Jump to content

Thomas Vermaelen


Sir Carpenter

Recommended Posts

Jeg liker at vi har tre veldig gode stoppere i Toure, Gallas og Vermaelen som kommer til å knive om de to plassene. Dette legger et stort press på alle som gjør at alle må være skjerpet både i trening og kamp. Tidligere har det nesten vært automatikk i at Gallas og Toure spiller stoppere hvis de er skadefrie, men sånn vil det ikke bli nå.

 

I tillegg har vi Silvestre og Djourou og muligens Senderos som vil sette ytterligere press på de tre førstnevnte i kampen om stopperplassene.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 493
  • Created
  • Last Reply

Vermaelen spiller med trøye nummer 31 i dag, så tror vi bare skal ta det meste med en klype salt. Jeg avventer til jeg ser nummeret på Arsenal.com. :)

 

Han spilte med nummer 5 forrige kamp, så 31 er nok ikke det faste nummeret hans. Tenker han får nummer 6 når/hvis Senderos blir solgt.

Link to comment
Share on other sites

Kom hjem fra pre-season i Bad Waltersdorf på lørdag, og kan melde om at Vermaelen har imponert meg stort iløpet av uken som har vært.

 

Han gir 100% i hver eneste duell. I tillegg kommer han til å bli en spiller som fort kan putte en del mål i løpet av sesongen. Utifra det vi har sett på videoer av han, vil han kunne score noen mål på corner og frispark. Men det som overrasket meg mest, er at gutten har en knallgod venstrefot. På den ene treningen spillte de en turnering med 4 lag med 4 på hvert lag, og Vermaelen ble faktisk toppscorer. Alle målene var knallharde velplasserte skudd med venstre fot.

 

Og det er noe som kan passe Arsenal veldig godt. Når vi møter motstand som legger seg bakpå, har vi rom for å sende frem en av midtstopperne. Og ingenting er bedre enn å sende frem en midtstopper som tørr å skyte fra 20-25 meter.

 

Vermaelen kan vise seg å være ett meget godt kjøp

Link to comment
Share on other sites

Hørtes bra ut det der Kim! Har lagt merke til at han har et bra venstrebein med tanke på innlegg, pasninger og skudd. En ting jeg lurer på er hvilke defensive par ble spilt mest sammen? F.eks. Gallas - Vermaelen, Djourou - Vermaelen o.l?

Link to comment
Share on other sites

;)-->

QUOTE(Stefan B @ Jul 27 2009, 09:22 AM) 172220[/snapback]

Hørtes bra ut det der Kim! Har lagt merke til at han har et bra venstrebein med tanke på innlegg, pasninger og skudd. En ting jeg lurer på er hvilke defensive par ble spilt mest sammen? F.eks. Gallas - Vermaelen, Djourou - Vermaelen o.l?

 

Det var ikke noen par som ble spillt mer enn andre slik jeg kunne se det. Det virket som at han vekslet mye på akkurat dette. Noe jeg anser som positivt, da det betyr at han ønsker å se hvem som passer best sammen. Noe overraskende var det at Senderos ble spilt mest som deffensiv midtbanespiller.

 

Kan også nevne at den som har imponert aller mest på trening i BW, og i kampen mot FC Colombia, er Aaron Ramsey. Han kommer vi til å få mye glede av de kommende sesongene.

Link to comment
Share on other sites

B)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Jul 27 2009, 09:22 AM) 172220[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Hørtes bra ut det der Kim! Har lagt merke til at han har et bra venstrebein med tanke på innlegg, pasninger og skudd. En ting jeg lurer på er hvilke defensive par ble spilt mest sammen? F.eks. Gallas - Vermaelen, Djourou - Vermaelen o.l?

 

Det var ikke noen par som ble spillt mer enn andre slik jeg kunne se det. Det virket som at han vekslet mye på akkurat dette. Noe jeg anser som positivt, da det betyr at han ønsker å se hvem som passer best sammen. Noe overraskende var det at Senderos ble spilt mest som deffensiv midtbanespiller.

 

Kan også nevne at den som har imponert aller mest på trening i BW, og i kampen mot FC Colombia, er Aaron Ramsey. Han kommer vi til å få mye glede av de kommende sesongene.

 

Men etter som jeg tenker vil vel Vermaelen-Gallas bli litt for små? Og begge venstrebeinte. Slår ikke tanken deg om Vermaelen - Djourou/Senderos?

