Jump to content

Laurent Koscielny


Stefanb

Recommended Posts

Det er ikke helt uvanlig at spillere, ansatte i forskjellige områder (sikkerhetsvakter, trenere, fysio, vaktmestere, kokker, renhold, osv osv osv osv osv), kan røpe seg til venner eller andre som kan fange opp "ryktene".

 

Mange bloggere finnes der ute ("Arseblog" er jo en som har litt "inside-info" i klubben, uten at han røper for mye før en avtale er rimelig sikret)

Kan også være at enkelte journalister har et "vennskap" med noen innenfor, som også drar frem ting i avisa.

 

Det finnes de som ser at "møter" foregår mellom agenter/styre/spiller på offisielle plasser (restaurant o.l), som gjør at man kan nøste litt opp i hva som "kan" skje fremover...... (Må en klubb ha inntekter, enkelte spillere som ønsker å bytte klubb, osv osv)

 

Altså; det finnes mange muligheter for at et rykte kan komme ut, selv om det ikke skjer noe offisiell uttalelse fra klubbens side.

Det finnes også nok av eksempler på at mye er oppspinn, så man ser gjerne litt på hvor stort omfang det er på ryktet og "hvem" som kommer med det.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 433
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Med tanke på at dette visstnok er det tredje budet på Koscielny så må dette være en spiller Wenger virkelig ønsker seg. En ny Vermaelen?

 

Er mange som mener det ute på diverse blogger, personlig har jeg aldri sett han spille et eneste minutt og kan derfor ikke uttale meg. Håper selvfølgelig at dette budet blir akseptert og han blir Arsenal spiller innen preseason slik at han kan utvikle et visst samspill med de andre gutta i laget.

Link to comment
Share on other sites

DAILY MIRROR

* Arsenal have upped their offer for exciting French centre-half Laurent Koscielny to £8.2million.

 

Wenger gir seg ikke med det første. Laurent må virkelig ha gode ferdigheter siden Wenger er så interessert at han byr bare mer og mer!

Link to comment
Share on other sites

http://www.pontivy.maville.com/of-photos/2...uestfrance_.jpg

http://www.les-transferts.com/wp-content/u...elny-tours1.jpg

http://a33.idata.over-blog.com/299x200/0/1...t_Koscielny.jpg

 

Ser ut som at han er beinhard, ja. Når Wenger er så interessert i han så må det være noe spesielt med han. Håper vi treffer blink slik vi gjorde med Vermaelen. To knallharde stoppere er akkurat det vi trenger. :) Synes prisen er litt drøy for et så ubeskrevet blad som Laurent er for meg, men vi får håpe at Wenger har mer peiling enn meg. (Som han selvfølgelig også har!)

Link to comment
Share on other sites

Synes prisen er litt drøy for et så ubeskrevet blad som Laurent er for meg, men vi får håpe at Wenger har mer peiling enn meg. (Som han selvfølgelig også har!)

Vi betalte mer for Vermaelen som iallefall var ett ubeskrevet blad for meg, all den tid jeg ikke følger med på nederlandsk fotball. Vi så jo alle hvilken suksess det kjøpet var.

Link to comment
Share on other sites

Eneste grunnen til at jeg visste hvem Vermaelen var, var pga at han var en god spiller på FM, denne karen er vel ikke det, men om Wenger er villig til å by 8 millioner pund for en han startet på 2 millioner pund på så er han nok verdt det!

Link to comment
Share on other sites

Ifølge goonertalk sa han dette:

 

“Arsenal is one of the biggest European clubs, who plays in the Champions League. I think it’s a good club to progress further. I do not want to miss this opportunity,” Koscielny told La Montagne.

 

“They have contacted my representitives this week. I met with Arsene Wenger, as did my agents. It went well.”

Link to comment
Share on other sites

Ser han er fransk. Da lover det godt at han ikke er med i troppen til frankrike, ettersom det er Domenech som har tatt den ut... :huh:

 

Håper virkelig Wenger ser at det må hentes inn to nye stoppere, samtidig som Gallas, Campbell og Silvestre går ut. Gjerne han her og Cahill kan hentes inn.

Så kan vi jo hente Enyeama. Han blir sikkert ikke dyr, ettersom at han spiller i en elendig klubb.

