Jump to content

Supporterklubbens butikk


arsenal-10

Recommended Posts

Er det ikkje snart på tide å dra i gang ein ordentleg nettbutikk for ein supportarklubb av vår storleik?

Dagens system med epostar og postoppkrav framstår som gammalmodig, tungvint og sidrumpa. Med 5400 medlemer burde dette være mogleg å få til, og butikken skal sjølvsagt også være open for ikkje-medlemer. Eg kan ikkje skjøne noko anna enn at ein nettbutikk ville auke omsetnaden dramatisk, og dermed også auke inntektene både for Arsenal FC og Arsenal Norway.

 

Er det noko ein forstår seg på på Emirates, så er det inntektsbringande sal av supportareffektar, så eg er trygg på at klubben sentralt vil være positivt innstilt til dette tiltaket og kanskje også vil tilby litt drahjelp i starten. Eg foreslår at ein rettar ein førespurnad til Arsenal's kommersielle avdeling, om dei ynskjer å være med på å støtte eit tiltak som dette.

Helt enig i dette.

Dersom man åpner en slik butikk og åpner for ikke medlemmer kan man også f.eks gi rabatter kun for medlemmer og dermed kan også andre goonere i norge se disse rabatten og melde seg inn i AN pga. dette.

 

Vel, etter responsen her på forumet å døme så kan nok dette ta litt tid. Ein får inntrykk av ei litt likegyldig haldning og eit labert ambisjonsnivå. Siktar ein ikke høgare, er det imidlertid lite ein kan gjere. Det er tragisk at til og med Leeds har eit betre og meir brukarvenleg tilbod en oss. Men dette handlar ikkje om Leeds, Manchester United og Liverpool. Dette er ARSENAL. Og ARSENAL = STIL. Eller burde i alle fall være det. Då gjeld det å være i forkant av utviklinga, i staden for å havne på etterskot slik som i dette tilfellet.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 63
  • Created
  • Last Reply

Det er et stort marked for å drive en ordentlig nettbutikk og jeg har liten forståelse for at ingen har tatt et tak på den fronten.

 

Samme her, nettbutikken leverer varene veldig godt, men det hjelper ikke å ha en skjønnhet innpakket i uttørket dasspapir hvis du skjønner hva jeg mener?

 

Gi shoppen en egen side som andre supporterklubber har, med mulighet til å betale med kort o.l., så hadde det blitt veldig veldig bra!

Link to comment
Share on other sites

Medan me er inne på temaet; når kjem toalettpapiret med påtrykt Tottenham- og Man. Utd.- logo? Burde ikkje dette være ein naturleg del av sortimentet i supporterklubbens butikk?

Artiklar som desse er jo ideelle å ha til dømes i familieselskap der halve slekta er Man. Utd. Noko som diverre ikkje er heilt uvanleg.

 

Det er jo ganske lett å tenkje seg all romsteringa, banninga og panikken som oppstår når det einaste tilgjengelege dopapiret er med favorittklubbens emblem og fargar. Og eg ville jo tru at dei aller fleste i ein slik situasjon ville latt dopapir være dopapir, og i staden fått det travelt med å komme seg heim. Med andre ord ein perfekt avslutning på familieselskapet. Berre hugs på å "nyte medbragt" når det er tid for gjenvisitt.

Link to comment
Share on other sites

Høres bra ut med en bedre supporterbutikk, men det er viktig at man ikke trekker paralleller til for eksempel Man U og Liverpool. Arsenal har lenge vært en liten supporterklubb der alt arbeidet har vært basert på frivillig arbeid.

 

Ville også tro at det koster en god slump med penger for å få på plass nyere betalingsformer.

 

Medan me er inne på temaet; når kjem toalettpapiret med påtrykt Tottenham- og Man. Utd.- logo? Burde ikkje dette være ein naturleg del av sortimentet i supporterklubbens butikk?

