Jump to content

Manchester City


Christian

Recommended Posts

  • Replies 777
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 4 months later...

Manchester City's "Arsenalisation" fortsetter. Nå er David Platt hentet inn til klubben som 1.lagstrener!!!

 

Her er City's 8 første steg på veien til å bli "nye Arsenal".

 

1. Februar 09. Erfarne (...) Brian Marwood inn som "fotball-administrator". (2,5 sesonger i Arsenal)

2. Juni 09. Stjernekeeper (...) Stuart Taylor inn som reservekeeper. (8 trofaste sesonger i Arsenal)

3. Juli 09. Adebayor hentes til klubben £25m mer enn han er verd. (3,5 sesonger i Arsenal)

4. Juli 09. En Kolo Toure i toppform (...) følger like etter, etter over 7 sesonger i Arsenal.

5. August 09. Svært unge (...) Sylvinho hentes inn som back-up på v.back. Kanskje fordi han var gratis og de ikke hadde rå til noen andre. (2,5 sesonger i Arsenal)

6. September 09. Brian Kidd skal jeg ikke ta fra dem, men hadde 2 sesonger i Arsenal, og hvem kan da være bedre som assistenttrener?

7. Januar 10. Patrick Vieira med en fantastisk sesong bak seg og uten noen skadeproblemer hentes han inn. Til og med bestemora mi ser at Paddy er way "over the top". (9 sesonger i Arsenal)

8. Så var det David Platt da. Han har verken fortid i City, han var lærling i United og hadde en forferdelig managerkarriere på senior-nivå. Men tross i alle City's penger var han beste alternativ. (3 sesonger og en Double i Arsenal)

 

Og de prøvde seg også på Flamini i januar, uten hell. Har sagt det før og sier det igjen; snart er det ikke tilfeldig lengre... Er jo verre enn Barcelona!

Link to comment
Share on other sites

Er ikke meg i mot at de fortsetter galskapen deres. Er vel et par jeg gjerne kunne kvittet meg med. :-)

 

ja, de må gjerne fortsette å hente inn "vrakgods". Mange av disse har jo legendestatus hos oss, men de har tross alt gjort sitt på banen. Og for de som er ferdig med spillerkarrieren (Marwood, Kidd, Platt) er det vel uproblematisk at andre klubber snapper dem opp?

Link to comment
Share on other sites

Yaya Toure koster vel Man City 300 mill i overgangssum. I tillegg så jeg på nettavisen at det spekuleres i en ukelønn på 2,2 mill. Noe som vil bety 550 mill i løpet av 5 år. Toure vil altså koste Man City 850 mill i løpet av disse 5 årene. Hårreisende hvordan pengene blir brukt.

Link to comment
Share on other sites

Summen + lønn er jo vanvittig, spesielt siden han kommer til å synke i verdi fort nå, men det jeg frykter er at City begynner å bli FOR gode.. mangler kanskje en god spiss i verdensklasse, to nye backer og en ny keeper for å kunne kjempe aller høyest (Selv om jeg mener Given er god nok for oss..)

Link to comment
Share on other sites

Summen + lønn er jo vanvittig, spesielt siden han kommer til å synke i verdi fort nå, men det jeg frykter er at City begynner å bli FOR gode.. mangler kanskje en god spiss i verdensklasse, to nye backer og en ny keeper for å kunne kjempe aller høyest (Selv om jeg mener Given er god nok for oss..)

Galskap av City å gi han en 5års kontrakt. Tipper han blir City's Bogarde. Etter en sesong eller to når han har tapt seg så blir de ikke kvitt han fordi han har en lønn ingen er villige til å kjøpe han ut av

Link to comment
Share on other sites

Galskap av City å gi han en 5års kontrakt. Tipper han blir City's Bogarde. Etter en sesong eller to når han har tapt seg så blir de ikke kvitt han fordi han har en lønn ingen er villige til å kjøpe han ut av

Og så spørs det hvor lang tid det tar før andre spillere, også hans bror, kommer til å godta at han tjener såpass mye mer enn de... Kan fort bli veldig mye misnøye i den klubben der allerede i løpet av neste sesong.

Link to comment
Share on other sites

Og så spørs det hvor lang tid det tar før andre spillere, også hans bror, kommer til å godta at han tjener såpass mye mer enn de... Kan fort bli veldig mye misnøye i den klubben der allerede i løpet av neste sesong.

Det blir i allefall et problem når kontrakter skal fornyes

Link to comment
Share on other sites

Skal det ikke innføres en regel snart som sier at det ikke kan pumpes inn mer enn et visst antall mill euro i driften av klubben ? klubben klarer vel ikke betale disse lønningene ved vanlig drift, dvs at City blir degradert til lavere divisjoner innen få år! herlig!

Det er nok ikke så enkelt. Det kunne ha vært så enkelt, men de som bestemmer vokste opp med fotball på 30-tallet. Legg merke til at Blatter ofte snakker med personen til høyre for seg i løpet av kamper. Det er han som er ansatt for å forklare offside regelen.

Link to comment
Share on other sites

Enda en ny spiller ankommer City:

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/pl/article2946457.ece

 

Fy f### for et langskudd han hadde mot Reggina. Merkelig at jeg aldri har sett det før, for det er noe av det råeste jeg har sett når man kun tenker på kraft. Ingen tvil om at det begynner å bli mye bra talent i klubben, men spørsmplet blir vel heller hvor samspilte de klarer å bli...

Link to comment
Share on other sites

---------------------Hart-----------------------

Boateng------Lescott------Toure-----Kolarov

-----------Barry---------De Jong--------------

Silva-------------------------------------Milner

-------------------Tevez-----------------------

-----------------Adebayor---------------------

 

Skremmende godt lag, selv om jeg ser at De Jong kommer til å slite benk for det meste, laget er kanskje en del bedre offensivt enn defensivt, kanskje de er sårbare for kontringer når jeg ser på det nå, hvis man ekskluderer De Jong er det ikke mange forsvarstyper i laget

Link to comment
Share on other sites

---------------------Hart-----------------------

Boateng------Lescott------Toure-----Kolarov

-----------Barry---------De Jong--------------

Silva-------------------------------------Milner

-------------------Tevez-----------------------

-----------------Adebayor---------------------

 

Skremmende godt lag, selv om jeg ser at De Jong kommer til å slite benk for det meste, laget er kanskje en del bedre offensivt enn defensivt, kanskje de er sårbare for kontringer når jeg ser på det nå, hvis man ekskluderer De Jong er det ikke mange forsvarstyper i laget

Vil jo tro Yaya Toure spiller på midtbanen et sted også, muligens fremfor De Jong.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...