Jump to content

Jack Wilshere


vegfos

Recommended Posts

19.Jack Wilshere

 

gun__1312789746_player1112_wilshere.jpg

 

Fullt navn: Jack Andrew Garry Wilshere

Kallenavn: -

Nasjonalitet: Engelsk

Født: 01.01 1992

Fødested: Stevenage, England

Posisjon: Sentral midtbanespiller

Høyde: 170 cm

Overgang: -

Arsenal-debut: September 2008 vs Blackburn Rovers(i ligaen)

Klubber:

2001-dags dato Arsenal

2010 Bolton(LÅN)

Ungdomsklubber:

Arsenal

 

Redigert av moderator 04.09.11

 

Redigeringen er laget av Wojciech53

 

 

 

Dette er en ny unggutt som har blomstret opp i arsenal. Jeg veit ikke for mye om han, utenom han spilte reservekamp mot reading, og scoret i debuten. På fm er han det største engelske talenten. Noen som veit noe mer. Syntes det er spennende med engelske spillere, trur denne unggutten bare er 15 år. Har store forhåpninger

 

Edit:

 

Etter litt nøyere undersøkelse fant jeg ut at han spiller på u 16 landslaget. Han er 16 år. Har skåret 9 mål på de siste 7 kampene og er midtbane.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også hørt mye bra om denne Jack Wilshere, han skal visstnok ha blitt sammenliknet med både Scholes, Lampard og Gerrard, så det virker som en veldig lovende spiller dette. Som du nevnte har har han en imponerende scoringsrate, også på klubblaget. Han er for øyeblikket bare slått av Batazite på toppscorerelista for juniorene, og har til nå nettet 12 ganger, pluss en for reservene. Han skal også, etter hva jeg har hørt, være en liten (liten ja, han er visstnok ikke spesielt stor i vekst) tøffing som gir alt i dueller og takler så det suser. Høres utvilsomt ut som en spennende spiller denne Jack Wilshere. Jeg tipper han vil bli å se på reservelaget en del fremover nå. Veldig sterkt gjort å komme inn å score i sin debut, spesielt med tanke på at Reading stilte med et nokså sterkt lag med flere spillere med PL erfaring.

 

Det blir spennende å se i fremtiden, om noen av spillerne tar steget opp. Det snakkes veldig mye pent om de engelske spillerne i klubben, spesielt Benik Afobe, Chuks Aneke, Nicolas Yennaris, Henri Lansbury, Mark Randall, Luke Freeman, Gavin Hoyte og Jack Wilshere virker til å være noen av de aller største engelske talentene i alderen 14-18 år. G.Hoyte og Lansbury skal i følge Wenger bli tatt opp i A-stallen på heltid fra og med neste sesong, Randall er der allerede. Og om du ønsker å følge litt med på juniorlaget er denne siden veldig bra ;)

 

 

 

Denne tråden/innlegget kunne forøvrig vært postet i tråden for junior/reservelaget :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Han er ikke 15 år, men 16. Han ble 16 i januar.

 

Fra å mene at Nacer Barazite, Vito Mannone, Armand Traore og Rui Fonte var våre største talenter (som ikke har slått gjennom), så har jeg endret mening på rekordtid.

 

Jack Wilshere er uten tvil akademiets største talent i min tid som Gooner. Han minner meg enormt om Alex Hleb i spillestilen, bare at han er mer skuddvillig og bedre defensivt (til alderen å være). Han netta i reservelagsdebuten mot Reading, og scoret igjen mot West Ham, i tillegg til å vakkert legge opp til Fonte's mål i samme kamp i går.

 

Personlig sendte jeg umiddelbart mail til Arsenal.com etter kampen i går for å høre om det var mulig å få vite hvilket draktnummer han vil ha dersom han blir aktuell for CC-laget neste sesong. Jeg vil nemlig ha ham bakpå min neste trøye. Har ennå ikke fått svar, og forventer å få avslag. Ingen vet nok ennå hvilket nummer han er tiltenkt, men det er lov å håpe.

 

Nei, denne gutten blir stor. Tror ikke det tar lang tid før han er fast på CC-laget og begynner å få kamper i PL.

