Jump to content

Manchester City


Christian

Recommended Posts

Det var nok mange av oss som tidlig i sesongen avskrev Leicester som et blaff som snart ville gå på en nedtur som førte de ut av tetkampen. De fleste "småklubbene" som har en god start på sesongen får merke en større eller mindre nedtur utover sesongen, men av og til kommer det et unntak som bekrefter regelen. Leicester synes å være et slikt unntak, og hvis det ikke er Arsenal som tar gullet så er det helt greit at en slik "underdog" tar med seg tittelen.

 

Leicester er nå utvilsomt favoritt til ligagullet, selv om mye fremdels kan skje i de tretten serierundene etter denne. Og for Arsenal er det så absolutt vinn eller forsvinn, når det gjelder gullkampen, når vi møter Leicester om ca en uke.

 

Det er ingen tvil om hva en manager har og si, selv med en antatt svakt mannskap, det viser også at det kanskje av og til er behov for å skifte ut en leder for å få inn nye impulser og en ny "utnyttelse" av det mannskapet en klubb rår over.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 792
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Et av argumentene for at vi ikke har vunnet ligaen på 10 år fra Wenger var jo fordi vi ikke hadde økonomiske muskler nok til å konkurrere med de andre klubbene i ligaen.

Merkelig hvordan Leicester med en brøkdel av vårt budsjett ligger ann til å gjøre det Wenger ikke har klart?

Link to comment
Share on other sites

Et av argumentene for at vi ikke har vunnet ligaen på 10 år fra Wenger var jo fordi vi ikke hadde økonomiske muskler nok til å konkurrere med de andre klubbene i ligaen.

Merkelig hvordan Leicester med en brøkdel av vårt budsjett ligger ann til å gjøre det Wenger ikke har klart?

Det er en stor forskjell på å være konstant med i toppen slik vi er og ha et blaff slik Leicester har i år.

 

Jeg regnet fortsatt med at Leicester sprekker og at de neste år havner bak alle de store lagene.

Link to comment
Share on other sites

Jeg anså også Leicester som et "blaff", men etterhvert så sliter jeg med å kalle et lag som har ligget blant de beste i de første 65 prosentene av sesongen (med bare to tap) et "blaff". Det er også verdt å nevne at Leicester etter at de hovedsaklig hadde en lang begredelig periode det meste av den forrige sesongen avsluttet med en fantastisk form mot slutten av sesongen.

 

Kanskje sprekker Leicester utover denne sesongen og ikke tar noen tittel, sjansen for at Leicester havner bak flere av (eller alle) de "store" neste sesong er også stor, men det laget har prestert i år er imponerende og det er ingen grunn til å avfeie/ignorere det de har prestert.

 

Selv om dette vil være den eneste sesongen (i nær/lang fremtid) som Leicester ligger i toppen av Premier League så er det grunn for flere "toppklubber" å lære noe av det. Jeg har påstått tidligere at Premier League denne sesongen er den dårligste på mange år (kanskje siden PL ble "stiftet") og jeg er ikke i tvil om at hvis lag som City, United og Chelsea hadde vært av "gammel" kvalitet så hadde Leicester sannsynligvis ikke toppet Premier League på dette tidspunktet.

 

Men faktum er at Leicester imponerer og alle de såkalt store (inkludert Arsenal) kollektivt har skuffet denne sesongen.

Svaret for enkelte klubber er å eskalere kjøpefesten, for andre så er det å sparke manager i tide og utide, for andre klubber så er kanskje løsningen å gjøre "mindre" endringer for å komme tilbake til toppen. Det er flere lag som ligger rett bak de "store" og bankere på så jeg er ikke overbevist om at alle de klubbene vi nå legger inn i begrepet "store" nødvendigvis blir fremtidens "store" klubber.

Link to comment
Share on other sites

Det er vidåpent ennå... Tilogmed tottenham kan vinne (grøss). Det er ufattelig hvor dårlig PL har blitt. Leicester er nok ett lite blaff men det skulle ikke vært mulig. De har vel kun blitt knust skikkelig en gang og det var av oss.

Stemmer! Og snart møtes vi igjen og jeg forventer at vi smadrer dem en gang til.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

City på huet og ræva ut mot Monaco, noe vi selv er kjent med forøvrig.

 

Syns det var gøy at Guardiola sa følgende etter kampen:

"– Normalt spiller vi på et høyt nivå, men idag gjorde vi ikke det. Men vi vil ta lærdom av dette. Laget har ikke mye erfaring"

Sagna, Kolarov, Clichy, Fernandinho, Silva og Aguero startet for City, benken var også nesten full av rutinerte spillere. Gøy at det ikke går bra for Guardiola for øyeblikket :)

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
  • 8 months later...
  • 1 month later...
57 minutes ago, Polljen said:

Det eneste negative med dette resultatet er det å stille på jobb mandag sammen med en gjeng "top of the league"-poolfans som er det eneste ubeseirede laget så langt. 

Enig. Men, vi slår Liverpool 29. Den kampen skal jeg se på pub!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

×
×
  • Create New...