Jump to content

Manchester City


Christian

Recommended Posts

Begynner man å telle tredjepassninger nå? :)

Han hadde iallefall noen helt håpløse forsøkt på assists (som resten av verden regner på), men som nevnt ovenfor er han jo absolutt ikke i form. Så bedre blir det, eneste jeg ville frem til var jo at Toure neppe heller er i sin beste form. At han plutselig skulle være en skygge av seg selv er nå litt drøyt.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • Replies 777
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

City skal etter rapportene hente Bony for 300 mill <--!!!!

Dette er så syk pris at man kan begynne å lure fælt på hvor ting er på vei. Det er altså tilnærmet det vi kjøper Özil og Sanchez for...

City har visst ett spissproblem når de har Aguero, Dzeko, Jovetic og Negredo (lån,skade)

Nå har Aguero vært skadet, men ganske utrolig at man da bare handler seg ny spiss når man har de man har fra før av. Hvordan går dette med FFP?

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Morsomt å se Sagna og Clichy slå pissdårlige innlegg gang på gang for City. Merkverdig hvor ræva innleggsfoten deres er. Kan ikke si at jeg savner de akkurat.

Ja det fryder meg og, spesielt når Monreal og Bellerin er så mye bedre. Er det noen som har en oversikt over hvor mange assists de har levert i år?
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

 

Bacary Sagna misplaced a whopping 24 passes vs. Stoke, 6 more than any other player on the pitch (De Bruyne - 18).

 

Haha for en tabbe han gjorde ved å forlate oss. Første sesong får han ikke spille, og i sin andre sesong spiller han katastrofalt dårlig. Fjomp!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

WHam tar ledelsen mot City...Bare noen minutter senere er Jenko der med en klønete takling på Agüero og straffespark... 1-1...

 

Og i samme taklingen skader han seg og byttes ut... Jaja Jenko.

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

WHam tar ledelsen mot City...Bare noen minutter senere er Jenko der med en klønete takling på Agüero og straffespark... 1-1...

 

Og i samme taklingen skader han seg og byttes ut... Jaja Jenko.

Blir nok inga lang og stor Arsenalkarriere på han diverre. Tipper han ender opp i Championsship der han gjer ein god jobb.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Er nok kroken på døra for Navas, Fernando og Demichelis (+ Mangala og Bony?). Ser for meg at han vil forsterke på enten en eller begge backene (Tror Kolarov fort kan være en spiller etter Peps hjerte dog)

Tipper han også vil se etter en kreativ dyptliggende midtbanespiller.

 

Nasri kan nok fort få nye sjanser i City nå også, hans ferdigheter burde passe Peps opplegg bra (dersom han er villig til å gjøre mer defensivt)

 

Tar en råsjans og tipper på disse inn i sommer: Gaya, Pjanic og en rask angriper, kanskje en høyreback også. Ser for meg at Pep vil kjøre backene høyt i banen, det er ikke våre tidligere backers ekspertise akkurat og er nok ikke bare jeg som har dratt meg i håret over deres manglende presisjon i siste fase. City har pengene og grunnlaget for å gjøre dette til et Pep-lag, så får vi bare håpe at han feiler spektakulært.

 

 

 

Hart

Zabaleta-Otamendi-Kompany-Gaya

-----------------Yaya

-------Pjanic---------Silva-------

KDB-----------------------Sterling

-------------Aguero--------------

Link to comment
Share on other sites

Frykter ikke Guardiolas ankomst noe nevneverdig, men at han vil være med å gjøre kampen om ligatittelen spennende er åpenbart med hans meritter. Klubbsitasjonen i City er helt annerledes enn i Barcelona og Bayern München hvor spillergruppen i større grad var klar når han tok over til å utøve hans filosofi. City sliter veldig i forsvar hvor deres tidligere bauta, Kompany, har blitt veldig skadeplaget og de nyankommne er ustabile. Yaya begynner å dra på årene og leverer bare tidvis på sitt høyeste nivå mens hans energinivå ikke klarer å opprettholde presset i samtlige 90 minutter. Delph, Fernandinho og Fernando kan løpe mye, men er ikke de kreative sjelene som Pep ønsker og hadde i Xavi/Alonso.

