Jump to content

Champions League


kje_simen

Recommended Posts

Ribery var dårlig og ekkel igjen... Forbauser meg ikke. Ellers en finale der jeg var imponert av dortmund i 1 omgang. Synd lewandowski handset på langskuddet: wow for ett treff.

 

Ellers var Bayern sterkest og de lå vel på tur for seier i turneringen. Sterk sesong kronet med dette!

 

Ribery er virkelig ekkel. Ingenting å si på det.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 237
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Husket godt sommeren 2006 hvor jeg og flere med meg drømte om Ribery i Arsenaldrakt. Så utrolig glad for at det aldri ble noe av nå.

 

Fortsatt en klassespiller for å si det slik. Vi hadde kanskje vært en god del hakk "eklere" med han på laget, men Ribery gjør hva som helst for å vinne. En helt fantastisk spiller, men som mister en god del av glansen grunnet oppførselen sin.

 

Jeg mener fortsatt at det er utrolig synd at han ikke endte opp hos oss. Tenk deg hvor mye bedre vi hadde vært hvis vi hadde brukt pengene på Ribery (hvis han ville til oss selvfølgelig) fremfor f.eks. Arshavin?

Link to comment
Share on other sites

 

Nesten, ja. Høres ut som oss.

 

Det norske landslaget sin største prestasjon er å vinne over Brasil. Arsenal sin største prestasjon siden FA cupen i 2005 er å være det eneste laget over en sesong som har holdt nullen og vunnet over Bayern München. Småklubbmentalitet?

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Ganske sykt egentlig. Skal sies at det trolig for Galatasaray sin del var meget ønskelig at gressmatta var fullstendig herpa, men de er ikke en spesielt enkel motstander for tida.

 

Hadde vært artig om de ble trukket ut mot United og slo de ut forøvrig. :P

Link to comment
Share on other sites

Arsene Wenger øsnker i følge Sky Sports å fjerne bortemålregelen i de europeiske turneringene.

 

Jeg har en viss forståelse for hans begrunnelse til å fjerne denne regelen, men jeg er mer i tvil om hvilket alternativ som vil fungere.

Det mest opplagte er ekstraomganger og eventuelt straffekonk for å avgjøre et uavgjort resultat etter to kamper, men med dagens "tøffe" terminliste så er jeg svært usikker på om dette er et bedre alternativ. Mer rettferdig kanskje, men om det totalt sett er bedre for fotballen er jeg usikker på.

Det andre alternativet er å gå rett på straffekonk ved uavgjort etter to kamper, og det er etter min mening mer "bingo" enn bortemålsregelen.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
  • 2 weeks later...

Til Dortmund for å se Arsenal 16.september. Jeg har billett og skal se denne kampen på Signal Iduna Park. Er det andre som skal nedover. Noen som vet hvor Gunners fan samles før kamp start her i øl byen Dortmund så tar jeg imot opplysninger med takk. Vi tar en Bayeren her også som sist.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Dortmund.

 

Hei. Tyskland Arsenal supportere samles på kneipen FZW- Freizeitzentrum West- http://www.fzw.de

Adresse Ritterstrasse 20.

 

Ellers se linken: http://www.arsenalfc.de/index.php?option=com_joomlaboard&Itemid=90&func=view&id=26501&catid=10

 

Her blir jeg og så går til kamp arenaen, ca. 30minutt unna.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Så akuratt Madrid derbyet i CL. En ting stusser jeg fælt på. Dette er en internasjonal turnering med dommere fra andre land, samtidig aksepterer dommer at spillere ikke gidder komme bort til han, til tross for utallige fløyte pip og rop. Han måtte tilogmed gå nesten en halv bane etter en spiller som ikke gadd høre..

Vis dem bare ut da vel? Samme med flokk mentaliteten til laga når de skal påvirke for kort. Hvert lag har ett par som stormer dommeren hele kampen. Jeg syntes det er på grensen til det latterlige.

 

Det er ennå værre når det spilles i La liga men greit nok, det er deres egne lekegrind. Der må de gjerne rulle rundt og klage på dommeren så mye de vil. Derimot i en UEFA turnering burde man slå hardt ned på dette, ala slik engelske lag ikke kan være like fysiske som i hjemlig liga.

