replies 545
  • Created
  • Last Reply
Alhambra Hotel har jeg veldig god erfaring med. Veldig god engelsk (eller kontinental) frokost inkludert, veldig koselig folk. Ligger på King's Cross, opp mot det "dårlige" strøket, men jeg hadde ingen ubehagelige opplevelser der.
Link to comment
Share on other sites

Noen som har peiling på hvilken puber som har best stemning rundt Emirates? Da tenker jeg på puber i retning vest for Highbury. Noen spesielle å anbefale etter flyttingen?

 

The Rocket, på Holloway Road. Men er dessverre kun åpent på kampar som er i helgene.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Noen som har peiling på hvilken puber som har best stemning rundt Emirates? Da tenker jeg på puber i retning vest for Highbury. Noen spesielle å anbefale etter flyttingen?

 

http://ramsrud.org/emirates2006/PC020005.JPG ;)

 

Eller hva skal man med pub?:

 

http://ramsrud.org/emirates2006/PC020009.JPG

 

Nå er riktignok ikke himmelretninger min store styrke.. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Noen hotelltips i London? Billig og rent er eneste krav som blir stilit ;)

Kent Hall Hotel

Gang avstand til Emirates ca 15 min :D

 

Hvor lang tid bruker man fra Stansted til Kent Hall Hotel og evt hvordan reiser man dit enklest?

 

Stansted Express, gå av på Tottenham Hale. Ta så tuben til Finsbury Park, der du skifter over fra Victoria line til Piccadilly line. Eit stopp fra Finsbury, Manor House.

 

Tar vel ca. ein god time fra du sett deg på Stansted Express til du kjem fram til hotellet vil eg tru.

Link to comment
Share on other sites

Noen hotelltips i London? Billig og rent er eneste krav som blir stilit :)

Kent Hall Hotel

Gang avstand til Emirates ca 15 min :D

 

Hvor lang tid bruker man fra Stansted til Kent Hall Hotel og evt hvordan reiser man dit enklest?

 

Stansted Express, gå av på Tottenham Hale. Ta så tuben til Finsbury Park, der du skifter over fra Victoria line til Piccadilly line. Eit stopp fra Finsbury, Manor House.

 

Tar vel ca. ein god time fra du sett deg på Stansted Express til du kjem fram til hotellet vil eg tru.

Gå ut av Finsbury park st, ta deg en innom Arsenal shopen, gå på pub, ta noe drikke pub og ta gå turen opp seven sisters road tar ca 5 min til Kent Hall Hotel ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal til london 26 april ;) er det mange som skal ?.. Vil gjærne få kontakt med noen så jeg ikke sitter "alene" på tribunen med han far ;) Gjærne legg meg til på msn da ;) Hadde vore kjekt å fått litt kontakt med god folka ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Arsenal station er som oftest stengt på kampdager. Har iallefall vært det de tre siste gangene jeg har vært over. Mulig det er av sikkerhets årsaker. Jeg foreslår at du tar deg god tid og går av på Highbury and Islington, så slipper du sitte på den stappfull tuben lengere enn du må og du får en fin spasertur gjennom Arsenal-terretorium. Også er det en hel drøss med matsteder der.

 

mmm fish'n'chips :P

Link to comment
Share on other sites

Jeg var i London i oktober, og Arsenal station var vid åpen. Hvis du beregner å komme ca 3 timer før Kickoff, så er stasjonen nesten tom, og nesten ingen på tuben heller. Venter du litt etter at kampen er ferdig også, så er heller ikke tuben så full. Ta deg en pils og kos deg litt etter kampslutt :P

Link to comment
Share on other sites

Jeg var i London i oktober, og Arsenal station var vid åpen. Hvis du beregner å komme ca 3 timer før Kickoff, så er stasjonen nesten tom, og nesten ingen på tuben heller. Venter du litt etter at kampen er ferdig også, så er heller ikke tuben så full. Ta deg en pils og kos deg litt etter kampslutt :P

 

Okei, mulig jeg har vært uheldig med utbedringsarbeid og slikt. :P

 

Uansett er noe av sjarmen å varme opp på en pub før kamp med supportere.. og i utgangspunktet er det også en viss sjarm å stå i kø ned til tuben etter en seier. Ved tap derimot, bør man finne nærmeste pub å "spise" litt Guiness :P

Link to comment
Share on other sites

Skal over til London i neste måned og lurer på om det er nermeste å gå av ved holloway road station eller arsenal?

 

Mvh,

 

 

Jeg brukte Holloway sist jeg var over og det er faktisk like nærme stadion som Arsenal. Dessuten så kommer du rett på "The Armoury". Faktisk så er stadion ennå mer imponerende fra Holloway-siden. Dette fordi du kommer lavere og må gå på en måte opp til stadion som ligger på ett litt høyere plan.

 

Som tradisjonalist kommer jeg nok allikevel til å fortsette å bruke Arsenal Station. Det er liksom litt rart med det :P

Link to comment
Share on other sites

Jeg var i London i oktober, og Arsenal station var vid åpen. Hvis du beregner å komme ca 3 timer før Kickoff, så er stasjonen nesten tom, og nesten ingen på tuben heller. Venter du litt etter at kampen er ferdig også, så er heller ikke tuben så full. Ta deg en pils og kos deg litt etter kampslutt :P

 

Okei, mulig jeg har vært uheldig med utbedringsarbeid og slikt. :P

 

Uansett er noe av sjarmen å varme opp på en pub før kamp med supportere.. og i utgangspunktet er det også en viss sjarm å stå i kø ned til tuben etter en seier. Ved tap derimot, bør man finne nærmeste pub å "spise" litt Guiness :P

 

Hvor ligger den beste puben og hva heter den? Personlig brukte jeg veldig mye tid før kamp på å surre rundt i neighbourhood'n..

Link to comment
Share on other sites

Jeg var i London i oktober, og Arsenal station var vid åpen. Hvis du beregner å komme ca 3 timer før Kickoff, så er stasjonen nesten tom, og nesten ingen på tuben heller. Venter du litt etter at kampen er ferdig også, så er heller ikke tuben så full. Ta deg en pils og kos deg litt etter kampslutt ;)

 

Okei, mulig jeg har vært uheldig med utbedringsarbeid og slikt. :P

 

Uansett er noe av sjarmen å varme opp på en pub før kamp med supportere.. og i utgangspunktet er det også en viss sjarm å stå i kø ned til tuben etter en seier. Ved tap derimot, bør man finne nærmeste pub å "spise" litt Guiness :P

 

Hvor ligger den beste puben og hva heter den? Personlig brukte jeg veldig mye tid før kamp på å surre rundt i neighbourhood'n..

 

Her er det alltid koslig:

http://ramsrud.org/emirates2006/PC020005.JPG

Den ligger rett ved gamle Highbury, bør være ute i god tid for å i det hele tatt komme inn though.

Ellers så ligger det en drøss med pøbber rundt om der, bl.a på veien til Highbury and Islington-tubestasjon og hvis jeg ikke husker feil til Finsbury.

Navn derimot, der er jeg hjelpeløs. :P

Link to comment
Share on other sites

En ting man ikke bør gjøre er å gå inn på puben Drayton park i Arsenaldrakt før kamp...

 

Dårlig opplevelse?

 

Veit det var bortesupportarane sin pub i Highbury-days. Har høyrt det er litt mix no. Sjølv har eg ikkje vore der.

 

Ellers så var Arsenal Station stengt i nokre veker grunna oppussing (eller noko i den duren). Men trur den skulle vere opna til Readingkampen så var 3. mars.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...