 

Gleder meg til fortsettelsen, for denne mannen kan nok bli så god som han selv vil!

Link to comment
Share on other sites

Jack Wilshere er uten tvil akademiets største talent i min tid som Gooner. Han minner meg enormt om Alex Hleb i spillestilen, bare at han er mer skuddvillig og bedre defensivt (til alderen å være). Han netta i reservelagsdebuten mot Reading, og scoret igjen mot West Ham, i tillegg til å vakkert legge opp til Fonte's mål i samme kamp i går.

 

Større enn Fabregas? Så klippa fra West Ham-kampen igår på ATVO, og WOW.. Ikke rart Wenger gliste etter målet hans. Så på en blog at han ble sammenlignet med Liam Brady, og kan se den sammenligningen (selv om jeg kun har sett Jack igår, og ikke har sett for mye av Liam heller). Det vil si at jeg synes å se en blanding av Hleb og Pires i ham. Dribleferdigheter, driv, men samtidig en direkte spillestil. Må si at jeg satt og måpte av det jeg så igår..

Link to comment
Share on other sites

Arsenal spilte reservelags kamp på mandag og slo gull kandidat West Ham 2-0 i en overbevisende oppvisning og den som overbeviste mest i denne kampen var 16 år gamle Wilshere..

 

sjekk ut hans mål og assisten hans i denne kampen her: http://www.youtube.com/watch?v=-wOgKUdVXQE

 

Hefti! Der har vi en mann for fremtiden! Fortsetter han sånn på reservelaget tar det nok ikke mange år før han spiller i PL. Håper å se litt av han i Liga cupen kommende sesong.

Med det målet så fikk jeg følelsen av å se Pires, kansje dette blir vår nye "Pires" i fremtiden?

Link to comment
Share on other sites

Med det målet så fikk jeg følelsen av å se Pires, kansje dette blir vår nye "Pires" i fremtiden?

Jeg fikk følelsen av å se Pires jeg også, men det var en annen spiller og han hadde nummer 7 på ryggen. Vår godeste nederlender Nacer!! Se på mottaket, rykket og pasningen (OG SVEISEN!!!). Jeg tror Bobby har kommet tilbake og spilt for reservelaget hele sesongen :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Dette så svært lovende ut og minnet mer om en tidligere hollender med nr 10;-)

Pasningen til målet ,og målet hans er som klippet ut av Bergkamplæreboka.

Dette kan være en meget interessant mann for fremtiden.

Link to comment
Share on other sites

Med det målet så fikk jeg følelsen av å se Pires, kansje dette blir vår nye "Pires" i fremtiden?

Jeg fikk følelsen av å se Pires jeg også, men det var en annen spiller og han hadde nummer 7 på ryggen. Vår godeste nederlender Nacer!! Se på mottaket, rykket og pasningen (OG SVEISEN!!!). Jeg tror Bobby har kommet tilbake og spilt for reservelaget hele sesongen :-|

Absolutt, virker meeget god han også. Håper vi får sett mer til Nacer neste sesong :unsure:

En ting som er helt klart er at vi har fremtiden foran oss ;)

Link to comment
Share on other sites

Jack Wilshere er uten tvil akademiets største talent i min tid som Gooner. Han minner meg enormt om Alex Hleb i spillestilen, bare at han er mer skuddvillig og bedre defensivt (til alderen å være). Han netta i reservelagsdebuten mot Reading, og scoret igjen mot West Ham, i tillegg til å vakkert legge opp til Fonte's mål i samme kamp i går.

 

Større enn Fabregas? Så klippa fra West Ham-kampen igår på ATVO, og WOW.. Ikke rart Wenger gliste etter målet hans. Så på en blog at han ble sammenlignet med Liam Brady, og kan se den sammenligningen (selv om jeg kun har sett Jack igår, og ikke har sett for mye av Liam heller). Det vil si at jeg synes å se en blanding av Hleb og Pires i ham. Dribleferdigheter, driv, men samtidig en direkte spillestil. Må si at jeg satt og måpte av det jeg så igår..

 

Rettelse; skulle skrive bortsett fra Cesc, men ser ut til at jeg glemte det bort.

