Jump to content

Jack Wilshere


vegfos

Recommended Posts

Sett mye på W i år og han har lært endel av Howe. Flinkere til å slippe ballen tidlig og flinkere til oppsøke rom før han skal motta ball. Dette har gjort at han langt sjeldnere blir tatt med ball på fot noe som har vært årsaken til de gjentatte skadene og den nyeste skaden nå. Med hans stil så vil han aldri unngå disse situasjonene, men han må tilstrebe å bruke fotballhodet sitt smartere.

Mange av byttene i år har kommet som følge av taktiske grep, men jeg tror også som følge av at Bo løper mer som lag enn hva Arsenal gjør. Det er ikke sikkert W tåler den belastningen over tid. Han har ikke typisk langdistansemuskulatur i lårene sine..

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Kjedelig lesning, alltid likt Wilshere... Et av mine aller beste Arsenal-minner var da han herja med Barcelona hjemme på Emirates, en kamp som vi til slutt vant 2-1. Helt vilt det han holdt på med i den kampen der.

 

https://news.arseblog.com/2018/05/jack-wilshere-hints-at-arsenal-departure-with-new-chapter/

Link to comment
Share on other sites

Jeg har personlig sansen for Jack og det at han er en "ekte" Arsenalgutt gjør selvsagt at hvis jeg vurderer han ukritisk så vil jeg selvsagt beholde han.

 

På sitt beste er Wilshere fantastisk, på sitt dårligste så er han lite å ha med og hvis jeg fjerner mine ukritiske briller så har de gode periodene vært for få og for korte.

 

Jeg har samtidig lenge sittet med en følelse av at Wilshere ikke har funnet sin rette plass i Wengers system, så med ny trener og nye tanker så sitter jeg med et håp om fremtiden.

 

Hjertet sier at Jack skal være med videre, hjernen er betydelig mer usikker.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Kjedelig lesning, alltid likt Wilshere... Et av mine aller beste Arsenal-minner var da han herja med Barcelona hjemme på Emirates, en kamp som vi til slutt vant 2-1. Helt vilt det han holdt på med i den kampen der.

 

https://news.arseblog.com/2018/05/jack-wilshere-hints-at-arsenal-departure-with-new-chapter/

.

 

 

Jeg tolket ikke Wilshers instoppdatering like depressivt som Arseblog gjorde.

Regner med at han blir i minst en sesong til for å se hvor myentillitt han får av Emery.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Uff, jeg hadde håpet å slippe å skrive dette innlegget, men jeg klarer ikke å la være. Det er ikke meningen å provosere noen, og jeg skal forsøke å ikke spissformulere meg. Noen vil vel mene at jeg er en inkompetent dust, mens andre føler jeg tråkker dem på tærne. Nok om det:

 

HYPEN RUNDT JACK WILSHERE MINNER OM HISTORIEN OM KEISERENS NYE KLÆR

 

Jeg synes Wilshere er en veldig god fotballspiller - til å være 19 år. Jeg synes entusiasmen han viser i perioder er helt herlig. Jeg tror han kan utvikle seg til å bli en meget god fotballspiller.

 

De siste månedene har både media og supportere tatt helt av og enkelte later til å mene at han er blant de aller beste spillerne i Arsenal, i England og i Premier League. Han er ikke det.

 

Jeg synes det var svært gledelig å se ham i hjemmekampen mot Barcelona, hvor han etter min mening presterte det beste han noensinne har gjort. Et nytt toppnivå av en ung spiller med selvtillitt og tillitt. Flotte greier!

 

I perioden etter denne kampen har han gang etter gang blitt kåret til banens beste (MotM på Arsenal.com) av Arsenalfans og også i enkelte media. Det forstår ikke jeg. Det virker på meg som om folk så gjerne ønsker at han skal være en Messias, at man forledes til å tro han er det.

 

Jack Wilshere har forbedringspotensial i mange deler av spillet sitt. I kamp etter kamp er han den av våre midtbanespillere med flest feilpasninger (Guardian Chalkboard). I kamp etter kamp blir han borte i store deler av tiden. Han sliter med posisjonering når motstanderen bryter vårt spill. Der hvor Song står og venter på andreballen eller motstanderens ballfører, ser vi Wilshere halsende etter både mann og ball. Det gleder forsåvidt mitt fotballhjerte å se en unggutt med slik entusiasme, men når det kommer til stykket blir jeg mer imponert over midtbanespillere som "vet" hvor ballen kommer - og rekker å posisjonere seg. Han utmerker seg heller ikke i målprotokollen eller ved antall assist. Store muligheter for forbedring, og heldigvis er han bare 19 år, og har god tid til å lære.

