Jump to content

Forslag til forbedringer


Guest EvenA

Recommended Posts

Dette har heller ingenting med å forsvare ytringsfriheten å gjøre. Dette handler mer om å ta ta redaksjonelle grep og ansvar. Vedkommede må gjerne mene at spillere er dårlige, klovner etc, og må naturligvis få lov til å si det, men et slik budskap bør plasseres et annet sted enn på forsiden. Artikler som skal stå på forsiden bør ha en noe mindre kontroversiell form. Informasjonen bør enten være mest mulig faktabasert, og de synspunktene som kommer på trykk bør ha en viss konsensus blant sidens medlemmer, eller kanskje endog blant supporterklubbens medlemmer. Og i den grad kontroversielle temaer skal tillates i artikler på forsiden, bør det også pålegges artikkelforfatterne en mer balansert fremstilling. Dette handler om troverdighet, ikke til den enkelte, men til hele siden. For uansett hvor mye det presiseres at oppfatningene i artiklene er forfatterens, så skaper man et inntrykk av at dette er et syn som deles av en stor del av sidens (og supporterklubbens) medlemmer.

 

EDIT: Et alternativ dersom det for eksempel er stor misnøye med en spiller hos mange fans er at REDAKSJONEN lager en artikkel, der de REFERERER denne misnøyen (som kommer til syne for eksempel i kamptråder). Altså en type overskrift; "Mange fans er lei av alle tabbene til ..." Da har man ryggen fri, man får frem synspunktene (som tross alt er viktige siden det er mange som mener det samme), og man signaliserer en "avstand" og nøytralitet til sakens innhold og de synspunktene som refereres. Dessuten har man en redaksjonell kontroll på HVORDAN slike synspunkter ser ut på trykk, altså med språkbruken. Det er stor forskjell på å si "jeg mener den spilleren ikke er god nok for Arsenal" og å si "den spilleren er en f****** klovn". Sistnevnte formulering hører kun hjemme i muntlige kommunikasjonsmedier, og knapt nok der..! :D

 

Stiller meg 150% bak dette innlegget..!

Link to comment
Share on other sites

Ellers er jeg prinsipielt uenig i at meninger skal gjemmes bort bare fordi de i en grad kritiserer klubben eller spillere.

 

Som sagt, man kan godt lage refererende "feature" artikler som omhandler kritikk av klubben, og sette dem på forsiden. Men det er uhyre sjelden at noen slipper til med et sololøp som dette på forsidene. Når så du det sist i en avis eller et tidsskrift, eller i et supporterblad? derfor handler ikke dette om å gjemme bort synspunkter, det handler om å plassere ting på sin "rette" plass, en plassering det så vidt jeg kan forstå er rimelig stor konsensus om innen medieverdenen.

Link to comment
Share on other sites

Bra å se at det finnes synspunkter på hvordan ting skal gjøres. For å si det mildt så får vi ikke særlig med innspill til supporterklubben.

 

Nå er jeg temmelig sikker på at den ene kommentaren (som vel var det eneste kontroversielle i hele artikkelen) hadde kunne kommet på trykk i en artikkel både i TGP og andre supporterblader. Jeg skal likevel være enig i at vi kanskje kan nyansere denne typen artikler for fremtiden.

 

Nå skal det nevnes at kommentering av artikler straks er på vei inn, og i den sammenheng vil det nok i større grad vise hva medlemmer generelt mener i slik diskusjoner.

Link to comment
Share on other sites

Føler at ordet "gjemme bort" er misbrukt her, vi skal ikke gjemme disse artiklene bort, så absolutt ikke. Blogginnlegg er supre på siden vår, det viser veldig mye. Men jeg føler at disse bør ha sin egen form, og de bør få en egen bolk på siden vår. Det bør være ganske enkelt, om vi også kunne gitt forskjellige personer forskjellige områder å blogge om osv. hadde det vært utrolig artig. Og ikke minst, det hadde økt mulighetene for siden vår betraktelig.

