Jump to content

Wenger:Adebayor is stronger than Henry


arsenal25

Recommended Posts

  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

VEt ikke om jeg er helt enig i påstanden til Wenger. For å si det på FM-språket: Henry har 20 av 20 i flair ("eleganse/stil") og 12 i Workrate (arbeidskapasitet), Ade har 15 av 20 i flair og 17 i workrate etter min mening. Synes Ade jobber litt hardere enn Henry til tider gjorde og er en litt mer grovarbeider enn fintspillende Henry.

Link to comment
Share on other sites

Ja, Adebayor er sterkere og en mer fysisk spiller enn Henry var/er. Modigere, nja vet ikke helt hva Wenger legger i det. Begge har en utrolig optimisme i spillet sitt. De prøver på det umulige. Men det er her jeg synes Henry lykkes oftere.

Når det gjelder avslutninger og målteft er nok Henry mange hestehoder foran foreløpig.

 

Vil si det slik at det er viktig og riktig av Wenger å bygge opp vår tillit til sin nåværende arbeidstaker. Så kan vi heller mene hva vi vil om styrkeforholdet mellom de to nevnte spillere.

Link to comment
Share on other sites

Som Korslundinho sier er Adebayor sterkere fysisk. Vi har sett han i flere dueller med midtstoppere denne sessongen hvor han har tatt ballen ned med brystet og kommet til avslutning. Etter det jeg vet må man være ganske sterk i kroppen for å først vinne en duel mot stoppere og i tillegg komme til avslutning som netter er en sterk prestasjon.

Link to comment
Share on other sites

Adebayor er kanskje sterkere, men Thierry er mer professionell. Å fike til en 19 årig medspiller, uansett årsak, er helt forkastelig.

 

Husker to Benficaspillere gikk i tottene på hverandre i en kamp. Det endte med at den ene ble solgt. Er det slik det skal ende for Ade eller Nicky? Håper inderlig ikke det, men to medspillere som skuler på hverandre i hver kamp og trening trenger vi heller ikke. Henter vi Benzema eller Nasri er jeg åpen for salg av en av de to.

Link to comment
Share on other sites

Adebayor er kanskje sterkere, men Thierry er mer professionell. Å fike til en 19 årig medspiller, uansett årsak, er helt forkastelig.

 

Husker to Benficaspillere gikk i tottene på hverandre i en kamp. Det endte med at den ene ble solgt. Er det slik det skal ende for Ade eller Nicky? Håper inderlig ikke det, men to medspillere som skuler på hverandre i hver kamp og trening trenger vi heller ikke. Henter vi Benzema eller Nasri er jeg åpen for salg av en av de to.

Har bevisst holdt meg unna forumet etter tapet i går. I en ledig stund idag går jeg inn å leser dette!! Mer uenig enn dette kan jeg knapt bli. Å selge Adebayor eller Bendtner fordi 2 voksne menn blir litt uengie i en kamp er fullstendig overreaksjon. Selvfølgelig har 1 eller begge to gjort en stor feil her, men skal det være kroken på døren?

 

Adebayot viser seg endelig som en av PL beste spisser, de selger men ikke på grunna v en liten ørefik. Bendtner er ett kjempe talent som såvidt jeg kan forstå neppe har gjort all verdens galt her.

 

Dette er en sport for mannfolk. Gutta er garantert kompiser igjen og har helt sikkert skjønt at de har gjort noe dumt. Shake hands, 1 uke lønn i bot til begge og ferdig med saken. Dette tas internt.

Link to comment
Share on other sites

Adebayor sier unnskyld til Bendtner på Arsenal.com.

 

 

FERDIG MED DEN SAKEN.

 

En unnskyldning er ikke godt nok i mine øyne. Slik oppførsel bør straffes med plass på reservelag og transferliste. Det finnes ingen unnskyldning for det Adebayor gjorde i går, enkelt og greit

Link to comment
Share on other sites

Adebayor er kanskje sterkere, men Thierry er mer professionell. Å fike til en 19 årig medspiller, uansett årsak, er helt forkastelig.

