Jump to content

Karim Benzema


Kris-A

Recommended Posts

B)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Nov 1 2010, 02:23 PM) 209014[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Benzema er fortsatt en spiller jeg har utrolig lyst til å se i Arsenal drakta, men pdd. kan jeg ikke se annet enn at han ville kommet inn som erstatter for van Persie hvis vi solgte nederlenderen..

 

Får aldri solgt RvP. Husk at det skal en medisinsk sjekk til :)

 

Haha touché.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 104
  • Created
  • Last Reply
  • 4 months later...

Min besettelse fortsetter for Benzema og etter en alvorlig dupp i form og med at han slet å tilpasse seg til Real Madrid så har han begynt å vise den formen som gjorde at han ble så etterspurt mens han spilte i Lyon. Han er nå oppe i 21 mål og 8 målgivende på 40 kamper og har 7 mål på de siste 4 i ligaen.

 

Jeg tror han ville passet perfekt inn i Arsenal sammen med van Persie og hvis Cesc forsvinner i sommer mener jeg at vi heller burde satse på en formasjon med 2 spisser hvorav Benzema burde være den ene og forhåpentligvis van Persie den andre. Selv om Cesc ikke forsvinner mener jeg også at Benzema ville vært et knallkjøp.

Link to comment
Share on other sites

Hadde ikke vært meg i mot å hentet inn Benzema..Da må vi legge om taktikken litt og mest trolig spille med to spisser..Det er ikke det største problemet..Men hvor skal vi gjøre av Bendtner og Chamakh blir vel et vanskeligere regnestykke..??

 

Szczesny

 

Sagna Kos Vermalen Gibbs/Clichy

 

Song/Wilshere

Theo Fab Nasri

 

 

RVP

Benzema

 

I tillegg må vi ha følgende spillere som fast i et rotasjonssystem : Wilshere som AM eller DM.Djourou som midtstopper.Arshavin og Vela(Evt en ny) på kanter.Helst Bendtner på topp

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

http://www.metro.co.uk/sport/football/8627...icklas-bendtner

 

http://www.thefirstpost.co.uk/78706,sport,...bregas-to-leave

 

http://www.givemefootball.com/premier-leag...-la-liga-hitman

 

Vær så snill og la det være sant. Benzema inn i sommer ville virkelig vært helt fantastisk og så fjernt fra de kjøpene Wenger har gjort de siste 6-8 årene. Nesten sånn at jeg "driter" i om Cesc forsvinner om Benzema og et annet "storkjøp" kom inn i sommer. Helst Eden Hazard, men mtp. at han kommer til å ligge rundt det samme som Benzema gjør så velger vel Wenger et litt billigere alternativ.

Link to comment
Share on other sites

Muligheten er jo der, Benzema blir vel heller ikke så veldig dyr regner jeg med. Men noe sier meg at det blir litt feil timing, når RVP har fortsatt 2 år igjen på toppnivå, minst.

 

Tanken er 4-4-2 eller van Persie i Cesc-rollen i dagens formasjon. Benzema blir den spissen som ligger og sniffer på offsidegrensen og rundt i boksen som ingen andre spillere vi har pdd. gjør :P

Link to comment
Share on other sites

;)-->

QUOTE(Stefan B @ May 10 2011, 03:02 PM) 223945[/snapback]

Tanken er 4-4-2 eller van Persie i Cesc-rollen i dagens formasjon. Benzema blir den spissen som ligger og sniffer på offsidegrensen og rundt i boksen som ingen andre spillere vi har pdd. gjør :P

 

Da er er det bare å løpe å kjøpe men, er ikke så sikker på om Wenger kommer til å legge om til 442. Om Fabregas blir solgt til sommer, er muligheten store, hvis ikke tror jeg vi må belage oss på en sesong til med 4-3-3.

Link to comment
Share on other sites

;)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ May 10 2011, 03:02 PM) 223945[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Tanken er 4-4-2 eller van Persie i Cesc-rollen i dagens formasjon. Benzema blir den spissen som ligger og sniffer på offsidegrensen og rundt i boksen som ingen andre spillere vi har pdd. gjør :P

Da er er det bare å løpe å kjøpe men, er ikke så sikker på om Wenger kommer til å legge om til 442. Om Fabregas blir solgt til sommer, er muligheten store, hvis ikke tror jeg vi må belage oss på en sesong til med 4-3-3.

 

En 4-3-3 er ikke dumt hvis den fungerer riktig. F.eks. så må spissen i en 4-3-3 så og si alltid være inne i boksen (eller så må kantene komme inn i boksen hvis spissen ikke er der) når ballen kommer inn. Dog er van Persie en spiss som kan gjøre alt. Fantastisk teknikk, blikk, pasningsfot/skuddfot og er attpåtil forholdsvis god i lufta. Dog er han dårlig på å score "lette" mål ved å være i riktig posisjon til riktig tid.

 

Med Song som en utelukkende holdende spiller og Cesc/Wilshere/Ramsey ved siden av Song som en boks-til-boks spiller vil van Persie (eller Nasri som trolig har denne rollen som sin beste posisjon sammen med Arshavin) ha temmelig lite defensivt ansvar og stor plass til å utfolde sin kreativitet.

