Jump to content

What to do, when in London


epdaman

Recommended Posts

Ikke ta Taxi til og fra Highbury. Kom dere ned til Kings Cross og ta undergrunnen, Piccadilly Line, opp til Arsenal Station. Det er viktig å føle stemningen, og kjenne "lukten" av The Home of Football når dere kommer ut av Arsenal Station. ;)

23825[/snapback]

Ok. Er Arsenal Station første stopp når man tar toget fra Kings Cross?

23834[/snapback]

 

stoppestedene kan man se på undergrunnstoget eller i ett eget hefte om rutetabeller og sånt og andre steder ellers. det går ikke ann til å ungå å se det:P

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 545
  • Created
  • Last Reply

Noen som kan anbefale restauranter i nærheten av Jurys Inn Islington Hotel?

Og ett spørsmål til: Når er åpningstider og stengetider til museet på Highbury? Skal jo til London og se fotballkamp, så da er museet et must! Tenkte jeg skulle ta det etter jeg har sett kampen på lørdag. Går det? Er det åpent da?

Link to comment
Share on other sites

Når er åpningstider og stengetider til museet på Highbury? Skal jo til London og se fotballkamp, så da er museet et must! Tenkte jeg skulle ta det etter jeg har sett kampen på lørdag. Går det? Er det åpent da?

24098[/snapback]

Jeg sier bare sjekk denne tråden:

 

Arsenal Museum

Link to comment
Share on other sites

Når er åpningstider og stengetider til museet på Highbury? Skal jo til London og se fotballkamp, så da er museet et must! Tenkte jeg skulle ta det etter jeg har sett kampen på lørdag. Går det? Er det åpent da?

24098[/snapback]

Jeg sier bare sjekk denne tråden:

 

Arsenal Museum

24133[/snapback]

Takk for linken Gooner4ever!

Link to comment
Share on other sites

Når er åpningstider og stengetider til museet på Highbury? Skal jo til London og se fotballkamp, så da er museet et must! Tenkte jeg skulle ta det etter jeg har sett kampen på lørdag. Går det? Er det åpent da?

24098[/snapback]

Jeg sier bare sjekk denne tråden:

 

Arsenal Museum

24133[/snapback]

Takk for linken Gooner4ever!

24258[/snapback]

Ingen ting å takke for!

Vi er jo her for å hjelpe hverandre ;)

Link to comment
Share on other sites

Noen som forresten vet om en nettside der det står rutetider på tog i London? (Rutetider på Victoria Line og Piccadilly Line hadde vært bra)

25378[/snapback]

 

Det finnes ikke. Undergrunnstogene går mer eller mindre kontinuerlig mellom 05.00/05.30 og 24.00/01.00. Første toget starter litt senere på søndager. Litt færre tog sendt på døgnet.

 

Vær også klar over at det nå er periodevis stengninger på Piccadilly Line, (fra Hyde Park Corner til Acton Town). Dette på grunn av vedlikeholdsarbeid. Disse stengningene skjer i enkelte helger. Sjekk her:

 

http://www.tfl.gov.uk/tube/travelinfo/picc...end-closure.asp

 

Dette vedlikeholdsarbeidet påvirker også District Line.

Link to comment
Share on other sites

Noen som forresten vet om en nettside der det står rutetider på tog i London? (Rutetider på Victoria Line og Piccadilly Line hadde vært bra)

25378[/snapback]

 

Det finnes ikke. Undergrunnstogene går mer eller mindre kontinuerlig mellom 05.00/05.30 og 24.00/01.00. Første toget starter litt senere på søndager. Litt færre tog sendt på døgnet.

 

Vær også klar over at det nå er periodevis stengninger på Piccadilly Line, (fra Hyde Park Corner til Acton Town). Dette på grunn av vedlikeholdsarbeid. Disse stengningene skjer i enkelte helger. Sjekk her:

 

http://www.tfl.gov.uk/tube/travelinfo/picc...end-closure.asp

 

Dette vedlikeholdsarbeidet påvirker også District Line.

25386[/snapback]

OK. Heldigvis er det ikke stengt mellom Kings Cross og Finsbury Park! :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest HerbertC

Hvis du liker indisk/asiatisk mat, så kan du prøve Masala Zone i Upper Street.

 

Har spist der en gang og var godt fornøyd. Kjøttet (lam) var veldig mørt og godt, men det kunne gjerne vært litt større porsjon. Mye tilbehør. Stor meny, så du finner sikkert noe som passer.

 

Den får også god kritikk i LondonTown.

 

http://www.londontown.com/LondonInformatio...sala_Zone/4528/

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Hvis du tar tuben til Liverpool Street så bruker det å være et marked der hver søndag der de selger alt mulig skinnjakker, tepper, leker, supportereffekter..... Kort sagt: alt mulig :(

33958[/snapback]

 

Helt korrekt Fabregas15, og da snakker vi om Petticoat Lane. Kanskje et av de mest kjente gatemarkedene i verden. Etablert for nærmere 400 år siden. Undertegnede har kjøpt mer enn en skinnjakke der! ;)

 

Men som et liten hint; be early! ;)

Link to comment
Share on other sites

Hvis du tar tuben til Liverpool Street så bruker det å være et marked der hver søndag der de selger alt mulig skinnjakker, tepper, leker, supportereffekter..... Kort sagt: alt mulig :(

33958[/snapback]

 

Helt korrekt Fabregas15, og da snakker vi om Petticoat Lane. Kanskje et av de mest kjente gatemarkedene i verden. Etablert for nærmere 400 år siden. Undertegnede har kjøpt mer enn en skinnjakke der! ;)

 

Men som et liten hint; be early! ;)

33960[/snapback]

 

Var på dette markedet i november, og eg blei mildt sagt skuffa. Var kun dei samme jalla-sjappene om og om igjen. Camden var derimot bedre.