Link to comment
Share on other sites

Kom hjem fra pre-season i Bad Waltersdorf på lørdag, og kan melde om at Vermaelen har imponert meg stort iløpet av uken som har vært.

 

Han gir 100% i hver eneste duell. I tillegg kommer han til å bli en spiller som fort kan putte en del mål i løpet av sesongen. Utifra det vi har sett på videoer av han, vil han kunne score noen mål på corner og frispark. Men det som overrasket meg mest, er at gutten har en knallgod venstrefot. På den ene treningen spillte de en turnering med 4 lag med 4 på hvert lag, og Vermaelen ble faktisk toppscorer. Alle målene var knallharde velplasserte skudd med venstre fot.

 

Og det er noe som kan passe Arsenal veldig godt. Når vi møter motstand som legger seg bakpå, har vi rom for å sende frem en av midtstopperne. Og ingenting er bedre enn å sende frem en midtstopper som tørr å skyte fra 20-25 meter.

 

Vermaelen kan vise seg å være ett meget godt kjøp

 

Det hørtes positivt ut Kim. Det vil faktisk ikke forundre meg om Djorou-Vermaelan blir

vårt framtidige stopperpar.

Ramsay var en av våre beste mot Colombia. Kanskje han som tar steget denne sesongen?

Link to comment
Share on other sites

Høres veldig positivt ut! Er litt vanskelig å si hva en ny spiller kan tilføre når man ikke har sett dem spesielt mye, men utifra det Kim skriver så virker dette veldig positivt i alle fall.

 

Vi har en stor tropp med mange spillere som hele tiden er under utvikling, så at spillere som Ramsey og Djourou kan ta steget helt opp i år skal man ikke se bortifra. Stilles ofte spørsmålstegn til at Wenger ikke kjøper så mye, og det gjøres igjen i år, men med mange unge spillere i stallen så skjønner jeg at Wenger kanskje ikke løper og kjøper den første og beste, når han vet at spillere som Ramsey hele tiden vil bli bedre, få mer erfaring og bli en viktigere del av troppen vår. B)

Link to comment
Share on other sites

Senderos som DM? Hmmmm.... Faktisk en litt spennende tanke det der, for gutten har jo duellstyrke så det holder og er også rimelig flink mann mot mann. Svakheten er farten hans, men den vil ikke bli så synbar på midten som i forsvar. Og pasningsfoten hans er faktisk ikke så gale når han får litt ro over seg, og det er det mulig han får når han ikke stresser med tanken "nå MÅ jeg slå en presis pasning, for jeg er bakerste mann".

 

Aner vi et nytt trekk fra Wenger?

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke Senderos hadde passet som DM. Da ville jeg heller gått for Djourou på DM. Han er taklingssterk, hurtig og hodesterk. Tror ikke det hadde vært så dumt. Toure på den plassen hadde heller ikke vært avskrekkende. B)

Link to comment
Share on other sites

Syns Senderos gjorde en bra jobb som dm mot sc columbia trur ikke han hadde en feilpasning,no va d nok ikke verdens beste motstander men jobben gjorde han med glans.Har litt trua på at han kan få d til som dm,mulig d er derfor Wenger drøyer med kjøp for å se om Senderos vil prøve seg som dm el søke ny klubb.

Trur ikke han blir beholt beholdt som midtstopper sia vi har så sterk stall der.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke Senderos hadde passet som DM. Da ville jeg heller gått for Djourou på DM. Han er taklingssterk, hurtig og hodesterk. Tror ikke det hadde vært så dumt. Toure på den plassen hadde heller ikke vært avskrekkende. B)

Har mer trua på Toure da, han har større arbeidsområde. Trur Senderos mangler endel på hurtigheten og utholdenheten til å legge store områder under seg på midten. Men håper at Senderos blir værende i klubben. Han er viktig brikke i spillergruppen, har også blitt eldre så eg trur han har klart å luke vekk endel av dem feilene han har gjort i tidligere sesonger.

Link to comment
Share on other sites

Senderos som DM er en veldig spennende tanke. Mange mener han mangler fart, men verken Gilberto og Petit var noe særlig til hurtigtog de heller. Petit var jo også opprinnelig forsvarsspiller.

