Jump to content

Thomas Vermaelen


Sir Carpenter

Recommended Posts

Etter kampen igår ble eg veldig imponert av vår nye mann. Enting er målet, men måten han spiller på og trør til på er helt fantastisk å se på. Smågal i blikket er han også, noe som nesten skremmer motstandarene alene. Trur og håper vi har fått en Vidic type i laget.

Får håpe at han forsetter slik og holder seg skadefri.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 493
  • Created
  • Last Reply

Vermaelen imponerte meg kraftig i går. Ser ut til at han og Gallas kan bli et svært godt stopperpar. Synes de virker ganske like i spillestilen, men det behøver ikke å være noen bakdel. En god følelse å endelig få se to stoppere med så stort potensiale igjen. Hvis dette blir bra, så kanskje Gallas blir etter neste sommer, nå som Toure er borte også.

Link to comment
Share on other sites

Vermaelan ga Arsenal noe de har manglet siden Keown sine dager. En midtstopper som ikke er redd for noe,som aldri gir seg, og en tøffhet som vi sårt har trengt baki der.

Vermaelan imponerte og viste ikke minst at har du spenst og timing trenger du ikke være over 1,90.

Gallas og Vermaelan kan bli et meget godt stopperpar sammen.

Link to comment
Share on other sites

Vermaelan ga Arsenal noe de har manglet siden Keown sine dager. En midtstopper som ikke er redd for noe,som aldri gir seg, og en tøffhet som vi sårt har trengt baki der.

Vermaelan imponerte og viste ikke minst at har du spenst og timing trenger du ikke være over 1,90.

Gallas og Vermaelan kan bli et meget godt stopperpar sammen.

Enig, klassisk eksempel på god posisjonering, spenst og timing er jo Fabio Cannavaro som til tross for sin beskjedne høyde har vært blant verdens beste stoppere i 10 år

Link to comment
Share on other sites

Vermaelen imponerte meg kraftig i går. Ser ut til at han og Gallas kan bli et svært godt stopperpar. Synes de virker ganske like i spillestilen, men det behøver ikke å være noen bakdel. En god følelse å endelig få se to stoppere med så stort potensiale igjen. Hvis dette blir bra, så kanskje Gallas blir etter neste sommer, nå som Toure er borte også.

 

litt off topic, men siden jeg har hørt det så ufattelig mange ganger selv av min tidligere norsklærer, så får jeg bare sende det videre.... "en bakdel er noe du sitter på" :D

Link to comment
Share on other sites

Dersom en episode har en bakdel så skal den omtales som ulempe. Dersom en ting har en bakdel, så skal den omtales som en bakdel. Enkelt å greit, og dermed har norsklæreren korrekt :D

 

 

Enkelt OG greit, hvis vi skal være pirkete ;) Det viktigste er uansett at Vermaelen imponerte. ;)

Link to comment
Share on other sites

Vermaelen minner meg om Campbell i og med at nå er endelig forsvaret vårt trygt igjen!

Som mange har nevnt her: Everton, perfekt offensivt, Celtic perfekt defensivt, klarer vi å holde på minst en av dem og holde den andre på bra vil vi gjøre det meget skarpt i år

Link to comment
Share on other sites

Vermaelan har mange gode egenskaper som midtstopper.

En del mente han ikke var god nok pga høyden. Men har du

plassering,timing,spenst,sikkerhet og tøffhet så spiller det liten rolle.

 

Thomas går inn i hver duell som det gjelder livet. Der minner han litt om Keown. Det er sjelden han taper en duell hverken langs bakken eller lufta. Og han er tøff som bare nøkken i duellene. Der minner han mye om Vidic.

 

Vermaelan-Gallas virker for meg som noe av det beste midtstopperparet vi har sett på en stund.

Dette er også en årsak til at forsvaret som helhet virker mye tryggere og mer solid.

Samhandlingen fungerer mye bedre,klareringene er kontrollerte og sikre.

Og ikke minst har Almunia et forsvar foran seg som det virker som han har bedre kommunikasjon med.

Vermaelan sin styrke i lufta gjør nemlig Almunias jobb bakerst lettere.

Link to comment
Share on other sites

Vermaelan har mange gode egenskaper som midtstopper.

En del mente han ikke var god nok pga høyden. Men har du

plassering,timing,spenst,sikkerhet og tøffhet så spiller det liten rolle.

 

Thomas går inn i hver duell som det gjelder livet. Der minner han litt om Keown. Det er sjelden han taper en duell hverken langs bakken eller lufta. Og han er tøff som bare nøkken i duellene. Der minner han mye om Vidic.

 

Vermaelan-Gallas virker for meg som noe av det beste midtstopperparet vi har sett på en stund.

Dette er også en årsak til at forsvaret som helhet virker mye tryggere og mer solid.

Samhandlingen fungerer mye bedre,klareringene er kontrollerte og sikre.

Og ikke minst har Almunia et forsvar foran seg som det virker som han har bedre kommunikasjon med.

Vermaelan sin styrke i lufta gjør nemlig Almunias jobb bakerst lettere.

Veldig enig med deg du sier der. Liten tvil om at han går inn i hver duell som om det var snakk om livet. Det er det lenge siden vi har hatt noen spillere som har gjort! Såg noen sikkelige knokkeltakklinger igår også, får håpe resten av gutta ser hvordan det skal gjøres.

Angående Almunia så virker han tryggere ute i feltet denne sesongen. Det kan komme av at Vermaelen luftstyrke fører til ekstra trygghet for vår spanske målvakt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Nå er han jo belgisk da. Og belgisk/hollandsk uttale er jo ikke blant de vakreste i verden:)

 

 

Edit:

 

Dreamchaser:

 

The V is not pronounced as an F.

 

It is true that Dutchmen pronounce a V like an F, but Vermaelen isn’t a Dutchman. He is Flemish. (Differences between Flemish and Dutch are comparable to eg English/Irish/Scottish/Welsh/Australian/American/…, so basically the same language but some other words and pronounciation).

 

The “ae” is a bit more difficult to explain, since I don’t think the sound is frequently used in English.

 

It’s something in between “ah” and “eye”. If you would add an “i” to it (”aei”), it would be exactly pronounced as eye. If you would cut the sound of “eye” in 2 parts, it would be the first part.

 

Her, blant kommentarene fant jeg dette.

 

Ser ut til at "Fermahlen" er riktig i forhold til hollandsk. Men jeg finner ikke helt ut hvordan det uttales på flamsk. Sjekka litt på noen forum og kommentarer på blogger og det ser ut til at dette er riktig: Ver-mail-in

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...