Artiklar som desse er jo ideelle å ha til dømes i familieselskap der halve slekta er Man. Utd. Noko som diverre ikkje er heilt uvanleg.

 

Foretar herved en forhåndsbestilling av store mengder av dette dasspapiret! :D

Link to comment
Share on other sites

Høres bra ut med en bedre supporterbutikk, men det er viktig at man ikke trekker paralleller til for eksempel Man U og Liverpool. Arsenal har lenge vært en liten supporterklubb der alt arbeidet har vært basert på frivillig arbeid.

 

Ville også tro at det koster en god slump med penger for å få på plass nyere betalingsformer.

 

Medan me er inne på temaet; når kjem toalettpapiret med påtrykt Tottenham- og Man. Utd.- logo? Burde ikkje dette være ein naturleg del av sortimentet i supporterklubbens butikk?

Artiklar som desse er jo ideelle å ha til dømes i familieselskap der halve slekta er Man. Utd. Noko som diverre ikkje er heilt uvanleg.

 

Foretar herved en forhåndsbestilling av store mengder av dette dasspapiret! :D

 

Dette er ein del av slagplanen. Dersom mange nok kjøper inn i store mengder, vil me få råd til å lønne ein person til å drive nettbutikken. Genialt, spør du meg.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan er størrelsen på draktene?

 

Altså, vil M tilsi en høyde på ca. 1.83? Noen som vet noe om det?

Er ca 1.80 og M passer meg relativt bra. L blir nok litt "baggy" for min del.

 

Kommer jo litt an på midjen også..er også 1,80 men medium er ikke "baggy" på meg.. :)

Skal man i tillegg ha en genser eller to under på kamp bør man ha litt å gå på.

Link to comment
Share on other sites

Vel, etter responsen her på forumet å døme så kan nok dette ta litt tid. Ein får inntrykk av ei litt likegyldig haldning og eit labert ambisjonsnivå. Siktar ein ikke høgare, er det imidlertid lite ein kan gjere. Det er tragisk at til og med Leeds har eit betre og meir brukarvenleg tilbod en oss. Men dette handlar ikkje om Leeds, Manchester United og Liverpool. Dette er ARSENAL. Og ARSENAL = STIL. Eller burde i alle fall være det. Då gjeld det å være i forkant av utviklinga, i staden for å havne på etterskot slik som i dette tilfellet.

 

Det er et stort marked for å drive en ordentlig nettbutikk og jeg har liten forståelse for at ingen har tatt et tak på den fronten.

 

Da sier jeg "vær så god"...

 

Som det nevnes i en post lenger oppe, så er alt arbeidet som utføres i supporterklubben basert på frivillig arbeid. Ingen mottar en eneste krone i lønn eller honorar for de timene som legges ned. I mitt tilfelle går det ofte med 15 timer i uka, noe som tilsvarer en deltidsstilling på nærmere 40% som jeg kunne tjent gode penger på hvis jeg hadde andre prioriteringer. Holdningen til Arsenal og Arsenal Norway er derfor alt annet enn likegyldig, og det gjelder samtlige som jobber i supporterklubben.

 

Videre må supporterklubben finne seg i å bli sammenlignet med supporterklubbene til United og Liverpool, noe som sikkert er naturlig ettersom det er disse vi sammenligner oss med sportslig. Arsenal har 6000 medlemmer i Norge, mens United har 40 000. Bare i medlemsavgift øker dette omsetningen med nærmere 6 millioner årlig, noe som gjør det mulig å ansette folk, sette ut prosjekter som f.eks. å innføre en nettbutikk til profesjonelle og å ha store verdier på lager i form av supportereffekter.

