Jump to content

Grasrotandelen til Arsenal Norway


Arsenal-jay

Recommended Posts

Fra og med 1. mars startet en ordning der alle som har spillkort fra Norsk Tipping kan knytte til seg en utvalgt forening til å motta den såkalte grasrotandelen. Dette utgjør 5 % av innsatsen din hver gang du spiller.

 

Jeg tror ikke Arsenal Norway er registrert i Frivillighetsregisteret og derfor ønsker jeg at noen i toppen av supporterklubben vår registrerer oss der.

 

Pengene som kommer inn kan f.eks bli øremerket til gode formål slik som konkret støtte til andre organisasjoner, enkeltpersoner eller generelle tiltak ut mot medlemmene våre. Dette er både en enkel og fin måte å støtte en god sak på - samtidig som å sikre at pengene vil komme inn jevnt år etter år.

 

 

Info fra Norsk Tipping:

Grasrotandelen er en ordning fra Norsk Tipping, hvor du som registrert spiller kan velge ett lag eller én forening som du ønsker å støtte - din Grasrotmottaker. Tenk deg at du kan spille favorittspillene dine - Lotto, Tipping og Joker for eksempel - og samtidig gi noe mer til det laget eller den foreningen du selv ønsker å støtte. Dette er nå mulig via Grasrotandelen. Ved spill hos Norsk Tipping vil 5 % av innsatsen gå direkte til ditt lag eller forening (gjelder ikke Extra og Flax). Merk at Grasrot-andelen ikke på noen måte går ut over innsatsen eller premien din - du blir ikke belastet noe for å være grasrotgiver.

 

Dette trenger du å gjøre

Du trenger Norsk Tipping Spillerkort for å knytte deg til Grasrotandelen. Spillerkort får du kjøpt hos kommisjonær, eller du kan bestille det på norsk-tipping.no. Vi oppfordrer deg til å knytte deg til ordningen allerede fra dag, og du gjør det på én av følgende måter:

 

1. Hos Kommisjonær: Ta med deg ditt spillerkort til en av Norsk Tippings mange kommisjonærer. Det eneste du trenger å gjøre er å oppgi et organisasjonsnummer som vår supporterklubb får dersom vi registrerer oss i Frivillighetsregisteret:

 

2. SMS: Send følgende melding GRASROTANDELEN (organisasjonsnummeret) til 2020 (tjenesten er gratis).

 

3. Internett: grasrotandelen.no eller norsk-tipping.no å foreta tilknytningen der.

 

4. Print ut eget ark med ferdig strekkorde som bare leveres kommisjonæren. Klikk her.

 

Ser at Liverpools supporterklubb har registrert seg der, og de har fått in 20679 kr kun etter et par døgn, etter at 242 poolmedlemmer har regisrert seg.. De skal bruke pengene som kommer inn før 1. mai til støttemarkeringen for Hillsborough tragedien...

 

Jeg ser på grasrotandelen som en bra inntektskilde for vår supporterklubb, så dette syns jeg vi bør registrere oss på :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes egentlig ikke supporterklubber bør nyte godt av dette. Dette har vel ingenting med grasrot å gjøre? Gi det heller til barndomsklubben eller din lokale klubb, fotball eller annen idrett, så barn og unge kan få et godt aktivitetstilbud :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes egentlig ikke supporterklubber bør nyte godt av dette. Dette har vel ingenting med grasrot å gjøre? Gi det heller til barndomsklubben eller din lokale klubb, fotball eller annen idrett, så barn og unge kan få et godt aktivitetstilbud :P

 

Spot on!

 

Liverpools norske supporterklubb har øremerket pengene som kommer inn til støtteforeningene for Hillsborough. Ser ikke at dette har så mye med den norske grasrotandelen å gjøre. Primært burde grasrotandelen vært til barn og ungdoms arbeid. FK Haugesund valgte å takke nei til å være med i Grasrotandelen "Grasrotandelen bør gå til grasrota, ikke til profesjonelle toppklubber. Breddeklubbene i distriktet har mer bruk for disse inntektene til bruk for trening av barn og unge" Synes det er merkelig at f.eks VIF håver inn penger fra både Martin Andresen og Norsk Tipping ;) Nei gi det heller til en lokal forening, innen idrett! :)

Link to comment
Share on other sites

joda, er enig med dere at når man tenker grasrot, så er det lokale lag som er mest naturlig å gi pengene til.. men jeg tenker siden liverpool har denne ordningen så kunne dette også vært en fin måte å få inn penger på for oss og... og vi kunne støttet noen veldedige formål, som igjen kunne kastet litt PR rundt supporterklubben, og kanskje vi hadde fått flere medlemmer?

Link to comment
Share on other sites

Eller bare vise at vi ikke er så forbanna griske at vi river til oss penger som kunne vært med på å dyrke en ny Håvard Nordtveit, Henning Berg, John Carew eller en Egil "Drillo" Olsen. Disse pengene bør gå til idrett, og til lokale klubber eller lag som trenger penger for å forbedre sitt tilbud slik at vi kan utvikle flere store spillere eller idrettsstjerner i Norge idag!

 

Om Poolfansen gjør det, så trenger ikke vi å gjøre det. Vi synger vell ikke You'll never walk alone vi?

Link to comment
Share on other sites

Eller bare vise at vi ikke er så forbanna griske at vi river til oss penger som kunne vært med på å dyrke en ny Håvard Nordtveit, Henning Berg, John Carew eller en Egil "Drillo" Olsen. Disse pengene bør gå til idrett, og til lokale klubber eller lag som trenger penger for å forbedre sitt tilbud slik at vi kan utvikle flere store spillere eller idrettsstjerner i Norge idag!