 

Szczesny

 

Sagna - Djourou - Vermaelen - Clichy

 

Song - Fabregas

 

Nasri - v. Persie - Hazard

 

Benzema

 

Det laget her må jeg si gir meg vann i munnen, men med RvP sin skadehistorikk vil det som regel være Walcott/Arshavin på høyre og Nasri som hengende spiss.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil IKKE ha Benzema til klubben, og jeg skal si hvorfor.

 

Det er ingen tvil om Benzema's kvaliteter som spiss, og jeg tviler ikke på at han hadde hatt kvalitetene til å spille i arsenal. Den første grunnen er at prislappen vil bli all for dyr til å være en reserve for Van Persie(Dette gitt at Fabregas ikke blir solgt i sommer). Denne grunnen er ganske åpenbar og jeg tar ikke diskusjonen her lengre.

 

Mitt andre og viktigste punkt ligger i hvilken spillertype dette arsenallaget trenger. Per dags dato har vi for mange spillere som vil ha ball i fot. Vi mangler altså spillere som vi tidligere hadde i Ljungberg, som nå kan sees i Park og Hernandez. Dette er spilleresom åpner rom for våres tekniske brilliante spiller. Benzema kan etter alle kamper jeg har sett av han karakteriseres som en spiller som liker å få ball i fot, samt en "lite" bevegelig spiss.

 

Min menig er at om vi skal hente en spiss, må vi hente spillere med ferdigheter som utfyller det laget vi allerede har i dag. Mitt ønske er en målfarlig spiss, som jager offsidelinja, er en fox in the box samt er veldig bevegelig. Dette oppfyller ikke Benzema etter mening. Og jeg vil heller se andre spillere komme inn. Jeg ser at kravene mine er mange, men spillertyper som Hernandez, Falcao, Gamerio er det jeg gjerne vil se.

Link to comment
Share on other sites

Benzema kan etter alle kamper jeg har sett av han karakteriseres som en spiller som liker å få ball i fot, samt en "lite" bevegelig spiss.

 

Wow, det er stikk motsatte av hva jeg har sett av kampene hans. Han er en MEGET bevegelig spiss, som elsker bakrommet. Det er hvertfall det inntrykket jeg har fått av han. På topp sammen med RvP ville han funket glimrende.

Link to comment
Share on other sites

Wow, det er stikk motsatte av hva jeg har sett av kampene hans. Han er en MEGET bevegelig spiss, som elsker bakrommet. Det er hvertfall det inntrykket jeg har fått av han. På topp sammen med RvP ville han funket glimrende.

 

Jeg kan ikke si at jeg har sett mye av la liga i år, så skal ikke uttale meg bastant. Men har sett alle Frankrike's landskamper samt alle real's cl kamper pluss et par la liga kamper, og ut i fra dette så mener jeg han ikke oppfyller mine krav. Men for all del jeg kan ta feil.

Link to comment
Share on other sites

Den gamle dame bød 240 mill iflg ryktene. Kan ikke i mine villeste drømmer se for meg at Le Boss

er villig til svi av nærmere 300 mill på ett kjøp?

 

Har svært liten tro på at franskmannen blir kjøpt, men skulle det skje hadde det vært fantastisk. Rett og slett. Benzema er klasse. Du er "entitled" til å splashe ut for en klassespiss etter den prisen vi fikk for Ade, Wenger!

 

Vi trenger sterkere erstattere bak RVP enn Chamakh, Vela og dansken imo. Så jeg håper virkelig noe skjer på spissfronten.

Link to comment
Share on other sites

Noen ganger må man punge ut for å få en klassespiller. Det blir rundt den samme summen vi solgte Adebayor for og mest sannsynligvis kan vi få Benzema for rundt £20-25M. Adebayor fikk vi mellom £24-28M for hvis ryktene stemmer.

Link to comment
Share on other sites

:P-->

QUOTE(Stefan B @ May 14 2011, 05:45 PM) 224189[/snapback]

Noen ganger må man punge ut for å få en klassespiller. Det blir rundt den samme summen vi solgte Adebayor for og mest sannsynligvis kan vi få Benzema for rundt £20-25M. Adebayor fikk vi mellom £24-28M for hvis ryktene stemmer.

 

De pengene vi fikk for Ade er vel allerede brukt på å nedbetale lån, tror ikke vi har spart på dem.

Link to comment
Share on other sites

:blink:--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ May 14 2011, 05:45 PM) 224189[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Noen ganger må man punge ut for å få en klassespiller. Det blir rundt den samme summen vi solgte Adebayor for og mest sannsynligvis kan vi få Benzema for rundt £20-25M. Adebayor fikk vi mellom £24-28M for hvis ryktene stemmer.

De pengene vi fikk for Ade er vel allerede brukt på å nedbetale lån, tror ikke vi har spart på dem.

 

Selvfølgelig, men mtp. at ikke noe av de pengene eller pengene fra Touré salget ble brukt så vil man kunne si at vi har et storkjøp "til gode" :P

Link to comment
Share on other sites

;)-->

QUOTE(Stefan B @ May 14 2011, 05:58 PM) 224191[/snapback]

Selvfølgelig, men mtp. at ikke noe av de pengene eller pengene fra Touré salget ble brukt så vil man kunne si at vi har et storkjøp "til gode" :P

 

Selvfølgelig, sier absolutt ikke nei takk :blink:

Men jeg ville ikke ha vert i Wenger sine sko nå til sommeren, blir en meget avgjørende og vanskelig sommer dette her.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...