Jump to content

Barcelona


refser

Recommended Posts

Hvis folk mener at Cesc ikke henger med i spillet til Barca, vil jeg anbefale alle å se kampen mot Valencia igår i reprise.

Uansett om han spilte en god kamp i går, overskygger ikke det det faktum at han har vært under hard kritikk fra Barcelona-fans og andre i det siste.

 

Men jeg bør egentlig ikke diskutere dette. Har ikke sett en eneste Wankerlona-kamp i år, og kunne aldri tatt meg friheten til å se Judas spille for verdens ekleste fotballag uansett hva.

Link to comment
Share on other sites

Uansett om han spilte en god kamp i går, overskygger ikke det det faktum at han har vært under hard kritikk fra Barcelona-fans og andre i det siste.

 

Men jeg bør egentlig ikke diskutere dette. Har ikke sett en eneste Wankerlona-kamp i år, og kunne aldri tatt meg friheten til å se Judas spille for verdens ekleste fotballag uansett hva.

 

Kan ikke si at jeg skjønner hvor denne kritikken kommer fra, han har selvfølgelig spilt dårlige kamper, men har holdt seg på et høyt nivå. Er ikke uten grunn at han spiller fast. Hvis du ikke har sett en kamp blir det vansklig ja.

Link to comment
Share on other sites

En ting er Fabregas sinnsykt god på - og det er å bli en del av laget han byttet til.

 

Det tok knappe 14 dager før han falt som om han var skutt hvis noen så stygt på ham, før han tok seg til ansiktet i alle dueller hvor det er mulig at dommeren kan tolke det som slag/albue. Fantastisk spiller! Glir rett inn i det bedritne, usportslige møkkalaget.

Link to comment
Share on other sites

En ting er Fabregas sinnsykt god på - og det er å bli en del av laget han byttet til.

 

Det tok knappe 14 dager før han falt som om han var skutt hvis noen så stygt på ham, før han tok seg til ansiktet i alle dueller hvor det er mulig at dommeren kan tolke det som slag/albue. Fantastisk spiller! Glir rett inn i det bedritne, usportslige møkkalaget.

Dette har jeg også bitt meg merke i etter de Barca kampene jeg har sett i år. Virker som Cesc har tatt på seg rollen som Busquets light i Barca laget denne sesongen.

En ting skal disse Barcelona spillerne ha, det er meget godt gjort å klare og kombinere en skuespillerkarriere med fotball på toppnivå.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Ingen tvil om at Messi er tidenes beste fotballspiller. Om han er tidenes største? Ikke pr dags dato mener jeg. Da må han først vinne VM etter min mening. Eller iallefall føre Argentina til en VM-finale, og det har han jo god til på seg til å klare. Gutten er utrolig nok bare 24 år gammel! Og i tillegg har han unngått stjernenykker og unødvendig mediaoppmerksomhet.

 

Argumenter: Han er tidenes beste fotballspiller, siden fotballnivået pr dags dato er på et helt annet nivå enn da spillere som Maradona og Pele regjerte. Men Maradona og Pele førte landslagene sine til VM-gull, ikke helt på egenhånd, men ikke langt unna.

Link to comment
Share on other sites

Finnes ikke tvil,han er helt sinnsyk! Man kan begynne å diskutere frem og tilbake om han har vært verdens beste i en annen klubb og liga men det spiller ingen rolle for han er verdens beste der han er og har vært så langt! Tar man med Zidane og den ekte Ronaldo så er han hvertfall den største av de alle så lenge jeg husker tilbake! Crisstiano Ronaldo kan også melde seg på i det gode selskap etter en god sesong men når ikke helt opp enda.

Link to comment
Share on other sites

Spør du meg så kan du egentlig ikke sammenligne spiller som spilte 40 år bak i tid med dagens, fotballen i dag er nå på ett mye høyere nivå. Ikke at jeg har sett så mye av Maradona, og egentlig ingenting av Pele. Men etter å ha hørt hyva Maradona og Pele gjorde, og tenkt hvilket nivå fotballen var på den tiden, i forhold til nå, kunne jeg tenkt meg å sette Zidane høyere.

