Jump to content

Manchester City


Christian

Recommended Posts

Jepp, glemte å skrive det i forrige innlegg, men så ut som at Adebayor var tilbake til sitt "gamle gode jeg"! Virka giddalaus og var definitivt ikke den som tok grepene når City snudde matchen. Herlig å se på. :(

Spørs om han føler at han får for lite lønn.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • Replies 792
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg må innrømme jeg, så langt, taper penger på det laget der. Bruker hundrevis av millioner pund, men spiller likevel bare U, inkludert hjemme mot Burnley og Hull :(

 

Men hvertfall deilig at jeg satt et par lakser på at vi kommer foran dem, før sesongen begynnte! Til GOD odds :(

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Da blir det kanskje en stund til vi ser Mark Hughes igjen da :) Får håpe Manchini kløner det til!

Jeg var sikker på at når italienske managere kom inn i engelsk fotball ville det gå dårlig, men både Capello og Ancelotti har hatt stor suksess så langt. Får håpe det går dårligere herfra

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Personlig ser jeg på City som en stor outsider til å vinne hele premier league allerede i år og tror de har en veldig stor sjanse til å bli beste laget i byen. Jeg er ganske skremt over troppen deres og Mancini har virkelig fått en flying start på sin karriere, dessverre.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Arsenal har denne helgen, gjennom resultatet og spillet, gått fra å være tittelkandidat til å stå i fare for å miste Champions League! Vinner City sine to hengekamper er de to poeng bak. Vinner Villa sin hengekamp er de 6 poeng bak. Til helgen møter Arsenal Chelsea, og med tap der kan tabellen fort se slik ut:

 

Chelsea 57

Manu 56

City 50

Arsenal 49

Aston V 46

 

Med det spillet Arsenal har levert etter nyttår er det slett ikke umulig at Arsenal havner utenfor topp 4

Link to comment
Share on other sites

Arsenal har denne helgen, gjennom resultatet og spillet, gått fra å være tittelkandidat til å stå i fare for å miste Champions League! Vinner City sine to hengekamper er de to poeng bak. Vinner Villa sin hengekamp er de 6 poeng bak. Til helgen møter Arsenal Chelsea, og med tap der kan tabellen fort se slik ut:

 

Chelsea 57

Manu 56

City 50

Arsenal 49

Aston V 46

 

Med det spillet Arsenal har levert etter nyttår er det slett ikke umulig at Arsenal havner utenfor topp 4

For et tragisk innlegg. Tilfeldigvis av deg. ;) Hadde tenkt å skrive noe ala dette en annen plass, men ser ingen bedre mulighet enn å ta det her:

 

Det er MYE større sjanse for at vi vinner serien enn kommer på 5. En kamp mot Manu forandrer ikke på det. United har, med sin seier igår, vunnet 3 av de siste 11 topp 4-kampene. Det er ikke disse kampene som avgjør serien. Jeg hadde heller ikke ventet særlig mer enn 7-8 poeng på disse kampene.

 

Ifjor gikk vi ubeseiret mot lett motstand fra november til mai, og jeg ser på laget som styrket fra i fjor. Arsenal BØR vinne alle restende kamper, utenom de mot Chelsea og Spurs borte. Vi har lettest kampprogram igjen, og med 4 poeng på de neste to kampene er jeg fornøyd. Chelsea er ikke uslåelige, det har de vist før. 3-4 ganger har de vært heldige med mål i sluttminuttene denne sesongen. Rooney er ikke Gud og kan ikke dra på dette laget resten av sesongen. Vi kommer garantert til å være innen 5-6 poeng på Chelsea ved sesongslutt, med mindre vi får en skikkelig knekk ala 07/08. Men det tviler jeg sterkt på, og gjør vi det, DA bør Wenger innse at noe er galt.

 

Uavgjort borte mot West Ham var en mye større skandale enn kampen i går. Man.Utd er et bedre lag enn oss, det må vi innse... En av de nydeligste stadioner i verden har stått i veien for å kjempe med dem hvert eneste år, slik som før. Wenger hadde nok ventet å fortsette med det, selv med små ressurser, men ut i fra forutsetningene er jeg fornøyd med hva vi får til og har fått til. Vi KJEMPER om LIGAGULL med Chelsea og Man.Utd når alle har trodd at tiden vår var over. Vi har slått tilbake igjen og igjen.

 

 

Meget sannsynlige resultater fremover, om Arsenal gjør som forventet:

 

Arsenals bortekamper etter Chelsea: Stoke(3p), Hull(3p), Birmingham(1p), Spurs(1p), Wigan(3p), Blackburn(3p)

 

14/18p + skal vi si 19/21p hjemme(uavgjort mot Liverpool eller Man.City)

 

Slår Arsenal Chelsea blir det 36/42p. Det blir 85p. Taper vi blir det 82.

 

 

United har bl.a. hjemmekamper mot Liverpool, Chelsea og Spurs. La oss si 4p på disse kampene. Det er veldig realistisk. 16/21p.

 

Uniteds bortekamper: Villa (1p), Everton (1p), Wolves (3p), Bolton (3p), Blackburn (3), Man.City (0p), Sunderland (1p, de har slitt der tidligere). Dette er også høyst realistisk. 16/21p + 12/21 = 28/42p.

 

Dette gir 81p.

 

 

Chelsea har hjemmekamper mot City og Villa etter Arsenal. La oss si to poeng på disse kampene og 17/21p hjemme, om de SLÅR Arsenal.

