Jump to content

Aaron Ramsey


Kim

Recommended Posts

  • Replies 565
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Helt fortjent får Ramsey og Wenger prisen for månedens spiller og manager i september: http://www.arsenal.com/news/news-archive/ramsey-and-wenger-receive-barclays-award

 

Ramsey fikk seg ganske tidlig en liten smell/skade i kampen mot West Brom. og var langt fra prestasjonene han har levert dette året. Satser på at han etter landslagspausen får tilbake sin plass på midten ved siden av Flamini som boks-til-boks spiller. Fra sin kantposisjon er det mye vanskeligere å dirigere spillet og komme på de "Frank Lampard-aktige" løpene inn i boksen, samtidig som Flamini/Arteta blir noe statisk og treigt sammen. Walcott og Cazorla tilbake vil også gjøre at det blir større bredde i spillet fremover på banen og flere punkt å spille på.

 

2013's beste arsenalspiller får nå også bevis for sine prestasjoner utenfor klubbens fire vegger!

Link to comment
Share on other sites

Til sammenligning var han ikke god nok til å vinne noe i regi av det walisiske FA:

 

No place for Ramsey in Wales FA Awards

 

The FA of Wales have announced their Player of the Year, Club Player of the Year, Young Player of the Year and Fans Player of the Year and there was no place for Aaron Ramsey in any of the awards.

 

Perhaps unsurprisingly Player of the Year and Fans Player of the Year went to Gareth ‘I’m not really worth £86m’ Bale but Aaron Ramsey’s omission after what has been a storming 2013 is baffling, especially when you consider that the Club Player of the Year went to Ashley Williams for the fourth time in five years.

 

Swansea’s Ben Davies won the young player of the year award.

 

Ramsey played a pivotal role in securing Champions League football for Arsenal during the end of the 2012/13 season and has scored eight goals in 11 appearances this season so far. Integral to Arsenal’s run of played 23, won 19, drawn three, lost only one, your guess is as good as mine as to why there was no place for him at the awards ceremony.

 

Satser forøvrig på at Ramsey blir plassert der han hører hjemme når vi møter Norwich. Nemlig sentralt ved siden av Flamini. Pdd. så er de et langt bedre partnerskap enn noen som helst annen midtbanekombinasjon er.

 

At Ramsey ble dyttet ut på kant for å få plass til Arteta syntes jeg var høl i hodet av Wenger. Mot Napoli fungerte det fordi Arteta og Flamini begge to holdt igjen ganske bra og nøytraliserte Hamsik. Samtidig som at Rosicky, Özil og Ramsey alle nærmest hadde frie roller foran disse to igjen. Samtidig så hadde vi Sagna på høyrekanten som konstant ikke bomber fremover ved hver anledning som Jenkinson gjorde mot West Brom som førte til at Ramsey ofte måtte holde igjen for å sørge for at vi ikke ble overkjørt på høyrekanten.

 

Er det noen som virkelig har fortjent å spille der hvor de er best så er det Ramsey. At han i en så sinnsyk god formperiode blir dyttet ut på kanten for en rusten og rimelig sliten Arteta (spilte 95 minutter mot West Brom), 15 min mot Swansea og 90 mot Napoli syntes jeg blir feil. Særlig når Rosicky og Gnabry er tilgjengelige. Pdd. så føler jeg at Arteta sitt innhopp i laget er fordi han er vise-kaptein og fordi han har vært en meget stødig mann etter han ble kjøpt for to år siden, men når laget fungerer så fantastisk bra uten han nettopp fordi Flamini og Ramsey sammen gir et langt høyere tempo og energinivå i laget så blir det feil å ødelegge den dynamikken så lenge nevnte spiller er skadefri og klar for kamp.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

203 mål som midtbanespiller for Ramsey? Tror du må ha drukket mye rart i går gitt.. Ramsey har ikke skuddfot som er i nærheten av FL og er ikke i nærheten av klokskapen i boksen. Ramsey er en ærlig spiller som gjør en god jobb og kan putte fra tid til annen. Noe mer tror ikke jeg han er kapabel til.

 

Står fortsatt ved det jeg sa. Ramsey kan putte Lampardesque-tall ila en sesong, avslutninger kan tillæres, å komme i typen situasjoner han kommer i kan ikke. Tviler på at han ender på samme karrieretotal, men at han kan putte en 10+ ila hver sesong er jeg ikke i tvil om.

 

Forøvrig så er fortsatt ikke avslutningsteknikken hans helt top notch enda og jeg synes Wilshere egentlig har en bedre skuddfot, men at han har manglet roen til Ramsey foran mål, evnen til å komme seg til like mange sjanser har han heller ikke.

Edited by Wojciech53
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kåret til Arsenals Player of the month for 5. gang på rad.