 

Når det er sagt så er jeg helt enig med dere i at vi burde hatt en nettbutikk, og at omsetningen sannsynligvis ville økt som følge av dette. Nettbutikk har også blitt diskutert i styret og er noe vi har på agendaen. Vi har allerede gjort endringer i medlemsregisteret, oppsettet på nettsiden og opplegget rundt effekthåndteringen som er skritt i den retning, uten at det nødvendigvis har blitt så veldig synlig for dere medlemmer. Et siste løft vil imidlertid kreve mye forarbeid og planlegging, og er forbundet med kostnader. Vi har så langt desverre ikke hatt tid til å prioritere dette da det ville gått på bekostning av den daglige driften, men hvis det er medlemmer der ute som føler seg kompetente og erfarne nok til å sette i gang et forprosjekt på innføring av nettbutikk, så tar vi gjerne i mot god hjelp. Ta kontakt på kontakt@gunners.no.

Link to comment
Share on other sites

Berre for å ha sagt det, og som eg burde ha gjort klart i mitt fyrste innlegg, så er det ingen som må ta dette personleg. Dei som er involvert i drifta av supporterklubben gjer ein kjempejobb, ut frå dei vilkåra som ein jobbar ut i frå. Dette er god gammal dugnadsånd, som ikke står tilbake for noko.

 

Det som eigentleg var min agenda, var at ein før eller sidan vil måtte gå inn for ei profesjonell drift av supportarklubben, der ein også tek på seg arbeidsgjevaransvar. Eg ser poenget med at 6000 medlemer kanskje er litt for lite for å få det til, men me kan alle glede oss over at klubben er i jamn vekst og har vore det lenge. Men ein kan da starte i den andre enden med å auke kontingenten. 275 kroner er latterleg lite, og for lommerusk å rekne. Så har da også beløpet stort sett vore uendra i mange år. Sett opp kontingenten til 400-500 kroner, i alle fall for alle over 18 år. Dette vil gje klubben ei mykje større handlekraft, og leggje grunnlaget for eit enda betre produkt enn det me har i dag.

Link to comment
Share on other sites

Kontingenten er på 175 kroner og har vært det lenge. Grunnen til at den ikke har blitt satt opp, er at supporterklubben har klart å spare opp en solid sum på bok og at klubben går veldig bra økonomisk.

 

400-500 kroner kan være en stiv pris også for de som er over 18 år.

Link to comment
Share on other sites

400-500 kroner er mindre enn det det kostar å tanke opp bilen. Mindre enn det mange av oss brukar på ei helgefylle. Dropp heller ei av dei, så bidreg ein også til ei betring av folkehelsa. Litt fråfall ville det blitt, men dei aller fleste vil kunne sjå seg råd til såpass i dette smellfeite landet, der ein skifter ut bilen, pc'en, flatskjermen og mobilen oftare enn godt er.

 

 

 

 

 

 

Kontingenten er på 175 kroner og har vært det lenge. Grunnen til at den ikke har blitt satt opp, er at supporterklubben har klart å spare opp en solid sum på bok og at klubben går veldig bra økonomisk.

 

400-500 kroner kan være en stiv pris også for de som er over 18 år.

 

Beklagar, skjøner ikkje kva eg tenkte på her. Men det understrekar poenget mitt godt. 175.- er tilbod og billegsal året rundt.

Link to comment
Share on other sites

Merk og at dersom vi med en nettbutikk genererer f.eks. 50% mer salg, så betyr det 50% mer arbeid for en allerede travel effektansvarlig.

 

Dersom vi ikke får frivillige inn til å bistå med å hjelpe til med det ekstra arbeidet det medfører så har vi et problem. Skal vi betale for en slik tjeneste så går vinninga opp i spinninga p.g.a. medlemsmassen vår.

Link to comment
Share on other sites

Merk og at dersom vi med en nettbutikk genererer f.eks. 50% mer salg, så betyr det 50% mer arbeid for en allerede travel effektansvarlig.

 

 

Med den tankegangen der kan jo bare nettbutikken legges ned med en gang. Herregud for et håpløst argument.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Merk og at dersom vi med en nettbutikk genererer f.eks. 50% mer salg, så betyr det 50% mer arbeid for en allerede travel effektansvarlig.