 

Neste sesong blir høyst interessant da Klopp har fått en god periode til forberedelse mens Pochettino har fått utviklet Tottenham enda litt mer og kanskje klarer å holde på Kane og Dele Alli. City har allerede ny manager klar, mens Chelsea og Manchester United vil jakte trener atter en gang og man vet ikke hvordan det utvikler seg. Får vi inn noen forsterkninger så seg ikke jeg at vi skal stå tilbake for noen her til lands...

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil si ligaen blir vanskeligere med Pep i city neste år. Mest sannsynlig er vi sjanseløse om vi ikke klarer det iår, det kommer til å handles og det vil handles mye!

 

United handlet mye i sommer og de ble jaggu sterke!

 

Det er ikke sånn at de som handler mest også blir best. Spør Liverpoolfansen også!

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil si ligaen blir vanskeligere med Pep i city neste år. Mest sannsynlig er vi sjanseløse om vi ikke klarer det iår, det kommer til å handles og det vil handles mye!

 

 

United handlet mye i sommer og de ble jaggu sterke!

 

Det er ikke sånn at de som handler mest også blir best. Spør Liverpoolfansen også!

Det er greit nok at det å handle mye ikke nødvendigvis betyr styrke, men med en god pengesekk så er det også mulig å handle "klokt" (noe som jeg ikke er så sikker på at United/Pool gjorde) og plukke på øverste hylle..

 

Det var en periode da de ble påstått at spillere ville til Arsenal utelukkende p.g.a. Arsene Wenger, og jeg er redd for at vi vil få se en viss tilsvarende "Pep-effekt" i det kommende overgangsvinduet. Om Guardiolas rykte er fortjent eller ikke er en annen sak, men et godt rykte vil nok ha en viss effekt på tilgjengeligheten av de "riktige" spillerne for City til sommeren.

 

Jeg frykter forsåvidt ikke "Pep", men jeg frykter den potensielle "Pep"-effekten og de kvalitetene som han kan lokke med seg til City. Arsenal kan ikke holde tritt med den potensielle "kjøpefesten" i City (uansett hvor mye penger vi har på bok) og jeg tror heller ikke det er ønskelig av vi skal legge oss på det kjøpenivået som kan komme i City, men samtidig så må Wenger være litt mer offensiv i det kommende vinduet (enn tidligere) hvis planen hans for neste sesong er å være en tittelutfordrer.

 

Arsenal har en brukbar stamme i laget, men hvis ambisjonene er å være med i toppen i PL og CL neste sesong så må det handles i sommer (ikke kvantum, men kvalitet).

Link to comment
Share on other sites

 

United handlet mye i sommer og de ble jaggu sterke!

 

Det er ikke sånn at de som handler mest også blir best. Spør Liverpoolfansen også!

 

Det Van Gaal presterte å hente for de 2,5 milliardene i United er virkelig sørgelige greier.

 

Ikke har han klart å bygge et solid forsvar med god dybde og kvalitet, men det samme gjelder både på midtbanen og i angrep. De har vel egentlig bare de Gea og Smalling som er "mainstay" i laget i de defensive rekkene. Phil Jones er en rimelig middelmådig spiller som ved siden av det er skadet praktisk talt konstant. Rojo er bare skikkelig ræva. De har ingen dybde på backene (Darmian og Shaw er begge ganske skadeutsatte og sistnevnte er jo utrolig ung også + at han er langtidsskadet) og må støtt og stadig spille Valencia og Young på backene. Bak dette igjen så er det jo Blind og Rojo.

 

På midtbanen er det Carrick, Herrera, Fellaini og Schweinsteiger. Carrick er fortsatt deres beste midtbanespiller hvis man skal tro van Gaal (kanskje Blind, men van Gaal mener jo at han plutselig er midtstopper). Personlig er jeg glad han ikke spiller Schneiderlin så mye og de andre (minus Herrera) er rimelig bedritne for å si det mildt.

 

I angrep så har de Rooney. En som var i så begredelig form i 2015 at det var til å le av. De har også Martial og Depay. Den førstnevnte viser gode tegn til å ta steget opp, mens Depay er rimelig ræva enn så lenge og til slutt Mata. Som var god i Chelsea, men som er milevis unna den formen nå.