 

Chelseas bortekamper: Hull (3p), Everton (1p), Wolves (3p), Portsmouth (3p), Blackburn (3p), United (1p), Spurs (1p), Liverpool (0p). 15/24 poeng. 32/45p totalt og dette gir totalt 86p, og 83 om de taper mot Arsenal.

 

 

Mulig tabell om Arsenal slår Chelsea:

 

85 - Arsenal (82 med tap mot Chelsea)

83 - Chelsea (86 med seier mot Arsenal)

81 - United

 

Uavgjort: Arsenal 83, Chelsea 84.

 

 

Dette er ingen hokus pokus. Jeg ser ting tydeligvis annerledes enn en del her inne, 90 minutter kan ikke ødelegge for 37 andre kamper. Jeg prøver ikke å si at vi vinner serien, men både Chelsea og Man.Utd kan ha "stang-ut-perioder" og vi kan komme i flytsonen med det enkle kampprogrammet. De er bedre enn oss ja, men det betyr ikke nødvendigvis at de vinner serien. Mr. Wenger har bommet på taktikken flere ganger, kanskje til neste år er ting annerledes og vi slår dem begge minst en gang.

 

Tipper vi ender på 3.plass, GODT foran City og Villa. De har ingen mulighet til å komme foran oss ved sesong-slutt. Det blir det samme som å si at Spurs skal gjøre det.

Link to comment
Share on other sites

Voksne mannen: Er dette alt du klarer å besvare Daniels velbegrunnete innlegg med: "Idiot"?

 

Det ska'kke værra mulig!

Mitt reply var selvsagt skrevet for å understreke hvor dumt starten av innlegget hans var. Man starter rett og slett ikke med å rakke ned på andres innlegg ved å si: "for et tragisk innlegg". Slike inledninger fortjener ikke mer enn et lite ord...

 

Resten av innlegget hans var greit det. Det er en refleksjon, med ok argumentasjon over hva som KAN skje om alt går bra for Arsenal de neste 3 månedene.

Mitt innlegg var en refleksjon, med ok argumentasjon over hva som KAN skje om ikke Arsenal skjerper seg nå.

 

I utgangspunktet to ulike innlegg, men selvsagt er det ingen av de som fortjener å bli sett ned på. Det er ikke nødvendigvis snakk om meninger, men snarere refleksjoner over hva som KAN skje.

 

Kort sagt: Mitt innlegg er et varsku, mens Daniel sitt innlegg er et "slapp av". Det beste og mest realistiske ligger sansynligvis midt mellom de refleksjonene

Link to comment
Share on other sites

Mente det mer som et tragisk syn på ting. Jeg ser på deg som en smule "pessimistisk" og jeg er vel ikke alene om det. Hadde jeg personlig sett på verste side av saken hele tiden vet jeg ikke om jeg hadde overlevd... Melding til forumet: Sett ting litt i perspektiv og ikke svartmal ting helt! Jeg er langt i fra den første som sier det, blir vel ikke siste heller. Dessverre.

 

Arsenal har ikke vært utenfor topp-4 siden 1996. Hadde Arsenal spilt noenlunde likt som i går, og samtidig vært heldige og vunnet, som de kunne, tror jeg folk heller ville sett oppover på tabellen... Gjelder ikke bare deg, virker som hele Arsenal-verdenen har gått på hodet. Det er latterlig og tragisk. "Spark Wenger"-kampanjer har også blitt startet av Arsenal Action... Spar meg!

 

Og alt dette etter bare en kamp! Vinner vi mot Chelsea er alt fantastisk igjen...

 

Når det gjelder City er jeg ikke blitt overbevist ennå. Nøkkelen blir vel om Mancini får tid til å bygge opp et lag som han selv ønsker. Kan ta tid det, og håper Liverpool eller Villa holder dem ute av CL, i hvert fall for en sesong.

Link to comment
Share on other sites

Blir feil å rakke ned på folk som ser ting realistisk (pr. definisjon i lys av siste tids hendelser).

Spørsmålet er om det er så mye bedre å vær så kunstig optimist som du tilsynelatende er.

Jeg fikk beskjed fra moderator om å moderere meg i debatten her, og han skrev at du hadde fått samme beskjed. Likevel fortsetter du med å rakke ned på andres refleksjoner!?!

Og jeg har IKKE sagt at dette er det som kommer til å skje, og det er heller ikke sagt at det er mine meninger.

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke jeg henger helt med her...

 

Jeg er ikke noen særlig optimist. Jeg rakker heller ikke ned på dine refleksjoner, i så fall ikke med vilje. Jeg prøvde i innlegget mitt (nr1) å få ting til å se litt bedre ut og at Arsenal er x-antall poeng bak Chelsea/Manu og ikke x-antall poeng foran Villa/City.

 

Hvis du sier det ikke er dine meninger så er det greit (re:innlegg nr 1). Jeg ser på innlegget ditt som negativt, og at det kommer pga kampen i går, og jeg prøver så å vise ting fra et annet perspektiv. Det berømte "halvt fullt/halvt tomme glasset"... Jeg ser ikke mye galt i det.

 

Du sier at du har realistisk syn, jeg kan godt si at jeg har det, men man kommer ikke særlig langt da... Ser ikke noe mye mer realistisk enn at jeg tror vi kommer på 3.plass, som jeg skrev i ett av innleggene. Jeg regner med du gjør det samme, så det er vel ingen big-deal.

 

Og der jeg skrev "vinner vi mot Chelsea er alt fantastisk igjen..." var det med en smule ironi. I tilfelle du så det annerledes.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...