Jump to content

Aaron Ramsey


Kim

Recommended Posts

Kan forstå at Emery ønsker å hente inn sine "egne" og at det derfor, tilsynelatende, sitter langt inne å tilby Ramsey 3 (?) mill i uka dersom han mener waliseren ikke helt passer til sin filosofi.

Men. Wilshere forsvant i sommer, Mertesacker forsvant, Cazorla forsvant, Koscielny blir 34 neste år og blir nok ikke værende mange år. Monreal noe av det samme. Det vil si over 35 års fartstid i klubben.. Nå er selvsagt ikke fartstid i en klubb alene ensbetydende ifht å beholde en spiller, men når vi har så få kontinuitetsbærere som vi har, blir en spiller som Ramsey verdifull av flere grunner. Han har 10 års fartstid i klubben, han er brite, han er i sin beste alder og har vist i flere sesonger at han er en veldig god spiller på sitt beste. Han har definitivt sine mangler, jeg har bl.a flere ganger påpekt det som i mine øyne er noe manglende spillerforståelse og evner hva gjelder defensive ferdigheter. 

Likevel sitter jeg med et håp om at Emery og trenerteamet kan få han til å ta steg i dette aspektet av spillet og bli en komplett sentral midtbanespiller. Kanskje også vår kaptein. Det vil for min del hvertfall føles forferdelig tungt å se han ta turen til en annen PL-klubb og se han gå inn i - det som skal være - sine beste år der. 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 565
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest Gunners68

Det var tungt å se Arsenal gutten , Wilshire , gå til en annen London klubb også , thomasholland. Han kunne vel også vært en del av fremtiden vår , selv om han var mye skadet. Vel , som Polljen , sier foran her så vurderer vi alle for og i mot på hver vår måte. Min mening er at vi skal få inn en langt bedre spiller en Ramsey til 3 millioner i uken. Det er ikke Ramsey verd.

Link to comment
Share on other sites

18 hours ago, Marius- said:

Helt greit å gjerne ville ha med seg Ramsey videre, jeg skulle selvsagt tenkt meg det selv. Men ikke for enhver pris. Mener du klubben evt bør tilby han nærmere 3mill i uka? Kunne vi ikke da fått andre spillere inn som kunne gjort en vel så god eller bedre jobb enn Ramsey selv? Jeg ser gjerne at han senker kravene og signerer, men hvis han ikke gjør dette kan han egentlig bare reise. Wenger har jo sagt han skal trene klubblag igjen, så da er vel desitinasjonen hans gitt kanskje?

 

 

Forskjellen mellom 2 og 3 mill i uke er uten betydning hvis alternativet er å hente en like god spiller for 200+ og så gi ham 2 mill i uka.. Man kan godt gjøre som Spurs; sette et absolutt lønnstak og ikke avvike. Problemet er da at de selv som CL klubb ikke klarte å hente en eneste spiller i sommer. 

Arsenal er som klubb ikke mer intr enn Spurs for øyeblikket og med spillere som allerede er på ca 3 i uka så blir det rart å sette nye absolutte krav. 

Dette blir litt som A Cole saken. Klubben trakk et tilbud på 60 i uka som Cole hadde takket ja til for deretter å tilby 55. Da blir det bråk. Cole fikk stempel på seg for å være grådig, mens klubben unngikk kritikk. Det er ikke en god måte å gjøre ting på. Andre spillere og agenter husker slike ting lenge.

Hvis det stemmer at klubben nå har trukket et tilbud Ramsey trodde han hadde akseptert så er han nok tapt for Arsenal i det kontrakten går ut. 

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår dine tanker, @thomasholland, om at det er så mange kontinuitetsbærere som har forsvunnet i det siste og jeg kan også forstå @gunners68 sne tanker rundt Jack Wilshere.Men kontinuitetsbærere vil alltid forsvinne og kanskje har noen av de blitt for lenge rett og slett fordi de har lang fartstid.

Når det gjelder min navnebror aka BFG, og selv om han  er en av mine favorittspillere i Arsenal så burde han ha blitt "erstattet" som et førstevalg tidligere. Han var han et førstevalg i laget selv etter at han slik jeg ser det var "over the top".

Koscielny er også en av mine favoritter, og i deres storhetstid så var han sammen med BFG en fantastisk stopperduo, men også her tar alderen og slitasjen over og selv om jeg håper på at han skal være en god støttespiller for laget i andre halvdel av sesongen så er han sannsynligvis også over den berømte toppen.

