Jump to content

Karim Benzema


Kris-A

Recommended Posts

B)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ May 25 2011, 08:39 PM) 225528[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Verden ha blitt gal? Neida. I hodet til Wenger ville det vært den virkelige verdenen B)

 

Men, får håpe som du sier at det kommer et par klassespillere. Har bare veldig liten tro på det dessverre.

 

Da er det mulig det er meg det er i ferd med å rable for. All mulig logikk i meg sier at det må investeres eller gjøres fundamentale endringer for å få bukt med ukulturen som er iferd med å spre seg i laget :P

 

For den gjennomsnittlige Gooner så har vel dette vært den samme tankegangen de siste 2-3 sesongene. Wenger må tydeligvis ha hjernebølger på en litt annen frekvens enn oss B)

 

Forøvrig:

 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 104
  • Created
  • Last Reply

Benzema er perfekt. Det verste er at det er nesten ingen risiko forbundet med å kjøpe han. Flopper han så har han såpass med "pedigree" at du får igjen mesteparten på et videresalg. Det er her Ferguson knuser Wenger. Ferguson betaler det det koster når han føler at det hever laget tilstrekkelig.

 

Dessuten, hvis Wenger hadde lagt 250 millioner og kjøpt Benzema nå så hadde han ikke bare kjøpt en god spiller. Han hadde fått 2 måneders arbeidsro på kjøpet. Et kjøp av Benzema nå hadde utvilsomt roet både fansen og spillergruppa resten av sommeren

Link to comment
Share on other sites

Benzema er perfekt. Det verste er at det er nesten ingen risiko forbundet med å kjøpe han. Flopper han så har han såpass med "pedigree" at du får igjen mesteparten på et videresalg. Det er her Ferguson knuser Wenger. Ferguson betaler det det koster når han føler at det hever laget tilstrekkelig.

 

Dessuten, hvis Wenger hadde lagt 250 millioner og kjøpt Benzema nå så hadde han ikke bare kjøpt en god spiller. Han hadde fått 2 måneders arbeidsro på kjøpet. Et kjøp av Benzema nå hadde utvilsomt roet både fansen og spillergruppa resten av sommeren

 

Definitivt. Samt at kostnaden til Benzema (i motsetning til våre andre ukjente kjøp) vil mest sannsynligvis ende med at mange supportere kjøper en ny drakt med "9 Benzema" trykket på.

 

Samtidig ville mest sannsynligvis Nasri og Cesc tenkt seg om to ganger før de vurderte å forlate klubben mtp. hvilket budskap det gir når Wenger kjøper en så god spiller.

 

Dessverre tror jeg bare ikke at Wenger gjør det. Som sagt så skal jeg danse vals den dagen han gjør det.

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ May 25 2011, 09:06 PM) 225533[/snapback]

For den gjennomsnittlige Gooner så har vel dette vært den samme tankegangen de siste 2-3 sesongene. Wenger må tydeligvis ha hjernebølger på en litt annen frekvens enn oss :P

 

Forøvrig:

 

 

Den videoen ga meg vann i munnen. Jeg ser en spiss som er en iskald avslutter, som kan skape mål på egenhånd og som er der for å putte de typiske goalgettermålene, uansett om det er med hodet eller føttene.

Hvis Wenger hadde signert Benzema hadde jeg blitt veldig overrasket og veldig glad, det at han har sankket om Benzema til media får meg derimot til å tro at han har noen andre i kikkerten.

Ved en signering av Benzema hadde vi:

1. Skaffet oss en målgarantis ved siden av van Persie.

2. Vist ambisjoner ved å for en gangs skyld signere en stjerne.

3. Gitt Nasri en god grunn til å skrive under på en ny kontrakt.

 

Jeg ber om at Wenger skal bla opp for Benzema, men det er viktig at det blir invester minst like mye i de bakre rekker.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ber om at Wenger skal bla opp for Benzema, men det er viktig at det blir invester minst like mye i de bakre rekker.

