Jump to content

Laurent Koscielny


Stefanb

Recommended Posts

  • Replies 433
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Franskmennene får mene hva de vil :) Om man ser prestasjonene: Kos vs Sakho i PL forje sesong... Ja da tenker jeg nok de fleste mener motsatt. Uansett er det noe rart med enkelte spillere og landslagstrøya... Virker som enkelte rett og slett trives, samt gir mer når de har flagget på brystet.

Link to comment
Share on other sites

Sakho er som Kolo Toure. En hodeløs kylling av øverste hylle. Fantastisk atlet, men ikke verdens beste til å lese spillet. Må styres av en mer taktisk stopper.

 

Koscielny er ikke feilfri han heller akkurat, men han er vesentlig bedre på alle områder kontra Sakho og er mye bedre taktisk. Er dog ikke et fysisk som Sakho, men det er det eneste Sakho har over Bosscielny.

Link to comment
Share on other sites

Sakho er som Kolo Toure. En hodeløs kylling av øverste hylle. Fantastisk atlet, men ikke verdens beste til å lese spillet. Må styres av en mer taktisk stopper.

 

Koscielny er ikke feilfri han heller akkurat, men han er vesentlig bedre på alle områder kontra Sakho og er mye bedre taktisk. Er dog ikke et fysisk som Sakho, men det er det eneste Sakho har over Bosscielny.

 

Jeg er helt enig i din vurdering, men det er liten tvil om at Koscielny også trives best ved siden av en sjef. Vi husker alle hans turbulente debutsesong ved siden av Vermaelen/Djourou.

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg er helt enig i din vurdering, men det er liten tvil om at Koscielny også trives best ved siden av en sjef. Vi husker alle hans turbulente debutsesong ved siden av Vermaelen/Djourou.

Joda, men han er ikke så bortreist som Sakho er. Du glemmer også at Koscielny - Djorou formet et helt formidabelt partnerskap i 10-11 sesongen og slapp ikke inn noe mål på nesten 20 kamper eller hva det var.

 

Er også verdt å nevne at det var stor kontrast for Koscielny å gå fra Ligue 2 til Ligue og så Premier League på bare et par sesonger. ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

enig med Ferdinand her ja, Kos er blitt en meget viktig spiller for oss, han er rask og bra på hodet og god til å bryte foran også, nærmeste en perfekt midtstopper. Jeg har også veldig trua på at Gabriel kan bli en bra partner for Kos når Per gir seg. Han har litt av de samme kvalitetene som Kos og må bare lære seg litt når han skal gå i duellen og når han skal falle av//bryte foran... Spørsmålet er om det er fornuftig å ha to såpass like spillere, men jeg kan se for meg at Kos etter hvert kan ta over jobben som den litt mer spillende midtstopperen som Per er nå.

Link to comment
Share on other sites

Hadde ikke Per hatt fotballhodet sitt, hadde han vært en forferdelig dårlig stopper. Eneste han da hadde hatt er høyden. Heldigvis kompenserer han manglende fart med gode bevegelser og forståelse. Noen ganger går det galt og da ser det veldig komisk ut også.

 

Kos har evnen til å både ha fart, hode og forståelse. Han kan redde opp egene feil, i motsettning til Per. Komplett stopper når han er i form.

Link to comment
Share on other sites

Kos har evnen til å både ha fart, hode og forståelse. Han kan redde opp egene feil, i motsettning til Per. Komplett stopper når han er i form.

Forståelsen har virkelig kommet med rutinen. Vi burde satse på han og Gabriel i midtforsvaret etterhvert. Høyden og forståelsen til Per er ikke nok til å veie opp for Gabriels kvaliteter.

 

Koscielny er virkelig en spiller jeg mener er i verdensklasse. Synd han ikke spiller mer for Frankrike, slo nok gjennom for sent.

Link to comment
Share on other sites

Forståelsen har virkelig kommet med rutinen. Vi burde satse på han og Gabriel i midtforsvaret etterhvert. Høyden og forståelsen til Per er ikke nok til å veie opp for Gabriels kvaliteter.

 

Koscielny er virkelig en spiller jeg mener er i verdensklasse. Synd han ikke spiller mer for Frankrike, slo nok gjennom for sent.

Amen!

 

Angående Frankrike så har han og varane spilt 90 minutter sammen de siste kampene, så jeg tror de to er det tiltenkte stopperparet for les bleus i juni.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
  • 1 year later...

Vi får se hva slags form og hvilket nivå han kommer tilbake på. Achillesen hans er vel rimelig kjørt generelt sett (før skaden t.o.m.), men hvis han hadde holdt nivået greit og kunne belaget seg på å være 3-4 valg så skulle jeg gjerne beholdt han til han gikk av med pensjon. En herlig fyr og på sitt beste en av de aller beste midtstopperne vi har hatt.

Link to comment
Share on other sites

18 minutes ago, Stefanb said:

Vi får se hva slags form og hvilket nivå han kommer tilbake på. Achillesen hans er vel rimelig kjørt generelt sett (før skaden t.o.m.), men hvis han hadde holdt nivået greit og kunne belaget seg på å være 3-4 valg så skulle jeg gjerne beholdt han til han gikk av med pensjon. En herlig fyr og på sitt beste en av de aller beste midtstopperne vi har hatt.

Forsåvidt enig i det, men han har jo fart som en av sine styrker og den blir jo ikke akkurat bedre. I tillegg tviler jeg på at man kommer tilbake til toppnivået, han er jo 32 og er jo ikke bare bare å komme tilbake fra en slik skade da.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

×
×
  • Create New...