Jump to content

Barcelona


refser

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Hm... Nå sitter jeg og ser Barca-Athletic(som jeg holder med) og jeg har også sett mange kamper av Barca tidligere i La Liga. Og det som "comes to mind" er at jeg synes Barcas spillestil faktisk er utrolig kjedelig å se på. Joda, de spiller ofte veldig fin fotball og de fleste målene deres kommer av utrolig fin fotball. Men likevel, over 60% av tiden de har ballen(kanskje til og med mer), så spiller de bare småpasninger midt på banen eller i eget forsvar. Og jeg ser på meg selv som en person som blir veldig fascinert av vakker fotball.

 

Godt mulig jeg er veldig subjektiv, men jeg mener Wengerball er mye gøyere å se på. Først og fremst når det går kjapt i lengderetning(fotballen vi spilte som invincibles feks) ser jeg på som den mest "korrekte" måten å spille fotball på...

 

Bare en liten tanke under en relativt kjedelig kamp hvor Villa scora etter pasning fra Alves(som stod i offside)...

 

Edit; Det er først og fremst Messi som er gøy å se på når Barca spiller etter min mening iallefall. Siden han gjør uventede ting og er så ekstrem på å komme seg forbi motspillere. Verdens beste fotballspiller by far! Og det trekker ikke ned at han oppfører seg veldig sympatisk på banen med tanke på at han ofte blir taklet stygt osv. Likevel reiser han seg bare opp og fortsetter å spille.

Link to comment
Share on other sites

Hm... Nå sitter jeg og ser Barca-Athletic(som jeg holder med) og jeg har også sett mange kamper av Barca tidligere i La Liga. Og det som "comes to mind" er at jeg synes Barcas spillestil faktisk er utrolig kjedelig å se på. Joda, de spiller ofte veldig fin fotball og de fleste målene deres kommer av utrolig fin fotball. Men likevel, over 60% av tiden de har ballen(kanskje til og med mer), så spiller de bare småpasninger midt på banen eller i eget forsvar. Og jeg ser på meg selv som en person som blir veldig fascinert av vakker fotball.

 

Godt mulig jeg er veldig subjektiv, men jeg mener Wengerball er mye gøyere å se på. Først og fremst når det går kjapt i lengderetning(fotballen vi spilte som invincibles feks) ser jeg på som den mest "korrekte" måten å spille fotball på...

 

Bare en liten tanke under en relativt kjedelig kamp hvor Villa scora etter pasning fra Alves(som stod i offside)...

 

Edit; Det er først og fremst Messi som er gøy å se på når Barca spiller etter min mening iallefall. Siden han gjør uventede ting og er så ekstrem på å komme seg forbi motspillere. Verdens beste fotballspiller by far! Og det trekker ikke ned at han oppfører seg veldig sympatisk på banen med tanke på at han ofte blir taklet stygt osv. Likevel reiser han seg bare opp og fortsetter å spille.

Så også litt av kampen i går. LO hadde slått begge gårsdagens lag med den innsatsen de viste. La Liga er ufattelig kjedelig og gåfotball i 88 minutter. 2 minutter med bevegelse fra Barca og 2 mål.

 

Barca uten Messi er et ordinært lag. Måtte han få influensa i returkampen...

Link to comment
Share on other sites

Hva er det med klausulen om å kunne returnere gratis som 19åring? Var ikke det litt underlig? Hva er poenget med å betale milloner av kroner for å få utvikle en spiller, dersom han går gratis i retur om tre år? Vi får håpe han ikke har for mye Barca-DNA...

 

Skjønte ikke mye av den selv, men visstnok så signerte han en 3 årskontrakt så hvorfor skulle det da være en klausul i kontrakten hans etter 3 år uansett? Han skal da vel ikke være under kontrakt lenger etter det? :P

Link to comment
Share on other sites

Leste forresten et sted at Xavi er skadet og står i fare for å miste returen mot oss. Er vi heldige så er Barca like redusert som det vi var ifjor :P

 

Hei! Dette blir jo bare bedre å bedre ;)

 

EDIT: http://www.dagbladet.no/2011/02/22/sport/x..._liga/15535012/

 

Er ventet tilbake, det betyr vel ikke at de ER tilbake ?

Link to comment
Share on other sites

Hei! Dette blir jo bare bedre å bedre :(

 

EDIT: http://www.dagbladet.no/2011/02/22/sport/x..._liga/15535012/

 

Er ventet tilbake, det betyr vel ikke at de ER tilbake ?

Nei det betyr vel at hvis alt går etter planen så er de tilbake. Spillere som har vært skadde eller er halvskadde er uansett bedre enn noen som er 100%

Link to comment
Share on other sites

Hva er det med klausulen om å kunne returnere gratis som 19åring? Var ikke det litt underlig? Hva er poenget med å betale milloner av kroner for å få utvikle en spiller, dersom han går gratis i retur om tre år? Vi får håpe han ikke har for mye Barca-DNA...

 

og hvis det fins en slik klausul virker jo utsagnet om at Arsenal er umoralske rimelig malplassert,

 

http://www.nettavisen.no/sport/article3097838.ece#

 

og når en slik uttalelse kommer fra Barcas president, som vel er i verdenseliten når det gjelder dobbeltmoral, så biter det ikke så veldig hardt. Barca bør heller rette skytset mot spanske myndigheter, som fortsatt holder på en regel som muliggjør dette.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Alltid trist å se slik, men Abidal har fått en svulst i leveren og må opereres, http://www.vg.no/sport/fotball/ligaer/span...?artid=10082893

 

Visste mot oss over to kamper at han fortsatt er en meget habil spiller, til tross for at jeg ikke liker laget hans så håper jeg han kommer tilbake på sitt gode gamle nivå

Link to comment
Share on other sites

:blink:-->

QUOTE(Stefan B @ Mar 17 2011, 06:46 PM) 220410[/snapback]

Tenk om det skulle sprekke en bombe etter denne dopingtesten, og det skulle vise seg at Barca har drevet med systematisk doping som enkelte har hevdet over lengre tid!

Tror uansett om det er sannhet i ryktene om doping i Barca at ingenting vil bli avslørt da metoden i så tilfelle sikkert milevis foran dopinjegernes.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...