Jump to content

Keeperplassen


The Gunner

Hvem ønsker du som førstekeeper?  

77 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Lehmann fikk 8 gule kort sist sesong. Det sier en del. Jeg er drittlei av filmingen, drøyingen av tid og hans dårlige oppførsel.

 

Eg meinar det er livsvikti å ha ein keeper som er eit "rævhol"! Lehmann blør for Arsenal og har eit konkuranseinstinkt so ikkje ligna grisen, noko som gjer at dei andre spelarane blirmeir tent på oppgåvo deiras og! Dårlig oppførsel, filming og drøying av tid, berre god rutine! Lehmann er viktig for Arsenal! Rett å slett!

Link to comment
Share on other sites

Dere skjønner det fortsatt ikke................................og håper dere hvertfall skjønner hva jeg mener.

 

Vi skjønner klart og tydelig argumentene du kommer med. Vi er bare uenig i konklusjonen din.

 

Det jeg mente var at dere blander inn van Persie og Fabregas, og tror at jeg baserer alt jeg skriver på kampen i dag!

Link to comment
Share on other sites

Lehmann fikk 8 gule kort sist sesong. Det sier en del. Jeg er drittlei av filmingen, drøyingen av tid og hans dårlige oppførsel.

 

Det er jo bare morsomt når Lehmann begynner å tulle litt :D, det er en del av sjarmen ved jensmann ....men ikke når det fører til kort :)

Link to comment
Share on other sites

 

6. Hva han har gjort galt tidligere? Les min forrige post.

Det er jo det som er konge med han! :D

 

 

Helt enig, Lehmann er konge!!!! :P

 

Eboue var nå likeså gal på det usportslige forrige sesong spør du meg, men skal vi kvitte oss med han fordetom??. Lehmann er Lehmann, og det er det jeg elsker ham for :P

En gal tysker er bra å ha i Arsenal!!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er helt enig med The Gunner. Lehmann framstår som en usympatisk gammel sprellemann, som gjennom sine evinnelige krumspring og krangler, er med på å trekke fokuset til våre unge utespillere fra Spillet og over på dommer og motspillere. Jeg tror Wenger har latt det suse og gå fordi prestasjonene hans på banen over tid har stått til brukbart pluss. Men fjorårssesongen var en liten nedtur for tyskeren, og veien til benken er nok ikke veldig lang med flere tabber som i dag.

 

Hadde det vært opp til meg, hadde Lehmann vært borte fra klubben for lengst. Men det er det som kjent ikke, og derfor er mitt eneste håp for Lehmanns sesong at han kan hente fram formen han hadde før Tyskland-VM. Hva det utenomsporstlige gjelder, har jeg for lengst mistet troen på at Lehmann her har et forbedrings-potensiale.

Link to comment
Share on other sites

Lehmann framstår som en usympatisk gammel sprellemann, som gjennom sine evinnelige krumspring og krangler, er med på å trekke fokuset til våre unge utespillere fra Spillet og over på dommer og motspillere.

 

Det skal jeg være enig i er en uting med Lehmann, men er svaret Almunia (eller Fabianski allerede)? Det som skjedde i dag har heller ingenting med sprellemannsyndromet å gjøre. Det var bare et kreksete uhell (som dog har sin bakgrunn i et sekunds ubesluttsomhet). Lehmann har i all rettferdighets navn også en hel del gode egenskaper. Flere enn Almunia som er en keeper som har sin styrke på strek og er knapt middels på alt annet. Jeg tipper Fabianski blir årets Carlingkeeper. Det jeg såg av han i pre-season var ganske lovende og får han noen gode kamper i minicupen kan han fort bli nr. 1 neste sesong. Vi får se hva som skjer videre.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er helt enig med The Gunner. Lehmann framstår som en usympatisk gammel sprellemann, som gjennom sine evinnelige krumspring og krangler, er med på å trekke fokuset til våre unge utespillere fra Spillet og over på dommer og motspillere. Jeg tror Wenger har latt det suse og gå fordi prestasjonene hans på banen over tid har stått til brukbart pluss. Men fjorårssesongen var en liten nedtur for tyskeren, og veien til benken er nok ikke veldig lang med flere tabber som i dag.

 

Hadde det vært opp til meg, hadde Lehmann vært borte fra klubben for lengst. Men det er det som kjent ikke, og derfor er mitt eneste håp for Lehmanns sesong at han kan hente fram formen han hadde før Tyskland-VM. Hva det utenomsporstlige gjelder, har jeg for lengst mistet troen på at Lehmann her har et forbedrings-potensiale.

