Jump to content

Aaron Ramsey


Kim

Recommended Posts

  • Replies 565
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tilbake i full trening i november ja. Det betyr førstelagskamp i beste fall ut i desember. Jeg tipper januar.

 

Januar høres ut som det mest fornuftige ja. Så blir det spennende å se om han klarer å komme tilbake til det nivået han var på, eller om han stagnerer på lik linje som Eduardo gjorde

Link to comment
Share on other sites

Januar høres ut som det mest fornuftige ja. Så blir det spennende å se om han klarer å komme tilbake til det nivået han var på, eller om han stagnerer på lik linje som Eduardo gjorde

Har god tro på Ramsey. han er yngre enn Eduardo var, og selv om det er nærliggende å tro at Eduardos problemer hang sammen med skaden så kan det tenkes at det var en naturlig stagnasjon. Eduardo var ikke mye mer enn en grei squad player før skaden og det er langt fra sikkert at han hadde blitt noe mer enn det selv uten skaden

Link to comment
Share on other sites

Har god tro på Ramsey. han er yngre enn Eduardo var, og selv om det er nærliggende å tro at Eduardos problemer hang sammen med skaden så kan det tenkes at det var en naturlig stagnasjon. Eduardo var ikke mye mer enn en grei squad player før skaden og det er langt fra sikkert at han hadde blitt noe mer enn det selv uten skaden

 

Vet ikke helt om jeg er enig i at Eduardo ikke var mer enn en grei squad player før skaden. Eduardo hadde for alvor blitt varm i Arsenaltrøyen forut for skaden, og var på det tidspunktet en av de aller beste spillerne vi hadde. Han var også en type spiller som jeg fortsatt mener vi trenger, altså en no nonsense angriper. Han var ikke den mest teknisk begavede spilleren vi hadde, men han var på dette tidspunktet en kynisk avslutter. Hvorvidt det var skaden eller naturlig stagnasjon som gjorde at han aldri ble den samme spilleren igjen, skal jeg ikke spekulere alt for mye i, men jeg heller iallefall mot at det var skaden som ødela for han

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke helt om jeg er enig i at Eduardo ikke var mer enn en grei squad player før skaden. Eduardo hadde for alvor blitt varm i Arsenaltrøyen forut for skaden, og var på det tidspunktet en av de aller beste spillerne vi hadde. Han var også en type spiller som jeg fortsatt mener vi trenger, altså en no nonsense angriper. Han var ikke den mest teknisk begavede spilleren vi hadde, men han var på dette tidspunktet en kynisk avslutter. Hvorvidt det var skaden eller naturlig stagnasjon som gjorde at han aldri ble den samme spilleren igjen, skal jeg ikke spekulere alt for mye i, men jeg heller iallefall mot at det var skaden som ødela for han

Jeg tror vi husker han som en bedre spiller en det han var, mye grunnet frustrasjonen rundt skaden og at laget klappet sammen i ligainnspurten. Han hadde scoret 4 mål den sesongen, men det stemmer at han hadde en god periode rett før skaden. Er derfor som sagt av den oppfatningen at vi tilskriver Eduardos skade mer enn den faktisk var. Vi får selvfølgelig aldri vite hva som kunne ha skjedd med Eduardo dersom Martin Taylor hadde gått på feil buss den dagen, men det er ingen umulighet at han faktisk ikke er stort bedre enn det vi så i forrige sesong

Link to comment
Share on other sites

2007/2008 - 12 mål

2008/2009 - 3 mål

2009/2010 - 5 mål

 

I følge stats på arsenal.com

 

12 mål i debutsesongen hørtes mer riktig ut ja. Ikke så ille det på ca. en halv sesong. Jeg står dermed fast på min påstand om at Eduardo var i ferd med å bli en av våre viktigste spillere forut for benbruddet

