Jump to content

Manchester City


Christian

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • Replies 777
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Sier litt om Chelsea syntes jeg. Har sagt det hele veien at på tross av at de har prestert rimelig "crappy" så er de fortsatt helt oppi toppen. Når alt klikker i gir der så blir de ekstremt farlige.

Som jeg nettopp skrev i gullkampen-tråden, så er City med og uten Fernandinho/Agüero to vidt forskjellige lag. Maks heldig tidspunkt å komme til Etihad, og i tillegg en over gjennomsnittet god dag for Chelsea formmessig ut fra sesongen så langt.

Link to comment
Share on other sites

Som jeg nettopp skrev i gullkampen-tråden, så er City med og uten Fernandinho/Agüero to vidt forskjellige lag. Maks heldig tidspunkt å komme til Etihad, og i tillegg en over gjennomsnittet god dag for Chelsea formmessig ut fra sesongen så langt.

 

Det kan så være, men på et eller annet tidspunkt så må man møte ulike motstandere uten 1 eller 2 av sine beste spillere. Vi har jo manglet flere av våre sentrale spillere på et eller annet tidspunkt hele sesongen så langt.

 

Ellers er det nydelig å se på Hazard spille. I en helt annen klasse enn samtlige spillere der ute på banen i dag i mine øyne. Er så sinnsykt surt å se han spille for Chelsea dog.

Link to comment
Share on other sites

Trodde faktisk Jose Mourinho og Chelsea skulle ha samme "negative" innstilling også mot City.. Må si at jeg ble positvit overrasket.

 

Chelsea mangler bare en topp topp spiss før de blir uslåelige...

 

 

Dog må må man nevne at City manglet spillere som Aguero, Ferdandinho og Samir Nasri. De kapte også mange sjanser de føst 10- 15 min , og burde vel faktisk ha ledet.

Edited by Nima
Link to comment
Share on other sites

Bredden til City skal ha mye av æren for at pila har pekt rett oppover når det begynte å tette seg til rundt jul og nyttår.

 

I går hadde de Fernandinho og Garcia ute og måtte spille med Demichellis og han var helt begredelig. Vi har, undertegnede også, skrytt av bredden til City. Kanskje har vi overvurdert den?

 

Debattantene her på forumet har en tendens til å undervurdere vår egen stall synes jeg. Vi leder serien etter 24 runder hvor vi jevnt over har vært hardest rammet av skader. Det sier meg at stallen våres er enormt god. Vi må gjerne klage over treg spiss og andre spiller osv, men vi leder fordi vi har vært best så langt. Vi ligger foran City og Chelsea som har hatt lite skader sammenlignet med oss, jeg lurer på hvor langt foran vi hadde vært om de hadde vært like sterkt rammet av skader som oss?

 

Kampen om gullet, som kun står mellom tre lag, blir knalltøff. Allikevel har vi veldig gode sjanser til å vinne. Vi er tradisjonelt gode på vårparten og jeg ser ikke hvorfor vi ikke skal være det i år også. Jeg ser bare fram til neste kamp og neste kamp. Vi trenger ikke å frykte noen, verken Liverpool, Manchester United eller selveste Bayern Munchen. Det er mulig vi taper poeng og kamper fra nå til serieslutt, men i det kampen blåses i gang har vi gode muligheter til å slå ethvert lag som står på den andre banehalvdelen.

Link to comment
Share on other sites

Bra innlegg Tapapa. Håper du har rett i at vi henger med inn mot sommeren, selv om jeg er personlig mer skeptisk til kampene som nå kommer. Arsenal er eksperter i å tryne når det drar seg til, men enig i at vi normalt sett er gode på vårparten og mot serieslutt. Skadene svir og det føles urettferdig at vi skal være så skadelidende av det år etter år. Samtidig er dette blitt en realitet man bare må ta høyde for (iallefall som supporter). "Hvissom dersomatte" hjelper oss ikke. Liverpool er først ute, frykter det blir tøft på Anfield og at ett svakt resultat der kan forplante seg til en mareritt måned. Samtidig kan vi også smelle til å vinne nesten alt. Blir spennende dager og kamper i vente, godt kryddret med vinter OL fra Russland. Blir mye tv fremover kjenner jeg :)

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

I går hadde de Fernandinho og Garcia ute og måtte spille med Demichellis og han var helt begredelig. Vi har, undertegnede også, skrytt av bredden til City. Kanskje har vi overvurdert den?

 

Debattantene her på forumet har en tendens til å undervurdere vår egen stall synes jeg. Vi leder serien etter 24 runder hvor vi jevnt over har vært hardest rammet av skader. Det sier meg at stallen våres er enormt god. Vi må gjerne klage over treg spiss og andre spiller osv, men vi leder fordi vi har vært best så langt. Vi ligger foran City og Chelsea som har hatt lite skader sammenlignet med oss, jeg lurer på hvor langt foran vi hadde vært om de hadde vært like sterkt rammet av skader som oss?

 

Kampen om gullet, som kun står mellom tre lag, blir knalltøff. Allikevel har vi veldig gode sjanser til å vinne. Vi er tradisjonelt gode på vårparten og jeg ser ikke hvorfor vi ikke skal være det i år også. Jeg ser bare fram til neste kamp og neste kamp. Vi trenger ikke å frykte noen, verken Liverpool, Manchester United eller selveste Bayern Munchen. Det er mulig vi taper poeng og kamper fra nå til serieslutt, men i det kampen blåses i gang har vi gode muligheter til å slå ethvert lag som står på den andre banehalvdelen.