 

Tenk om vi kunne fått inn blogger der lederen skriver ett innlegg en gang i blant, kanskje Dag Solheim, Kenneth Fredheim, Johan Golden? Det er mange muligheter, og slike ting skaper noe rundt siden. Jeg mener førstesiden kan være plass for disse innleggene også, men det bør være godt synlig at det er snakk om en meningsytrende artikkel.

 

Håper du kan se litt på akkurat dette Jostein, for det har jeg virkelig trua på!

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser på hjemmesiden vår som en hjemmeside som skal representere og presentere Arsenal FC i Norge. Med et slikt utgangspunkt mener jeg vi har en slags ambassadørisk funksjon. Forsiden skal for en stor del være beskrivende og faktaorientert, med innlegg som det er ganske så opplagt at vi som er glad i Arsenal stort sett kan stå inne for.

 

Vi har et forum som det det linkes til på forsiden. Her kan personlige fortolkninger, meninger og annet få boltre seg rimelig fritt, dog ut i fra visse retningslinjer som dyktige moderatorer styrer oss innenfor.

For meg er det et poeng at ikke forummeninger, det vil si meninger vi kan være enige i eller uenige i, skal sive ut på den mer offisielle delen av hjemmesiden. Og det er forsiden. På forsiden kan det for så vidt linkes videre til spesielle debatter i forumet eller blogger, og er da forankret som forummeninger og som høyst private sådan. Men forsiden skal være preget av å være nyansert og med en grundig velformulerthet.

 

Kritikk av spillere, som er på forum- eller bloggnivå, hører absolutt ikke til på forsiden. Problemstillinger som det er uenige omkring kan gjerne skrives på forsiden,men da må det skje gjennom en nyansert og elegant penn. At "Gallas må på benken" er en høyst personlig mening, som mange er uenige i, og har derfor sin plass i et forum og ikke på en forside, som skal være nøytralt på alt utenom en ting; at Arsenal er verdens beste klubb.

 

La meg slippe at primitivisme styrer det inntrykk vi gir utad til interesserte som besøker vår offisielle side.

Link to comment
Share on other sites

Ikke ett godt sted å poste dette, men til de få som ikke vet kan jeg opplyse om at forsiden viser feil tid for morgendagens Villa kamp. Det står at kampen begynner 16.00, men det rette er selvsagt 20.45.

 

BE

 

aah, typisk!

Har akkuratt stresset meg halvt i hjel for å skifte vaktider på jobben imorgen! :P

 

Takk for opplysningen BE! :)

Link to comment
Share on other sites

Ikke ett godt sted å poste dette, men til de få som ikke vet kan jeg opplyse om at forsiden viser feil tid for morgendagens Villa kamp. Det står at kampen begynner 16.00, men det rette er selvsagt 20.45.

 

BE

 

Takk!! Det er nå rettet opp.

Det er også tidspunktet for kommende helgs oppgjør mot Man U. Avspark er 17.00, ikke 16.00.

Link to comment
Share on other sites

Er det noen grunn til at vi ikke har blitt forespurt til å kunne sitte i styret til Supporterunion for Britisk fotball.

Ser at styret i united og liverpool sin supporterunion i Norge er representert der.

Vi skulle også vært offensiv i den unionen. Hvis unionen får gjennomslag for ting de fremmer mot Medge consulting, vil det kunne bety at disse gruppene kan få fordeler i tvvisningen for kamper som vises på norsk tv fra PL.

Dette er en sak styret i Arsenal Norway burde gjøre noe med!

 

Innspill?

Link to comment
Share on other sites

Nei det er vel ingen faste brukere som lager kamptråder Ernsti. Men jeg så potensiale i din kamptråd i dag. Litt mer generell info om status qou i de to lagene, samt en oversikt over kanaler som viser kampen så hadde din tråd i dag vært meget, meget bra :) Kjør på Ernsti!

Link to comment
Share on other sites

Mitt forslag er å auke talet på sitéringar frå ei til to, dersom det lét seg gjere. Dette vil gje ein betre oversikt, og det vert lettare å fylgje med. Eg forstår kvifor ein kutta ned på sitèrings-funksjonen, men eg meiner det framleis er ein viss skilnad på å barbere seg og å skjære av seg haka.

