Jump to content

Let's all laugh at Liverpool


Guest Larsilios

Recommended Posts

--------------Mignolet

Clyne----Skrtel----Sakho---Moreno

---------Milner/Can--------Henderson

--Firmino---Coutinho---Lallana

-----------Sturridge------------

 

-------------------Mignolet

Clyne---Skrtel--Lovren--Sakho---Moreno

------------Milner--------Henderson

-------------Coutinho/Firmino-------

----------Sturridge/Origi-Balo/Firmino

 

Syns det ser langt sterkere ut enn i fjor,Gerrard var over toppen og Milner er fortsatt sulten og har en bra arbeidskapasitet, Firmino tror jeg blir bra, kan kanskje ta litt tid å få han i gang, men tipper spillere som Lallana, Moreno og Lovren blir bedre etter litt tilpasningstid også. (Men er villig til å bette på at Lovren ALDRI igjen er i nærheten av å komme på årets lag i PL.)

 

Clyne er ikke verdensklasse akkurat, men en meget god PL-back som er rask og hardtarbeidende og er god på både backen og har utholdenheten til å spille på vingbacken, stor oppgradering fra Johnson her.

 

Ang. Balo tror jeg faktisk han har en del å bidra med dersom han får en god pre-season, er vel best som en av to spisser.

 

 

At de overdriver litt med lønn og handler litt for mye får bare være, spent på trekløveret som kan spille bak spissen i neste sesong (Lallana, Firmino og Coutinho), får de en bra sesong kan Liverpool ha en meget bra sesong også.

Milner og Clyne er som sagt oppgraderinger mens Bogdan, Gomez og Origi er forsterkninger av stallen.

 

Mener kjøpene i år er langt sterkere enn i fjor hvor de bare kjøpte for å kjøpe..

 

De mangler vel hvertfall en stopper, et bedre alternativ til Sturridge og kanskje en diger DM som kan spille mellom de to indreløperne (Milner og Henderson) før de kan være med å kjempe helt i toppen.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ikke mye imponerende det der. Sakho er svært middelmådig, moreno er meget dårlig bakover. Henderson er ok, lallana har grei teknikk og driv, bra for ett middels lag. Det er så lite imponerende det der Liverpool laget om dagen, eneste som kanskje hadde fått spilletid hos oss er coutinho.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Er det noen som har en oversikt over hvor mange spillere Rodgers har kjøpt ila de tre årene som manager? Leste nettopp en kommentar på sky sports som mente han har nådd 30 spillere. Det et jo i så fall helt vanvittig.

 

Edit: Benteke blir spiller nr 31!

Edited by Verminator5
Link to comment
Share on other sites

Benteke er nok et godt kjøp, hvis Liverpool evner å spille på hans styrker, og han selv evner å holde en stabil form over tid. Det gjenstår å se. Men det er jo klart at Liverpool nå ser sterkere ut enn for ett år siden. All kjøpingen til Rodgers er vel et tegn på en manager som har mislykkes med sine kjøp så langt, og som kanskje føler at han har dårlig tid på seg, og må levere ganske raskt? I Swansea hadde han vel en litt annen tilnærming, gradvis oppbygging av laget? Kanskje fordi han da hadde mindre penger å rutte med? Men det er nok ikke bare tilgang på mer penger som gjør at han nå kjøper mer?

Link to comment
Share on other sites

Benteke er nok et godt kjøp, hvis Liverpool evner å spille på hans styrker, og han selv evner å holde en stabil form over tid. Det gjenstår å se. Men det er jo klart at Liverpool nå ser sterkere ut enn for ett år siden. All kjøpingen til Rodgers er vel et tegn på en manager som har mislykkes med sine kjøp så langt, og som kanskje føler at han har dårlig tid på seg, og må levere ganske raskt? I Swansea hadde han vel en litt annen tilnærming, gradvis oppbygging av laget? Kanskje fordi han da hadde mindre penger å rutte med? Men det er nok ikke bare tilgang på mer penger som gjør at han nå kjøper mer?

 

SkySports skrev i dag en analyse av Benteke/Liverpool kombinasjonen. Før Sherwood ankom Villa hadde Benteke 2 mål på 16 kamper. Sherwood la om taktikken, og fokuserte på innlegg i boksen. Kun West Ham slo flere innlegg forrige sesong. Benteke nettet så 11 mål på 13 kamper. Ingen slo færre innlegg enn Liverpool forrige sesong. Selvfølgelig kan de legge om spillestilen, men hvordan vil det påvirke de andre offensive spillerne? Vil Sturridge, Coutinho og Firmino trives med en slik spillestil? Benteke er en ekstremt god spiller, men om han passer inn i Liverpool er enda usikkert.

Link to comment
Share on other sites

Ingen slo færre innlegg enn Liverpool forrige sesong

Synes denne artikkelen var interessant.