 

Jack ble også kåret til vår bestemann i CC-finalen. Han gjorde en god førsteomgang, men andreomgangen er han knapt involvert. Folk ser det de vil se - og lukker øya for det de ikke vil se. På Old Trafford ble han igjen kåret til vår bestemann. Den kampen har vi alle i minnet. Hvor var Jack da ManU kontret på oss gang etter gang i andreomgangen. Han luntet og jogget hjemover ved mer enn en anledning. Det minner meg om Denilson som fortsatt hetses for å gjort nøyaktig det samme mot United for over ett år siden. Folk ser det de vil se - og lukker øya for det de ikke vil se.

 

Det virker som at det å være fotballsupporter anno 2011 handler om å skape helter og syndebukker. Jeg ønsker meg mer refleksjon, men det er kanskje for mye forlangt?

 

Jeg håper og tror at Jack skal fortsette sin gode utvikling, men jeg frykter at en kanonisering og et legendestempel kan bli tungt å bære i en alder av 19 år. I verste fall kan det hemme utviklingen hans at supportere og media velger å overse hans svakheter.

 

For 7 år siden skrev jeg litt om hypen rundt Wilshere. Jeg synes fortsatt han er en god fotballspiller, men ikke god nok til å prege et Arsenallag som skal kjempe om titler. Hans tid i klubben burde være over. Det er flere grunner til at Wilshere ikke har oppnådd sitt potensiale. Jeg tror de to viktigste er at han spilte alt for mange kamper i ung alder på tross av skader, og legendestempelet han fikk altfor tidlig.

Link to comment
Share on other sites

Hva sier vi om Jack nå stikker uten at klubben får en krone for han? Mannen som har fått uendelige sjanser og tidligere har kalt seg Arsenal tvers igjennom? Hvis han ikke engang gidder prøve under nytt regime men melker egen kake ved å få seg en lukrativ deal hos andre via bossman, så håper jeg nesten noen går litt hardt til i duellene når man igjen møtes.

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper den siste kommentaren bare var en "glipp", Marius ?.

 

Når det gjelder Jack så min hovedgrunn til å ville ha han med videre det faktum at han er en "Arsenalgutt". Hvis jeg prøver å se litt mer objektivt på det så er jeg mer usikker på lagets behov for å ha Jack med videre. Han er fantastisk på sitt beste, men rett og slett rævva på sitt dårligste.

 

Med sin skadehistorie i mente og hans potensielle benkeplass i nye Arsenal, så er det ikke så vanskelig å forstå at han kanskje vil prøve noe nytt og også få noe ut av det økonomisk.

 

Hvis vi ser på de mest sannsynlige klubbene for han så synes det å være lag som Hammers og Palace. Jack stikker ikke av for å komme til en "gullklubb" og for å doble lønnen, han ønsker å spille fotball (og får han noen pund ekstra ut av det så ser jeg ikke noe galt i det).

 

Vi liker jo å få bosmanspillere til oss, så da må vi ikke bli for kritiske når noen forlater oss av samme grunn.

Link to comment
Share on other sites

Tenker også at han evt prøver seg i en klubb som f.eks, West ham, ville vært naturlig. Tenker at han er en god spiller som har hatt utrolig mye problemer med skader, skulle gjerne sett at han fikk litt lengre perioder skadefri. Elsker spillere som er engelske og kommer fra junioravdeling, men kjenner at det ikke er krise om han evt forsvinner.

Link to comment
Share on other sites

Det begynner å bli veldig lenge siden kampen mot Barcelona. Slik jeg ser det har han ikke hatt mange gode kamper for Arsenal. Om han forlater Arsenal nå, så er det helt greit. Ja, han er en Arsenalgutt, men i mine øyne er han ikke god nok hvis vi skal være med å kjempe i toppen

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Litt trist og også litt uenig i avgjørelsen om å la ham gå. Er ikke lenger siden enn i vinter at han var banens bestemann i flere kamper. Mistet litt form utover, men det var heller ingen andre som var konsistent gode i Arsenal i år.