Her må jeg si meg litt usikker. Vi har vært rufsete bakover. Slipper inn mye på dødball, men det er mye som kan fikses uten å kjøpe spillere. Forsvaret får ufortjent mye tyn for en midtbanen som ikke makter å gjøre det de skal når vi mister ballen. Barcas mål på Emirates har jo f.eks Clichy fått skylda for fordi han opphever offsiden. Rent fotballteknisk så gjør Clichy alt riktig. Det er ikke press på ballfører, ergo skal man ikke sette en offside felle, man skal følge løpet til angriper. Det er stopperne som ikke gjør jobben sin. Det har skjedd mange, mange ganger i år. Det er ting som kan trenes på forholdsvis enkelt. Jeg tror ikke en ny midtstopper alene vil gjøre problemet mye bedre

Link to comment
Share on other sites

Benzema har kvaliteter som vi absolutt kan trenge, og som vi kan få masse nytt av. Det eneste spørsmålet mot Benzema for min del, er hvor profesjonell han er utenfor banen.

Har i Real Madrid vært vel så god utenfor på byens barer og nattklubber, som på banen. Nå tror jeg at Wenger kan være en mann, som kan gjøre disse forskjellene større på en positiv måte. Likevel; det kan skape splittelser og mer "uro på natterstid", om det kom inn en med slike "holdninger" i spillergruppa....

 

En seriøs Benzema: Ja!!

En useriøs Bemzema: Nei takk!

Link to comment
Share on other sites

Her må jeg si meg litt usikker. Vi har vært rufsete bakover. Slipper inn mye på dødball, men det er mye som kan fikses uten å kjøpe spillere. Forsvaret får ufortjent mye tyn for en midtbanen som ikke makter å gjøre det de skal når vi mister ballen. Barcas mål på Emirates har jo f.eks Clichy fått skylda for fordi han opphever offsiden. Rent fotballteknisk så gjør Clichy alt riktig. Det er ikke press på ballfører, ergo skal man ikke sette en offside felle, man skal følge løpet til angriper. Det er stopperne som ikke gjør jobben sin. Det har skjedd mange, mange ganger i år. Det er ting som kan trenes på forholdsvis enkelt. Jeg tror ikke en ny midtstopper alene vil gjøre problemet mye bedre

 

Helt enig. Det defensive må drilles på til det kjedsomlige i sommer. Clichy gjorde helt rett ved å følge løpet mtp. hvor latterlig enkelt det var for Barcelona's spillere å tre ballen igjennom og på et tidspunkt reddet han vel også (hvis det ikke var Kos) et mål fra Messi pga. nettopp det samme.

 

Generelt sett må vi bli langt langt dyktigere på treningsfeltet når det gjelder det defensive. En midtstopper i verdensklasse hadde ikke gjort noe, men det hadde ikke løst alle problemene våre når 8 av de andre spillerene våre løper rundt som hodeløse kyllinger og manageren vår kun tenker på å trille ball så høyt oppe på motstanderens banehalvdel at han faktisk skyver opp den eneste defensive midtbanen vi har i klubben.

 

Benzema har kvaliteter som vi absolutt kan trenge, og som vi kan få masse nytt av. Det eneste spørsmålet mot Benzema for min del, er hvor profesjonell han er utenfor banen.

Har i Real Madrid vært vel så god utenfor på byens barer og nattklubber, som på banen. Nå tror jeg at Wenger kan være en mann, som kan gjøre disse forskjellene større på en positiv måte. Likevel; det kan skape splittelser og mer "uro på natterstid", om det kom inn en med slike "holdninger" i spillergruppa....

 

En seriøs Benzema: Ja!!

En useriøs Bemzema: Nei takk!

 

Har ikke hørt noe spesielt uprofesjonelt Benzema har gjort mens han har vært i Real Madrid, men det var vel oppstyret rundt han og Ribery som var verst. Dog tror jeg han har skjerpet seg mye og har i 2011 blant annet jobbet knallhardt som han gjorde i tiden i Lyon.

 

Samtidig er han også en meget god venn av Samir Nasri og han er jo en temmelig rolig type. Skal ikke se bort ifra at han kan få "roet" Benz'ern (hoho) ned litt.

 

Enten det er den useriøse eller seriøse Benzema som hadde endt opp i Arsenal ville han fortsatt vært en klar klar forsterkning. Er utelukkende positiv til et kjøp av Benzema.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har et par gode Real-supportere, og de har fortalt meg at han har vært en liten festløve til tider. Mener også å huske et par oppslag som bekrefter dette (ingen link/kilder, så sry), på at han har vært mye benkesliter pga dette...

Mer har jeg ikke på dette, så alt kan selvsagt være oppspinn/overdrivelser.

 

I en direkte spillestil i 4-4-2, kunne Benzema og Persie blitt en fryktet spissduo.