 

Men bortsett fra Fabregas så er Wilshere noe av det sykeste jeg har sett av en så ung spiller. Denne gutten ville knapt vært tiendeklassing hadde han bodd i Norge, og spiller allerede for Arsenals reservelag. Nå er det kun en kamp igjen av sesongen for reservene, men hadde den vært lengre så tror jeg Wilshere hadde spilt resten, om han hadde orket.

 

Nei, jeg gleder meg enormt til å følge denne spilleren videre!

 

Som Korslund sier så har jeg også enorme forventninger til Nacer Barazite, noe jeg har påpekt lenge, men man må huske at Wilshere er nesten to år yngre enn Nacer. Derfor tror jeg Wilshere kan bli enda bedre, men begge to er spillere jeg forventer å se i Arsenals a-lagsstall innen to til fire år.

Link to comment
Share on other sites

The moment we've all been waiting for :P Da var han endelig tatt opp til reservelaget, og det forundrer meg ikke om han får noen kamper for førstelaget heller ;)

 

 

Og neste sesong skal han trene med a-laget, skal vi tru denne artikkelen på arsenal-mania.com

 

http://arsenal-mania.com/articles/3105353/...6-year-old.html

 

Veldig spennende spiller.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Håper Wenger tørr å bruke Wilshere allerede i år i form av Carling Cup kamper. Men Wenger bør heller ikke forhaste seg med Wilshere, for det kan virke i negativ retning for Wilshere's del. Men er overbevist om at Wenger vet når han skal spille fast på Arsenal. Men ingen tvil, denne gutten er RÅÅ! :)

Link to comment
Share on other sites

Håper Wenger tørr å bruke Wilshere allerede i år i form av Carling Cup kamper. Men Wenger bør heller ikke forhaste seg med Wilshere, for det kan virke i negativ retning for Wilshere's del. Men er overbevist om at Wenger vet når han skal spille fast på Arsenal. Men ingen tvil, denne gutten er RÅÅ! :D

Klart vi vil se han i store kamper. har jo vært med i mange allerede og imponert. Kommer til å debutere i premier league før november måned. Ellers hadde han ikke spilt her mot både Juventus og Real Madrid.

Link to comment
Share on other sites

Tja, Kieran Gibbs spilte også mot Inter ifjor, så ikke for mye av han. Vi kan også sammenligne Wilshere med Cesc, da cesc kom til klubben spilte han bare i Carling cup, ikke en eneste kamp i PL. Sesongen derimot spilte han så og si alle kamper, men ikke i 1. sesongen altså. Tror heller ikke vi skal regne med at Wilshere får noe særlig PL kamper, men hadde absolutt vært morsomt!

Link to comment
Share on other sites

Se heller på Wilshere som en, Joe Cole..

Eller som en Jack Wilshere.

 

Det han har vist så langt i pre-season har ikke akkurat senket forventningene for hvor god Wilshere kan bli.

Han er enda bare 16 år, og har god tid på seg til å spille seg inn i en første-ellever.

 

Satser på at vi får se ham i CC i år, men har ikke noe tro på at han får mer enn max et par kamper i PL.

Link to comment
Share on other sites

Se heller på Wilshere som en, Joe Cole..

Eller som en Jack Wilshere.

 

Det han har vist så langt i pre-season har ikke akkurat senket forventningene for hvor god Wilshere kan bli.

Han er enda bare 16 år, og har god tid på seg til å spille seg inn i en første-ellever.

 

Satser på at vi får se ham i CC i år, men har ikke noe tro på at han får mer enn max et par kamper i PL.

Jaja..

Men skal de først sammenligne han med noen, så er han mere lik Joe Cole enn noen annen fotballspiller..

Men for all del.. Unik og meget god unggutt

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha sett Wilshere i flere av preseason-kampene, er jeg henrykt!

 

Han mangler respekten for større spillere, og har en teknikk, fart, overblikk som få andre.

Dette er et unikt talent som bør ligge langt fremme i køen av unge spillere som skal få førstelagserfaring i løpet av sesongen. Jeg ser f.eks ikke bort i fra at han kan få noen innhopp i løpet av sesongen.

 

Han har uten tvil vist at han evner å overraske og skape noe på høyt nivå. :)

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...