Edited by Fredriktc
Link to comment
Share on other sites

Er Håvard Bøkko en bedre skøyteløper enn hva Eric Heiden var?

Ikke sant. Det er her det ligger.

Bøkko ville gått fra Heiden på alle løp.

Men Heiden var gedigen i forhold til Bøkko.

På samme måte som Pele er gedigen i forhold til for eksempel Zidane.

Debuterte i VM i 1958 som 18-åring, stjerne der og i to VM til, ambassadør som ikke skallet usportslig motstander.

Maradona kan konkurrere, men han var en juksepave, med sin hånd, og med ikke anbassadøraktig oppførsel bestandig i ettertid.

Messi kan konkurrere med Pele,men må vinne et VM eller to kanskje.

Edited by ben lakris
Link to comment
Share on other sites

Hvor god hadde Pele og Maradona vært hvis de hadde vært av dagens generasjon, der det trenes målbevist fra barnsben av? Kan godt hende at både Zidane, Messi og Ronaldo ikke hadde nådd helt opp i den konkurransen

Link to comment
Share on other sites

Poenget er vel at det var lettere å være en ener 1986, enn i 2012

 

Jeg setter alltid Maradona høyest, mye grunnet det han presterte med Napoli (og selvsagt Argentina.) Men skjønner hva som menes med at prestasjonen Zidane gjorde i den tiden han spilte gjør han større.

Link to comment
Share on other sites

 

Mulig, eller kanskje det rett og slett er omvendt? Vanskeligere ball, dårligere baner, dårligere sko .....

For ikkje å snakke om dårligare lag.

 

Barcelona er verdas beste lag utan Messi. Ein skal ikkje berre forsvare seg mot han, ein skal forsvare seg mot Fabregas, Xavi, Iniesta, Pedro, Sanchez etc etc.. Det gjer at det MÅ bli rom for nokon uansett.

 

Maradona drog Napoli meir eller mindre åleine. Så er det vanskelig å skulde Messi for at han spelar på eit bra lag, men no gjer han jo faktisk det...

 

Eg veit i alle fall at samanlikningsgrunnlaget med tanke på kampar eg har sett av dei ulike gjer det umogleg å samanlikne, for ikkje å snakke om at det som har skjedd sist er det ein hugsar best.

 

Når det er sagt er eg sikker på at Messi er notidas Maradona.

Link to comment
Share on other sites

Det som for meg gjør Messi til den beste foran C. Ronaldo er hvordan han ofte blir så avgjørende. Han scorer i finaler, semifinaler, mot Real Madrid, store kamper, han hever seg. For meg er den store forskjellen på han og Ronaldo at Messi først og fremst er en lagspiller mens Ronaldo spiller mer for seg selv. Hadde Ronaldo hatt vært like mye lagspiller som Messi er ville han vært en bedre spiller for meg.

 

Debatten om han er den beste igjennom tidene er jeg ikke så interessert i. Det er umulig å sammenligne og det er så mange ulike faktorer som spiller inn. Messi og Ronaldo er i den forstand enkle å sammenligne, og pr. nå er det en no-brainer for meg.

Link to comment
Share on other sites

Så spørs det da; hadde Pele vunnet VM i den formen han var i på sitt beste med det samme landslaget som Messi har? Det Brasillaget Pele spilte på var verdens klart beste lag med flere kvalitetsspillere. Nå er konkurransen større, og Argentina er ikke verdens beste lag, med eller uten Messi (eller Pele, om han kunne spilt der). Men om Messi skulle klare å vinne et VM med Argentina, så vil jeg si han er den klart største (hihi...) fotballspilleren gjennom tidene.

 

Ingen tvil om at Messi er en spiller jeg kommer til å fortelle mine framtidige barn/barnebarn om, på samme måte som jeg fikk Maradona og Pele info i tidlig alder.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...