Link to comment
Share on other sites

I England vil jo Benzema være en korgutt hva utskeielser og uteliv angår. Det er tross alt et land med Andy Carrol, Joey Barton, Jack Wilshere, John Terry, Ashley Cole, Wayne Rooney, Steven Gerrard osv.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har et par gode Real-supportere, og de har fortalt meg at han har vært en liten festløve til tider. Mener også å huske et par oppslag som bekrefter dette (ingen link/kilder, så sry), på at han har vært mye benkesliter pga dette...

Mer har jeg ikke på dette, så alt kan selvsagt være oppspinn/overdrivelser.

 

I en direkte spillestil i 4-4-2, kunne Benzema og Persie blitt en fryktet spissduo.

 

Huff huff.. ingen linker ingen sannhet! :P

 

I en direkte spillestil og såfremt bare det å ha begge disse to i angrepet ville ført til en meget fryktet spissduo. Van Persie med en "fri" rolle og Benzema som spydspiss.

 

Enten det er 4-2-3-1 eller 4-4-2 ville det hvertfall ført til en bedre offensiv enhet enn dagens.

 

Walcott - v. Persie - Nasri

 

Benzema

 

Walcott - Song - Fabregas - Nasri

 

v. Persie - Benzema

 

Temmelig fryktinngytende begge de offensive midtbanene der. Enda mer hvis vi får en skikkelig ving/kant fremfor Walcott.

Link to comment
Share on other sites

Walcott - v. Persie - Nasri

Benzema

 

 

 

Walcott - Song - Fabregas - Nasri

 

v. Persie - Benzema

 

Tja, liker denne bedre egentlig>

Walcott - Arshavin - Nasri

RvP

 

Poenget mitt er at vi heller burde hente inn en midtstopper og en DM|venstreback enn aa bruke penger pa en spiss vi ikke har behov for.

Link to comment
Share on other sites

Tja, liker denne bedre egentlig>

Walcott - Arshavin - Nasri

RvP

 

Poenget mitt er at vi heller burde hente inn en midtstopper og en DM|venstreback enn aa bruke penger pa en spiss vi ikke har behov for.

 

Arshavin har helt klart potensiale til å ta seg opp på det nivået han har holdt tidligere, men når RvP er ute en halv sesong av gangen og Arshavin er giddalaus halvannen sesong på rad så sier det seg selv at vi burde ha ordentlig klasse backup for van Persie.

 

Jeg er enig i at en backup/konkurrent for Song trenger å komme inn, men såfremt ikke Clichy stikker så er det ikke noe poeng å hente inn en venstreback. Midtstopperplass så er det nok lurt med et kjøp mtp. fitnessen til Vermaelen og Djourou samt at Koscielny fortsatt trenger å tilpasse seg Premier League.

 

Men, på det defensive så kan de fleste av problemene løses ved å jobbe hardt på treningsfeltet. Defensiv organisering og litt mer "måk ballen vekk" så ville vi hatt et meget godt forsvar. Offensivt derimot har vi vært avhengige av Nasri/Chamakh når de var i god form og deretter van Persie. Uten disse ville vi mest sannsynligvis ikke ha klart topp 4 engang.

 

Det offensive har garantert spilt en rolle i at forsvaret har vært betydelig mer nervøst enn tidligere mtp. måltørken og den dårlige formen generelt til hele laget.

 

Det burde handles minst 4 spillere som går rett inn i spillertroppen neste sesong. En spiss, kantspiller, DM og en midtstopper. Går Clichy så trenger vi en venstreback også. Vi skulle også egentlig hatt en kantspiller til mtp. hvor tynt det er der.

 

Regner med vi ender opp med en spiss, en spiller som kan spille sentralt og på kanten samt en midtstopper.

Link to comment
Share on other sites

Vi trenger en klassespiss til,,uten Persie så har vi så godt som nada.Alle klubber som ønsker å vinne noen av de store pokalene bør ha minst 2 meget gode spisser,og det har ikke Arsenal!Å ja,,vi trenger flere forsterkninger der bak også!

Link to comment
Share on other sites

Definitivt.

 

Chelsea = Drogba, Anelka, Torres (Kalou, Sturridge). Manchester United = Rooney, Berbatov, Hernandez (Owen). Manchester City = Tevez, Dzeko, Balotelli (Bellamy, Adebayor, Santa Cruz).

