Jump to content

What to do, when in London


epdaman

Recommended Posts

Jeg skal over å se Arsenal-Everton på tirsdag, vi skal være på Royal National hotel. noen som har vært der? og evnt kan si meg hvordan jeg kommer fra hotellet til Emirates.

 

og enkleste måte å reise fra Gatwick til Hotellet? er det best/rimligst med buss eller drosje!?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • Replies 545
  • Created
  • Last Reply

Skal over i oktober med 2 unger (10 og 12) for å se kampem mot Norwich. Jeg har tidligere brukt å bo på Hilton Islington, men har da alltid vært 2 på rommet. Med 1 voksen og 2 barn sier Hotels.com at det vil koste meg NOK7000 for 2 overnattinger. Det er litt i overkant. Noen som har erfaring med et OK og rolig hotell i London som tilbyr 3-mannsrom til under 2000 per natt?

Link to comment
Share on other sites

Skal over i oktober med 2 unger (10 og 12) for å se kampem mot Norwich. Jeg har tidligere brukt å bo på Hilton Islington, men har da alltid vært 2 på rommet. Med 1 voksen og 2 barn sier Hotels.com at det vil koste meg NOK7000 for 2 overnattinger. Det er litt i overkant. Noen som har erfaring med et OK og rolig hotell i London som tilbyr 3-mannsrom til under 2000 per natt?

3-mannsrom i London har jeg ikke prøvd. Erfaringen min med prisene på "bookingsider" som hotels.com er at jeg som regel får tilnærmet eller bedre pris ved bestilling direkte til hotell.

Jeg har prøvd forskjellige kjeder i London og en av de jeg synes er svært greie er premierinn.com. De har flere hotell i London, gjerne nær togstasjoner. Jeg har bodd på to hoteller som ligger perfekt til for Arsenalkamper, begge i Euston/Kings Cross området.

 

Jeg tok meg den frihet å sjekke priser der. 1 voksen + 2 barn (familierom) fra 18. til 20. oktober (siden det var Norwich-kampen det gjelder. Jeg har valgt Flex + frokost som både gir mulighet til avbestilling og en god frokost (litt billigere uten flex) Premier Inn Kings Cross £282 for 2 netter. Euston hadde dessverre ikke ledige rom for de dagene, men det finnes også hotell f.eks. ved County Hall (rett ved London Eye) til £306 for (uten frokost tror jeg). Det finnes mange flere hoteller i kjeden rundt i London. Andre kjeder som har fungert greit for meg (vet ikke om de har familierom) er IBIS og Holiday Inn Express.

Link to comment
Share on other sites

Området rundt premier Inn på Kings Cross er meget suspekt. Hotellet er helt ok, men frokosten er lite å hoppe i taket for.

Hvis jeg husker riktig så var det premier inn hotell i Angel også. Bedre område, og gangavstand (type 20-30 min) til stadion. Vel verdt å se på.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Området rundt premier Inn på Kings Cross er meget suspekt. Hotellet er helt ok, men frokosten er lite å hoppe i taket for.

Hvis jeg husker riktig så var det premier inn hotell i Angel også. Bedre område, og gangavstand (type 20-30 min) til stadion. Vel verdt å se på.

 

BE

Det er mulig at jeg og er suspekt ;D , men jeg så svært lite som gav meg noen negative tanker der. Greit nok at der er 4-5 år siden jeg bodde på akkurat det hotellet. Jeg kjenner ikke hotellet i Angel, men det er ikke noe dumt område å velge. Frokost hadde jeg ikke på Kings Cross, men den jeg fikk på samme kjedehotellet i Euston klager ikke jeg på.

 

Personlig, etter et par mindre gode erfaringer med "private" hoteller, så leter jeg normalt etter rom hos "kjedehotellene". Hvis vi er flere så blir det gjerne hotell relativt sentralt, er jeg alene så tåler jeg noen minutt ekstra på "tuben". Hvis man tåler pluss/minus 15 minutter på tuben inn til sentrum så får man ofte mye mer valuta for pengene.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Jeg tar meg en tur over til min favorittby om en ukes tid. Vurderte en (dags)tur til Birmingham for å se vår (neste) kamp mot West Brom, men siden jeg ikke har klart å skaffe billett hverken gjennom klubben eller supporterklubben så tenkte jeg å gå for det nest beste alternativet som er en fotballpub.

