Jump to content

Let's all laugh at Liverpool


Guest Larsilios

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • Replies 1.9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Det er en snodig skrue på kopforum med nicket campbeethoven som nok har ett hat mot Arsenal på linje med fuglene. Var en kompis (Liverpool supporter) som gjorde meg oppmerksom på det. Han har ofte misyttringer mot Arsenal, noe som er greit nok. Men han mener Arsenal ikke bør være med i Europa pga slett innsats i 20år. Følger han også på at vi nok har underprestert der, men når han attpåtil klarer å påstå at vi ikke bør få fler sjanser og han ser heller lag som West ham og selvsagt sitt eget Liverpool i CL klarer jeg ikke helt følge han.

 

Sist Liverpool var i CL klarte de ikke komme videre fra gruppespillet engang. At de har en seier 11 år tilbake og noen for ett kvart århundre siden skal tydeligvis bevise at ferskvaren fotball er basert på historie. Hadde vært artig å diskutert med han hvordan han mener uttakskriteriet skal være til CL. Tydeligvis bør ikke de beste i ligaen representere ifølge fyren.

 

Var iallfall noe jeg trakk på smilebåndet av på en lørdags kveld.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Nå blir det bare å lukke øra imorgen på jobben ;) Men imponerende at man klarer å mobilisere ikke bare en gang men to ganger til å måtte score 3 mål for å gå videre. Jeg vet om ett annet lag som neppe hadde gjort det samme. Manager, moralbygging og innsats er nøkkelen til "suksess", selv med ett svakere lag.

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
  • 1 year later...

---

alltid en seier for fotballen når rivalene driter på draget! :lol: utrolig at kampen om CL-plassene fortsatt er vidåpen med tanke på hvordan Arsenal har underprestert denne sesongen.

Personlig tror jeg vi kan, med maksimalt hell, klare en annenplass i år. Ingen av de foran oss imponerer så voldsomt, med unntak av City da.

Link to comment
Share on other sites

Alle kan ryke på en dårlig dag vettu tapapa. Vi gjør det rett som det er vi også! Men gledlig at Liverpool er ute, ser ut som trofê tørken fortsetter der hvis ikke de har begynt å kalle top4 for trofeer de også ;)

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

Arsenal røk ut i forrige runde, og de har visstnok en ufeilbarlig manager!

Det er ingen som påstår at Wenger er ufeilbarlig. Han har svakheter han også, men han har nå vunnet FA-cupen tre av de siste gangene. I år gikk det dritt, men som en trøst så er vi i finalen av Caraboa - cup.

Link to comment
Share on other sites

Det er ingen som påstår at Wenger er ufeilbarlig. Han har svakheter han også, men han har nå vunnet FA-cupen tre av de siste gangene. I år gikk det dritt, men som en trøst så er vi i finalen av Caraboa - cup.

Jeg vet ikke jeg. Hvis noen ikke vil nevne selv den minste svakhet Wenger eventuelt måtte ha og samtidig har en tendens til å sende ironiske "stikkere" til de som eventuelt har skrevet noe som kan oppfattes som en positiv omtale om andre managere (klubber), så kan man jo begynne å lure.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

5-0 borte i 16dels finale i CL.

9 p forran oss i pl til nå.

 

Fremdeles noen som mener Klopp leverer svakere resultater enn Wenger? Klarer de top4 Iår også har de gått fra jojo på tabellen til «fast» top4. De leverer i toppkampene og ser til nå sterke ut i Europa. Tror Klopp viser seg som ett aldri så lite genitrekk av de røde over tid. Om det resulterer i trofeer gjenstår å se, men pila peker nå oppover i det minste.

Link to comment
Share on other sites

5-0 borte i 16dels finale i CL.

9 p forran oss i pl til nå.

 

Fremdeles noen som mener Klopp leverer svakere resultater enn Wenger? Klarer de top4 Iår også har de gått fra jojo på tabellen til «fast» top4. De leverer i toppkampene og ser til nå sterke ut i Europa. Tror Klopp viser seg som ett aldri så lite genitrekk av de røde over tid. Om det resulterer i trofeer gjenstår å se, men pila peker nå oppover i det minste.

Foreløpig har han prestert nada. Det er god tid for Liverpool til å drite seg ut.

Link to comment
Share on other sites

I 11 år leverte ikke Wenger en tittel han heller, men top4 som blandt mange ble vår trofé. Såvidt jeg ser er de i cl nå og godt i rute til neste år? Hvordan kan man da si man har prestert nada?

 

Samme med Pochettino, mer solide enn på lenge i Europa (altså fremskritt der), samt flere top4 siste år mens vi har falt ut. Skal Wenger hylles for top4 i hauger av år, mens lag som har ligget utenfor og tatt «plassen vår», ikke presterer?

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

Jeg er temmelig sikker på at Wenger var en "bedre" og mer innovativ manager i sine første Arsenal-år enn Klopp noen gang har vært eller kommer til å bli, men dessverre så befinner vi oss ikke lenger i perioden rundt årtusenskiftet.

Selv om Liverpool ikke direkte imponerer meg som en stabilt lag denne sesongen heller, så virker likevel den yngre manageren noe mer fremtidsrettet enn den eldre manageren pr 2017/18.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Fremdeles like god tid å drite seg ut på?

18p forran pdd...

De klarer topp fire, noe du har klaget over alle årene vi bare klarte den plasseringen. Nå kan de jo i teorien vinne CL og da får jeg vel bite i meg mine ord.

Link to comment
Share on other sites

De viser jo fremgang, hadde vi ikke hatt stabil top4 over flere år ville også en slik plassering vært fremgang i mine øyne. Det tror jeg også du forstår. Diskusjonen gikk på om Klopp har levert bedre med nytt lag enn Wenger har med gammelt etter hans inntog til PL. Jeg mener ja, selv om det ikke er titler ennå, så viser de seg som ett mer stabilt og sterkt lag. 2av3 sesonger i top4 (noe de ikke klarte før) og Iår fremdeles med i CL, i en fase vi vel ikke har vært med i på 10 år.

 

Poenget mitt er at jeg mener Klopp hadde tatt Arsenal videre om det var vi som ansatte han for 3 år tilbake istede for Liverpool.

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

Om Klopp hadde tatt Arsenal tilbake mot toppen skal jeg ikke ha noen klar formening om, og hans tid i Liverpool har vært preget av litt opp og ned. Men en opp og ned periode er også sannsynlig i Arsenal når Wenger blir erstattet. De likhetene jeg ser mellom Liverpool pre-Klopp og dagens Arsenal er at det er flere "flaskehalser" som må tettes og det er ikke alltid gjort over natta, hvis man da ikke har en "utømmelig" kilde av oljepenger i ryggen. Jeg forventer ikke at Arsenal med en ny manager automatisk skal bli en tittelkandidat, men jeg forventer at en ny manager først og fremst skal ha en ny (og bedre) plan for å utnytte de ressursene han har tilgjengelig rent spillermessig og jeg forventer så at vedkommende på sikt sammen med en styrket stab (Mislintat og Sanllehi) skal klare å bygge laget opp til å være en reell tittelkandidat. Det er det jeg føler at Liverpool nå er på vei til å gjøre med Klopp i managerstolen.

 

Jeg er som nevnt usikker på om hvor langt frem Klopp ville ha tatt Arsenal hvis han hadde endt hos oss og ikke i Liverpool, men jeg er ganske sikker på at vi ikke hadde forsatt den "stødige" tilbakegangen som Wenger har ledet oss inn i.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...