Jump to content

Aaron Ramsey


Kim

Recommended Posts

  • Replies 565
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...

Jeg håper det er siste gang vi havner i en slik posisjon, altså hvor en viktig spiller havner i siste kontraktsår uten å ha forlenget kontrakten sin. Ramsey tar en stor sjanse han også, fordi han har slitt med utrolig mange skader. En skikkelig strekk på tampen av sesongen, så er han nok fort lite aktuell for klubber som betaler bedre enn oss.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest Gunners68

Det er helt rett Polljen og ikke alle vil ha ham med videre ? Ramsey kan spille gode kamper han , men han kan spille dårlige kamper også. han overbeviser ikke for tiden.

 

 

Link to comment
Share on other sites

20 hours ago, Polljen said:

Det er noen av oss som har gått litt off-topic i Watfordtråden og diskutert Ramsey og kontrakten der. Sjekk den tråden ?

 

Innså det like etter jeg skrev her.. hvis han krever hinsides lønn føler jeg er like greit å gå for noe yngre/bedre, forutsatt at vi ikke vil slite med homegrownkvoten.

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha lest litt rundt på nettet så får jeg ett inntrykk av at det kanskje er en bevist handling fra Arsenals side å trekke tilbake det tilbudet som ble gitt Ramsey.
Det jeg skriver nå blir for en stor grad spekulasjoner fra min side basert på det jeg har lest meg til.

Forhandlingene om Ramsey sin nye kontrakt har fra Arsenals side blitt ført av Gazidis sammen med Huss Fahmy (juridisk ansvarlig for kontrakter). Etter at Gazidis sa opp sin stilling og Sanllehi tok over som "head of football" så falt også ansvaret for forhandlingene over på Sanllehi.
Sanllehi synes å ha en annen filosofi enn Gazidis (og eventuelt Wenger) slik at mye kan tyde på at det er Sanllehi som i realiteten var den som sto bak at kontraktsforslaget ble trukket tilbake.

I forkant av kampen mot Everton så skal Sanllehi ha møtt en del supportere (under et "fans forum") der skal han ha dratt fram suksessen de hadde i Barcelona (der han tidligere var sportsdirektør) med å hente opp spillere fra akademiet inn i førstelaget. Sanllehi skal ha nevnt at han ønsket  å "kopiere" dette i Arsenal og han la vekt på at hvis laget/troppen kunne bestå av fire fem spillere som hadde kommet den veien og hadde en ekstra følelse for klubben så ville det smitte over på spillere som kom utenfra. I den sammenheng er spillere som Smith Rowe og Reiss Nelson kandidater.

Det siste punktet er det at Ramsey kanskje rett og slett ikke passer inn i systemet til Emery og kombinert med at han sannsynligvis krever en relativt stor lønnsøkning som kommer i tillegg til et allerede for stort lønnsbudsjett, så kan det være at de som nå har tatt over styringen av klubben rett og slett heller tar risikoen på at Ramsey går gratis neste sommer hvis han ikke blir solgt i januarvinduet. I tillegg så er ikke midtbanen den delen av laget der vi mangler alternative spillere.

Som sagt dette er i stor grad spekulasjoner fra min side, men det er spekulasjoner som jeg ikke finner å være urimelige.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Spekulasjonene dine er greie nok de Polljen. Det er på det rene at vi har en del bra spillere som er i ferd med å ta steget opp. Ikke er det krise på midtbanen heller som du nevner. Vil påstå at Ramsey er en av de som vil være enklest å erstatte. Han er ikke allverdens å skryte av for tiden.

Link to comment
Share on other sites

Et fryktelig beinbrudd, en gyllen sesong og tre FA.Cup finaler.

Aaron Ramsey har satt sine spor i Arsenals historie, men han har også vært kilde til utrolig mye frustrasjon fordi han alltid virker som "a square peg in a round hole".

Slik er det fortsatt, og Wengers "vil det ikke så skal det" filosofi er byttet ut med Emerys "virker det ikke så endrer vi det" filosofi.