 

Ville gitt han et år i et nytt system, men valget sto kanskje mellom en langtidskontrakt eller ingenting. Lykke til videre uansett!

Link to comment
Share on other sites

Valget stod slik jeg har forstått til slutt om forespeilet spilletid.

 

Jack ønsket så vidt jeg vet å få bekreftet at han var en av de spillerne Emery kommer til å bygge laget rundt, Emery gav ingen slik bekreftelse. Ryktene vil ha det til at Wilshere fikk beskjed om at han i utgangspunktet ikke ville være en av de som måtte forventes å være "faste" fra start i kampene.

 

Rent økonomisk så var det slik jeg har forstått enighet mellom partene.

 

Det er synd at Jack drar, men det er nok det rette valget for både han og klubben.

Link to comment
Share on other sites

Vi får se hvor han nå reiser, om han velger en toppklubb der han heller ikke blir regelmessig startende men mye penger, eller en "mindre" klubb der han kan være en sentral figur. Hvis han nå snappes opp som squad spiller av en rival eller toppklubb i europa ville det vært litt komisk uttalelse.

Link to comment
Share on other sites

Rett skal være rett, det jeg skrev over om spilletid er hentet fra "rykter" i forbindelse med møtet mellom Emery og Wilshere. Personlig så har jeg ikke sett noen konkret uttalelse om dette fra Wilshere.

 

Edit... Jeg ser nå at det er antatt spilletid som er den årsaken Wilshere gir når han nå forlater Arsenal

 

https://www.theguardian.com/football/2018/jun/19/jack-wilshere-arsenal-exit-confirmed-reduced-playing-time-contract-unai-emery

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Man kan lese Jacks egen argumentasjon på Instagram. Han la ut ett åpent brev til fansen og klubben.

 

 

Trekker på skuldrene av hele saken. Egentlig syns jeg det er rart at klubben ikke er mer kynisk i sånne saker. Si at han er tiltenkt en nøkkelrolle, få han til å signere, la han spille hvis han fortjener det og hvis han ikke fortjener, det så selg han.

Link to comment
Share on other sites

Ambivalent til dette. Vemodig å miste en Arsenalgutt through and through. Et vidunderbarn som skulle løfte oss til gamle høyder.

Men når en veier opp begge sider heller jeg mot at dette egentlig virker fornuftig.

Toppnivået er udiskutabelt, det samme er dessverre også skadehistorikken og det faktum at han aldri helt har klart å holde et stabilt høyt nivå over lang tid - 10 år etter han debuterte.

 

Med tanke på hans ferdigheter og Arsenal-hjerte håpet en del av meg på ny kontrakt, og en naiv(?) tro på at det kunne snudd for Jack med ny trener.

Men en enda større del tror den "opprenskingen" som nå skjer i klubben er veldig sunn.

Jack har "spola" i samme spor i altfor mange år. En god erstatter inn er positivt både isolert sett, men ikke minst hvilken potensiell ringvirkning det kan ha på

gruppa. Det har virka som Jack m.fl ble for "komfortable" i Arsenal.

 

Spennende med Lichtsteiner, Leno, Papastathopoulos og antageligvis Torreira inn. Likevel er jeg enig med Rob i Arsnal Fan TV - Jeg håper fortsatt på en "marquee signing".

En signering det lukter svidd av.

Link to comment
Share on other sites

For min del er ikke en 'marquee signing' nødvendig dette sommervinduet. Vi har Özil, Laca, Auba og Mkhi. Hvis Sokratis og Torreira nå kommer inn mener jeg vi har forsterket betraktelig i posisjoner det sårt trengs(dette inkluderer signeringen av Leno).

Link to comment
Share on other sites

Håper jeg på en "marquee signing" som bergkamp88 nevner? Både ja og nei.

 

Jeg er ikke motstander av signeringer det "lukter svidd" av, men med et begrenset budsjett så vil jeg akkurat nå første og fremst ha "solide" signeringer som tetter flaskehalsene i laget, og så er spørsmålet i hvilken posisjon denne svidde signeringen skulle komme.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...