 

TAKK! Endelig en som støtter meg her :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg er helt enig med The Gunner. Lehmann framstår som en usympatisk gammel sprellemann, som gjennom sine evinnelige krumspring og krangler, er med på å trekke fokuset til våre unge utespillere fra Spillet og over på dommer og motspillere. Jeg tror Wenger har latt det suse og gå fordi prestasjonene hans på banen over tid har stått til brukbart pluss. Men fjorårssesongen var en liten nedtur for tyskeren, og veien til benken er nok ikke veldig lang med flere tabber som i dag.

 

Hadde det vært opp til meg, hadde Lehmann vært borte fra klubben for lengst. Men det er det som kjent ikke, og derfor er mitt eneste håp for Lehmanns sesong at han kan hente fram formen han hadde før Tyskland-VM. Hva det utenomsporstlige gjelder, har jeg for lengst mistet troen på at Lehmann her har et forbedrings-potensiale.

 

TAKK! Endelig en som støtter meg her :D

 

Vil vel strekke meg så langt som å si at det er to som støtter deg;)

Link to comment
Share on other sites

The gunner, så langt har du kommet med lite argumenter. Så sutrer du at folk er uenige med deg, besynderlig sier jeg bare. Argument mer på skikkelig måte, med interessant utsagn for det gjør du ikke. Bortsett fra at du sutrer for han dreit seg ut i ti sekunder idag

Link to comment
Share on other sites

Det som det er så mye av på forumet her er at man glemmer fort hva som skjer da det gjelder positive ting, for så fort en spiller gjør en tabbe, har skyld i et mål, etc,etc, så er det SELG SELG SELG. Man glemmer alt denne spilleren har gjort før. Hleb bommer på en pasning, SELG, I dag, KONGE. Adebayor bommer en kjempesjanse, SELG... Alle keepere gjør tabber. Du finner ikke en keeper i hele verden som aldri har hatt en blunder. Og har han ikke hatt det, så vil han få det. At det skulle skje med Lehmann akkurat der og da, ja som jeg sa tidligere, SHIT HAPPENS.

 

Lehmann har reddet Arsenal betydelig flere ganger enn han har stått til ansvar for et tap.

Link to comment
Share on other sites

Nå er jeg dritt lei av Mad-Jens, og jeg er sikkert ikke den eneste

Jo, jeg tror du nærmest er alene om den, for Lehmann gjor ikke mye feil i dag, utenom marerittet!

 

Jeg tror Almunia kunne gjort en mye bedre jobb, kanskje Fabianski også. Hva mener dere?

Jeg mener Lehmann fortsatt er den beste keeperen vi har og bør stå som førsteval hvertfall ut denne sesongen.

 

Det er ikke bare i dag

Kan du nevne en kamp Lehmann har sluppet inn et sånn et type mål?

Han er den mest tabbete keeperen i Premier League (bortsett fra Robinson).

NEI, NEI OG ATTER NEI, det fins mye verre keeprer enn Lehmann.

 

Han er elendig på cornere, osv, pluss at han er ganske gammel nå.

Han er ikke direkte eledig, ustail høres litt mer riktig ut når det gjelder cornere, for han har noen gode dager til og med på cornere hvor han tar alt. Alderen er 38 og er enig i at han begynner å bli gammel.

 

Har jeg sagt at dette bare er på grunn av tabben i dag? NEI! Tabben i dag gjorde meg selvfølgelig mer sikker på at han ikke lenger er god nok for Arsenal, men det er mange flere grunner.

Hva er det Lehmann har gjort så forferdelig gale tidligere da!?

 

OG TIL SLUTT:

Jeg syns synd på Lehmann! Han fortjente ikke den starten på årets sesong, så den var nok ikke på grunn av manglende ferdigheter, men heller på nerver!

 

Det skal vise seg at Lehmann gjør en så god sesong at han signerer en fireårskontrakt neste sommer! :D

 

alså HALLO!

(Kan du nevne en kamp Lehmann har sluppet inn et sånn et type mål?)

 

nøyaktig samme mål har han vel ikke sluppet inn,det skal da steike godt gjøres,MEN!Jeg har stort sett fått med meg det meste av arsenal kamper som har vært sendt på tv di siste 17 åra,og jeg har sjelden sett en keeper som har gjort så mange tabber som lehmann!