Link to comment
Share on other sites

Er det noen grunn til at vi ikke har blitt forespurt til å kunne sitte i styret til Supporterunion for Britisk fotball.

Ser at styret i united og liverpool sin supporterunion i Norge er representert der.

Vi skulle også vært offensiv i den unionen. Hvis unionen får gjennomslag for ting de fremmer mot Medge consulting, vil det kunne bety at disse gruppene kan få fordeler i tvvisningen for kamper som vises på norsk tv fra PL.

Dette er en sak styret i Arsenal Norway burde gjøre noe med!

 

Innspill?

 

Spporterklubben har gjennom årene hatt flere representanter i styret til Unionen.

Link to comment
Share on other sites

Mitt forslag er å auke talet på sitéringar frå ei til to, dersom det lét seg gjere. Dette vil gje ein betre oversikt, og det vert lettare å fylgje med. Eg forstår kvifor ein kutta ned på sitèrings-funksjonen, men eg meiner det framleis er ein viss skilnad på å barbere seg og å skjære av seg haka.

 

 

Helt enig. Det vil bli mye enklere å følge tråden og se sammenhengen.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hei folkens.

 

Jeg vet ikke hvor jeg skal skrive dette, så jeg bare poster det her.

 

Idag reiser jeg på hytta, og vil bli der frem til tirsdag. Der har vi verken nettverk eller Canal+...

 

Derfor må dere ikke regne med at det kommer noen kamptråd fra meg denne helga :)

Link to comment
Share on other sites

Nå er det ikke en jobb du har å legge ut kamptråder her inne, så ingen forventer noe at du skal ta deg av det hver gang. :)

 

Nei, jeg tenkte bare at det var noen som forventet at jeg skulle lage den. Derfor ville jeg si ifra, slik at noen andre kunne ta på seg jobben, uten å føle at jeg skulle lage den :P

Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Jeg har fått en del tilbakemeldinger fra folk som prøver å registrere seg her inne. De er medlem i Arsenal Norway, men de kan ikke skrive innlegg.

 

Det hadde vært fint om enten en mod eller en internettansvarlig kunne registrere/godkjenne følgende brukere:

 

Madsis og Gooner4Life

 

Takk på forhånd :)

Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Jeg har fått en del tilbakemeldinger fra folk som prøver å registrere seg her inne. De er medlem i Arsenal Norway, men de kan ikke skrive innlegg.

 

Det hadde vært fint om enten en mod eller en internettansvarlig kunne registrere/godkjenne følgende brukere:

 

Madsis og Gooner4Life

 

Takk på forhånd :)

 

Jeg har fått skrivetillatelse Ernsti ;)

Men Madsis må jo være medlem i supporterklubben for å kunne skrive..

Link to comment
Share on other sites

1. Registrering

Alle som ønsker skrivetilgang må registrere seg med fornavn og etternavn. Medlemmer av supporterklubben må fylle ut medlemsnummer.

Familiemedlemmer har samme rettigheter som vanlige medlemmer.

Andre personer, f.eks. supportere av andre lag kan få skrive på forumet så lenge de er anbefalt av et medlem. Disse må også fylle ut fornavn og etternavn. Medlem med gyldig medlemsskap som anbefaler må da sende en e-post til forum@gunners.no.

 

Retningslinjene

Link to comment
Share on other sites

et enkelt forslag som vil gjøre forsiden betraktelig bedre: FJERN DEN TÅPELIGE BLOGGLIGNENDE TULLETEKSTEN MED NAVNET http://gunners.no/content/article.aspx?id=620

 

hvordan kan dette legges på forsiden? det er en skam det!

 

Dette er jeg helt enig i.

Vi har skrevet om dette mange ganger.

 

Samme skjedde for ikke å lenge siden, da også personlige meninger ble spyttet ut på forsiden.

Innlegget er en skam for forsiden.

 

Forsiden skal ha et offisielt preg og være proArsenal, ikke mishagsytringer fra det dypeste i magen mot enkeltspillere. Dette er et nivå vi ikke skal ha.

 

Dæven døtte. Få det bort.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...