 

United må bygge opp laget sitt totalt for å si det mildt. De må få til et forsvar som er nogenlunde samspilt, en midtbane som ikke suger og et angrep som ikke suger. Kommer til å ta tid for å si det slik.

 

Om 3 år så kan potensielt laget deres se slik ut (sett utifra at ingen kommer inn eller forsvinner):

 

De Gea

Darmian - Smalling - Blind - Shaw

Schneiderlin - Herrera

Mata - Januzaj - Depay

Martial

Lukter ikke akkurat svidd såfremt ikke samtlige tar flere steg opp, men det blir som med Arsenal i en årrekke hvor vi bare ventet på at flere skulle ta steget opp uten at det skjedde.

 

Mest trolig så blir det en god stund til før United vinner noe igjen! :)

Link to comment
Share on other sites

Frykter ikke Guardiolas ankomst noe nevneverdig, men at han vil være med å gjøre kampen om ligatittelen spennende er åpenbart med hans meritter. Klubbsitasjonen i City er helt annerledes enn i Barcelona og Bayern München hvor spillergruppen i større grad var klar når han tok over til å utøve hans filosofi. City sliter veldig i forsvar hvor deres tidligere bauta, Kompany, har blitt veldig skadeplaget og de nyankommne er ustabile. Yaya begynner å dra på årene og leverer bare tidvis på sitt høyeste nivå mens hans energinivå ikke klarer å opprettholde presset i samtlige 90 minutter. Delph, Fernandinho og Fernando kan løpe mye, men er ikke de kreative sjelene som Pep ønsker og hadde i Xavi/Alonso.

 

Neste sesong blir høyst interessant da Klopp har fått en god periode til forberedelse mens Pochettino har fått utviklet Tottenham enda litt mer og kanskje klarer å holde på Kane og Dele Alli. City har allerede ny manager klar, mens Chelsea og Manchester United vil jakte trener atter en gang og man vet ikke hvordan det utvikler seg. Får vi inn noen forsterkninger så seg ikke jeg at vi skal stå tilbake for noen her til lands...

 

Det seier vi kvart år. Det er på ein måte berre ei luftspeiling i den fjerne ørkensanden. Riktignok har Wenger åpna lommeboka dei siste åra (les: Sanchez og Özil) Eg utelukkar Cech her sidan vi fekk ein svært god keeper for 10 mill pund så seier det seg sjølv at det ikkje er den store investeringa. Men det er alikevel alltid noko som manglar, ei brikke eller to ein kan setje fingen på før sesongen som er eit svakt punkt. Eller i det minste ein del som "alle" ser trenger ei oppgradering.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har litt delte meninger. Ja, Leicester har hatt en fantastisk sesong og hvis de vinner serien har de absolutt fortjent det.

 

Men hvis de vinner serien og vi "bare" klarer en 2. eller 3. plass(ikke sikkert vi klarer det en gang) så er det en skikkelig blunder fra vår side. Da har vi nok en gang rett og slett dritt oss ut og det vil i år ha vært vår største sjanse til å vinne serien igjen på lenge. Alle de andre lagene rundt oss kommer til å forsterke i sommer. Chelsea kommer til å være tilbake i toppen neste sesong. Tottene kommer til å fortsette å bli bedre. De har en langtidsplan på gang nå. Samme med Liverpool.

Og hvis vi tar de 3 siste sommerene som utgangspunkt kommer Wenger max til å hente inn én storspiller til, om han i det hele tatt gjør det.

 

Så jeg vet rett og slett ikke hva jeg håper på akkurat nå. Skuffelsen etter de 3 siste kampene har vel kanskje ikke lagt seg enda, og jeg er redd for at vi enda ikke er ferdige med den lille "kollapsen". Afobe står på motsatt banehalvdel i morgen og er i scoringsform. Og vi vet jo alle at det er langt fra sjeldent at en ex-spiller scorer mot sitt tidligere lag...

Link to comment
Share on other sites

Dette ville vært en blunder av de sjeldne av både oss og halve Premier League om Leicester vinner ligaen med tanke på hvor de var for et år siden. Dette viser hvor fort ting kan endre seg og hvor mye innstillingen har å si hos spillerne - hadde vi bare vært i nærheten av dem på den biten ville ting sett så mye bedre ut...

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...