Jump to content

Forslag til forbedringer


Guest EvenA

Recommended Posts

  • 4 months later...
  • 1 year later...

Hvor er folk blitt av?

Jeg har selv ikke vært aktiv her så veldig lenge, men har lest her i årevis. Aktiviteten var jo mye høyere før! Det er synd. Til og med ben elfen er tyst.

 

De eneste jeg ser poster fra nå til dags som jeg kommer på i farta er: StefanB,Polljen,Tapapa,ulfagrafr,elx,antoniusblok,Marius,simbad,RP7,Wojciech53 og meg selv. Mulig jeg har glemt en del, men det er ikke mange fler isåfall.

 

Før var det jo utallige brukere med masse innlegg, rastapinky, ravenghost osv.

Skulle ønske flere av de ble aktiv igjen!

 

Vil si dette er et saklig forum med delte meninger, men lite latterlige innlegg kontra arsenal norway på Facebook og gunnersgruppa på diskusjon.no :)

Edited by Pirès#7
Link to comment
Share on other sites

Debattantene kommer sakte tilbake nå. Det er mange som er lei den evinnelig kranglingen på Facebook.

 

For en seks-syv måneder siden var det nesten bare Polljen som holdt forumet oppe. Marius også når jeg tenker meg om.

Link to comment
Share on other sites

Hehe.

 

OT: jeg tror mye av grunnen til at mange er forsvunnet er fordi det var en gruppe her inne som var nesten religiøst bak Wenger og ikke tålte/tåler at noen kritiserer ham. I tillegg hadde du de som alltid kritiserte usaklig både spillere og manager. Det var jo en periode med mye personangrep og usakligheter her inne også. Et argument som ofte kom frem da var at mange trodde det ville bli annerledes hvis alle skrev under fullt navn. Akkurat det vil jeg si Facebookgruppen er et bevis på at var feil. Vil egentlig si at det både er mer personangrep og usakligheter på Facebookgruppen enn det noen gang var her inne.

 

Uansett er det jo synd, men når man ikke klarer å diskutere saklig og unngå å drive med personhets er det kanskje like greit å la være?

Link to comment
Share on other sites

Jo enig i det. Husker noe amper stemning, men som sagt ikke like latterlig som på facebook.

 

Også er det jo heller ikke sikkert at de som var usaklig her inne er slik nå, mange av de var kanskje unge og barnslige. Hvem vet. Men det er litt trasig her inne nå til tider spør du meg.

Link to comment
Share on other sites

Gjør de nå det? Synes ikke jeg merker noe mer aktivitet. Men vi får håpe det drar seg til

 

Det var en lang periode det nesten bare var Polljen som skrev. Akkurat nå syns jeg aktiveteten er høy. Ikke sånn som i gamle dager, men nå er det daglig nye innlegg. Det var det ikke før. Jeg ser også at noen gamle debattanter har stukket inn, som har vært fraværende lenge. Slik som RP7.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror kanskje den viktigste faktoren for at det skal bli høyere aktivitet her inne igjen er at vi ser et lag som er mer sultne enn de ser ut i dag. Hvis Wenger fortsetter å la Iwobi, Elneny, Welbeck og også Joel spille fremover tror iallefall jeg at vi får se et annet lag fremover. Kanskje litt feil tråd å ta det opp i, men tafattheten vi har sett i det siste med spillere som Theo, Giroud, Ramsey og Per tror jeg er mye av grunnen til at vi ikke har nådd helt opp. Wenger så ut til å ville prøve noe nytt i midtuka, forhåpentligvis fortsetter han med det og faller ikke tilbake til fristelsen med å la (først og fremst) Theo, Giroud og Ramsey starte.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror kanskje den viktigste faktoren for at det skal bli høyere aktivitet her inne igjen er at vi ser et lag som er mer sultne enn de ser ut i dag. Hvis Wenger fortsetter å la Iwobi, Elneny, Welbeck og også Joel spille fremover tror iallefall jeg at vi får se et annet lag fremover. Kanskje litt feil tråd å ta det opp i, men tafattheten vi har sett i det siste med spillere som Theo, Giroud, Ramsey og Per tror jeg er mye av grunnen til at vi ikke har nådd helt opp. Wenger så ut til å ville prøve noe nytt i midtuka, forhåpentligvis fortsetter han med det og faller ikke tilbake til fristelsen med å la (først og fremst) Theo, Giroud og Ramsey starte.

 

Hvis laget spiller bedre, og gjerne med sultne unggutter, så øker nok aktiviteten her betraktelig. Et annet problem har vært at internettansvarlig må godkjenne nye debattanter. Det har blitt gjort i for liten grad. Vi trenger et jevnt tilsig av nye medlemmer også, i tillegg til at gamle travere begynner å skrive mer her.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror at det er mange grunner til at aktiviteten har blitt lavere. En av grunnene er vel at denne typen "tradisjonelle" forum rent generelt har en lavere aktivitet der en del forumister har funnet ut at fora på f.eks. facebook er "lettere" å bruke, og ikke minst så tror jeg dette gjelder den yngre generasjonen. Jeg sitter med en følelese av at det ikke lenger er noen ungdommer (d.v.s. skoleelever/studenter) her på forumet.

 

Det at forumister kommer og går er vel ganske vanlig på de fleste forum, og i perioder der man eventuelt føler en viss "frustrasjon" over det temaet man diskuterer så er det vel lettere for at man blir mindre aktiv på slike forum.

 

Jeg har også i en viss grad kritisert de ansvarlige for nettsiden/nettstedet for at å ikke "synliggjøre" forumet godt nok overfor nye medlemmer, internettansvarlig var uenig med meg i dette så den ballen har jeg lagt død, men faktum er uansett at før det nå kom et nytt medlem i januar i år (kan ha vært mer enn ett da) så var det vel langt over et år siden det foregående medlemmet ble lagt til.

 

Forumet har de siste årene vært så "snilt" at moderatorenen ikke så det nødvendig å delta heller. og det er godt å se at Tapapa nå har blitt moderator slik at vi har en "aktiv" bruker å henvende oss til når det gjelder enkelte eventuelle problemer her på forumet ;D .

 

Jeg har ingen illusjoner om at dette forumet skal komme tilbake til en gammel "storhetstid", men jeg håper at aktiviteten vil ta seg såpass opp at dens eksistens ikke skal være truet i fremtiden. Det store fortrinnet forum som dette har er muligheten til å ta opp å følge en diskusjon over lang tid, og denne tråden er et eksempel på dette siden den har pågått siden 2009. Et facebook forum er et "nåtidsforum" der det er vanskelig å holde en diskusjon gående over tid, det samme gjelder steder der "Arsenal" bare er en tråd blant mange tråder på et mer generelt forum (eks. diskusjon.no). For meg så finnes det pr. i dag få eller ingen alternativer til dette forumet så min aktivitet på nettet (Arsenalrelaterte emner) går nok i dass hvis dette forumet en gang eventuelt skulle opphøre å eksistere.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Mener bestemt at postfrekvensen har tatt seg opp litt på nyåret. På de tre og et halv årene jeg har vært her inne har jeg ikke sett så mye høyere aktivitet enn akkurat nå, så det er bra.

 

I tillegg: det er bedre å lese én bok av Dostojevskij enn hundre av Margit Sandemo. Det postes jevnt over mye bra og saklig her inne, selv om antall poster ikke er det høyeste.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
×
×
  • Create New...