 

Arsenal = Van Persie, Benzema, Chamakh (Walcott, Vela). Såfremt Benzema faktisk hadde kommet til Arsenal. Sleng på Gervinho som faktisk er temmelig aktuell som kan spille på begge kantene og som spiss så har vi hvertfall gode nok spisser til å spille 4-4-2.

Link to comment
Share on other sites

Er det virkelig mulig å få han for 7 mill. Ja, om Wenger klarer det, har han fortsatt mange penger å kjøpe fs og dm for :-)

 

http://football-talk.co.uk/24146/wenger-ma...enzema-pursuit/

Høres underlig ut. Eneste jeg kan tenke meg er at lønna til Benzema er såpass høy at Real Madrid sparer mye på å kvitte seg med han. Alternativt at det finnes klausuler i forholdet til Lyon som gjør at det er gunstig å bli kvitt han. På den annen side så er det jo tvilsomt at Benzema vil ta ett lønnskutt for å komme til oss

Link to comment
Share on other sites

Høres underlig ut. Eneste jeg kan tenke meg er at lønna til Benzema er såpass høy at Real Madrid sparer mye på å kvitte seg med han. Alternativt at det finnes klausuler i forholdet til Lyon som gjør at det er gunstig å bli kvitt han. På den annen side så er det jo tvilsomt at Benzema vil ta ett lønnskutt for å komme til oss

 

Er vel på grunn av kontraktslengden det skal være mulig å presse ned prisen. Og i tillegg pga lønna. Ser ikke bort fra at han tar et lite lønnskutt, for å få spille fotball. Ser ikke for meg at han er fornøyd med benken i Real.

Link to comment
Share on other sites

Det kan umulig stemme at han kun har 1 år igjen av kontrakten sin hvertfall. Hvilken klubb ville brukt 35 millioner euro på en spiller og deretter kun tilbydt han en 3-års kontrakt?

 

Etter hva jeg har hørt har han kontrakt til 2015, men det kan være som Castor sier at det er gunstig å selge Benzema mtp. klausuler med Lyon og lønnen til Benzema.

Link to comment
Share on other sites

:P-->

QUOTE(Stefan B @ May 27 2011, 12:04 PM) 225686[/snapback]

Det kan umulig stemme at han kun har 1 år igjen av kontrakten sin hvertfall. Hvilken klubb ville brukt 35 millioner euro på en spiller og deretter kun tilbydt han en 3-års kontrakt?

 

Etter hva jeg har hørt har han kontrakt til 2015, men det kan være som Castor sier at det er gunstig å selge Benzema mtp. klausuler med Lyon og lønnen til Benzema.

 

Kan virke som den var på seks år:

 

http://edition.cnn.com/2009/SPORT/football...drid/index.html

 

og fra den sikre kilden: http://en.wikipedia.org/wiki/Karim_Benzema

Link to comment
Share on other sites

:P--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ May 27 2011, 12:04 PM) 225686[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Det kan umulig stemme at han kun har 1 år igjen av kontrakten sin hvertfall. Hvilken klubb ville brukt 35 millioner euro på en spiller og deretter kun tilbydt han en 3-års kontrakt?

 

Etter hva jeg har hørt har han kontrakt til 2015, men det kan være som Castor sier at det er gunstig å selge Benzema mtp. klausuler med Lyon og lønnen til Benzema.

Kan virke som den var på seks år:

 

http://edition.cnn.com/2009/SPORT/football...drid/index.html

 

og fra den sikre kilden: http://en.wikipedia.org/wiki/Karim_Benzema

 

Takker for linken som bekrefter at han trolig har kontrakt til 2015.

 

Regner med han ligger på rundt 200-250 millioner kroner hvis vi skal ha mulighet til å hente han..

Link to comment
Share on other sites

Hadde vært supert med Benzema på laget, selv om han koster en del. Arsenal må begynne å bruke litt penger, og komme seg opp slik at de kan vinne trofeer. En fabelaktiv keeper og et par småkjøp kan gjøre susen.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Benzema blir nok aldri en Arsenalspiller. For min del så er det helt greit. Jeg har aldri hatt spesielt sans for han som spiller, og når han som person framstår som en premiegjøk så er jeg bare glad han spiller for en annen klubb.

 

http://www.vg.no/sport/fotball/fransk-fotball/benzema-i-varetekt-for-utpressing/a/23554813/

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...