Dersom Liverpool skapte 8 færre sjanser enn Villa fra innlegg i fjor vil det ikke utgjøre så stor forskjell for belgieren, Liverpool var jo også hemmet av at de hadde Balotelli (som aldri var i boksen), Lambert (Som var en dårlig idé i utgangspunktet) + dårlige hodespillere som Borini og Sturridge, ikke rart de ikke slo flere innlegg!

 

Clyne og Milner som er kommet inn har jo nydelige innlegg også, ser på det som naturlig at Liverpool legger litt om (Rodgers har jo også vært ganske glad i å forandre på ting, kanskje litt for ofte dog..)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Ganske merkelig for meg at Klopp virker til å ville ta over Liverpool med den strukturen de Amerikanske eierne der kjører. Såvidt jeg har lest Klopp sine intervjuer før denne situasjonen kom opp; er at han ønsker å bygge lag fra bunnen av, med egne ideer og spillere.

FSG står for det motsatte p.d.d. der de har en uavhengig komite som signerer spillere (frem til nå uavhengig om manager vil ha dem eller ikke).

 

Uansett tror JEG at Liverpool er ett stryket lag med en som Klopp inn der. Han skaper entusiasme og lidenskap, noe som nok passer Liverpool sin stil veldig godt. Jeg frykter dem ikke iår, men om Klopp får makt og kan hente feks Reus og andre spillere i kommende overgangsvinduer blir det skummelt.

Link to comment
Share on other sites

Klopp til Liverpool - det lå vel kanskje i kortene, i alle fall ifølge denne artikkelen fra sesongslutt 2015, eller denne artikkelen fra samme periode

 

PS!! jeg mener å huske (selv om jeg ikke husker kilden) da det var mye prat/diskusjon om Klopp som en fremtidig etterfølger til Wenger så ble det skrevet (her på forumet, trur jeg) at Klopp ikke var så "keen" på Arsenal siden det var Liverpool som var "drømmeklubben" hans.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Klopp har bevist seg som en dyktig trener. Skal bli spennende å se hvordan han takler PL, det er trossalt er annen liga. Uansett så er han såpass dyktig at jeg tror det vil gå fint. Frykter ikke Liverpool enda, men om Klopp får tiden på seg tror jeg de kan bli meget sterke. Og det er der spørsmålet ligger. Får han tiden? Hvordan reagerer eierne om Liverpool ender på 6.7 eller 8 plass? Og kanskje 5,6 plass sesongen etter? For meg er det det store spørsmålet. Om han får noen sesonger til å bygge laget med unge hjemlige spillere og andre etablerete, kan Liverpool virkelig bli sterke. Liker Klopp, men håper allikevel hab feiler hos Scouserne!

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke han klarer å heve Liverpool noe spesielt, ja de klarer sikker 5-8 plass, men de blir ikke noe topp 4 utfordrere. Ikke med transferkomiteen som de har i Liverpoop.

 

Jeg var en av de som kunne tenkte meg at Klopp tok over Arsenal når tiden var inne(Etter sesongen?) Men det skjer nok ikke nå, så da får det bare være.

 

Klopp the Flop, satser vi på.

Edited by elx
Link to comment
Share on other sites

er nok redd Klopp blir en god manager for lIverpool, dessverre. Ikke over natten riktignok, for det er en stor jobb som venter ham med å gjøre de nødvendige endringer. Men allerede neste sesong blir nok Pool å regne med på en helt annen måte enn nå. Jeg liker Klopp. Han har en helt annen ydmyk og jordnær tilnærming til dette enn mange andre. For en kontrast til for eksempel Mourinho!

Link to comment
Share on other sites

Jeg liker Klopp, men om han blir en suksess i Liverpool får tiden vise. Han har hatt både opp- og nedtur i Tyskland, og uansett eventuell suksess på kontinentet så viser det seg at det ikke garanterer suksess i England.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

De er rimelig naive og arrogante når de sparer laget ved å bruke unge spillere i FA. De har en mye større sjanse til å ta en tittel der enn en top4 plassering. Men de er tydeligvis ikke interessert i det.

Akuratt nå vet jeg at alle mine Liverpool venner/kolleger plutselig mener ligacupen er større enn FA.

Link to comment
Share on other sites

de var litt heldige i ligacupen mot stoke, der de burde ha røket ut i ekstraomgangene, men vant straffekonken. I går burde de vunnet, etter store sjanser i ekstraomgangene, men røk på en scoring nesten ut av ingenting i siste minutt. Sånn er fotball... kan ikke trekke noen konklusjoner ut av det. men godt å se at det ikke bare er Arsenal som driter seg ut i siste minutt...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Godt å se at Liverpool tapte finalen i "Mikke Mus"-cupen. Det er ikke så at jeg er så begeistret for at City vant, men med flere "Poolere" på jobb som mener Ligacupen er på høyde med FA-cup og nesten som å vinne ligaen så er det godt å få fred i tiden som kommer. Ser dog ikke bort fra at tapet blir bortforklart med at Liga-cupen ikke betyr så mye likevel ;D

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...