Jump to content

Norway abandons Arsenal?


Daniel

Recommended Posts

Hei. Her er noe som ble skrevet på bloggen "Untold Arsenal" 6.februar. Har ikke fått sett det før nå. Jeg kan heller ikke unngå å bli nysgjerrig.

 

Norway abandons Arsenal, and Everton beat us again

 

Here is a letter that appeared on Untold Arsenal on 6th February 2010 at 1036, from a Norwegian supporter...

 

I love Arsenal since 1976. The beste team ever was with Henry, Vieira, Bergkamp and Pires.

I dont see any of them todays Arsenal.

I am finished with Arsenal now because i dont think they will win anything. Today i delete my Arsenal memebership for first time.

I think the match against manu proof that.

If Wenger buy som older and wise players maybe i buy a new memebership.

The Arsenal fan club in norway have lost over 300 members on 1 month.

 

I think Wenger must go. Hes vision has failed.

 

 

For det første blir jeg kvalm av å lese et slikt brev(selvom jeg begynner å bli vant med slik negativet...), og for det andre; stemmer det virkelig at supporterklubben har mistet over 300 medlemmer den siste måneden? I så fall er jeg flau av å være norsk!

 

Lagde denne topicen for å forhåpentligvis få avkreftet dette, så håper på kjapt svar. Vet heller ikke om det egner seg å spørre om her, men tar sjansen.

 

Brevet kan selvfølgelig bare være tull, og at han som supporter siden 1976 NÅ skal begynne å klage på ting får jeg ikke til å stemme. Han har også fått med seg den nevnte Arsenalbloggen og sitter tydeligvis med god informasjon om supporterklubben, så man begynner jo å lure! Nei, det er dessverre ikke alle som fortjener å være Arsenalsupportere. Men nok om det.

 

 

Når det gjelder Tony Attwoods blogg og nye bok så anbefales de til alle som er interessert i litt historie. Attwoods prosjekt går ut på året 1910 (hundre år siden), der han for det meste fokuserer på Sir Henry Norris som da reddet Arsenal fra økonomisk og sportslig krise. Boken heter "Making the Arsenal" og handler om en journalist(Jacko Jones) som dekker Norris, Woolwich Arsenal og det meste annet rundt om i London på den tiden. Arsenal 1910 kontra i dag har noen likhetstrekk, bare at ting var MYE verre, og det setter ting litt i perspektiv - som Attwood selv påpeker i bloggen. Hadde folk snudd ryggen til klubben på den tiden ville trolig Arsenal spilt i non-league i dag, eller ikke engang eksistert.

Link to comment
Share on other sites

Vel, medlemsskapet betales vel strengt tatt bare en gang, mens man må betale for TGP et par ganger i året(?). Så hvorfor noen skulle ha avbrutt sitt medlemsskap i Arsenal Norway pga dette så skjønner jeg ingenting.

Feil, medlemsskapet betales årlig, og tgp følger med medlemsskapet.

 

Historien over er bare piss. Ikke tro alt du leser Daniel.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Historien over er bare piss. Ikke tro alt du leser Daniel.

 

BE

 

Hmmm...jeg hadde faktisk ikke blitt overrasket dersom det stemte. Ikke det at 300 personer har meldt seg ut på 1 måned, men at vedkommende som eventuelt har skrevet innlegget har meldt seg ut.

Link to comment
Share on other sites

Hmmm...jeg hadde faktisk ikke blitt overrasket dersom det stemte. Ikke det at 300 personer har meldt seg ut på 1 måned, men at vedkommende som eventuelt har skrevet innlegget har meldt seg ut.

Det tviler ikke jeg på heller, og det har han jo all rett til å gjøre, men jeg tviler på at 300 har meldt seg ut, så vi er nok enige Kim.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Det tviler ikke jeg på heller, og det har han jo all rett til å gjøre, men jeg tviler på at 300 har meldt seg ut, så vi er nok enige Kim.

 

BE

 

Da er vi nok enige ja...At noen få har valgt å melde seg ut, kan nok være, men at 300 har meldt seg ut henger rett og slett ikke på greip. Og det er egentlig veldig irriterende at vedkommende som har skrevet dette prøver å sette norske supportere i ett dårlig lys, som han i utgangspunktet gjør med det han skriver.

Link to comment
Share on other sites

Og det er egentlig veldig irriterende at vedkommende som har skrevet dette prøver å sette norske supportere i ett dårlig lys, som han i utgangspunktet gjør med det han skriver.

 

det er jo det som er problemet her, at vedkommede ikke bare drar seg selv ned i søla, men forsøker å skaffe seg et slags tåpelig "alibi" ved å dra andre med seg. Utrolig ynkelig. For øvrig er jo hele utgangspunktet rimelig misforstått. Som om ens status som supporter står og faller med medlemsskap i en supporterklubb. Misforstå meg ikke. Jeg mener alle norske gooners bør være medlem i supporterklubben, som jo gjør et uvurderlig arbeid for oss, men man er ikke nødvendigvis noen dårligere supporter ved å stå utenfor. Sånn sett rammer jo vedkommede på sett og vis en uskyldig tredjepart med sitt meningsløse utspill. Som om supporterklubben har noe herredømme over lagets prestasjoner. Dessuten er det vel i dårligere tider at men ser forskjellen på gode og dårlige supportere. De gode supporterne støtter laget sitt - uansett!

Link to comment
Share on other sites

Hei folkens. Jeg kan bekrefte at det som siteres i åpningsinnlegget er feil.

 

Litt bakgrunn: Et medlemskap i Arsenal Norway gjelder i 6 medlemsblad, tilsvarende 1 år. Med det 6. medlemsbladet mottar man en giro for fornyelse av medlemskapet. Betaler man ikke denne, får man en purring med neste blad. Hvis denne heller ikke betales, regnes man ikke lenger som medlem av supporterklubben. Antar at de fleste av dere kjenner til hvordan dette fungerer ;-)

 

Medlemmer betaler inn kontingenten gjennom hele perioden mellom to medlemsblad (både før og etter betalingsfristen), så det er vanskelig å si akkurat hvor mange som har meldt seg ut gjennom å bevisst eller ubevisst ikke fornye medlemskapet. Det jeg kan imidlertid si noe om er hvordan det totale antallet medlemmer varierer. Jeg har ikke tilgang til medlemsregisteret på dagtid så jeg kan ikke gi dere et eksakt antall, men siden forrige The Gunners Post har vi tvert i mot økt det totale antallet gyldige medlemmer med omtrent 300...

 

I tillegg er det også mulig å fremskaffe tall på hvor mange som har aktivt meldt seg ut av Arsenal Norway, da dette gjøres ved å sende en e-post til meg. Hvis det er så mange supportere som plutselig har mistet interessen for Arsenal i Norge, så vil jeg tro at dette er måten de ville sagt i fra på. Tallet for dette den siste måneden er to - 2 - medlemmer.

 

Så jeg tør påstå at ryktet om Arsenals død i Norge er betydelig overdrevet! Det vil alltid være unntak, men inntrykket jeg har fått etter noen år som nestleder og medlemskontakt er at Arsenal Norways medlemmer er trofaste og genuint interesserte supportere. Det er derfor all grunn til å gå med hodet hevet som norsk gooner neste gang du er i London :P

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...