 

Nå er ikke jeg den store øldrikkeren selv om jeg gjerne tar en pint eller to før kamp, og da besøker jeg som regel The Coronet. Men jeg har null oversikt over hvilke puber som er best når det gjelder å se Arsenalkamper live på TV/storskjerm. Men jeg er sikker på at det er flere av dere som har en grei oversikt over "Arsenal-pøbber" med godt miljø, der et er greit å se kamper live på en søndag ettermiddag.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hei, gooners.
Skal over å se Arsenal-Cardiff den 1. Jan. Tenkte å høre med dere om dere hadde noen anbefalinger å komme med mtp hotell? Skal være 3 netter i London. Vil ha inkludert frokost, og ønsker også brukbar standard og bra beliggenhet. Pris selvfølgelig også en vesentlig faktor!

 

EDIT: Valget falt på Kensington Close. Håper det blir bra!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hei,

 

Har noen av dere testet omvisningen på Emirates Stadium?

Jeg og min 13 år gamle gutt skal bort å se Arsenal - Crystal Palace 2. februar.

Jeg vurderer en "Legends tour" men frykter at engelsken kan bli noe vanskelig for en 13 åring.

Alternativet er vel en "Self-Guided Audio Tour"?

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Det er allerede bestilt tur til london i skoleferien i oktober, med et ørlite håp om hjemmekamp. Nå blir det bortekamp mot Chelsea den helgen, og håpet om å få billetter ("flertall") blant bortefansen er vel minimal. Kamp ville vært en bonus på denne turen og ikke målet for alle de som er med, men et alternativ er selvsagt tv-overført kamp på pub (hvis den ikke spilles kl 15 lokal tid).

 

Dilemmaet mitt er at følget bl.a. består av en 10-åring som jeg har "hjernevasket" til å bli Arsenalsupporter, men en "brun" pub er vel ikke stedet å ta han med for å oppleve kampen. Så spørsmålet mitt er om noen kjenner til det man kan kalle en "familievennlig" sportskafe relativt sentralt i London.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 1 year later...

Hei, folkens

Kjæresten min overrasket meg med en London-tur for å se Swansea-kampen på Emirates.

Vi er fremme på Gatwick 14:20 og hun har ikke tatt med i beregningen at jeg gjerne vil få med meg oppgjøret mot United. Noen tips til en pub jeg rekker å se kampen på? (Minst andreomgang)

 

Edit: Vi kommer til å bo like ved Hyde Park

Link to comment
Share on other sites

Hei, folkens

Kjæresten min overrasket meg med en London-tur for å se Swansea-kampen på Emirates.

Vi er fremme på Gatwick 14:20 og hun har ikke tatt med i beregningen at jeg gjerne vil få med meg oppgjøret mot United. Noen tips til en pub jeg rekker å se kampen på? (Minst andreomgang)

 

Edit: Vi kommer til å bo like ved Hyde Park

Nå har jeg ikke noe ønske om å være en gledesdreper, men din beste sjanse til å få sett noe av kampen er hvis det er noen som viser den på Gatwick (dessverre så har jeg ikke sett sportsbarer der etter ankomst).

 

Kampen starter 14:05 lokal tid. Du lander (hvis i rute) 14:20. Det skal godt gjøres å nå toget som går 14:35 (siden du må gjennom passkontroll og eventuell henting av baggasje), så toget 14:50 er mest sannsynlig. Togreise 30 minutter gjør at du er på Victoria (tidligst) 15:20, da er det 30 minutter igjen av kampen. Så din beste sjanse er at flyet er før ruten til Gatwick, når et tidligere tog og at du finner en pub ved Victoriastasjonen som viser live fotball (før hotellinnsjekk).

 

Jeg har ikke prøvd noen, men den mest åpenbare når jeg googler er denne som er på Victoria Station

(de viser en del fotball der, men samtidig så er det mange kamper fra en rugbyturnering den helgen så united v arsenal står ikke i den foreløpige listen)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 years later...

Har pleid og bu på Hilton Islington men hadde min siste overnatting der nå i nyttårs helga. Ganske dyrt, en suite for 2 kostet over 11 tusen 3 netter. Denne gang var det elendig service og senga var knallhard. Orker ikke å skrive om alt som var gale, eneste positive er at Arsenal pleier å holde spillermøte der. og det er kort avstand til stadion. Er lett å få selfi av stjernene.

Link to comment
Share on other sites

  • Tapapa unpinned this topic

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...