 

Litt stats fra årets sesong (kun PL). Tall i parantes viser hvilken plassering han er på lista.

 

8 (4) Mål

5 (2) Assist

4,4 (2) Taklinger pr kamp

2,6 (20) Skudd pr kamp

1,6 (30) Driblinger pr kamp

1,5 (31) Key passes pr kamp

86% (64) Pasningsprosent

Link to comment
Share on other sites

Rett og slett blitt en monster av en spiller. Går jo allerede rykter om at Barcelona visstnok "speider på han". Dog tror jeg det bare er oppdiktet sørpe fra DailyFail som vanlig, men uansett hvis det stemmer så kan de bare pelle seg til helvete vekk. Skjer ikke at han selges.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Som vi savner denne gutten!

 

Wilshere når han ikke engang til anklene slik han har spilt denne sesongen. Og i motsetning til Arteta, Flamini og Wilshere så kan han spille med absolutt alle på midten. Sier litt om hvor anvendelig han er!

Link to comment
Share on other sites

Han var rimelig elendig på slutten han også, men desto bedre i innledningen. Han er uansett ikke løsningen på alt.

 

Spilte med skade. Så kanskje ikke så rart.

 

At han er løsningen på alt er det vel heller ingen som sier annet enn du? Han er en sårt savnet spiller på midten fordi han gjorde oss betydelig farligere fremover samtidig som han jobbet hardt hjemover også.

 

At laget her mangler en spiss og kantspiller (eller to med Walcott ute) ville det vært vanskelig for Ramsey å kompensere for uansett, men han gjorde nettopp det store deler av sesongen før han ble skadet.

Edited by Stefan B
Link to comment
Share on other sites

Poengterte bare at han ikke var redningen på kort sikt. Har ikke påstått noe?

 

Ramsey var enorm men selv med han har vi normalt ikke nubbsjans når lag klarer å presse oss bakover. Walcott er da viktigere siden en slik taktikk kan bite dem i ræva. Nå vet andre at vi har trege alternativer (ramsey også) og kan dermed prøve seg. Blir hyperinteressant til helgen med Liverpool igjen, småredd hva Wenger planlegger her.

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

Poengterte bare at han ikke var redningen på kort sikt. Har ikke påstått noe?

 

Ramsey var enorm men selv med han har vi normalt ikke nubbsjans når lag klarer å presse oss bakover. Walcott er da viktigere siden en slik taktikk kan bite dem i ræva. Nå vet andre at vi har trege alternativer (ramsey også) og kan dermed prøve seg. Blir hyperinteressant til helgen med Liverpool igjen, småredd hva Wenger planlegger her.

 

Du sa ingenting om kort sikt. Du skrev at "han er uansett ikke løsningen på alt". Og mtp. at det var ingen som hadde sagt noe om at han var løsningen på alt så var det du som kom med en påstand. ;)

 

Er ganske enig i at vi sliter en del når lag presser oss bakover, men det du glemmer med Ramsey er at han er ekstremt god i presset. Når han og Flamini spilte sammen (når Arteta var skadet) sammen med Özil og Rosicky så hadde vi enormt godt press fremover. Dette var også når Walcott var skadet. Ramsey evner også å gå forbi et par-tre spillere og banke ballen i nettet. Han er også en spiller som konstant er i bevegelse og er en ypperlig kontringsspiller. Ikke verdens raskeste Ramsey, men han har fart nok til å løpe fra de fleste midtbanespillerene i ligaen som oftest. Laget savner virkelig de dype løpene og bevegelsen hans som drar spillere ut av posisjon konstant.

 

Usikker på hva planen til Wenger er, men jeg føler at Rosicky trenger mer spilletid for øyeblikket. Den energien han utstråler er ekstremt smittbar og han evner som regel alltid å øke tempoet i spillet vårt (noe som har vært en sår sår mangel de siste 3 månedene). Tipper vi ryker ut av FA Cupen personlig, men hadde vært herlig med revansje. Enda herligere med et cupgull.

Link to comment
Share on other sites

Han er også en spiller som konstant er i bevegelse og er en ypperlig kontringsspiller. Ikke verdens raskeste Ramsey, men han har fart nok til å løpe fra de fleste midtbanespillerene i ligaen som oftest. Laget savner virkelig de dype løpene og bevegelsen hans som drar spillere ut av posisjon konstant.

Helt enig, presisjonen i spillet hans og de dype løpene hans gjør at han kan være en trussel på kontringer selv om han ikke har Theo sin fart.

 

BTW: Jeg er uenig om at Ramsey kan spille med alle på midten. Han og Wilshere sammen har ikke vært særlig sterkt.

Edited by Wojciech53
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Han signerte jo ny kontrakt i slutten av 2012 som varte til sommeren 2017? Syntes dette var litt overkill. Selvfølgelig gledelige nyheter at Ramsey blir til 2018, men jeg syntes heller de £50k han får ekstra i uka kunne gått til å sikre at Sagna faktisk ble i 2-3 sesonger til..