 

Jeg er enig i at bredden vår i stallen ikke er dårlig Tapapa. Faktisk syntes jeg den er veldig god bortsett fra 2 områder (midtstopper og spissplassen). Problemet vårt har vært at vi har hatt mye skader og at Wenger har rotert veldig lite på tross av at vi sitter med mange gode backups. Noe som har ført til en del unødvendig slitasje og muligens en skade eller to. Vi leder ligaen fordi vi har vært best og der er jeg helt enig. Vi har kanskje ikke vunnet kampene mot Chelsea, City eller United, men vi har vunnet drittkampene disse lagene ikke har klart å vinne. Altså har bunnivået vårt vært høyere enn de andres så langt denne sesongen.

 

Når det gjelder at vi er tradisjonelt gode på vårparten så må jeg være litt uenig med deg. Det er som oftest her de siste årene at vi har vært dårlig særlig de gangene vi har hatt en sjanse på ligaen. 07/08, 09/10 og 10/11 var alle helt sinnsykt elendig på vårparten og de to første gangene der så var vi i meget god posisjon i ligaen. I 10/11 var vi også en outsider til tittelen før en viss 4-4 kamp som førte til at vi knapt nok tok poeng på de siste 10 ligakampene våre.

 

Viser vi samme vårform som vi gjorde i fjor så burde det holde til et seriegull, men jeg tror det blir tøft. Er derfor jeg ønsket meg en vitamininnsprøytning som kunne ha løftet troppen bittelitt da jeg syntes de har sett litt tunge ut i det siste og det før vi skal inn i 2 veldig tøffe måneder.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 3 weeks later...

Fan ta de forp***e immigrasjonsmyndighetene i England. Yahya Toure skulle vært Arsenal spiller. Fy fan for en råtass!

-----

Ja, Yaya er en utrolig spiller. Den beste i PL! Og ManC er det beste laget. De har ihvertfall det beste toppnivået.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Jeg synes virkelig at CIty tråden burde vært omdøpt til: "Let's all laugh at Manchester City". For etter å ha :lol: av United (mot Burnley) så er tiden inne for å :lol: av City (mot Stoke). Kan det være mulig å få storeslem i dag og også få :lol: av Chelsea (mot Everton)?

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Lurer på om folk her fortsatt synes at ett poeng på Goodison var to tapte. Meget fornøyd med 1p der. Det City gjorde i dag var en skrell. 2-2 mot Everton er helt okei.

Ja og nei. Før kampen var jeg i utgangspunktet fornøyd med ett poeng siden Everton er vanskelige på sin hjemmebane. Det som gjorde meg misfornøyd var det Arsenal leverte før pause, det var etter min mening meget skuffende selv mot en vanskelig motstander.

 

Jeg er enig i at 2-2 mot Everton var mer enn okei resultatmessig, men som jeg har nevnt i noen innlegg før så er det jeg ser at mitt lag leverer når det gjelder det taktiske, innsats og samspill viktigere enn sluttresultatet. Hvis vi taper en kamp der vi har gjort vår beste så er jeg likevel relativt fornøyd, men når vi taper poeng fordi vi ikke har levert vår beste så vil jeg aldri bli fornøyd (Jeg er så sær at jeg nok vil klage også når vi klarer å skrape sammen tre poeng etter en "ræva-kamp" ;D ).

 

For noen er sluttresultat, tabellplasseringer og pokaler det viktigste. For meg er det viktige å se at laget leverer i den enkelte kamp. Naivt fra min side? sikkert! men slik er mitt innfallsvinkel til hva jeg forventer av mitt lag!

Link to comment
Share on other sites

Det som gjorde meg misfornøyd var det Arsenal leverte før pause, det var etter min mening meget skuffende selv mot en vanskelig motstander.

Jeg så bare andreomgangen og det var jo en oppvisning i god fotball, mot en vanskelig motstander.

Link to comment
Share on other sites

Jeg så bare andreomgangen og det var jo en oppvisning i god fotball, mot en vanskelig motstander.

Jeg ble forhindret fra å se andre omgang, men jeg tviler ikke på at de viste mye bra da og rosen de får for å gå fra 0-2 til 2-2 er helt sikkert velfortjent. Men for meg så skal vi ikke levere en så pass dårlig omgang som det vi gjør før pause.

 

Jeg aksepterer at jeg kanskje er for kravstor og det er er sånn i livet at man ofte stiller større krav til "det man har kjært" enn til resten av sammfunnet (her les: fotballsamfunnet), men Evertons manager Martinez så ut til å vite fullt ut hva han ville møte og en av Wengers svakheter er vel kanskje at han er "lett å lese".

Første omgang minte meg mye om det som har gjort at jeg har gått fra "Wenger knows" til "Do Wenger know?" og kanskje er det på tide å "kuule" ned og bare se lyspunktene når de er der og ignorere de mørkere stundene. Problemet er at det er ikke så lett .......

Link to comment
Share on other sites

Har en følelse av at spillerne i city er mest opptatt av penger.

Pinlig diving av toure som er en skygge av sin store fortid.

Vanskelig å se de som vinnere av PL.

Blir nok en kamp mellom to Londonlag.

Og det ene er oss.

Edited by ben lakris
Link to comment
Share on other sites

Toure kanskje lider av å ikke være iform som enkelte av våre egne? Tipper mange andre flirer når de ser Özil utpå der om dagen og mener det samme du mener her om Toure. Nei, han er og blir en klassespiller som blir god i år også. Smeller mot lag som Stoke o.l skjer alle, kommer til å skje med oss også både hjemme og borte. At ligatittelen går til London er jeg enig i men desverre ikke til oss, vi får håpe å kunne være ett hakk eller to opp på listen iallefall.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...