Cazorla er vel en spiller som de fleste av oss har svært gode minner om, men det var helt riktig at hen ikke fikk forlenget sin kontrakt sist sommer.

Wilshere har egentlig alltid vært en nesten spiller og der var egentlig ikke plass til han i Arsenal. For meg var det ikke tungt å se at han gikk til WH, en klubb han voks opp med og som har en stor betydning for hans familie. For meg gir det en positiv følelse, greit nok WH er en Londonklubb, men jeg har ikke negative følelser for den klubben i motsetning til de på White Shit eller Brua.

Så til spilleren som denne tråden omhandler, Aaron Ramsey. En fantastisk spiller på sitt beste, men den største feilen er ikke at han forsvinner i januar eller neste sommer, han burde vært solgt i årets sommervindu. Som sagt en fantastisk spiller på sitt beste, løpssterk og målfarlig (i perioder), men en spiller som etter min mening fleverer et snevrere og snevrere spill på banen. På sitt beste var hanen komplett midtbanespiller, nå viser han på langt nær så mye. I sin neste alder? Kanskje. Har han mer og levere? Kanskje, men ikke i Arsenal. Brite? Ja det er viktig, men vi har flere unge som banke på og som etter min mening ganske snart er fullgode alternativer til førstelaget.

Det er viktig med kontinuitet, det er viktig med tradisjon, men jeg sitter med en følelse av at dette ble for viktig for det gamle regimet og at det har stoppet utviklingen i Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, RP7 said:

 

Dette blir litt som A Cole saken. Klubben trakk et tilbud på 60 i uka som Cole hadde takket ja til for deretter å tilby 55. Da blir det bråk. Cole fikk stempel på seg for å være grådig, mens klubben unngikk kritikk. Det er ikke en god måte å gjøre ting på. Andre spillere og agenter husker slike ting lenge.

Hvis det stemmer at klubben nå har trukket et tilbud Ramsey trodde han hadde akseptert så er han nok tapt for Arsenal i det kontrakten går ut. 

Det er vel "bekreftet" at klubben trakk et tilbud som Ramsey hadde gitt signal om at han ville godta, men i forskjell til det du nevner om Cole så tviler jeg på at det er rene økonomiske årsaker til at det ble trukket.

Tilbudet ble vel trukket (nesten omgående) da Gazidis sa opp og Sanllehi tok over som sportslig sjef. Det er vel litt usikkert om det var Sanllehi som tok avgjørelsen alene eller om det var i samråd med Emery. 

Akkurat som deg så har jeg ingen tro på at Ramsey nå er interessert i en ny kontrakt, spørsmålet er mer om han går i januar eller vil vente til sommeren for å kunne få en ekstra "feit" overgangssum når han da går til en ny klubb.

Som nevnt mitt foregående innlegg så synes jeg det er greit at han drar og jeg har ingen problemer med at han eventuelt bruker muligheten med å vente til sommeren for å tjene på det selv.
Arsenal trakk tilbake sitt tilbud og da er det ingen grunn til å kritisere Ramsey hvis han ikke vil dra i januar slik at klubben kan tjene noen pund på han.

Link to comment
Share on other sites

On 10/20/2018 at 3:52 PM, Polljen said:

Jeg forstår dine tanker, @thomasholland, om at det er så mange kontinuitetsbærere som har forsvunnet i det siste og jeg kan også forstå @gunners68 sne tanker rundt Jack Wilshere.Men kontinuitetsbærere vil alltid forsvinne og kanskje har noen av de blitt for lenge rett og slett fordi de har lang fartstid.

Når det gjelder min navnebror aka BFG, og selv om han  er en av mine favorittspillere i Arsenal så burde han ha blitt "erstattet" som et førstevalg tidligere. Han var han et førstevalg i laget selv etter at han slik jeg ser det var "over the top".

Koscielny er også en av mine favoritter, og i deres storhetstid så var han sammen med BFG en fantastisk stopperduo, men også her tar alderen og slitasjen over og selv om jeg håper på at han skal være en god støttespiller for laget i andre halvdel av sesongen så er han sannsynligvis også over den berømte toppen.

Cazorla er vel en spiller som de fleste av oss har svært gode minner om, men det var helt riktig at hen ikke fikk forlenget sin kontrakt sist sommer.

Wilshere har egentlig alltid vært en nesten spiller og der var egentlig ikke plass til han i Arsenal. For meg var det ikke tungt å se at han gikk til WH, en klubb han voks opp med og som har en stor betydning for hans familie. For meg gir det en positiv følelse, greit nok WH er en Londonklubb, men jeg har ikke negative følelser for den klubben i motsetning til de på White Shit eller Brua.

