Jump to content

Lukasz Fabianski


Baxrus

Recommended Posts

  • Replies 331
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Førte test er ikke bestått i mine øyne. Heldigvis vet vi at dette ikke var Fabianski på sitt beste. Om han bare klarer å være på sitt beste over tid, er ikke veien til fast plass særlig lang. Jeg ser for meg usikkerhet over keeperplassen allerede neste sesong - men vi kommer til å dømme Fabianski mye etter de kampene han nå vil få spille. Dette blir viktig for Fabianski. Jeg tror han klarer oppgaven, men som sagt: Mot Wigan får han stryk i min bok.

Link to comment
Share on other sites

Må innrømme at jeg om mulig ble enda mer usikker på Fabianski og ikke minst keepersituasjonen i Arsenal. Fabianski imponerte ikke dag. Vet dog at gutten kan bedre. Selvsagt skal det ikke trekkes noen konklusjoner etter dagens kamp, men jeg ble noe urolig i kroppen. Skal bli spennende å se han i de neste kampene.

Link to comment
Share on other sites

Er enig med deg CG. Fabianski virker rett og slett litt varm i toppen til tider og går ut da han heller burde vært på strek.

Jeg føler meg definitivt tryggere med Almunia i mål.

Link to comment
Share on other sites

http://www.youtube.com/watch?v=pwSiYSLz0Mk her er det flere tabber fra kampen, så det er nok ikke bare den ene tabben som setter han ut av landslaget. Dessuten så prøvde han å smugle inn kona/kjæresten sin på spiller hotellet om jeg skjønte det riktig.

 

 

Boruc sin siste tabbe er jo rett og slett uflaks som 1-2 før meg har sagt. Ballen får jo en feil sprett som får ballen opp en halv meter over bakken akkurat når Boruc skal skyte, men de to før er helt klare tabber.

Link to comment
Share on other sites

Han vil nok bli mer sikker etterhvert som han får spilt noen flere kamper, men allikevel så er det bekymringsverdig at han virker såpass usikker til tider. Dette var tross alt en seriekamp mot Wigan, hvis det er nervene som tar overhånd så frykter jeg hvordan det kan slå ut mot Villareal.

 

Forhåpentligvis hever han seg og står frem mye mer sikkert til uka. Vi trenger en solid keeper bak der, også med tanke på at vi ikke har det vanlige forsvaret vårt.

Link to comment
Share on other sites

http://www.youtube.com/watch?v=pwSiYSLz0Mk her er det flere tabber fra kampen, så det er nok ikke bare den ene tabben som setter han ut av landslaget. Dessuten så prøvde han å smugle inn kona/kjæresten sin på spiller hotellet om jeg skjønte det riktig.

 

 

Boruc sin siste tabbe er jo rett og slett uflaks som 1-2 før meg har sagt. Ballen får jo en feil sprett som får ballen opp en halv meter over bakken akkurat når Boruc skal skyte, men de to før er helt klare tabber.

Selv om han får en rar sprett, så skal ikke slike ting skje. Han blir for varm i toppen og klarer ikke å slappe av og se hva som skjer med ballen. Bestemte seg altfor tidlig at denne skulle han sparke så hardt som mulig.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Fint intervju med Fabianski på ATVO om kampen igår. Han sier at de

siste dagene har vært de vanskeligste i hans karriere og takket spillerne og

hele støtteapparatet for støtten. Jeg ble i hvertfall full av sympati etter å ha

sett dette intervjuet..

 

Forøvrig syns jeg han revansjerte seg kraftig, selv med 4 baklengs. Han fikk

tross alt ikke mye hjelp av forsvaret sitt, bortsett fra Kolo.

Link to comment
Share on other sites

Han gjorde strengt tatt ikke mye som vi ikke bør forvente av han i går. Selv om han sikkert er en veldig sympatisk fyr, står kampen på lørdag igjen som et stort, stort spørsmålstegn for meg. Vi trenger en ny keeper...

Link to comment
Share on other sites

Han gjorde strengt tatt ikke mye som vi ikke bør forvente av han i går. Selv om han sikkert er en veldig sympatisk fyr, står kampen på lørdag igjen som et stort, stort spørsmålstegn for meg. Vi trenger en ny keeper...

 

Ja vi gjør det. Almunia holder ett greit nivå - og er egentlig ett "perfekt" 2.valg. Fabianski er nok ett talent, men han trenger tid på seg. Sebastian Frey i arsenal drakt? Ja takk.