 

Husker to Benficaspillere gikk i tottene på hverandre i en kamp. Det endte med at den ene ble solgt. Er det slik det skal ende for Ade eller Nicky? Håper inderlig ikke det, men to medspillere som skuler på hverandre i hver kamp og trening trenger vi heller ikke. Henter vi Benzema eller Nasri er jeg åpen for salg av en av de to.

 

Har bevisst holdt meg unna forumet etter tapet i går. I en ledig stund idag går jeg inn å leser dette!! Mer uenig enn dette kan jeg knapt bli. Å selge Adebayor eller Bendtner fordi 2 voksne menn blir litt uengie i en kamp er fullstendig overreaksjon. Selvfølgelig har 1 eller begge to gjort en stor feil her, men skal det være kroken på døren?

 

Ja, det skal egentlig være kroken på døra. Hvis en spiller slår en lagkamerat til blods (som de fleste nettaviser påstår), synes jeg det skal mye til å bli benådet. Spesielt når det er en ung og urutinert spiller som Nicklas faktisk er.

 

Ser jo nå at Emmanuel beklager på Arsenal.com, men der ble det jo fryktelig bagatellisert, så jeg vet ikke hva jeg skal tro. Enten var ikke saken så stor som media har lagt det frem, noe jeg egentlig har trodd i utgangspunktet. Allikevel så jeg med mine egne øyne at Gallas måtte gå mellom dem, og snakket til Bendtner. På samme tid tørker Nicklas bort en spytt/blod(?) fra ansiktet. Det gjør at jeg tar dette litt mer alvorlig enn om jeg kun hadde lest det i media.

 

Men, men, vi får satse på at Professor Wenger tar tak i dette og hindrer at det skjer igjen, i tillegg til å få Bendtner og Adebayor til å skvære skikkelig opp.

Link to comment
Share on other sites

Adebayor sier unnskyld til Bendtner på Arsenal.com.

 

 

FERDIG MED DEN SAKEN.

 

En unnskyldning er ikke godt nok i mine øyne. Slik oppførsel bør straffes med plass på reservelag og transferliste. Det finnes ingen unnskyldning for det Adebayor gjorde i går, enkelt og greit

 

Herregud. Tollere ditt og tollere datt. Som Adebayor sier. Dette skjer i kampens hete og det skjer på et tidspunkt hvor vi taper stort.

 

Dette er da søren meg ingen barnehage. Dette er mannfolk som spiller fotball. Det er da ikke første gang at to på samme lag kan ende opp i en krangel om noe. Adebayor sier unnskyld og de skværet sikkert opp i dette etter kampen i går kveld.

Link to comment
Share on other sites

http://www.youtube.com/watch?v=rduequjKpvc

 

Følg med i bakgrunnen på dette klippet. Her ser vi en åpenbart provosert Adebayor som plutselig begynner å gå med raske skritt mot Bendtner. I neste klipp ser man at det danner seg en klynge med Arsenalspillere. Sagna, Eduardo og Gallas går imellom spillerne, og får Adebayor vekk. Bendtner står igjen og holder seg til hodet. Gallas ter seg som en kaptein må gjøre i en situasjon som dette, og bruker kjeft på begge to. Når ting har begynt å roe seg igjen, går Bendtner bort til Adebayor igjen, og sier noe til ham. Da må kamphanene nok en gang skilles, og det koker over for Gallas, som skjeller ut Bendtner.

 

En merkelig situasjon. Kan tenke meg at Bendtner roper noe til Adebayor, som får togoleseren til å bli forbanna, og ikke klarer å styre seg. Dermed slår/skaller han Nicklas ned. Var det ikke snakk om at han hadde slått kona også en gang? Han ble vel frikjent, men etter dette kan vel saken bli tatt opp igjen, når de politiet ser at han er "voldelig"?