 

Og det som er viktigst som defensiv midtbanemann er jo det Senderos har som sin styrke. Posisjoneringsmessig bra, sterk i dueller både på i luft og i bakken. I tillegg vil han kunne tørre mye mer når han ikke er bakerste mann, som å sklitakle hardere og å bruke pasningsfoten som er rimelig bra når han ikke er altfor stresset.

 

Vi får se. Wenger har nok en plan, og om Senderos velger å bli skal vi ikke se bort i fra at vi får se ham en del som DM.

Link to comment
Share on other sites

Senderos som DM er en veldig spennende tanke. Mange mener han mangler fart, men verken Gilberto og Petit var noe særlig til hurtigtog de heller. Petit var jo også opprinnelig forsvarsspiller.

 

Og det som er viktigst som defensiv midtbanemann er jo det Senderos har som sin styrke. Posisjoneringsmessig bra, sterk i dueller både på i luft og i bakken. I tillegg vil han kunne tørre mye mer når han ikke er bakerste mann, som å sklitakle hardere og å bruke pasningsfoten som er rimelig bra når han ikke er altfor stresset.

 

Vi får se. Wenger har nok en plan, og om Senderos velger å bli skal vi ikke se bort i fra at vi får se ham en del som DM.

Petit hadde en fantastisk teknikk, overblikk og pasninger. Senderos er ikke i nærheten av det nivået Petit var på. Jeg er også skeptisk til om Senderos har nok utholdenhet til å klare å dekke et så stort område som DM er.

Link to comment
Share on other sites

Jeg liker ikke tanken av Senderos på DM, men om det er noen som kan skoleres av våre midtstoppere i dag, så må det være Senderos eller Toure. Senderos har den disiplinen og stålviljen det skal til for å bli skolert så sent i karrieren, og hvis Wenger vil, så er jeg ikke i tvil på at Senderos vil ta utfordringen på strak arm.

 

Når jeg tenker meg om, så hadde vel ikke Song noen fantastisk pasningsfot når han ble satt i dm-rollen, men han har vokst seg sakte men sikkert opp til en pasningsfot som kan settes midt på treet blant dmer i PL. Og det holder i massevis om man spiller på et topplag med medspillere som er veldig flinke til å forflytte seg og finne rom.

 

Gi han beskjed om å bare ta seg av det defensive og løpe som faen, så gjør han det. Så var det kondisjonen og erfaringen på midtbanen... Det gikk greit mot SC Columbia, men hva når Manchester United står på motsatt banehalvdel?

Link to comment
Share on other sites

Han kommer jo uansett ikke til å bli sett på som førstevalget i den posisjonen, ei heller 2. valget. Men hvis han kan utvikle seg til å bli en backup/squadplayer på både DM og stopperplass ser jeg ingen grunn til å ikke beholde ham hvis han selv vil bli.

Link to comment
Share on other sites

Vi så jo i dagens kamp at han er for treg i kroppen til å spille her. Riktig nok pre-season men er meget skeptisk til at dette skal fungere i PL, CL og FA-Cup.

 

Men tilbake til topic, Vermaelen så gleder jeg meg til å følge han videre. Syns han virker sikker med ballen, knalltøff i duellene men også litt nølende ved enkelte anledninger som fks den dobbeltsjansen vårt polske keepertalent reddet.

Link to comment
Share on other sites

Kom hjem fra pre-season i Bad Waltersdorf på lørdag, og kan melde om at Vermaelen har imponert meg stort iløpet av uken som har vært.

 

Han gir 100% i hver eneste duell. I tillegg kommer han til å bli en spiller som fort kan putte en del mål i løpet av sesongen. Utifra det vi har sett på videoer av han, vil han kunne score noen mål på corner og frispark. Men det som overrasket meg mest, er at gutten har en knallgod venstrefot. På den ene treningen spillte de en turnering med 4 lag med 4 på hvert lag, og Vermaelen ble faktisk toppscorer. Alle målene var knallharde velplasserte skudd med venstre fot.

 

Og det er noe som kan passe Arsenal veldig godt. Når vi møter motstand som legger seg bakpå, har vi rom for å sende frem en av midtstopperne. Og ingenting er bedre enn å sende frem en midtstopper som tørr å skyte fra 20-25 meter.

 

Vermaelen kan vise seg å være ett meget godt kjøp

 

 

Hehe, var akkurat noe slikt jeg sa da ryktet om Vermaelen kom opp, og jeg lagde ryktetråden. Tenkte akkurat det du sier nå. Blir spennende å se hvordan det ender :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...