 

 

Med den tankegangen der kan jo bare nettbutikken legges ned med en gang. Herregud for et håpløst argument.

 

BE

 

BenElfen, skjerp deg! Jeg har holdt på med supporterklubbarbeid i denne klubben i 15 år, fra 300-2500 medlemmer, og du ANER ikke hva det innebærer av frivillige timer. For personer som i tilegg stort sett har familie, jobb og andre fritidssysler. AN er ikke i nærheten av å kunne ansette personer til drive en slik sak. Det ville være direkte uansvarlig. Til det er de økonomiske rammene totalt sett alt for små. Ei heller er målet å tjene mest mulig penger, det er nemlig å gi medlemmene et best mulig tilbud. I tillegg så vil marginene være for små. De som handler på nett, meg selv inkludert, gjør det av en grunn, og en grunn ALENE, nemlig billigste pris. Hvordan skal for eksempel AN kunne tjene penger ved å konkurere på pris med sin egen hovedleverandør, Arsenal FC?

 

Nei seriøst, enten tilbyr du deg å bidra, eller så synes JEG at du skal legge debatten HELT død. Avsluningsvis, legg merke til at Liverpools supporterklubb har solgt seg ut av sin egen Kop Shop. Tidligere har de måttet si opp ansatte. Nettbutikk og butikk er to forskjellige ting, jepp. Men markedet er det samme. Klarer du å se grunnen?

Link to comment
Share on other sites

Merk og at dersom vi med en nettbutikk genererer f.eks. 50% mer salg, så betyr det 50% mer arbeid for en allerede travel effektansvarlig.

 

 

Med den tankegangen der kan jo bare nettbutikken legges ned med en gang. Herregud for et håpløst argument.

 

BE

 

Kan godt tenke meg at du forklarer deg om hvorfor dette er et håpløst argument i denne sammenheng. Blir litt for enkelt å slenge ut en kommentar om at argumentet er håpløst uten at du så mye som begrunner det med et eneste ord.

Link to comment
Share on other sites

Her tror jeg du misforstår Chaz.

Jeg har aldri klaget på nettbutikken, hjemmesiden eller bladet TGP. Faktisk er jeg strålende førnøyd med hele supporterklubben. Og jeg vet at det gjøres på frivillig dugnad og ja, jeg vet at folk har annet å gjøre, men likevel. Når du påtar deg ett verv ¨så er det din plikt å gjøre det du har takket ja til. Jeg har lest at support ansvarlig ovenfor har skrevet at han bruker ca 15 timer i uka på dette, og jeg synes det er svært prisverdig at han tar seg tid.

 

Det jeg kommenterte var internettansvarlig sitt argument ovenfor. Jeg fikk ett inntrykk av at det ble sett på som en byrde at man bestilte gjennom nettbutikken, og med den holdningen så er det jo bedre å legge ned hele driften. Personlig har jeg aldri sett poenget med å gjøre noe halvveis.

 

Angående det å kun tenke pris når man handler på nettet. Det gjelder ikke meg. Hver gang jeg har handlet effekter på nett har jeg handlet gjennom supportersjappa, men som regel handler jeg når jeg er på Emirates. Når det kommer til Arsenaleffekter så er ikke pris det viktigste for meg. Det viktigste for meg er at enten supporter klubben eller klubben jeg støtter skal sitte igjen med fortjenesten.

 

Jeg merker meg at hver gang noen kommenterer noe ang. supporterklubben så kommer du med at man enten skal holde kjeft eller bidra selv. det du tydeligvis ikke skjønner er at når folk kommer med tilbakemeldinger så er det også ett bidrag.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Synes ikke du er et spor nærmere med å forklare hvorfor argumentet er håpløst. Hva vet du om hvilken arbeidsmengde effektansvarlig har takket ja til? Dersom han bruker 10 timer i uka på å pakke pakker, er det da riktig at han skal stå 20 bare fordi han har vært så grei å takke ja til vervet?