Link to comment
Share on other sites

Han signerte jo ny kontrakt i slutten av 2012 som varte til sommeren 2017? Syntes dette var litt overkill. Selvfølgelig gledelige nyheter at Ramsey blir til 2018, men jeg syntes heller de £50k han får ekstra i uka kunne gått til å sikre at Sagna faktisk ble i 2-3 sesonger til..

 

Tror nok ikke lønnsforhøyelsen til Ramsey har noe som helst å gjøre med lønnstilbudet til Sagna. Arsenal har nok råd til å betale begge solide lønninger. Og med tanke på det spillet Ramsey har levert denne sesongen, vil det ikke vare lenge før andre klubber prøver seg. Med en såpass solid lønn som Ramsey får (dersom det stemmer at han får £100.000 i uka, vil nok flere klubber tenke seg om før de prøver seg.

Link to comment
Share on other sites

Tror nok ikke lønnsforhøyelsen til Ramsey har noe som helst å gjøre med lønnstilbudet til Sagna. Arsenal har nok råd til å betale begge solide lønninger. Og med tanke på det spillet Ramsey har levert denne sesongen, vil det ikke vare lenge før andre klubber prøver seg. Med en såpass solid lønn som Ramsey får (dersom det stemmer at han får £100.000 i uka, vil nok flere klubber tenke seg om før de prøver seg.

 

Nå sies det jo at Arsenal ikke er villige til å strekke seg så langt etter Sagna, men allikevel så får Ramsey etter under 1 sesong med fenomenalt spill en ukeslønn på omtrent 40% høyere for vår mest solide forsvarsspiller de siste 7 årene får. Sagna ligger på £60k og vil naturlig nok ha en siste kontrakt hvor han har litt "ekstra å rutte med" og det er visstnok her det står stille utifra ryktene og hva folk som er "nære" klubben hinter til. Nemlig at Arsenal ikke er villige til å øke lønnen hans noe nevneverdig og kun 1-2 år ekstra mens Sagna vil ha 2-4 år med rundt £100k i uka.

Er selvfølgelig bare spekulasjoner, men jeg er rimelig sikker på at dette har hold i virkeligheten.

Link to comment
Share on other sites

Du finner alltid noe å klage på du Stefan B. Alltid skal du spekulere i alt mulig. Og alltid er det Wenger sin feil. Til og med når vår beste spiller det siste året signerer ny langtidskontrakt stikker du nesen frem med noe bullshit negativt. Hvorfor drar du inn Sagna?

 

Kanskje du skal slutte å lese alt av rykter, eller i det minste ikke tro på alt som "Gunnersboy1996" skriver på twitter?

Måtte bare få det ut. Hver gang jeg leser innlegg av deg så er det et negativt innlegg.

Don't get mad. Ta det til deg.

Link to comment
Share on other sites

Du finner alltid noe å klage på du Stefan B. Alltid skal du spekulere i alt mulig. Og alltid er det Wenger sin feil. Til og med når vår beste spiller det siste året signerer ny langtidskontrakt stikker du nesen frem med noe bullshit negativt. Hvorfor drar du inn Sagna?

 

Kanskje du skal slutte å lese alt av rykter, eller i det minste ikke tro på alt som "Gunnersboy1996" skriver på twitter?

 

Måtte bare få det ut. Hver gang jeg leser innlegg av deg så er det et negativt innlegg.

 

Don't get mad. Ta det til deg.

 

Artig at du klarer å trekke inn at jeg mener det "alltid er Wenger sin feil" når jeg ikke engang har nevnt Wenger. Enda mer artig blir det når jeg "plutselig" skal dra inn Sagna selv om det er snakk om en situasjon hvor Sagna faktisk er på vei til å forlate klubben mens Ramsey hadde 4,5 år igjen på kontrakten sin.

 

Enda mer artig finner jeg det når jeg også legger til dette "Selvfølgelig gledelige nyheter at Ramsey blir til 2018".

 

En annen ting som du også kan ta med deg videre er at folk har andre meninger og oppfatninger enn deg. At jeg spekulerer i mer enn en ting om gangen har med å gjøre at jeg ser på flere aspekter ved ting enn deg. At Ramsey signerer ny kontrakt er ufattelig flott, men alt er ikke så svart og hvitt som du ser ting. £100k til en spiller etter 4 måneder på høyt nivå som gjør han til klubbens nest beste betalte spiller sammen med Walcott/Podolski er ganske drøyt. Særlig når spilleren signerte en ny kontrakt for bare 1 år siden.

 

Kanskje du heller skal lære deg å lese gjennom skikkelig før du kommer med piss som ikke engang stemmer? Don't get mad. Ta det til deg.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...