Jump to content

Jack Wilshere


vegfos

Recommended Posts

Ryktene skal ha det til at det var en takling fra Gabriel (på trening) som førte til skade på Jack.

 

Dette medfører da at vår nye stopper har blitt utsatt for "hatmeldinger" og til og med dødstrusler, på sosiale medier, fra såkalte fans.

Fy Fan så mange "psyke" mennesker det er det ute. Men en ting er jeg overbevist om, ekte fans er de ikke.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Vi treng ingen ny Diaby-saga. Selg for 500 millioner til City som er desperat etter homegrown-spelarar. De presterte å gi Richard Wright som ikkje har spelt ein kamp enda for fystelaget og er 3. keeper ei meget god løn berre for å ha han i squaden. Dette frigir midler til Benzema. Wilshere er alt for dyr i drift til å spele kun 10 kampar i sesongen. Hans ankelhistorikk er heilt eineståande med negativt forteikn i tillegg til andre småskadar så har eg ikkje mykje trua på at ankelen hans nokon gong blir heilt bra. Det ut i frå kun skadehistorikk og vår erfaring med slike tilbakefallande skadar. Eg er ingen fysio, lege eller snåsamann, så det er ikkje ein heilt profesjonell og kvalitativ vurdering :)

Link to comment
Share on other sites

Det ut i frå kun skadehistorikk og vår erfaring med slike tilbakefallande skadar. Eg er ingen fysio, lege eller snåsamann, så det er ikkje ein heilt profesjonell og kvalitativ vurdering :)

Min "profesjonelle" erfaring (fortsatt bare student, derav anførselstegnene) er at dette problemet nok vil oppstå igjen og igjen og igjen.

Er ikke hans første skade på fibula sinistra og blir ikke hans siste, fare for at leddet mellom er ustabilt.

Likevel ønsker jeg at vi satser videre på Jack.

Link to comment
Share on other sites

Min "profesjonelle" erfaring (fortsatt bare student, derav anførselstegnene) er at dette problemet nok vil oppstå igjen og igjen og igjen.

Er ikke hans første skade på fibula sinistra og blir ikke hans siste, fare for at leddet mellom er ustabilt.

Likevel ønsker jeg at vi satser videre på Jack.

I utgangspunktet så ønsker jeg også det, men med den beholdningen vi har av spillere på sentral/offensiv midtbane så er det en fare for at noen må/vil ut snart. Slik troppen er i dag så ser jeg ikke en åpenbar posisjon der Jack (eller Aaron) er å anse som sikre i førsteelleveren. Da er spørsmålet om Arsenal skal ta sjansen på at Jack kan ende opp som Diaby.

 

Nå er jeg ikke like pessimistisk som enkelte når det gjelder Jack's skjebne. Rosicky gikk lenge med skade etter skade, for så å få en brukbar periode der skadeproblemene var betydelig mindre (selv om han da var blitt så "gammel" at han ikke lenger var et førstevalg). Vår eks-"usmakelige hollender" gikk også med mange skadeproblemer før han fikk en fantastisk periode på ca 18 måneder (før han ble en møkkamann).

 

Så skjebnen til Jack er svært usikker, det kan bli alt fra "himmel til helvete" (ikke bokstavelig ment ;D ) og jeg kan se at det i et kommende vindu kan være fristende å cashe inn hvis panikken griper en av de pengesterke klubbene.

 

Om hans plass er i Arsenal sett langsiktig vet jeg ikke? Pr. dato så kan jeg hverken si ja eller nei til det spørsmålet!

Link to comment
Share on other sites

Status etter sesongen. Nå er han skadd men etter denne må han være tilgjengelig. Nytter ikke som nevnt med en spiller som har 10-15 kamper i året og kanskje 2-5 av de i skikkelig form. Mulig man da må konstatere at han ikke kommer til å klare å holde seg skadefri.

 

Wilshere har ett enormt potensial som nå er iferd med å ødelegges av alle skadene. 23 år og så mye i sykesengen gjør noe med en. Han har også en spillestil og ett løpesett med ballen i beina som nesten innbyr til skader. Det er god mulig han burde vært mer beskyttet av dommere enn han blir, men det er få spillere jeg ser spiller på samme måten.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Stemmer det at Wilshere også må opereres? Ser ingen ting på hjemmesiden, men flere reffererer til rapporter som sier det.. Hadde vært utrolig kjipt, gleder meg til å ha han tilbake

Det stemmer... Arsenal.com bekrefter i dag at han må ha en operasjon og blir ute i ca tre måneder.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Helt latterlig. Fatter ikke hvordan vi tiltrekker oss slike type spillere. Så ett slikt lag der Diaby, Walcott, rosicky, gibbs og Wilshere var blandt topp top11 av skadde. Har Wenger en kjærlighet for skjøre spillere? Spiller vi for teknisk for PL? Burde vi cashet inn 500mill pluss i sommer?