Grunnen til at det tydeligvis går i glemmeboka hos enkelte av dere er at han gang på gang blitt reddet av det fantastiske laget ha vokter buret for.

 

(Hva er det Lehmann har gjort så forferdelig gale tidligere da!?)

 

I tillegg til tabbene så er det alle disse idiotiske episodene som han enten havner i eller klarer å lage selv,hvor han rett å slett viser enormt dårlig oppførsel,noe jeg ikke vil arsenal skal være bekjent av!

Tror pipa fort kan få en annen melodi hos mange av dere iløpet av sesongen,lehmann er 37 nå,og i denne alderen begynner ofte keeperene og gjøre mye rart,og jeg tviler sterkt på at han kommer til å være ett unntak.

 

(Jeg syns synd på Lehmann! Han fortjente ikke den starten på årets sesong, så den var nok ikke på grunn av manglende ferdigheter, men heller på nerver!)

 

ØØ?vist du i en alder av 37år og som en av lagets mest meritterte spillere gjør noe slikt pågrunn av nerver,ja da bør du legge skoa på hylla!

Nerver er ting som ungutta får,og det er greit.

Link to comment
Share on other sites

 

6. Hva han har gjort galt tidligere? Les min forrige post.

Det er jo det som er konge med han! :D

 

 

Helt enig, Lehmann er konge!!!! :P

 

Eboue var nå likeså gal på det usportslige forrige sesong spør du meg, men skal vi kvitte oss med han fordetom??. Lehmann er Lehmann, og det er det jeg elsker ham for :P

En gal tysker er bra å ha i Arsenal!!!

 

Eboue har faktisk vært så ille at han i mine øyne ikke burde fått ta drakten over skallen før han lærer seg hvordan spillet skal være,noe han forhåpentligvis gjør snart..(var grei idag)

 

Vist du mener at det lehmann til tider holder på med er bra for arsenal,ja da er vi virkelig delt i det synet.

Blir direkte flau og trist av den oppførselen han så mange ganger har vist.

 

Det som brukte å gjøre meg virkelig stolt var når henry tillsynelatende ble taklet veldig hardt,men 2 sek etterpå så spratt han opp og bare jogget ifra episoden og lot dommeren ta seg av resten,det er oppførsel som gjør meg stolt og som er bra å ha i arsenal!

Link to comment
Share on other sites

De som mener Lehmann er den beste keeperen i Arsenal, har sannsynligvis ikke sett Fabianski og Almunia. Har enda ikke sett Almunia gjort en skikkelig blemme i de kampene han har spilt. Lehmann er dritt. Stakkars Fabianski og Almunia som må slite banken. Hadde jeg vært treneren hadde jeg aldri latt Lehmann spille.

Link to comment
Share on other sites

Det blir for dumt å ta en full debatt i dag om hvem som egner seg best som førstekeeper i Arsenal, på bakgrunn av at Lehmann gjør en enorm tabbe, slikt kan skje hvem som helst. Toure hadde nesten toppet Lehmann hvis hans uheldige touch hadde gått inn.

 

Jeg syns Lehmann gjør en god kamp i dag sett bort i fra de to første minuttene, men vi så likevell i fjor at det ikke er så stor forskjell på kvaliteten på Lehmann og Almunia, siden Wenger til tider hadde Almunia som førstekeeper. Syns Lehmann holder et høyt nivå og ser derfor ingen grunn til å si at vi har et keeper problem..

Link to comment
Share on other sites

Hele sist sesong var han tabbete og oppførte seg dårlig. Han gir Arsenal et dårlig rykte med å filme, drøye tid og oppføre seg som en hooligan, noe dere kan se i denne filmen. Blir flau av å se på det...

 

Er dette noe å være flau av? http://www.youtube.com/watch?v=TeTSH1Enuic

 

Tabbete hele sist sesong!? Husker du redningen som gjor at vi vant på Old Trafford? Han var ikke tabbete hele sist sesong! Han hadde klasseredninger i fjor også. Kommer ikke på noen nå i farten, men hvis du er interresert skal jeg søren finne noen! :D

 

Og Haakon: Lehmann en dritt!? HOLD KJEFT!

Link to comment
Share on other sites

3. Jeg sa ikke at Lehmann har gjort en helt lik tabbe før, men han har gjort mer enn nok av andre tabber.

4. Ok, det finst mer tabbete keepere en Jensemann, men han gjør uansett alt for mange tabber.

Åssen var det med f.eks Reina i halve fjorårs sessongen ? Han hadde mange tabber, mange store også! Men han kom tilbake i siste halvdel av sessongen..