Så til spilleren som denne tråden omhandler, Aaron Ramsey. En fantastisk spiller på sitt beste, men den største feilen er ikke at han forsvinner i januar eller neste sommer, han burde vært solgt i årets sommervindu. Som sagt en fantastisk spiller på sitt beste, løpssterk og målfarlig (i perioder), men en spiller som etter min mening fleverer et snevrere og snevrere spill på banen. På sitt beste var hanen komplett midtbanespiller, nå viser han på langt nær så mye. I sin neste alder? Kanskje. Har han mer og levere? Kanskje, men ikke i Arsenal. Brite? Ja det er viktig, men vi har flere unge som banke på og som etter min mening ganske snart er fullgode alternativer til førstelaget.

Det er viktig med kontinuitet, det er viktig med tradisjon, men jeg sitter med en følelse av at dette ble for viktig for det gamle regimet og at det har stoppet utviklingen i Arsenal.

@Polljen Joda, kontinuitetsbærer vil alltid forsvinne, men plutselig blir vi sittende igjen med forsvinnende få. Og det vet jeg ikke om er helt heldig. Nært sagt alle suksessrike lag gjennom historien har hatt noen rutinerte bærebjelker og klubbspillere i stammen av laget. Det er nok neppe tilfeldig. Selv om ikke spillere med lang fartstid tilsynelatende virker viktige for lag rent fotballmessig, så tror jeg de likevel har en betydelig verdi. Nettopp på grunn av deres lange fartstid i klubben. Skikkelser som setter standarden på treningsfeltet, "tar plass" både på og utenfor banen, og som nye spillere vil ønske å imponere. Ledere. Er det noe vi trenger mer av så er det ledere. 

Når det gjelder BFG, Wilshere og Cazorla så er jeg ikke uenig i avgjørelsen om å la dem gå (selv om det sitter langt inne å si om fantastiske Santi). Poenget mitt er at det å miste altfor mange av de spillerene som har fylt disse rollene nevnt ovenfor ikke er sunt. Ramsey er som nevnt brite, i sin beste alder og har vært i klubben i over 10 år. Jeg synes da det er forferdelig synd å da se han skulle forsvinne ut dørene på denne måten. Han burde vært, for å sette det på spissen, "Arsenals hjerte". En sentral stammespiller med uvurdelig erfaring, en som kjenner klubbens verdier og som folk forbinder med Arsenal. Istedet blir han som Cesc, som Wilshere, som Song, som R*P, som Ox, som Walcott, som Gibbs(!) - En som forlater oss i det som skal være deres beste alder. 

Nå er det selvfølgelig mange grunner til at flere av de ovennevnte spillere reiste, men jeg synes mønsteret de siste 5-10 årene er kjedelig og uheldig ! Det er mulig - og forhåpentligvis - tar jeg grundig feil. Kanskje er spilleren vi får inn istedet for Ramsey akkurat det vi trenger for å ta neste steg. Ny kontrakt eller ikke, i kveld var det fantastisk artig å være Arsenal-fan med de drømmescoringene vi fikk servert.

Over og ut & god natt fra Trondheim 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

https://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-6575271/Aaron-Ramsey-agrees-five-year-deal-Juventus.html

 

Dette er ikke så veldig overraskende, men veldig synd synes jeg. På sitt beste en knakende god spiller. Og så er han etterhvert en veldig rutinert spiller og, som nevnt over, en kontinuitetsbærer. Og ikke minst virker han veldig sympatisk. Har vært en av mine favorittspillere de siste årene.

Link to comment
Share on other sites

31 minutes ago, Innbytterbenken said:

https://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-6575271/Aaron-Ramsey-agrees-five-year-deal-Juventus.html

 

Dette er ikke så veldig overraskende, men veldig synd synes jeg. På sitt beste en knakende god spiller. Og så er han etterhvert en veldig rutinert spiller og, som nevnt over, en kontinuitetsbærer. Og ikke minst virker han veldig sympatisk. Har vært en av mine favorittspillere de siste årene.

Lykke til videre Ramsey. Jeg skjønner ikke helt hva klubben vår har holdt på med, men håper at de har valgt rett, selv om det er veldig vanskelig å tro i dette tilfelle.

Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, Guest Gunners68 said:

Ja , denne gangen også - samt alt annet kontrakts rot den senere tid. Dette er jo ikke et enestående tilfelle.