 

Det er ikke snakk om å gjøre noe halvveis, men det er snakk om å gjøre hva vi kan ut av den kapasiteten vi har. Dersom vi skal presse på for å oppnå et salg i større dimenasjon, så må vi også ha et rammeverk for å handtere dette. Per dags dato har vi ikke dette, og når sant skal sies så blir vi ikke nedringt av folk som vil bidra.

 

Tilbakemeldinger som ikke bare belyser det positive er vel og bra, men det bør gjøres med en viss innsikt i hvordan realiteten er for supporterklubben.

Link to comment
Share on other sites

Synes ikke du er et spor nærmere med å forklare hvorfor argumentet er håpløst. Hva vet du om hvilken arbeidsmengde effektansvarlig har takket ja til? Dersom han bruker 10 timer i uka på å pakke pakker, er det da riktig at han skal stå 20 bare fordi han har vært så grei å takke ja til vervet?

 

Det er ikke snakk om å gjøre noe halvveis, men det er snakk om å gjøre hva vi kan ut av den kapasiteten vi har. Dersom vi skal presse på for å oppnå et salg i større dimenasjon, så må vi også ha et rammeverk for å handtere dette. Per dags dato har vi ikke dette, og når sant skal sies så blir vi ikke nedringt av folk som vil bidra.

 

Tilbakemeldinger som ikke bare belyser det positive er vel og bra, men det bør gjøres med en viss innsikt i hvordan realiteten er for supporterklubben.

 

Hvis effektansvarlig har takket ja til å jobbe 10 timer i uka så er jeg enig i at det er det han skal gjøre. Dersom han har takket ja til vervet uavhengig av arb. mengde så mener jeg at han skal gjøre jobben om det så tar 20 timer i uka.

 

Du misforstår meg også Internettansvarlig. Jeg har ikke skrevet noe om at vi skal presse på for å oppnå et salg i større dimensjoner. Jeg bare synes kommentaren din ovenfor var veldig rar. Du fikk det (for meg) til å høres ut som om dere strengt talt ikke ønsket noe særs med bestilinger fordi bak hver bestilling ligger det en jobb for effektansvarlig. Hvis det faktisk er slik så bør dere legge ned sjappa og heller linke til shop'en på arsenal.com

 

BE

Link to comment
Share on other sites

For meg virker det første du sier litt virkelighetsfjernt om det gjelder supporterklubben eller ikke. Er vel heller få personer som takker ja til ubegrenset arbeidsmengde. Spesielt når det ikke en gang er betalt.

 

Det er såvidt jeg ser ingen som har nevnt at vi ikke ønsker "noe særs med bestillinger". Det er heller ikke sagt at vi selger lite per i dag. Det som er sagt er at dersom vi skal satse på et høyrer salg enn det vi har i dag, så krever det også ressurser til å handtere det. Dersom du synes det er rart eller håpløst, så får du stå for det.

Link to comment
Share on other sites

For meg virker det første du sier litt virkelighetsfjernt om det gjelder supporterklubben eller ikke. Er vel heller få personer som takker ja til ubegrenset arbeidsmengde. Spesielt når det ikke en gang er betalt.

 

Det er såvidt jeg ser ingen som har nevnt at vi ikke ønsker "noe særs med bestillinger". Det er heller ikke sagt at vi selger lite per i dag. Det som er sagt er at dersom vi skal satse på et høyrer salg enn det vi har i dag, så krever det også ressurser til å handtere det. Dersom du synes det er rart eller håpløst, så får du stå for det.

 

Da er det ikke noe problem da. Jeg foreslår da følgende, at effektansvarlig kun jobber den tiden som han har avtalt med supporterklubben, Hver uke når han har oppnådd den begrensede arbeidsmengden han har takket ja til så bør nettbutikken stenges for uken med begrunnelsen at vi har mottatt for mange bestillinger denne uken. Vennligst prøv igjen neste uke.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...