Link to comment
Share on other sites

Han gjorde strengt tatt ikke mye som vi ikke bør forvente av han i går. Selv om han sikkert er en veldig sympatisk fyr, står kampen på lørdag igjen som et stort, stort spørsmålstegn for meg. Vi trenger en ny keeper...

 

Ja vi gjør det. Almunia holder ett greit nivå - og er egentlig ett "perfekt" 2.valg. Fabianski er nok ett talent, men han trenger tid på seg. Sebastian Frey i arsenal drakt? Ja takk.

Jeg husker for noen år siden da vi gikk gjennom hvilke keepere vi ønsket i klubben. Bortsett fra den urealistiske Buffon, handlet det mye om Frey, Ustari, Khameni osv. Vel, i mine er ingen av disse gode nok til å være en verdig etterfølger til Seaman og Lehmann. Jeg har sett mange Fiorentinakamper, mange Espanyolkamper, og selv om Frey og Khameni gjør mye bra, er de ganske ujevne i prestasjonene. I tillegg mener jeg at Frey, etter mange år i Italia, har blitt litt for italiensk i sin væremåte (arrogant og med en påklistret selvtillit). Når det gjelder Ustari er vel det å si at en mann som ikke spiller for sin nåværende klubb, ikke er et alternativ for Arsenal.

 

Dette viser bare at det kan være lurt å satse på en erfaren keeper som det ikke er like stor usikkerhet rundt.

Link to comment
Share on other sites

Hvis Fabianski ikke klarer å utvikle seg mer håper jeg Wenger gjør alt han kan for å hente Akinfeev, har hørt mer om han enn det jeg har sett, men de gangene jeg har sett han har han vært bunnsolid. Er vel også et år eller to yngre enn Lukasz.

 

Men en ting jeg liker ved Lukasz er måten han er veldig uredd på. Han hadde jo en trippel utrusing på starten av kampen hvor han gjorde det veldig bra, syntes heller ikke han hadde noen håpløse utrusinger iløpet av kampen, dog skulle han holdt ute Benyoun sitt ledermål, og kanskje fått en sterkere hånd på Torres sin avslutning.

Link to comment
Share on other sites

:P-->

QUOTE(Stefan B @ Apr 23 2009, 01:45 PM) 166296[/snapback]

Hvis Fabianski ikke klarer å utvikle seg mer håper jeg Wenger gjør alt han kan for å hente Akinfeev, har hørt mer om han enn det jeg har sett, men de gangene jeg har sett han har han vært bunnsolid. Er vel også et år eller to yngre enn Lukasz.

 

Men en ting jeg liker ved Lukasz er måten han er veldig uredd på. Han hadde jo en trippel utrusing på starten av kampen hvor han gjorde det veldig bra, syntes heller ikke han hadde noen håpløse utrusinger iløpet av kampen, dog skulle han holdt ute Benyoun sitt ledermål, og kanskje fått en sterkere hånd på Torres sin avslutning.

På ledermålet til Benyoun var han også skikkelig på halvdistanse, noe han er litt for ofte til å være en toppkeeper.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Godt å se at Wenger som vanlig gir spillerne tillit og tiden på seg til å utvikle seg videre. Skal bli spennende å se Fabianski videre fremover, og han kommer sikkert til å gi Almunia tøffere og tøffere kamp om keeperplassen etterhvert som tiden går. ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Arsenal 1 - Fabianski 2

 

Makan til klønete oppførsel fra en keeper er det fryktelig lenge siden jeg har sett. Jeg er enig i at Fabianski minner om Lehmen, for han løper ut av feltet sitt i tide og utide. Altfor ofte havner han i situasjoner hvor han ikke hører hjemme.

 

Nå håper jeg Almunia er klar til resten av sesongen, og at Fabianski får seg en god pause. Arsenal har et keeperproblem, og Fabianski er nok ikke en del av løsningen på dette..

Link to comment
Share on other sites

Argumentet om at Fabianski trenger tillit over tid kan man spare seg for før man i det hele tatt begynner. Slik han har vist seg fram i de kampene han har fått prøvd seg i nå i det siste, viser han jo at til og med har fryktelig langt opp til nivået til den elendige førstekeeperen vår!

 

Wenger må "kick himself" over at han ikke har hentet keeper. Så naiv, Wenger... Alle andre har sett det!

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...