 

Se filmen kjapt, før den blir fjernet fra YT.

Link to comment
Share on other sites

Veldig rart hva som får Adebayor til å reagere. Må ha vært noe fra før dette angrepet, fordi jeg kan ikke se at de verken er i nærheten av hverandre eller at Bendtner gjør noen spesielle feil som kunne fått Adebayor til reagere.

Link to comment
Share on other sites

Adebayor sier unnskyld til Bendtner på Arsenal.com.

 

 

FERDIG MED DEN SAKEN.

 

En unnskyldning er ikke godt nok i mine øyne. Slik oppførsel bør straffes med plass på reservelag og transferliste. Det finnes ingen unnskyldning for det Adebayor gjorde i går, enkelt og greit

 

Herregud. Tollere ditt og tollere datt. Som Adebayor sier. Dette skjer i kampens hete og det skjer på et tidspunkt hvor vi taper stort.

 

Dette er da søren meg ingen barnehage. Dette er mannfolk som spiller fotball. Det er da ikke første gang at to på samme lag kan ende opp i en krangel om noe. Adebayor sier unnskyld og de skværet sikkert opp i dette etter kampen i går kveld.

 

Det er forskjell på å krangle ved å kjefte på hverandre. Det er sånt som kan skje i kampens hete. Man skaller/slår aldri til en lagkamerat. Det finnes det faktisk ingen unnskyldning for, og skal straffes deretter.

 

Og i mine øyne er den eneste straffen som er passende i en slik situasjon, en plass på transferlista.

 

Og unnskyldningen du refererer til, er ikke mye til unnskyldning. Han bagatelliserer noe som er veldig alvorlig i mine øyne. Det er ikke ordene til en som angrer

Link to comment
Share on other sites

Har sett filmen 2 ganger nå og pressen overdriver.

Gallas angivelige spytting er at han kjefter på Bendtner.

Og ser ikke en hodeskalle fra Ade.

Kommentarer om at Ade er voldelig blir for dumt i denne situasjonen.

Mye verre når Vieira smelte til Lauren.

Dette er noe som kan skje. Vil overaske meg om FA reagerer på dette.

Link to comment
Share on other sites

Og ser ikke en hodeskalle fra Ade.

 

Kameraet har ikke klart å fange opp det som faktisk skjer. Poenget er at Bendtner begynner ikke å blø eller får ondt i hodet på bakgrunn av verbal uenighet.

Link to comment
Share on other sites

Adebayor sier unnskyld til Bendtner på Arsenal.com.

 

 

FERDIG MED DEN SAKEN.

 

En unnskyldning er ikke godt nok i mine øyne. Slik oppførsel bør straffes med plass på reservelag og transferliste. Det finnes ingen unnskyldning for det Adebayor gjorde i går, enkelt og greit

 

Herregud. Tollere ditt og tollere datt. Som Adebayor sier. Dette skjer i kampens hete og det skjer på et tidspunkt hvor vi taper stort.

 

Dette er da søren meg ingen barnehage. Dette er mannfolk som spiller fotball. Det er da ikke første gang at to på samme lag kan ende opp i en krangel om noe. Adebayor sier unnskyld og de skværet sikkert opp i dette etter kampen i går kveld.

 

Det er forskjell på å krangle ved å kjefte på hverandre. Det er sånt som kan skje i kampens hete. Man skaller/slår aldri til en lagkamerat. Det finnes det faktisk ingen unnskyldning for, og skal straffes deretter.

 

Og i mine øyne er den eneste straffen som er passende i en slik situasjon, en plass på transferlista.

 

Og unnskyldningen du refererer til, er ikke mye til unnskyldning. Han bagatelliserer noe som er veldig alvorlig i mine øyne. Det er ikke ordene til en som angrer

 

“Overall I think that we should have been more calm during the game and although I was pleased to get a goal back for the team when I came on, I am sorry for the disagreement with my team-mate Nicklas.

