Jump to content

Arsenal pub'er i Oslo


onlyteo

Recommended Posts

Bohemen er absolutt stedet man burde dra til. Highbury er forsåvidt fint det og, men for mye partysvensker der. Gode gamle Bohemen er ihvertfall stedet for meg, pluss for mange andre goonere. Blir nok topp stemning der til chelski-kampen! Vi pleier jo å få reservert bord og, såkalt til Bohemen gooners. Alle som er goonere og drar på Bohemen går inn under den kategorien.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Hadde vært gøy om vi kunne hatt et stamsted hvor forumet kunne samlet seg for å se match.

 

Ikke for å sette en demper for optimismen her, men dette har vært forsøkt mange mange ganger uten hell tidligere, også da jeg selv bodde i Oslo.

Link to comment
Share on other sites

Yes virker som om dette er vanskelig å få til som Kim sier. Arsenalsupporterne er det ikke så mange av, men de er litt overalt for det. Har selv vært en del på Highbury, O'Rileys, Bohemen hvor de fleste befinner seg, så er det alltid noen andre rundt omkring. I det siste har det vært labert på Bohemen og, til og med Bayern Munchen, Milan og Juve virker å ha flere supportere enn oss. Har selv ikke hatt mye tid til å se kamper denne sesongen pga jobb, men ofte vært skuffet over oppmøtet på Bohemen. Uansett er det en pub hvor eg liker å se Arsenal kamper og kommer til å fortsette med det, håper andre også er med på det. Men vi får nok aldri et fast sted hvor det er mange goonere som lager mye liv. Et eksempel er 5-2 kampen mot tottene, hvor tottene knuste oss på oppmøte. Absolutt god stemning i Arsenal-svingen, men synd at det ikke kom flere til en slik kamp.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Da har jeg bodd i Oslo i litt over ett år, og litt etter råd i denne tråden så er Bohemen blitt min stampub.

 

Jeg har fått god kontakt med de faste artilleristene som går dit. Det har vært varierende oppmøte, men vil vel si at det i snitt har vært en 8-10 stykker på kampene.

 

Det går litt på dagsformen om jeg føler jeg har energi til å møte ManUre og Sp*rs fans de ganger vi spiller samtidig. Men jeg går så ofte jeg kan.

 

Skal bli interessant å se hva som skjer nå som alle kampene skal spilles samtidig. Men Arsenal-kamper har som oftest prioritet, så det burde gå greit.

 

Gleder meg til sesongstart!

 

P.S. Er det noen som skal over å se Sunderland-kampen 18. aug? Jeg og en kompis gjorde det enkelt og bestilte fra travel2football. Gi lyd om andre skal over. Lager en kamptråd for den.

Link to comment
Share on other sites

Det er vel Highbury Pub på Majorstua som er Arsenal-puben i Oslo og ikke Bohemen? Navnet burde vel være nok til å "stå frem som Arsenal-pub". Nå har jeg aldri sett en Arsenal-kamp på Bohemen siden jeg så den på Highbury, og ref kommentar over angående Tottenham-kampen så var i hvert fall stemingen god på Highbury, for ikke å se helt oppe i taket :)

 

PS! Jeg skal forøvrig også over å se seriestarten mot Sunderland.

Link to comment
Share on other sites

Det er vel Highbury Pub på Majorstua som er Arsenal-puben i Oslo og ikke Bohemen?

 

Highbury pub er en veldig koselig pub. Har sett et par kamper der. Synes det er litt laber stemning der til tider, samt at layout'en gjør at det er litt vanskelig å se kamp der om man ikke får plass rett foran skjermen.

 

På Bohemen kommer det alle typer supportere, på godt og vondt. Men ser ikke noe galt med det. Er ikke på pub for å være alene, eller for kun å være sammen med Gooners. Har hatt mange gode (og rare) diskusjoner der.

 

Bohemen har også sin egen Arsenal-supporteravdeling: "Bohemen Gooners", som er der ofte. Og det er iallefall én av de som driver Bohemen som er Gooner.

 

Jeg liker meg der iallefall, samt et det er 3 min å gå fra der jeg bor :)

Link to comment
Share on other sites

Det er vel Highbury Pub på Majorstua som er Arsenal-puben i Oslo og ikke Bohemen?

 

Highbury Pub var en Arsenalpub, helt til de ble mer opptatt av å skjerme finere fruer med sherry enn av fotballsupportere.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Da har jeg bodd i Oslo i litt over ett år, og litt etter råd i denne tråden så er Bohemen blitt min stampub.

 

Jeg har fått god kontakt med de faste artilleristene som går dit. Det har vært varierende oppmøte, men vil vel si at det i snitt har vært en 8-10 stykker på kampene.

 

Det går litt på dagsformen om jeg føler jeg har energi til å møte ManUre og Sp*rs fans de ganger vi spiller samtidig. Men jeg går så ofte jeg kan.

 

Skal bli interessant å se hva som skjer nå som alle kampene skal spilles samtidig. Men Arsenal-kamper har som oftest prioritet, så det burde gå greit.

 

Gleder meg til sesongstart!

 

P.S. Er det noen som skal over å se Sunderland-kampen 18. aug? Jeg og en kompis gjorde det enkelt og bestilte fra travel2football. Gi lyd om andre skal over. Lager en kamptråd for den.

Aldersgrense er det på Bohemen? Etter et år som Oslobeboer er jeg lei av å se en del kamper alene.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 2 weeks later...

Tempest ER kjedelig og for det meste er det Liverpool-supportere der. Bohemen er vel fortsatt favoritten min, selvom O'Rileys er et fint andrevalg, bor ganske nærme Løkka og dermed har det etterhvert blitt mer O'Rileys.

Mye Arsenalfans der? Begynner å bli lei av å se kamp hjemme med dama som ikke har peiling på fotball.. Hadde vært greit å ha et sted å snakke med felles Arsenalfans, slenge i seg et par øl og få litt ekstra stemning i løpet av kamp. Det har jeg nemlig ikke gjort på halvannet år(Siden jeg flyttet til Oslo..)

Link to comment
Share on other sites

Mye Arsenalfans der? Begynner å bli lei av å se kamp hjemme med dama som ikke har peiling på fotball.. Hadde vært greit å ha et sted å snakke med felles Arsenalfans, slenge i seg et par øl og få litt ekstra stemning i løpet av kamp. Det har jeg nemlig ikke gjort på halvannet år(Siden jeg flyttet til Oslo..)

Kan jo ta en kamp på Bohemen! Tipper bergkampje er med :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...