Alle keepere gjør feil, til og med våre. Sånn er keeper-"livet". Tabber hører med.

Oppførselen hans finner du i mange mange andre spillere, ikke bare keepere!

Eboue er til tider ekstrem til å rulle og filme, RvP likeså. Fabregas har et sinne som skaffer han gule kort.

Drogba filmer. Ronaldo filmer. Alt dette er usportslig oppførsel, det finnes hos alle så face it!

Link to comment
Share on other sites

3. Jeg sa ikke at Lehmann har gjort en helt lik tabbe før, men han har gjort mer enn nok av andre tabber.

4. Ok, det finst mer tabbete keepere en Jensemann, men han gjør uansett alt for mange tabber.

Åssen var det med f.eks Reina i halve fjorårs sessongen ? Han hadde mange tabber, mange store også! Men han kom tilbake i siste halvdel av sessongen..

Alle keepere gjør feil, til og med våre. Sånn er keeper-"livet". Tabber hører med.

Oppførselen hans finner du i mange mange andre spillere, ikke bare keepere!

Eboue er til tider ekstrem til å rulle og filme, RvP likeså. Fabregas har et sinne som skaffer han gule kort.

Drogba filmer. Ronaldo filmer. Alt dette er usportslig oppførsel, det finnes hos alle så face it!

 

 

Greit at alle keepere gjør tabber,det gjorde seaman også.

Men det har litt med måten di blir gjort på og hvordan du er som person.

Seaman var en gentleman,og når han gjorde sine tabber så følte jeg heller med han,istedenfor å bli forbannet..Litt vanskelig å forklare hvorfor det er sånn,men kanskje det var pågrunn av at han bla viste tydelige følelser etter kampen når han viste at han hadde ødelagt for laget?noe jeg aldrig har sett eller hørt lehmann gjøre.

 

Når det gjelder reina så er han en dårlig sammenligning i mine øyne,for han er langt fra den typen keeper jeg ønsker i arsenal.

Han er på samme måte som lehmann en garantist for et vist antall tabber vær sesong,og det er ikke serlig gunstig.

Mener bla at keeperen er en av grunnene til at chelsea hadde en såpass god sesong for etpar år tilbake.

 

 

At dårlig oppførsel finnes hos alle,er ikke sant!

At det finnes hos mange,betyr ikke at man skal finne seg i det!

Link to comment
Share on other sites

Jens gjør mange tabber og mye usportslig som er rett og slett flaut og se på. Men han er likevell en god keeper som har gjort mye bra for klubben. Wenger sa for en stund siden at "mad" Jens var det nødt å bli en slutt på.

At han gjør en stor tabbe sånn som mot Fulham er litt utilgevelig og veldig urutinert, men alle kan gjøre feil. Hadde han kuttet ut sin dumme oppførsel og sine hodeløse utrasninger i feltet, så hadde han vært verdens beste keeper.

 

Wenger burde la de andre to keeperne få prøve seg mere. Almunia har vært bra de kampene jeg har sett han i sommer. Sunt med konkuranse om keeperplassen.

Link to comment
Share on other sites

3. Jeg sa ikke at Lehmann har gjort en helt lik tabbe før, men han har gjort mer enn nok av andre tabber.

4. Ok, det finst mer tabbete keepere en Jensemann, men han gjør uansett alt for mange tabber.

Åssen var det med f.eks Reina i halve fjorårs sessongen ? Han hadde mange tabber, mange store også! Men han kom tilbake i siste halvdel av sessongen..

Alle keepere gjør feil, til og med våre. Sånn er keeper-"livet". Tabber hører med.

Oppførselen hans finner du i mange mange andre spillere, ikke bare keepere!

Eboue er til tider ekstrem til å rulle og filme, RvP likeså. Fabregas har et sinne som skaffer han gule kort.

Drogba filmer. Ronaldo filmer. Alt dette er usportslig oppførsel, det finnes hos alle så face it!

 

 

Greit at alle keepere gjør tabber,det gjorde seaman også.

Men det har litt med måten di blir gjort på og hvordan du er som person.

Seaman var en gentleman,og når han gjorde sine tabber så følte jeg heller med han,istedenfor å bli forbannet..Litt vanskelig å forklare hvorfor det er sånn,men kanskje det var pågrunn av at han bla viste tydelige følelser etter kampen når han viste at han hadde ødelagt for laget?noe jeg aldrig har sett eller hørt lehmann gjøre.