Link to comment
Share on other sites

Synes alltid at Eduardo var en god team player, men at han hadde en tendens til å være for uskarp foran kassa, spesielt etter skaden. Virket som han trakk seg litt om det var motspillere i tett markering. Synes at det var synd at han dro på grunn av hans meget sympatiske person, men det var helt rett for å gi plass til nye mer effektive spisser. Det gir f.eks. plass til Vela som jeg mener har et stort potensiale om han blir gitt flere sjanser. Håper virkelig Ramsey kommer sterkt tilbake etter skaden, for han tror jeg kommer til å bli svært viktig for oss, spesielt etter at Cesc har forlatt klubben. Aaron virker som en naturlig spill arkitekt, lignende Cesc sin rolle når han spiller defensivt, mens Jack passer bedre i en framtrukket midtbanerolle, som Cesc noen gang spiller når han har Song og Samir/Diaby/Denilson/Tomas bak seg (Mens jeg skriver dette går det igjen opp for meg for en rå tropp vi egentlig har når alle er i toppform (pokkers skader!!!)).

Link to comment
Share on other sites

Han scoret 4 ligamål. Det totale antallet er 12, der det blandt annet kom 4 i Ligacupen

 

Hvilken serie/cup målene kom i er et fett. Han putta 12 mål, og var for alvor igang med å finne sin plass i laget. I hans skadefravær skjedde det mye med laget, både taktisk og hvem som spilte ved hans side - og da ble det vanskelig for han å komme tilbake. Han måtte spille på en ny måte, og var i tillegg rystet av skaden.

 

Jeg tror som Kim, hadde han ikke vært skadet hadde han vært en av våre beste spillere.

Link to comment
Share on other sites

Hvilken serie/cup målene kom i er et fett. Han putta 12 mål, og var for alvor igang med å finne sin plass i laget. I hans skadefravær skjedde det mye med laget, både taktisk og hvem som spilte ved hans side - og da ble det vanskelig for han å komme tilbake. Han måtte spille på en ny måte, og var i tillegg rystet av skaden.

 

Jeg tror som Kim, hadde han ikke vært skadet hadde han vært en av våre beste spillere.

Grunnen til at han fikk såpass med spilletid forut for Martin Taylor var at RvP var skadet. Når man snakker om ligagull så er det faktisk ligamål som gjelder

Link to comment
Share on other sites

Grunnen til at han fikk såpass med spilletid forut for Martin Taylor var at RvP var skadet. Når man snakker om ligagull så er det faktisk ligamål som gjelder

 

 

Årsaken til at han fikk spilletid er irrelevant, da poenget var at han hadde en stigende formkurve og begynte å for alvor å bli varm i trøya.

 

I mitt hodet snakker jeg aldri kun om ligagull. Her snakker vi om lagets totalprestasjon.

Link to comment
Share on other sites

Årsaken til at han fikk spilletid er irrelevant, da poenget var at han hadde en stigende formkurve og begynte å for alvor å bli varm i trøya.

 

I mitt hodet snakker jeg aldri kun om ligagull. Her snakker vi om lagets totalprestasjon.

Stigende formkurve er ingen garanti for at det er en framtidig storhet i emning. Mulig han hadde mye mer på lager, mulig han ikke hadde det. Martin Taylor sørget i alle fall for at vi aldri får vite det. Får bare krysse fingrene for Ramsey

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Dette var meget overraskende. Ramsey til Forest.

 

Nå har Arsenal.com bekfreftet også.

Overraskende, men bra. Han trenger spilletid for å klare å først og fremst komme tilbake på nivået han var på da han var skadet, og også kunne klare å utvikle seg som spiller og kanskje ta over for Cesc når han drar?

 

Lykke til i Forest Ramsey! Måtte du komme tilbake i god form og med masse verdifull erfaring!!

Link to comment
Share on other sites

Overraskende, men bra. Han trenger spilletid for å klare å først og fremst komme tilbake på nivået han var på da han var skadet, og også kunne klare å utvikle seg som spiller og kanskje ta over for Cesc når han drar?

 

Lykke til i Forest Ramsey! Måtte du komme tilbake i god form og med masse verdifull erfaring!!

 

 

Det er nok viktig for å få kampformen tilbake. Håper han slipper Diaby og Eduardo sine skadeplager i etterkant av store skader.

 

Kan vi låne ut RvP til noen også?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

×
×
  • Create New...