Jump to content

What to do, when in London


epdaman

Recommended Posts

Priser på buss, taxi og tog i London

 

Er det noen som vet om en nettside f.eks. hva buss, taxi og Undergrunnen koster i London?

 

Går det noen busser fra Stansted Airport - Jurys inn Islington Hotell f.eks? Noen som vet om en bra nettside eller som vet dette selv?

 

Blir glad for alle svar! :)

22262[/snapback]

 

Nettside skal bli:

 

http://www.tfl.gov.uk/tube/

 

Enkleste veien til Jury`s Inn fra Stansted er toget, Stansted Express, hopp av på Tottenham Hale, ta så Victoria Line derfra til Kings Cross og en kort Taxi tur derfra til hotellet.

22278[/snapback]

Takk for tipset Chaz, men vet du om det går noen busser til og fra flyplass og hotell? Vi er interessert i å se mer av London så buss er vel vårt 1. valg.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 545
  • Created
  • Last Reply

Det er det sikkert, men akkurat veien fra Standsted til Nord-London gir deg ikke akkurat så veldig mye å se på. :)

 

Da er det like greit å sitte på toget, å blant annet se en kanal med kanalbåter som en passerer mellom Stansted og Tottenham Hale.

 

Skal du se mer av selve London, og ønsker å gjøre det i form av en sighseeingtur pr. buss er det fint mulig. Det går åpne dobbeldekkere hvor du kan hoppe av og på som du vil. Start gjerne turen ved Hyde Park Corner. Like ved Marble Arch, der starter de fleste turene. Se eksempel under.

 

http://www.city-discovery.com/london_tours/tour.php?id=22

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest HerbertC

Ville ikke tatt taxi med mindre dere er 3-4 stk eller du har altfor tung lommebok.

 

Snakket med en jente som tok taxi for å rekke flyet (Stansted Express var innstilt). Tror hun betalte £100 fra Liverpool Street til Stansted (og rakk likevel ikke flyet). Mulig du får det billigere hvis du har god tid og kan forhandle.

 

Hvor lang tid det tar varierer nok mye pga trafikken. Ville ikke tatt taxi i rushtiden.

Link to comment
Share on other sites

Har vært i London en rekke ganger men primært besøkt pubene umiddelbart rundt Highbury.

Er det noen som kjenner pub/utelivet/spisesteder fra Angel og oppover Upper Street? Skal over ett par dager i forb med Sunderland kampen 5 nov. Noen som har anbefalinger?

Link to comment
Share on other sites

Har vært i London en rekke ganger men primært besøkt pubene umiddelbart rundt Highbury.

Er det noen som kjenner pub/utelivet/spisesteder fra Angel og oppover Upper Street? Skal over ett par dager i forb med Sunderland kampen 5 nov. Noen som har anbefalinger?

23158[/snapback]

Jeg skal også til London 5.nov. i forbindelse med Sunderland-kampen, Men jeg skal bo på Jurys inn.

Vet ikke om det er der du skal bo?

Link to comment
Share on other sites

Har vært i London en rekke ganger men primært besøkt pubene umiddelbart rundt Highbury.

Er det noen som kjenner pub/utelivet/spisesteder fra Angel og oppover Upper Street? Skal over ett par dager i forb med Sunderland kampen 5 nov. Noen som har anbefalinger?

23158[/snapback]

Jeg skal også til London 5.nov. i forbindelse med Sunderland-kampen, Men jeg skal bo på Jurys inn.

Vet ikke om det er der du skal bo?

23355[/snapback]

 

 

Hadde oprinnelig tenkt å bo oppe i Angel området, men nå har jeg bestillt hotellrom ikke langt fra Paddington. Det er Jyrys Inn oppe i Islington du skal bo da?

Link to comment
Share on other sites

Har vært i London en rekke ganger men primært besøkt pubene umiddelbart rundt Highbury.

Er det noen som kjenner pub/utelivet/spisesteder fra Angel og oppover Upper Street? Skal over ett par dager i forb med Sunderland kampen 5 nov. Noen som har anbefalinger?

23158[/snapback]

Jeg skal også til London 5.nov. i forbindelse med Sunderland-kampen, Men jeg skal bo på Jurys inn.

Vet ikke om det er der du skal bo?

23355[/snapback]

 

 

Hadde oprinnelig tenkt å bo oppe i Angel området, men nå har jeg bestillt hotellrom ikke langt fra Paddington. Det er Jyrys Inn oppe i Islington du skal bo da?

23360[/snapback]

jepp!

 

Er det noen som vet hva som er enkleste vei fra Jurys Inn til Stansted igjen? Er det akkurat som vegen til, bare motsatt, hvis dere skjønte det?

Link to comment
Share on other sites

Ville også brukt en del tid på å rusle rundt i Islington ved Highbury, og Nord London generelt. Masse fint å se på. Puber, Resturanter,Butikker osv.

 

Jeg vill anbefale deg å ta deg rundt i Byen, ikke bare de sentrale og kjente attraksjonene. Men besøke flere steder rundt om i denne herlige byen. Jeg var På Palace-Arsenal i Croydon i fjor. Det var interessant. En litt annen del av London, men hadde utrolig sjarm.

21752[/snapback]

 

ja, det er mye fint og se litt utenom sentrum av London også. London har sin sjarm på mange forskjellige måter og uannsett hvor du går så vil du ha det som minne for resten av livet.

 

spør du meg så vil jeg kontant si at London er verdens fineste by. utrolig mange ting å velge mellom.

Link to comment
Share on other sites

Hotellet ligger i Pentonville Road. Like ved Angel Station. Ta undergrunnen fra Angel til Kings Cross, skift til Victoria Line, nordøstlig retning og hopp av på Tottenham Hale. Derfra tar du Stansted Express. Alternativt så kan du spasere fra hotellet ned Pentonville Road og til Kings Cross, det er ikke lange spaserturen. Men IKKE gjør det på kvelds/nattestid. Det er et relativt røft strøk, med mye horer og tung narkotika trafikk.

Link to comment
Share on other sites

Ikke ta Taxi til og fra Highbury. Kom dere ned til Kings Cross og ta undergrunnen, Piccadilly Line, opp til Arsenal Station. Det er viktig å føle stemningen, og kjenne "lukten" av The Home of Football når dere kommer ut av Arsenal Station. :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Ikke ta Taxi til og fra Highbury. Kom dere ned til Kings Cross og ta undergrunnen, Piccadilly Line, opp til Arsenal Station. Det er viktig å føle stemningen, og kjenne "lukten" av The Home of Football når dere kommer ut av Arsenal Station. :ph34r:

23825[/snapback]

Ok. Er Arsenal Station første stopp når man tar toget fra Kings Cross?

Link to comment
Share on other sites

Ikke ta Taxi til og fra Highbury. Kom dere ned til Kings Cross og ta undergrunnen, Piccadilly Line, opp til Arsenal Station. Det er viktig å føle stemningen, og kjenne "lukten" av The Home of Football når dere kommer ut av Arsenal Station. :ph34r:

23825[/snapback]

Ok. Er Arsenal Station første stopp når man tar toget fra Kings Cross?

23834[/snapback]

nei

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...