Vi får håpe de nye kostene som har tatt over stillingene har bedre kontroll enn forgjengerne. Disse situasjonene kan ikke de nye lastes for

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

Jeg vil ikke gå inn på Ramsey sine motiver når det gjelder å velge Juventus, men rent generelt så kan man gjerne kalle Italia et "skatteparadis" for utenlandske spillere hvis jeg har forstått reglene korrekt.

I utgangspunktet så tror jeg ikke at Ramsey har valgt Italia p.g.a. den fordelen som høyt-tjenende utenlandske spillere fikk som en gave i 2017. En spiller som Ronaldo derimot vil dra meget stor nytte av denne nye regelen.

Det som ble innført i 2017 var at "utlendinger" som flytter til Italia kun vil bli beskattet med en flat ( og etter min mening lav ) skatt på maksimalt 100.000 euro for de inntektene som vedkommende tjener utenfor Italia. Så en spiller (som f.eks. Ronaldo) som har gode sponsoravtaler, eiendommer eller andre lukrative inntekter, betaler nå en minimal skatt på slike inntekter.

---------

Når det gjelder Ramsey og kontraktsrot i Arsenal så er det ingen tvil om at Arsenal har gjort mye rart over flere sesonger. Når det gjelder Ramsey kontrakt, så er jeg litt ambivalent siden jeg ikke har vært direkte imponert av det han har levert de siste sesongene, samtidig så er det selvsagt for jævlig å gå glipp av gode salginntekter.
Spørsmålet som vi vel ikke får svar på er hvor mye ville Ramsey fått betalt i henhold til det kontraktsforslaget som ble trukket tilbake? Kanskje var beløpet så høyt at det egentlig var bedre å la han gå gratis? Jeg har ingen svar, bare spørsmål 😏

Jeg vil ikke dømme det nåværende regimet på grunnlag av denne ene overgangen, jeg mener det er mest riktig å vente å se hvordan de fremover behandler andre kontraktsforhandlinger.
Det "gamle regimet" mener jeg har et klart ansvar også når det gjelder rotet rundt Ramsey sin kontrakt (i tillegg til mye annet rot når det gjelder kontrakter og spillersalg)-

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Er enig i det du sier Polljen - på lik linje med Marius. Det er det gamle regimet som har hatt største del av regien her. Vi får håpe det nye regimet er bedre og lærer av de feilene som ble gjort tidligere.

Ramsey er en spesiell spiller på flere måter. Jeg er heller ikke nevneverdig imponert av ham pga at han er veldig  variabel i sine prestasjoner. Du vet aldri helt hva du får av Ramsey. Han har et absolutt bra potensiale , men kan falle fullstendig av. Synd han nå går gratis. 

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Guest Gunners68 said:

Er enig i det du sier Polljen - på lik linje med Marius. Det er det gamle regimet som har hatt største del av regien her. Vi får håpe det nye regimet er bedre og lærer av de feilene som ble gjort tidligere.

Ramsey er en spesiell spiller på flere måter. Jeg er heller ikke nevneverdig imponert av ham pga at han er veldig  variabel i sine prestasjoner. Du vet aldri helt hva du får av Ramsey. Han har et absolutt bra potensiale , men kan falle fullstendig av. Synd han nå går gratis. 

Hva mener du med potensiale?

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Det er mulig du kan google det ordnet Ben Elfen og finne det ut. Hvis du fortsatt lurer på hva det betyr så er det helt klart vi alle her inne skal hjelpe deg med å forstå det ordet 🙂

Link to comment
Share on other sites

35 minutes ago, Guest Gunners68 said:

Det er mulig du kan google det ordnet Ben Elfen og finne det ut. Hvis du fortsatt lurer på hva det betyr så er det helt klart vi alle her inne skal hjelpe deg med å forstå det ordet 🙂

Jeg prøvde å google det, men ble ikke klokere. Kan ikke bare du forklare oss hva det menes med potensiale?

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Guest Gunners68 said:

En som har mulighet til å bli noe Tapapa.

Vi bare kødder med deg Gunners68. Det skrives potensial, ikke potensiale. Denne diskusjonen har vi hatt her på forumet før,  og den kommer sikkert tilbake igjen 😀

Link to comment
Share on other sites

26 minutes ago, Verminator5 said:

Uff, jeg fikk dårlig samvittighet etter at jeg postet dette. @Guest Gunners68: det blir mange muligheter i fremtiden til å ta igjen. Særskriving er min store, gramatiske akilleshæl.

Ingen grunn til å ha dårlig samvittighet for dette 🙂

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...