Link to comment
Share on other sites

Eg skjønar ikkje korleis han kan gå skada ein halvannan månad før det medisinske apparatet i Arsenal faktisk finner ut at "nei, han må visst opereres gitt" spesielt mtp skadehistorikken og at dei faktisk lar det gå så langt. Igjen eg har jo ikkje eit medisinskap eingong så eg veit jo ikkje heilt kva eg pratar om, men er det nokon som kan oppklare kvifor han ikkje blei operert med det same? Har det noko å seie for framtidig 'injury prone' (fann ikkje eit godt norsk ord for det)?

Ikkje for å hovere, men eg sa kynisk i sumar at dersom City var klar med pengesekken, selg!

Edited by Ulfagrafr
Link to comment
Share on other sites

Eg skjønar ikkje korleis han kan gå skada ein halvannan månad før det medisinske apparatet i Arsenal faktisk finner ut at "nei, han må visst opereres gitt" spesielt mtp skadehistorikken og at dei faktisk lar det gå så langt. Igjen eg har jo ikkje eit medisinskap eingong så eg veit jo ikkje heilt kva eg pratar om, men er det nokon som kan oppklare kvifor han ikkje blei operert med det same? Har det noko å seie for framtidig 'injury prone' (fann ikkje eit godt norsk ord for det)?

 

Ikkje for å hovere, men eg sa kynisk i sumar at dersom City var klar med pengesekken, selg!

Hvis eg har forstått dette riktig så er skaden på ingen måte ukjent, den som tydeligvis har kommet "overraskende" på det medisinske apparatet er at skaden ikke har leget seg så godt som forventet. Uten at det står i artikkelen på arsenal.com, så skrives det andre plasser at det skal opereres inn en metallskinne/plate.

 

"injury prone" = "skadeutsatt" (antar jeg)

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Iflg ryktene (Daily Mail) så skal Wilshere sannsynligvis spille kamp for vårt U-21 lag om en ukes tid

Fantastisk nytt. Drakk morgenkaffen til Wilsheres fem beste mål i karrieren. Håper han kan komme tilbake mot slutten og score "Årets Mål" igjen, begynner å få en fantastisk statistikk der :)

Link to comment
Share on other sites

Har mistet totalt troen på at Wilshere kommer til å bli en stor spiller for oss. Fotballmessig har han talentet, men utenomsportslige hendelser ødelegger i tillegg til at han er altfor mye skadet.

 

Enig, han er en løs kanon både på banen iform av spillestil som gjør han ekstremt utsatt for skader og utenomsportslige ting gang på gang.

Det er ikke noe iveien med å ta seg en bytur, men de aller fleste klarer dette uten å røyke (som toppidrettsutdøver) eller måtte forklare seg til politiet.

Link to comment
Share on other sites

Joda, akkurat denne saken er nok storm i et vannglass. Men Jack har ikke overbevist meg om at han kan bli en stor stjerne for oss. Pr dags dato ser Iwobi mye mer interessant ut(med unntak av en viss kamp mot Barca for noen år siden) enn Wilshere egentlig har gjort for meg. Altfor mye skader, dårlig forsvarsspill og dårlige valg både på og utenfor banen er grunnene til det.

Link to comment
Share on other sites

Han er dessverre en lite profesjonell spiller. Denne saken er nok bare en "storm i et vannglass", men han blir gang på gang involvert i ting som det her. Det er nok til at dette ikke lenger er tilfeldig.

 

Ved siden av at han konstant er skadet og ikke har kommet noe lenger enn der han var for 5-6 sesonger siden (vil faktisk påstå at han bare har blitt dårligere) så må jeg innrømme at fremtiden hans i Arsenal potensielt sett ikke ser veldig lys ut.

Link to comment
Share on other sites

Han er dessverre en lite profesjonell spiller. Denne saken er nok bare en "storm i et vannglass", men han blir gang på gang involvert i ting som det her. Det er nok til at dette ikke lenger er tilfeldig.

 

Ved siden av at han konstant er skadet og ikke har kommet noe lenger enn der han var for 5-6 sesonger siden (vil faktisk påstå at han bare har blitt dårligere) så må jeg innrømme at fremtiden hans i Arsenal potensielt sett ikke ser veldig lys ut.

 

Er nok rett at han er blitt dårligere, det hadde de fleste fotball spillere med så mye skadefravær vært:( Veldig synd, for med rett holdninger og mindre skader så kunne han faktisk vært verdensklasse i dag.

Link to comment
Share on other sites

Det er jeg enig i.

 

Wilshere kan fortsatt bli verdensklasse, men da må han fokusere 100% på fotballen. Pluss selvfølgelig komme over skademarerittet.. er dessverre det siste som er det verste for han sin del. Siden han slo gjennom i 10/11 sesongen har han ikke spilt mer enn 154 kamper for Arsenal.

 

Til sammenligning hadde Diaby (!) 158 kamper de første 6 sesongene sine for klubben. Er dessverre redd for at Wilshere alltid kommer til å slite med store perioder borte fra fotballen grunnet at han er veldig utsatt for skader..

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...