 

Om Poolfansen gjør det, så trenger ikke vi å gjøre det. Vi synger vell ikke You'll never walk alone vi?

 

Utrolig enig! Håper ikke supporterklubben er så smålig at de oppretter en mulighet for å gi grasrotandelen til dem. Gi de til breddeidretten, er det ordningen er til for! :)

Link to comment
Share on other sites

Styret i AN har tatt avgjørelsen at vi IKKE vil registrere oss for denne muligheten.

 

Vi oppfordrer alle våre medlemmer til å gi dette til sitt nærmeste idrettslag/Forening som gjør noe for barn og unge i nærmiljøet.

 

Det er bra! Arsenal Norway viser Liverpool Norway hvordan man skal gjøre det. Utrolig kynisk og uetisk av LFCSCSB å utnytte denne ordningen sånn!

Link to comment
Share on other sites

Styret i AN har tatt avgjørelsen at vi IKKE vil registrere oss for denne muligheten.

 

Vi oppfordrer alle våre medlemmer til å gi dette til sitt nærmeste idrettslag/Forening som gjør noe for barn og unge i nærmiljøet.

 

Det er bra! Arsenal Norway viser Liverpool Norway hvordan man skal gjøre det. Utrolig kynisk og uetisk av LFCSCSB å utnytte denne ordningen sånn!

 

Støttes!

 

Må si at jeg ble mindre imponert når jeg så Liverpool-formann Per Chr Møller stod frem på tv og var kjempefornøyd med at dette er en flott måte å få penger på.

 

Det er viktig at det gror godt rundt omkring i diverse idrettsanlegg. De trenger pengene mer enn Pool. Ellers finnes det andre måter å støtte supporterklubben sin på. Jeg betaler inn ekstra medlemskontingent og kjøper lodd de gangene det er. Og jaggu kjøper jeg noen supportereffekter fra AN.

 

Og sannelig har de dyrere pris på kontingenten enn hva tilfellet er for oss. Registerer dog at TGP gjør det bra i kåringene. :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

jeg som startet denne tråden, og etter å ha tenkt meg litt om så syns jeg også at grasrotandelen skal gies til lokale idrettslag o.l. :)

men slik jeg har fått med meg, så vil Trond Giske prøve å stoppe l'pool supportene til å gi sin andel til supporterklubben..

Link to comment
Share on other sites

En supporterklubb skal ikke ha disse pengene. Hverken utenlandsk eller norsk. Det er selvsagt, og er det den minste klasse over Liverpoolgjengen blir disse pengene levert tilbake eller donert til et dertil egnet formål. De skal gå til lokale kulturiniativ som et supplement til basarpenger, flaskeinnsamlinger og annet.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

LIVERPOOL FC SUPPORTERS CLUB SCAND B

Organisasjonsnummer: 975332764

Adresse: Krossnes 1

Postnummer: 4550

Poststed: FARSUND

 

Statistikken viser totalt opptjente grasrotmidler og antall spillere tilknyttet LIVERPOOL FC SUPPORTERS CLUB SCAND B og er i inneværende periode oppdatert pr forrige virkedag. For allerede avsluttende perioder viser statistikken status ved periodens utløp.

 

Fra Til Beløp

To 01.01.2009 Sø 31.05.2009 135 659,-

 

691 spillere har registrert seg som givere til LFC..

 

Dette er penger de heller kunne ha gitt til sine lokale klubber..

 

Tragisk spør du meg

Link to comment
Share on other sites

LIVERPOOL FC SUPPORTERS CLUB SCAND B

Organisasjonsnummer: 975332764

Adresse: Krossnes 1

Postnummer: 4550

Poststed: FARSUND

 

Statistikken viser totalt opptjente grasrotmidler og antall spillere tilknyttet LIVERPOOL FC SUPPORTERS CLUB SCAND B og er i inneværende periode oppdatert pr forrige virkedag. For allerede avsluttende perioder viser statistikken status ved periodens utløp.

 

Fra Til Beløp

To 01.01.2009 Sø 31.05.2009 135 659,-

 

691 spillere har registrert seg som givere til LFC..

 

Dette er penger de heller kunne ha gitt til sine lokale klubber..

 

Tragisk spør du meg

Helt enig. Tenk så mye mer de pengene kan utrette i en liten lokal klubb enn i en av verdens største klubber..

Link to comment
Share on other sites

Som utøvar av ein, i norsk samanheng, perifer idrett og som oppvaksen i grisgrendte strok veit eg at pengar er det ikkje flust av i alle idrettslag. Når automatinntektene forsvann, forsvann også mykje av levegrunnlag til mindre idrettslag.

 

Grasrotandelen er meint som ei erstatning for desse inntektene, men foreløbig er det ei særs ufordelaktig ordning, og er ikkje i nærleiken av å vere tilstrekkeleg. Betre blir det ikkje av at klubbar og lag som ikkje treng det grabbar til seg pengar som burde/og skulle gått til mindre lag og lokale organisasjonar.

 

Eg er glad for AN si haldning på dette området, og blir dårleg av Liverpool SCSB si haldning - og ikkje minst dei Liverpool-supportarane som faktisk gjev pengane sine dit. Har dei ikkje ungar sjølv? Ikkje er det stort betre at eliteserieklubbar får pengar som burde gått til barne- og ungdomsorganisasjonar, så prisverdig av FKH. Fleire burde kjenne si vitjingstid.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...