Link to comment
Share on other sites

Det er med Ramsey som med mange andre spillere i fotballen, de må fungere i det "spillet" en trener/manager ser for seg. 

Ramsey har så absolutt kvaliteter, og selvsagt kan det være trist at en spiller som har vært i et lag så lenge forsvinner fra klubben. Men av og til er det nødvendig. 

Link to comment
Share on other sites

Vil gjerne ha med Ramsey videre. En av få spillere i klubben som er en konstant trussel i boks og som tar de tunge løpene som skaper rom for andre. Finner han tilbake scoringsformen er han en midtbanespiller med 10+ mål i seg. Det er en meget viktig faktor i løpet av en sesong.

Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, RP7 said:

Vil gjerne ha med Ramsey videre. En av få spillere i klubben som er en konstant trussel i boks og som tar de tunge løpene som skaper rom for andre. Finner han tilbake scoringsformen er han en midtbanespiller med 10+ mål i seg. Det er en meget viktig faktor i løpet av en sesong.

Helt greit å gjerne ville ha med seg Ramsey videre, jeg skulle selvsagt tenkt meg det selv. Men ikke for enhver pris. Mener du klubben evt bør tilby han nærmere 3mill i uka? Kunne vi ikke da fått andre spillere inn som kunne gjort en vel så god eller bedre jobb enn Ramsey selv? Jeg ser gjerne at han senker kravene og signerer, men hvis han ikke gjør dette kan han egentlig bare reise. Wenger har jo sagt han skal trene klubblag igjen, så da er vel desitinasjonen hans gitt kanskje?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Helt enig Marius. Ramsey er en spiller som er grei nok , men ikke mer. Vi er ikke avhengig av han. Prestasjoner i bølgedaler. Nå må vi få inn en ny giv , og vi er godt på vei , de som presterer som forventet  er de vi trenger. Vi må bli kvitt snillismen til Wenger en gang for alle i klubben og det har Emery tydeligvis tenkt å gjøre. Enig med deg at vi bør få inn en med høyere prestasjons nivå en Ramsey og bruk heller pengene på ham.  Ramsey har sine øyeblikk , men det holder ikke hvis vi skal ta klubben til et høyere nivå.

Link to comment
Share on other sites

I et intervju med BBC så sier vår "sportsdirektør" følgende (uten å nevne enkeltspillere med navn):

I am not here to talk about individual cases but to talk more of the philosophy we are bringing,” he told BBC Sport
“Any decision that we take is thoroughly discussed, debated among several professional people sharing one common objective, which is what is best for the club?
“Any decision we take along this way, is always going to be based on whether this is good or bad for Arsenal, if it’s a responsible decision or if it can be detrimental for Arsenal, that is basically our main criteria in every step of the decision making.”

Jeg kan ikke annet enn å si meg fullstendig enig i denne filosofien. Men selv om jeg er enig i filosofien så kommer jeg garantert til å være uenig i enkelte fremtidige avgjørelser rundt spillerkjøp og spillersalg. 

Det er vel sannsynligvis få her som i prinsippet er uenige i den "filosofien" Sanllehi legger til grunn, men problemet er selvsagt bare det at vi alle vurderer enkeltspillere på en subjektiv måte. De fleste av oss har enkeltspillere vi "elsker" eller "hater", noe som er ganske naturlig, og vår vurdering av om de skal spille eller benkes, om de skal beholdes eller selges vil bli styrt av våre rent subjektive tanker og vurderinger.
Det er nok helt sikkert spillere som jeg er (urettmessig) snillere eller strengere med når jeg vurderer de og de fleste vil vel innerst inne kunne erkjenne (selv om ikke alle vil innrømme det offentlig)  at de også vurderer spillere av og til ut i fra et foruttatt ståsted.

Selv om jeg som nevnt helt sikkert har spillere jeg gjerne vil se i klubben i lang tid fremover (også når de er over the top) så aksepterer jeg at det ikke finnes en eneste spiller på Arsenal som bør "fredes" når det gjelder salg eller automatiske nye kontrakter. 

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...