 

Når det gjelder reina så er han en dårlig sammenligning i mine øyne,for han er langt fra den typen keeper jeg ønsker i arsenal.

Han er på samme måte som lehmann en garantist for et vist antall tabber vær sesong,og det er ikke serlig gunstig.

Mener bla at keeperen er en av grunnene til at chelsea hadde en såpass god sesong for etpar år tilbake.

 

 

At dårlig oppførsel finnes hos alle,er ikke sant!

At det finnes hos mange,betyr ikke at man skal finne seg i det!

Vet ikke om du skjønnte helt det med Reina. Han var bare et eksempel på en tabbekeeper, tok bare en jeg kom på i farta. Kunne sikkert ramsa opp mange..

En eller annen side som er negativ må finnes hos alle spillere, bare at alle viser det ikke like tydelig som andre!

Det er mitt synspunkt på saken, du har ditt! Det er helt greit :P

Link to comment
Share on other sites

Jeg fant ikke noe på youtube. Men hvis jeg ikke husker så altfor galt så gjorde vel Lehmann en gedigen keepertappe mot Leeds FA cupen 4.Jan 2004.

 

http://www.nrksport.no/fotball/resultat/?k...esong=2003/2004

 

Det var spilt 8 min og Lehmann sparket ballen på viduka og Leeds leder 1-0, men vi vinner 4-1. Husker jeg banna hardt og reiv av meg en neve med hår da keepertabben kom, men det gikk fort over da vi sikret seiern. Slik var det i dag også. Jeg lærte sønnen min på 2 1/2 år noen heftige gloser som han kan si videre i barnehagen for å si det sånn.

Da Arsenal fikk straffe så sa jeg til kjerringa at hvis RVP bommer nå så begynner jeg å grine, men begynte å grine selv om han scora. For en lettelse, og da Hleb satte inn seiersmålet var det en utrolig deilig følelse å vinne etter en så dårlig start.

 

 

 

Her er mange videoer av de tingene som jeg missliker sterkt ved Lehmann.

 

http://youtube.com/watch?v=rNlVw8F0htU

 

http://youtube.com/watch?v=setAbPnbNuQ

 

http://youtube.com/watch?v=4zkFI9lovE4

 

http://youtube.com/watch?v=bH9zdI9zvHE

 

Lehmann har vært en stor keeper for Arsenal. Tabben i dag kan skje 1 av 100000 ganger og i dag skjedde det. Jeg satte spørsmåls tegn ved han før sesongen også. Men jeg tror ikke de andre keeperne vi har er noe bedre. Når Lehmann slipper inn et mål så er det lett å si at den hadde Almunia tatt. Men når Almunia slipper inn et mål så sier vi jo at den hadde fader meg Lehmann tatt (som feks Champ.league finalen)

 

Skulle gjerne sett en annen keeper i mål, men jeg tror Jens er fortsatt bedre enn de andre. Så får vi se etter jul om de andre slipper til litt mer. Tror dette blir hans siste sesong.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil nok fortsatt gå for Lehmann på keeperplassen. Jeg synes mye av det usportslige han gjør ikke er så veldig gale. Men uansett så går mye av det over streken. Dessverre.. Men sportslig sett er han etter min mening bedre enn Almunia og Fabianski (ikke sett mye til han men..) Han har ofte feberredninger og veldig gode redninger. Ofte i hver kamp. Stor svakhet er vel feltarbeidet. Tabber hører til i fotball og jeg vil ikke si at Lehmann gjør så mye mer tabber enn andre spillere/keepere. Hvis foreksempel Fabregas hadde gjort nøyaktig det samme lenger framme på banen hadde ingen reagert noe stort, nettopp fordi det ikke er så farlig og miste ballen der. Men når du får et tilbakespill som keeper, føler du større press og det er kanskje ikke like lett og gjøre det du vil, selv om de kanskje trener på og holde roen i slike situasjoner..

Konklusjon; Wenger knows!! :P

 

Edit: Detex: Det andre klippet som viser Lehmann når han drøyer tid mot man utd er ingenting annet en morsomt. Ikke dumskap eller noen andre ting! Mens den siste derimot er KUN dumskap. Skaper uroo i spillergruppen og kjefter/dytter på medspillere..

Forøvrig enig i det siste avsnittet ditt også. Hadde vært greit med en annen keeper, men Almunia og Fabianski er ikke de rette enda. Så det blir nok den siste sesongen for Jens ja..

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...