Link to comment
Share on other sites

Det jeg har sett av han er han langt fra så go som mange tror, så et par kamper av han der han Drar ned Chamak og for rødkort og de taper 4-1 hjemme flaut... Wendel ble banens beste utrolig go spiller Wenger sikkert hadde fått for en bra pris. Laurent er nok for urutinert og de kampene jeg har sett av han har han langt fra vært go nok for PL. Jeg kan ta feil med Beligeren vi kjøpte hadde værfall mere rutine fra Europa Cuper... :huh:

Link to comment
Share on other sites

Det jeg har sett av han er han langt fra så go som mange tror, så et par kamper av han der han Drar ned Chamak og for rødkort og de taper 4-1 hjemme flaut... Wendel ble banens beste utrolig go spiller Wenger sikkert hadde fått for en bra pris. Laurent er nok for urutinert og de kampene jeg har sett av han har han langt fra vært go nok for PL. Jeg kan ta feil med Beligeren vi kjøpte hadde værfall mere rutine fra Europa Cuper... :huh:

 

Koscielny sitt røde kort hvor Chamakh blir "felt" er strengt talt en dommerfeil! Minner om Vermaelen sitt røde kort. Aldri i verden om det var rødt.

 

Urutinert kan han kanskje være, men som sagt så har jeg såpass stor tro på at Arsenal (Wenger) vet hva de gjør når de er villige til å strekke seg såpass langt for et såpass uskrevet blad som Koscielny.

 

Men er dog enig i at hvis Silvestre, Gallas og Campbell forsvinner at vi trenger minst en stopper til ved siden av Koscielny, gjerne en med god rutine (bare ikke en ny Silvestre B))

Link to comment
Share on other sites

Det jeg har sett av han er han langt fra så go som mange tror, så et par kamper av han der han Drar ned Chamak og for rødkort og de taper 4-1 hjemme flaut... Wendel ble banens beste utrolig go spiller Wenger sikkert hadde fått for en bra pris. Laurent er nok for urutinert og de kampene jeg har sett av han har han langt fra vært go nok for PL. Jeg kan ta feil med Beligeren vi kjøpte hadde værfall mere rutine fra Europa Cuper... :unsure:

Så du bedømmer en spiller etter å ha sett han spille et par kamper? Det kan vel diskuteres hvorvidt du har tolkningsgrunnlag etter å ha sett kun ett par kamper. Det er selvfølgelig vanskelig å bedømme en spillers ferdigheter, men når man har sett en spiller over en hel sesong kan man vel snakke om hvor god spilleren er eller ikke.

Link to comment
Share on other sites

OM det skjer er uvisst, men AT VI BURDE ha to nye stoppere, er helt klart.

 

Nettopp sett Japan- Nederland. Kanskje vi skal ta en titt på Tulio i Japans forsvar...

 

Om jeg forstår deg rett, så vil du heller han en japansk forsvarspiller enn en proven PL spiller som Cahill?

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet intet om Koscielny, men jeg vet hva slags type stopper jeg ønsker meg. Jeg ønsker meg en slugger som primært kan forsvare. En stopper som ikke er så offensiv, til det har vi Vermaelen som ruser fram litt for ofte etter min smak. Hans makker må være en jernmann, som godt kan være med opp på dødballer, men som for øvrig konsentrer seg om forsvarsspillet. Har han en god passningsfot så er det en stor bonus.

 

Jeg ønsker meg primært en slugger som Walter Samuel, men med passningsfot. Nå er jeg ikke helt sikker på den spilleren jeg ønsker finnes da :unsure:

 

Hvis Koscielny kommer håper jeg han kan bli vår defensive bauta.

Link to comment
Share on other sites

Om jeg forstår deg rett, så vil du heller han en japansk forsvarspiller enn en proven PL spiller som Cahill?

Tar du deg bryet å se i trådene før du sier noe, kan jeg prøve å ta deg seriøst. Jeg har skrevet at vi trenger TO nye stoppere, og jeg har sagt at jeg gjerne vil ha Cahill. Grunnen til at jeg nevner Tulio Tanaka er at han, i mine øyne, like gjerne som Koscielny kan være den andre stopperen vi kjøper...

Link to comment
Share on other sites

http://www.teamtalk.com/arsenal/6217887/We...cielny-approach

 

Virker jo som Koscielny trolig bli vårt første stopperkjøp i sommer...og kanskje det eneste?

Jeg mener vi trenger to nye stoppere...selv om Sol eventuelt fortsetter for oss. Gallas anser jeg som ferdig i Arsenal.

Vi har jo Djourou, men frykter han aldri slår helt igjennom eller klarer å holde seg skadefri.

 

Bougherra fra Rangers og Algerie har jo imponert så langt i VM. Kunne jo også vært et bra alternativ/forsterkning.

Link to comment
Share on other sites

http://younggunsblog.co.uk/2010/06/arsenal...-youth-link-up/

 

http://www.skysports.com/story/0,19528,11661_6218693,00.html

 

Virker som om Kosciely blir vår nye stopper, ifølge kommentarene på youngguns så er han ganske rask, en god takler, veldig god på hodet og blir beskrevet som en stopper med perfekt posisjonering, mens han mangler litt på den fysiske biten.

 

Fysikken kan alltids bygges opp, men vil gjerne ha en koloss bak der.

 

Uansett et spennende kjøp hvis/når det går gjennom!

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...