 

“We are both passionate about this Club and sometimes that can be projected in the wrong way. It was a mistake. We want to focus on the games ahead and rely on our squad’s great togetherness to achieve a fantastic season.”

 

 

Dette er så langt man kan komme en unnskyldning spør du meg, og vi har jo heller ikke akkurat sett at Adebayor faktisk har skallet til Bendtner, og Bendtner hadde ikke noe blod hverken på hendene eller i ansiktet på de bildene jeg har sett, så da spørs det jo egentlig hva som faktisk har skjedd og hvis en skalling faktisk ikke har skjedd så har Adebayor ikke så veldig mye å beklage for heller. Dette er noe som media har hauset opp - igjen.

 

Vi får se etterhvert om det kommer noen nye kommentarer fra Bendtner eller om Wenger kommer med noen nye kommentarer og opplysninger.

 

Fant dette bildet nå nettopp;

 

dw9n2v.jpg

 

For meg så kan dette se ut som om Adebayor kanskje bare bruker fingeren/hånda oppi ansiktet på Bendter som kanskje kan ha en betydning som f.eks "bruk hodet".

Link to comment
Share on other sites

Fant dette bildet nå nettopp;

 

dw9n2v.jpg

 

For meg så kan dette se ut som om Adebayor kanskje bare bruker fingeren/hånda oppi ansiktet på Bendter som kanskje kan ha en betydning som f.eks "bruk hodet".

 

Er åpen for at det du skriver her er rett, men allikevel tror jeg personlig at det er noe verre enn som så. Bendtner har et såpass stort ego at han ikke vil drite seg ut ved å holde seg til hodet og ha vondt, dersom det ikke er det. Hodene deres er jo rimelig nær ved hverandre også, så det er jo mulig at dette bildet er tatt idet den eventuelle skallingen skjer.

Link to comment
Share on other sites

Sett Adebayor på transferlista, så blir vi kanskje kvitt toppscorern vår nå i Januar. Så slipper vi flere mål fra den kanten!

 

Bendtner har puttet så mange ganger, og vist så stor målteft at han putter minst 15 hvis han får sjangsen resten av sesongen i stedet!

 

Give me a break!

Link to comment
Share on other sites

Adebayor sier unnskyld til Bendtner på Arsenal.com.

 

 

FERDIG MED DEN SAKEN.

 

En unnskyldning er ikke godt nok i mine øyne. Slik oppførsel bør straffes med plass på reservelag og transferliste. Det finnes ingen unnskyldning for det Adebayor gjorde i går, enkelt og greit

 

Herregud. Tollere ditt og tollere datt. Som Adebayor sier. Dette skjer i kampens hete og det skjer på et tidspunkt hvor vi taper stort.

 

Dette er da søren meg ingen barnehage. Dette er mannfolk som spiller fotball. Det er da ikke første gang at to på samme lag kan ende opp i en krangel om noe. Adebayor sier unnskyld og de skværet sikkert opp i dette etter kampen i går kveld.

 

Det er forskjell på å krangle ved å kjefte på hverandre. Det er sånt som kan skje i kampens hete. Man skaller/slår aldri til en lagkamerat. Det finnes det faktisk ingen unnskyldning for, og skal straffes deretter.

 

Og i mine øyne er den eneste straffen som er passende i en slik situasjon, en plass på transferlista.

 

Og unnskyldningen du refererer til, er ikke mye til unnskyldning. Han bagatelliserer noe som er veldig alvorlig i mine øyne. Det er ikke ordene til en som angrer

 

Du må da være bra hjernedød.Legg deg i vogga di så du ikke får se denne "forferdelige" verdenen vi lever i.haha ,må da være lov å vise hvor hjertet å sjela ligger.ingen klubbspiller liker å tape og av å til blir det litt temperatur,visst folk ikke tåler det så bør dei prøve 5 div i Monaco eller noe. STORM i ett vannglass kalles dette Kim

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...