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

For min del har jeg mistet all interesse for CL nå som Arsenal er utslått. Fotball uten Arsenal er virkelig ikke mye å bruke tiden på. Jeg hadde faktisk glemt at det var kamper i dag.

 

Men neste år, da er CL-interessen på topp igjen.

Link to comment
Share on other sites

For min del har jeg mistet all interesse for CL nå som Arsenal er utslått. Fotball uten Arsenal er virkelig ikke mye å bruke tiden på. Jeg hadde faktisk glemt at det var kamper i dag.

 

Men neste år, da er CL-interessen på topp igjen.

Det er godt å se at jeg ikke er alene ;D. I "gamle dager" var undertegnede det som kan kalles en "forballidiot" som måtte ha med seg alt der en ball ble sparket rundt på ei bane. Men med fotball i alle kanaler til alle døgnets tider, så ble det med fotballen som med så mye annet her i livet at det nådde et metningspunkt. Nå er jeg blitt en "måteholden fotballidiot" som fremdeles må ha med meg det meste som har med Arsenal å gjøre men som egentlig klarer seg med det :D.

 

Kanskje har det med alderen å gjøre, siden jeg har yngre medlemmer i familien som sannsynligvis kunne sittet og sett fotball 24/7.

Link to comment
Share on other sites

Det er godt å se at jeg ikke er alene ;D. I "gamle dager" var undertegnede det som kan kalles en "forballidiot" som måtte ha med seg alt der en ball ble sparket rundt på ei bane. Men med fotball i alle kanaler til alle døgnets tider, så ble det med fotballen som med så mye annet her i livet at det nådde et metningspunkt. Nå er jeg blitt en "måteholden fotballidiot" som fremdeles må ha med meg det meste som har med Arsenal å gjøre men som egentlig klarer seg med det :D.

 

Kanskje har det med alderen å gjøre, siden jeg har yngre medlemmer i familien som sannsynligvis kunne sittet og sett fotball 24/7.

Så på stort sett hele VM og kan fort sitte hele lørdagen og se på PL, men har selv merket at behovet for å se på fotball hele tiden har minket. CL, La Liga, Ligue 1, Bundesliga og Serie A + litt Championship ble ofte tittet på av undertegnede før, mest storkampene, men hvertfall en kamp fra hver liga + mye PL hver uke før.

 

Nå klarer jeg meg med Arsenal, en annen PL-kamp og oppsummeringen, men blir nok KANSKJE abbonement så jeg får sett Bundesliga neste sesong.

 

Alt i alt quota jeg deg fordi jeg var enig.

Edited by Wojciech53
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

I motsettning til enkelte andre her ser nå jeg på sluttspillet i CL.

 

Nå er det Barca mot Bayern, og jeg konkluderer lett med at vi til tross for nydelig form i 2015 ikke er i nærheten av dette her. Det er fremdeles 0-0 men det er fantastisk banespill nesten hele veien. Bayern prøver å kjempe med seg ett resultat men er ikke Mourinho med bussen, de utfordrer Barca på banespill og lykkes til tider voldsomt.

 

Neuner må dessuten være verdens beste keeper uten tvil. Makan til kamp, samtidig som Bayern heller ikke er ufarlige.

Link to comment
Share on other sites

Om han hadde reddet første målet er mulig. Men det var noen sjanser tidligere en normalt GOD keeper ville sluppet inn. I tilegg har han vært en fantastisk sweeper for Bayern og reddet dem fra 1 mot 1 situasjoner 2-3 ganger i kampen.

 

Nå sprakk det på slutten for Bayern og Barca er vel 99% sikkert i en finale. Uansett var det jevnt frem til 77 min, før Messi viste hele verden at han er klodens beste til å spille fotball.

Link to comment
Share on other sites

Jeg så som sagt ikke mye av kampen Marius, og jeg mener ikke at Ospina er (i nærheten) av Neuer, verdens beste keeper, men ønsket bare å påpeke at selv verdens beste keeper slipper inn tagbare mål.

 

BE

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...