Link to comment
Share on other sites

Her har du et alternativ som er brukt av flere i supporterklubben:

 

http://www.parksidehotel.com/

30905[/snapback]

har bodd der jeg og, bra hotell med gangavstand til Highbury.

eneste minus er at betjeningen ser litt sint ut ;)

34319[/snapback]

 

Jeg benyttet dette hotellet da jeg var i London i August og syntes ikke det var noe galt med betjeningen. Derimot irriterte det meg litt at det ikke var dusj på badet... Satt i badekar for første gang på over ti år. Men jeg vil likevel anbefale dette hotellet til andre goonere som tar turen til London.

Link to comment
Share on other sites

Her har du et alternativ som er brukt av flere i supporterklubben:

 

http://www.parksidehotel.com/

30905[/snapback]

 

384 Seven Sisters Road, det er ikke litt for nærme de som er blitt vel ovenpå denne vinteren vel? Koster det mye per døgn på dette hotellet?

34513[/snapback]

 

Sjekk web`en så finner du prisen, Gjermund. Forøvrig; så ligger hotellet defintivt i den retten av Seven Sisters! :D

Link to comment
Share on other sites

Her har du et alternativ som er brukt av flere i supporterklubben:

 

http://www.parksidehotel.com/

30905[/snapback]

 

384 Seven Sisters Road, det er ikke litt for nærme de som er blitt vel ovenpå denne vinteren vel? Koster det mye per døgn på dette hotellet?

34513[/snapback]

 

Sjekk web`en så finner du prisen, Gjermund. Forøvrig; så ligger hotellet defintivt i den retten av Seven Sisters! :(

34514[/snapback]

 

Har bodd der etpar ganger, helt greit hotell til prisen og kjempebeligenhet til Highbury og Arsenal World.

 

Noen, som forresten kan fortelle meg hva magasinet til Basso heter igjen og om de har nettadresse? Beklager, står helt stille, men det er bare alderen :)

Link to comment
Share on other sites

Her har du et alternativ som er brukt av flere i supporterklubben:

 

http://www.parksidehotel.com/

30905[/snapback]

 

384 Seven Sisters Road, det er ikke litt for nærme de som er blitt vel ovenpå denne vinteren vel? Koster det mye per døgn på dette hotellet?

34513[/snapback]

 

Sjekk web`en så finner du prisen, Gjermund. Forøvrig; så ligger hotellet defintivt i den retten av Seven Sisters! :(

34514[/snapback]

 

Har bodd der etpar ganger, helt greit hotell til prisen og kjempebeligenhet til Highbury og Arsenal World.

 

Noen, som forresten kan fortelle meg hva magasinet til Basso heter igjen og om de har nettadresse? Beklager, står helt stille, men det er bare alderen :)

35107[/snapback]

 

Du meiner medlemsbladet til den engelske supporterklubben arsenal football supporters club. Det heiter gunflash. Meget bra fanzine.

 

gunflash_504.jpg

Link to comment
Share on other sites

Her har du et alternativ som er brukt av flere i supporterklubben:

 

http://www.parksidehotel.com/

30905[/snapback]

 

384 Seven Sisters Road, det er ikke litt for nærme de som er blitt vel ovenpå denne vinteren vel? Koster det mye per døgn på dette hotellet?

34513[/snapback]

 

Sjekk web`en så finner du prisen, Gjermund. Forøvrig; så ligger hotellet defintivt i den retten av Seven Sisters! :D

34514[/snapback]

 

Har bodd der etpar ganger, helt greit hotell til prisen og kjempebeligenhet til Highbury og Arsenal World.

 

Noen, som forresten kan fortelle meg hva magasinet til Basso heter igjen og om de har nettadresse? Beklager, står helt stille, men det er bare alderen ;)

35107[/snapback]

 

Du meiner medlemsbladet til den engelske supporterklubben arsenal football supporters club. Det heiter gunflash. Meget bra fanzine.

 

gunflash_504.jpg

35128[/snapback]

 

 

Har allerede komt på hva det het, men takk likevel, Sindre.

Link to comment
Share on other sites

Noen som har vært på eller vet noe om Hilton Islington Hotel?

 

Avstand til Highbury/Emirates..?

36167[/snapback]

 

Dette hotellet brukes fast av supporterklubben. Meget bra **** hotell. I relativ kort avstand fra Highbury. Det ligger like ved Angel Station.

Link to comment
Share on other sites

Sist jeg var i London bodde jeg på Alhambra hotel ved King's Cross. Tripadvisor anbefales for øvrig på det sterkeste, og alltid bestill hotell over internett. Du kan få noen knallbra rabatter på de fleste hotellene ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...